🔴 واکسن های مدارس اجباری نیست و مجلس در این مورد مصوبه ای نداره.. گول بهداشت و مدیران مدارس را نخورید...
#نه_به_واکسن
#نه_به_واکسن_کزار
#نه_به_واکسن_دیفتری
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
🔴 آب در همدان قطع و وصل میشه و آلوده است... مسولان برای حل این مشکل تلاش کنند.... همین آب آلوده مردم را بیمار می کند و به اسم کرونا بستری میشوند...
➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟
آیا شخص «من ولد الحسین بالکوفه» که از شذاذ آلمحمد و «دجال کوفه» است، همان «شیصبانی» است؟
✍️مصطفی امیری
▪️بخش اول
✅ شیصبانی
🔹شیصبانی، شخصیت عراقی که قبل از سفیانی، خروج میکند، به قدرت رسیدن وی، غیرمنتظره است و یاران وی، بهتدریج گسترش مییابند و چهرههای سرشناس شیعی را به قتل میرساند:
🔸عنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ الْبَاقِرَ عَنِ السُّفْيَانِيِّ فَقَالَ وَ أَنَّى لَكُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ حَتَّى يَخْرُجَ قَبْلَهُ الشَّيْصَبَانِيُّ يَخْرُجُ مِنْ أَرْضِ كُوفَانَ يَنْبُعُ كَمَا يَنْبُعُ الْمَاءُ فَيَقْتُلُ وَفْدَكُمْ فَتَوَقَّعُوا بَعْدَ ذَلِكَ السُّفْيَانِيَّ وَ خُرُوجَ الْقَائِم (نعمانی، الغیبة، ص302).
✅ رجل من ولد الحسین
🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «قبل ظهور»، حضور فعال دارد. و مردم دچار فتنه و بلاء میشوند. شیعیان از یکدیگر برائت میجویند و البته این امر موجب غربال و تمییز حق از باطل نیز خواهد بود:
🔸يا أيها الناس... إياكم والشذاذ من آل محمد، فإنّه يخرج شذاذ آل محمد، فلا يرون ما يحبون لعصيانهم أمري، ونبذهم عهدي، و تخرجُ رايةً من وُلد الحسين تظهر بالكوفة بدعاية الأمّية ويشمل الناس البلاء، ويبتلي الله خير الخلق حتى يميز الخبيث من الطيب، ويتبرأ الناس بعضهم من بعض، ويطول ذلك حتى يفرِّج الله عنهم برجلٍ من آل محمد، ومن خرج من ولدي فعمل بغير عملي وسار بغير سيرتي فأنا منه بريء ... وإياكم والدجّالين من ولد فاطمة، فإن من وُلد فاطمة دجّالين. (ابنطاووس، الملاحم و الفتن، ص۲۴۹).
✅ رجل من وُلد (صُلب) ابیه
🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «بعد از ظهور» هرچند در بدو امر به کشمکش و جدل با امام، خواهد پرداخت اما سرانجام به حقانیت امام عصر، ایمان میآورد:
🔸بقَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ... ثُمَّ يَدْخُلُ الْمَدِينَة ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ حَتَّى يَنْزِلَ الشُّقْرَةَ فَيَبْلُغُهُ أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا عَامِلَهُ فَيَرْجِعُ إِلَيْهِمْ فَيَقْتُلُهُمْ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ وَ الْوَلَايَةِ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّهِ حَتَّى إِذَا بَلَغَ إِلَى الثَّعْلَبِيَّةِ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ صُلْبِ أَبِيهِ وَ هُوَ مِنْ أَشَدِّ النَّاسِ بِبَدَنِهِ وَ أَشْجَعِهِمْ بِقَلْبِهِ مَا خَلَا صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ فَيَقُولُ يَا هَذَا مَا تَصْنَعُ فَوَ اللَّهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ أَ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَمْ بِمَا ذَا فَيَقُولُ الْمَوْلَى الَّذِي وَلِيَ الْبَيْعَةَ وَ اللَّهِ لَتَسْكُتَنَّ أَوْ لَأَضْرِبَنَّ الَّذِي فِيهِ عَيْنَاكَ فَيَقُولُ لَهُ الْقَائِمُ اسْكُتْ يَا فُلَانُ إِي وَ اللَّهِ إِنَّ مَعِي عَهْداً مِنْ رَسُولِ اللَّهِ هَاتِ لِي يَا فُلَانُ الْعَيْبَةَ أَوِ الزِّنْفِيلَجَةَ- فَيَأْتِيهِ بِهَا فَيَقْرَؤُهُ الْعَهْدُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ فَيَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ أَعْطِنِي رَأْسَكَ أُقَبِّلْهُ فَيُعْطِيهِ رَأْسَهُ فَيُقَبِّلُ بَيْنَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ يَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ جَدِّدْ لَنَا بَيْعَةً فَيُجَدِّدُ لَهُمْ بَيْعَة. (عیاشی، التفسیر، ج۲، ص۵۸. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۴۲-۳۴۳).
