eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
576 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇👇👇👇👇👇👇 بسمه تعالی از شنبه به مدت ۴ روز ، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه از شبکه سه سیما، پرسش و پاسخ در باب ( حجاب قانونی و حجاب اجباری ) با حضور آقای حسن رحیم پور با عنوان ( حجاب ،دفاع از عشق ) پخش می شود .لطفاً اطلاع رسانی کنید.
🔥مشخصات ناو چند میلیارد دلاری آمریکا که در آتش سوخت
پشت‌پرده «چین‌هراسی» روزهای اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین: 🔹عربستان و امارات غربگرا شریک اول چین در منطقه اند و چین شریک اول تجاری ۱۳۰ کشور دنیاست. 🔹در این شرایط برای من سوال است که چطور ایران را از یک رابطه راهبردی ۲۵ ساله با چین می ترسانند؟ 🔹ما با روسیه از نظر سیاسی رفیق‌تریم. اما اقتصاد ما با روسیه شبیه هم است، آنچه که ما به دنیا می‌فروشیم روسیه هم در کنار ما فروشنده است.علت طبیعی بودن رابطه با چین همین مسائل است. 🔹طی ۴۰ سال گذشته حتی یک برنامه استراتژیک برای رابطه با چین نداشتیم. 🔹چین معمولا گزینه دوم بوده است. 🔹خودباخته غرب شدیم، چون چین برای ما قیافه نمی‌گیرد. 🔹برجام مذاکرات با چین را به حاشیه برد. 🔹چینی‌ها را از بعد برجام آزرده کردیم.
🔴سازمان ملل: اگر در کشوری غربی مقامی مثل سلیمانی ترور شده بود، آن را اعلام جنگ تلقی می‌کرد ♦️کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل:ادعاهای آمریکا ثابت نمی‌کند که سرلشکر سلیمانی خطری قریب‌الوقوع بوده است. ♦️سرلشکر سلیمانی نقشی مؤثر و مهم در جنگ با داعش داشت. ♦️اگر مثل وی، مسئولی در یکی از کشورهای غربی اینگونه ترور شده بود،‌ احتمالا آن کشور این را «اعلام جنگ» تلقی می‌کرد.
🔴کرایه هفتگی پورشه برابر با یک پراید صفر ♦️یکی از فعالان صنف کرایه‌ دهنده خودروهای لوکس:برای کرایه یک‌هفته‌ای یک پورشه مدل ۲۰۱۵ باید معادل یک پراید مدل ۹۹ هزینه بپردازید. ‌ ‌♦️ماه محرم به خصوص ۱۵ روز اول اوج بازار ما است، مردم برای رفتن به شهرهای خود و نشان دادن پرستیژ اقدام به کرایه ماشین‌های لوکس می‌کنند. ♦️ما مشتریانی داریم که کمتر از ۲۵ سال سن دارند و حتی گواهینامه ندارند اما به دنبال کرایه بنز اس ۵۰۰ هستند و حاضرند به جای کرایه شبی ۴ میلیون، شبی ۷ میلیون بپردازند. ♦️عروس و دامادها تا دو سال پیش ۵۰ درصد مشتریان ما را شامل می‌شدند اما اکنون این عدد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است. ♦️موردی بوده که داماد پراید کار کرده خود را در ازای کرایه یک خودروی لوکس برای عروسی و ۳ روز مسافرت ماه عسل به طور کامل به کرایه‌دهنده واگذار کرده است.
🔴انتقاد آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی از گرانی‌های‌ لجام‌گسیخته ♦️دیگر، اجاره مسکن، خرید جهیزیه و مایحتاج زندگی جز با وام‌های سنگین ممکن نیست. ♦️ برخی بیان می‌کنند که چرا مراجع تقلید در برابر این وضع سکوت کرده‌اند؟! ما نه‌تنها سکوت نکرده‌ایم، بلکه بارها دراین‌باره سخن گفته‌ایم و بازهم می‌گوییم. ♦️مساله مهم، خونسردی مسئولان است! که با وعدۀ حل مشکلات و مسئولیتی که دارند، اکنون حتی اظهار شرمندگی هم نمی‌کنند! ♦️قوای سه‌گانه عوامل گرانی را پیدا کرده، با توجه به محدودیت‌های موجود همچون تحریم‌های ظالمانه، با ارائه راهکارهای مناسب، جلوی این وضع نابسامان را بگیرند.
🔴چرا صهیونیست ها اتفاق نطنز را به گردن گرفتند؟ ♦️سردار کوثری:اتفاقی که در نطنز افتاده در حال بررسی است و کارشناسان مربوطه روی آن کار می کنند تا علت مشخص شود. اما اینکه بگوییم اسرائیل با موشک به مجتمع هسته ای در نطنز زده یا از نظر سایبری کاری کرده که باعث انفجار در سوله ی در حال تجهیز آن شود، غلط است. ♦️بررسی های لازم صورت می گیرد و به زودی بعد از اینکه نتیجه قطعی به دست آمد به اطلاع مردم دقیق و با جزئیات خواهد رسید. اما به هر حال زمان می برد تا نتیجه بررسی ها مشخص شود و به نتیجه برسد. ♦️ممکن است که رژیم صهیونیستی بخواهد برای مدتی چنین چیزی را برای تبلیغات خود جا بیندازد که ما در ایران باعث انفجار در یک مجتمع هسته ای شده ایم و برخی هم که هم فکر و هم پیاله آن ها هستند که این موضوع را باور کنند و بگویند که چنین اتفاقی افتاده است. ♦️اما این چیزی جز دروغ پردازی و شایعه سازی نیست و کار آنها این است که فکر مسئولان و مردم را مشغول کنند تا به اهداف خود برسند.