🔹و مشابه آن: يَقْتُلُ الْقَائِمُ حَتَّى يَبْلُغَ السُّوقَ قَالَ فَيَقُولُ لَهُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ أَبِيهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَوْ بِمَا ذَا... (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۱۰۰-۱۰۲. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۷).
✅ رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه
🔸در منابع اهلسنت، اشاره به شخصیتی عراق از سادات شده که به پدر خویش دعوت میکند:
🔹یقتل (یقبل) بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ابنحماد، الفتن، ص۱۹۶).
🔸اما سرنوشت این شخص چیست؟ آیا به قتل میرسد؟
🔹اظهارنظر قطعی نمیتوان بیان کرد. زیرا دوگونه روایت شده است؛ شخص «یدعو الی ابیه»، به قتل میرسد:
🔸يقتل بالكوفة رجل من ولد الحسن أو الحسين يدعو إلى أبيه (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۰).
🔹بنابراین در فاصله بین خروج سفیانی تا ظهور، شخصیت عراقی «من ولد الحسین یدعو الی ابیه»، کشته میشود.
🔹و در حدیث دیگری، بیان شده وی تا ظهور، زنده میماند:
🔸یقبل بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۲).
🔹البته غالب کتب حدیثی، عبارت «یقتل بالکوفه» را ذکر کردند و از نظر ادبی و نحوی نیز «یقتل بالکوفه»، اصح است. حتی محقق کتاب نیز این عبارت را ثبت کرده است (ابنحمّاد، الفتن، ص۱۹۶ و ۱۹۹).
➖➖➖➖
⏰@shomareshmakooszohor
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟
شخصی از نسل امام حسین و از سادات در کوفه به نام پدر خویش، شناخته میشود، آیا به قتل میرسد؟
✍️مصطفی امیری
▪️بخش دوم
✅ آیا «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه» همان شخص «رجل من ولد (صُلب) ابیه» است؟
🔹الف. «رجل من ولد (صُلب) ابیه» هیچ ارتباطی با دیگر شخصیتها ندارد. زیرا شخصیت «یدعو الی ابیه»، قبل ظهور کشته میشود درحالیکه شخص «من صلب ابیه» تا بعد از ظهور، زنده است.
🔸ب. یک شخص هستند؛ زیرا در عبارت «من ولد (صلب) ابیه»، ضمیر در «ابیه» به حضرت برمیگردد و اشاره به سید بودن آن شخص دارد و بدینسان همخوانی دارد با عبارت «رجل من ولد الحسین». و اینهمانی حدیث «رايةً من وُلد الحسين یدعو الی ابیه» با حدیث «رجل من صلب ابیه»، تقویت میشود. وی تا بعد از ظهور، حضور دارد و به امام عصر نیز اعتراض میکند.
✅ آیا «رجل من ولد الحسین بالکوفه» همان شخص «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه» است؟
🔹در واقع، حدیث اهلسنت، اضافهای نیز دارد: «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه». البته وقتی اصل، مشترک شد، تفاصیل و جزئیات آن موضوع از اهلسنت، قابل اخذ است بویژه وقتی توسط راوی شیعی و به امام معصوم نیز ختم شود (جابر از امام باقر در کتاب ابنحمّاد).
🔸توضیح اینکه: اگر گفته شود، اصل این موضوع در کتب اهلسنت، ذکر شده است و اعتباری بر آن مترتب نیست. اما پاسخ این است: زمانی که با احادیث شیعی همراستا باشد، مانعی در اخذ آن نیست بویژه اگر سند به راویان شیعی و امام معصوم، ختم شود.
🔹حدیث «من ولد الحسین» در کتب اهلسنت (ابنحماد، الفتن، ص۱۹۶)؛ با گزارهای حدیثی «من صلب ابیه» (مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۴۳) و «من ولد ابیه» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان؛ ص۱۰۰) در کتب شیعه، همخوانی دارد و اشاره به سید بودن آن شخص دارد.
🔸در صورت «وحدت محتوایی» گزاره حدیثی شیعه و اهلسنت، شخصی از نسل امام حسین و از سادات در کوفه که با نام پدر خویش، شناخته میشود، فتنهای را در میان شیعیان عراق برپا میکند که تا ظهور نیز ادامه خواهد داشت.
✅ آیا شخص «مِن صُلب ابیه»، همان «شیصبانی» است؟
🔹اگر گفته شود: آری؛ لازمه چنین سخنی، شیصبانی با امام بیعت میکند. اما این دیدگاه، اشتباه است؛ زیرا شیصبانی، قاتل است و چگونه ممکن است شخص قاتل (شیصبانی) با امام عصر، بیعت کند؟
🔸مگر میشود کسی که به تصریح حدیث «یقتل وفدکم» است و دستاش به خون شیعیان عراق، آغشته باشد و قاتل است، اما سرانجام به فیض حضور امام عصر نائل شود و با امام زمان بیعت نماید؟ خیر.
🔹بنابراین شخص «مِن صُلب ابیه»، شیصبانی نیست.
✅ آیا شخص «من ولد الحسین تظهر بالکوفه» همان شخص «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه» است؟
🔸بله، محتمل است اما نمیتوان اظهارنظر قطعی و یقینی کرد بلکه متوقف بر مباحث دیگری است که در ادامه بیان خواهد شد.
✅ آیا شخص «من ولد الحسین تظهر بالکوفه» که از شذاذ آلمحمد است و دجال کوفه است، همان «شیصبانی» است؟
🔹بله، محتمل است. زیرا برای شیصبانی ذکر شده است: نفوذ و سیطره او و تعداد پیروان او در مناطق شیعی، بتدریج گسترش خواهد یافت (ینبع كما ينبع الماء) که حاکی از سپری شدن مدت زمان طولانی از فتنه شیصبانی در عراق است؛ برای شخصیت عراقی «رجل من ولد الحسین تظهر بالکوفه بدعامة الامیة» هم ذکر شده، فتنه وی، طولانی خواهد بود (یطول ذلک).
🔸ضمن اینکه حدیث «رایة من ولد الحسین تظهر بالکوفه بدعامة الامیة»؛ شخصیتی از سادات که قبل ظهور، فتنه به پا میکند، دجال کوفه است و جزو شذّاذ آلمحمد و به قرینه اینکه سفیانی از بنیامیه است، این شخصیت عراقی که با حمایت امویها در عراق بهتدریج قدرت میگیرد، نیز در خط سفیانی است. از طرفی، حدیث «شیصبانی»؛ تصریح شده که وی شخصیت عراقی و قاتل است و در خط سفیانی.
✅ ابهام در تفسیر «ارض کوفان»
🔹ارض کوفان، مقصود چیست: کوفه و نجف یا عراق؟
🔸اگر بتوان ثابت نمود ارض کوفان یعنی عراق، دیگر شیصبانی بودن شخصیت شیعی از کوفه، تضعیف میشود. زیرا حاکم عراق است. و در اینصورت شیصبانی یا مربوط به گذشته و منطبق بر صدام میشود و یا مربوط به آینده و شخصیتی منفور که بر عراق مسلط میشود و در خط سفیانی است.
🔹آیا شما میتوانید شاهدی بیاورید که مراد از «کوفان»، کل عراق منظور است؟
🔸اما تاکنون با بررسی که انجام دادیم، در کتب حدیث، لغت، تاریخ و جغرافیا به منطقه کوفه و نجف، ارض کوفان، اطلاق میشده است. ازجمله:
🔹«أرض كوفان فشرفها بقبرك يا علي فقال: أ قبر بكوفان العراق؟ فقال له: نعم؛ تقبر بظاهرها فتلا بين الغريين و الذكوات البيض» (ثقفی، الغارات، ج۲، ص۸۴۴). «کیف أنتم لو ضرب أصحاب القائم الفساطیط فی مسجد کوفان» (نعمانی، الغیبة، ص۳۱۹).
➖➖➖➖
⏰@shomareshmakooszohor
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟
مهمترین راه تشخیص مصداق شیصبانی، کدام است؟
✍️مصطفی امیری
▪️بخش سوم
✅ دیدگاههای مختلف درباره «شیصبانی عراق»
1. مربوط به حوادث گذشته است. و عبارت «ارض کوفان»، مقصود عراق و عبارت «ینبع کما ینبع الماء» نیز دلالت بر قدرت رسیدن سریع و ناگهانی وی همچون کودتا در عراق به منظور تسلط بر قدرت و حکومت دارد که نمایندگان و سرشناسان شیعی را به قتل میرساند (یقتل وفدکم). با شرح و تفسیر مفردات حدیثی، از اینرو برخی کارشناسان، صدام را مصداق شیصبانی عراق، میدانند.
2. شخصیت منفی عراق در آستانه ظهور است که البته بیان گردید با شخص «من صُلب ابیه» از سادات کوفه، مطابقت ندارد. زیرا این شخص بعد از جدال با امام عصر، سرانجام بیعت میکند درحالیکه شیصبانی، قاتل است. و از اینرو شیصبانی جزو حکومت بنیعباس عراق است که در آخرالزمان، سلطنت آنان مجددا بنا میشود.
3. شیصبانی، شخصیت شیعی در عراق قبل ظهور که جایگاه اصلی وی در کوفه و نجف است (ارض کوفان)؛ پیروان وی، بتدریج رو بهفرونی و کثرت خواهد نهاد (ینبع کما ینبع الماء)؛ و چهرهای سرشناس شیعی را به قتل خواهند رساند (یقتل وفدکم).
✅ کلید طلایی در شناخت «مصداق» شیصبانی
🔹مهمترین ویژگی شیصبانی، «یقتل وفدکم» (قتل وجهاء و چهرههای سرشناس شیعی) در عراق است. مخالف جبهه حق و زمینهسازان ظهور است و در جهت منافع سفیانی، مشی میکند.
✅ نکته پایانی
🔸صرفا اقوال مختلف بیان شد و از اتخاذ مبنا، صرفنظر گردید.
➖➖➖➖
⏰@shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استفاده روسیه از شاهکار های پهپادی رادارگریز ایرانی.
🔸وزارت دفاع روسیه :
تصاویر پهپادی فوق را از پایگاههای آمریکا در سوریه به اشتراک گذاشت.تا پیامی واضح را به آمریکا ارسال کند.
🔸چندی پیش 12 فروند SU-24 در پایگاه هوایی کریمه توسط موشک های شلیک شده اوکراینی ظرف چند ثانیه به هوا رفته بود.
➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تظاهرات در آلمان در حمایت از آمیزش جنسی انسان با حیوانات!
🔹یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: برای من آمیزش جنسی با یک حیوان، راحت تر از آمیزش جنسی با یک انسان است.
امام علی(ع): «فَیَا عَجَباً!(1) عَجَباً ـ وَ اللهِ ـ یُمِیتُ القَلْبَ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنِ اجْتِمَاعِ هؤُلاَءِ القَوْمِ عَلَى بَاطِلِهمْ، وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ!»
شگفتا، شگفتا! به خدا سوگند! قلب را مى میراند و غم و اندوه را (به روح انسان) سرازیر مى کند که آنها (شامیان غارتگر) در مسیر باطل خود، چنین متّحدند و شما، در طریق حقّتان، این گونه پراکنده و متفرّق.
✍️ این کارا برای زمان جاهلیت قدیم قفل بود...
#اخرالزمان
#شیاطین_انس
#نظم_نوین_جهانی
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
🔴 نماز خواندن با موی گربه و سگ مشکل دارد...
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
🔴 گزارشات متعددی از فعالیت مخفیانه باشگاه های بدنسازی مختلط علی الخصوص در تهران
علی برکت الله ...
#عذاب_استیصال
#اخرالزمان
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
😱خیلی مهم
دوباره فریب نخورید
👈تغییرات اقلیمی
👈قحطی
👈جنگ
مانند «کرونا هراسی» یک فریب بزرگ است!
یعنی:
1⃣بخشی جعلی، مصنوعی و ساختگی است
2⃣بخشی وحشت آفرینی با مهندسی آمار و جابجا کردن آمارها و مولفه هاست
3⃣بخشی جو رسانه ای(پروپاگاندا) درباره حوادث طبیعی و مصنوعی هر ساله است که ما به آن توجه نداشتیم و دائم اخبار آنرا بزرگنمایی نمیکردند!
👌هدف اصلی کاهش جمعیت جهان و کنترل بشر و سلب استقلال و آزادی بشریت است!
مواظب باشیم تا به بازی دشمن کمک نکنیم
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆مرز مهران
کربلا رفتن امسال
نه ثبت نام میخواد
نه کارت واکسن میخواد
نه کارت پی سی آر میخواد
نه بیمه میخواد
نه ویزا میخواد
نه پاسپورت تاریخ دار میخواد
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ رئیس جمهور: لذت من با مردم بودن، گوش کردن به سخنان مردم و رفع دغدغههای مردم است
🤔پس چرا بین اون قشر از مردم انقلابی که دغدغه واکسن اجباری داشتن و سه روز روبروی نهاد ریاست جمهوری نشسته بودن نرفتید ؟
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باجی که وزیر بهداشت رئیسی به قالیباف داد تا استیضاح نشود .
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
سلام.
حوادث این روزهای عراق، ایجاب کرده که احادیث مهدوی عراق و حوادث آن، با قت بررسی شود.
مقاله شیصبانی عراق⬇️، در چند بخش ارائه میشود.
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟
آیا شخص «من ولد الحسین بالکوفه» که از شذاذ آلمحمد و «دجال کوفه» است، همان «شیصبانی» است؟
▪️بخش اول
✅ شیصبانی
🔹شیصبانی، شخصیت عراقی که قبل از سفیانی، خروج میکند، به قدرت رسیدن وی، غیرمنتظره است و یاران وی، بهتدریج گسترش مییابند و چهرههای سرشناس شیعی را به قتل میرساند:
🔸عنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ الْبَاقِرَ عَنِ السُّفْيَانِيِّ فَقَالَ وَ أَنَّى لَكُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ حَتَّى يَخْرُجَ قَبْلَهُ الشَّيْصَبَانِيُّ يَخْرُجُ مِنْ أَرْضِ كُوفَانَ يَنْبُعُ كَمَا يَنْبُعُ الْمَاءُ فَيَقْتُلُ وَفْدَكُمْ فَتَوَقَّعُوا بَعْدَ ذَلِكَ السُّفْيَانِيَّ وَ خُرُوجَ الْقَائِم (نعمانی، الغیبة، ص302).
✅ رجل من ولد الحسین
🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «قبل ظهور»، حضور فعال دارد. و مردم دچار فتنه و بلاء میشوند. شیعیان از یکدیگر برائت میجویند و البته این امر موجب غربال و تمییز حق از باطل نیز خواهد بود:
🔸يا أيها الناس... إياكم والشذاذ من آل محمد، فإنّه يخرج شذاذ آل محمد، فلا يرون ما يحبون لعصيانهم أمري، ونبذهم عهدي، و تخرجُ رايةً من وُلد الحسين تظهر بالكوفة بدعاية الأمّية ويشمل الناس البلاء، ويبتلي الله خير الخلق حتى يميز الخبيث من الطيب، ويتبرأ الناس بعضهم من بعض، ويطول ذلك حتى يفرِّج الله عنهم برجلٍ من آل محمد، ومن خرج من ولدي فعمل بغير عملي وسار بغير سيرتي فأنا منه بريء ... وإياكم والدجّالين من ولد فاطمة، فإن من وُلد فاطمة دجّالين. (ابنطاووس، الملاحم و الفتن، ص۲۴۹).
✅ رجل من وُلد (صُلب) ابیه
🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «بعد از ظهور» هرچند در بدو امر به کشمکش و جدل با امام، خواهد پرداخت اما سرانجام به حقانیت امام عصر، ایمان میآورد:
🔸بقَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ... ثُمَّ يَدْخُلُ الْمَدِينَة ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ حَتَّى يَنْزِلَ الشُّقْرَةَ فَيَبْلُغُهُ أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا عَامِلَهُ فَيَرْجِعُ إِلَيْهِمْ فَيَقْتُلُهُمْ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ وَ الْوَلَايَةِ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّهِ حَتَّى إِذَا بَلَغَ إِلَى الثَّعْلَبِيَّةِ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ صُلْبِ أَبِيهِ وَ هُوَ مِنْ أَشَدِّ النَّاسِ بِبَدَنِهِ وَ أَشْجَعِهِمْ بِقَلْبِهِ مَا خَلَا صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ فَيَقُولُ يَا هَذَا مَا تَصْنَعُ فَوَ اللَّهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ أَ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَمْ بِمَا ذَا فَيَقُولُ الْمَوْلَى الَّذِي وَلِيَ الْبَيْعَةَ وَ اللَّهِ لَتَسْكُتَنَّ أَوْ لَأَضْرِبَنَّ الَّذِي فِيهِ عَيْنَاكَ فَيَقُولُ لَهُ الْقَائِمُ اسْكُتْ يَا فُلَانُ إِي وَ اللَّهِ إِنَّ مَعِي عَهْداً مِنْ رَسُولِ اللَّهِ هَاتِ لِي يَا فُلَانُ الْعَيْبَةَ أَوِ الزِّنْفِيلَجَةَ- فَيَأْتِيهِ بِهَا فَيَقْرَؤُهُ الْعَهْدُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ فَيَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ أَعْطِنِي رَأْسَكَ أُقَبِّلْهُ فَيُعْطِيهِ رَأْسَهُ فَيُقَبِّلُ بَيْنَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ يَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ جَدِّدْ لَنَا بَيْعَةً فَيُجَدِّدُ لَهُمْ بَيْعَة. (عیاشی، التفسیر، ج۲، ص۵۸. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۴۲-۳۴۳).
🔹و مشابه آن: يَقْتُلُ الْقَائِمُ حَتَّى يَبْلُغَ السُّوقَ قَالَ فَيَقُولُ لَهُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ أَبِيهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَوْ بِمَا ذَا... (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۱۰۰-۱۰۲. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۷).
✅ رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه
🔸در منابع اهلسنت، اشاره به شخصیتی عراق از سادات شده که به پدر خویش دعوت میکند:
🔹یقتل (یقبل) بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ابنحماد، الفتن، ص۱۹۶).
🔸اما سرنوشت این شخص چیست؟ آیا به قتل میرسد؟
🔹اظهارنظر قطعی نمیتوان بیان کرد. زیرا دوگونه روایت شده است؛ شخص «یدعو الی ابیه»، به قتل میرسد:
🔸يقتل بالكوفة رجل من ولد الحسن أو الحسين يدعو إلى أبيه (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۰).
🔹بنابراین در فاصله بین خروج سفیانی تا ظهور، شخصیت عراقی «من ولد الحسین یدعو الی ابیه»، کشته میشود.
🔹و در حدیث دیگری، بیان شده وی تا ظهور، زنده میماند:
🔸یقبل بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۲).
🔹البته غالب کتب حدیثی، عبارت «یقتل بالکوفه» را ذکر کردند و از نظر ادبی و نحوی نیز «یقتل بالکوفه»، اصح است. حتی محقق کتاب نیز این عبارت را ثبت کرده است (ابنحمّاد، الفتن، ص۱۹۶ و ۱۹۹).
➖➖➖➖
⏰@shomareshmakooszohor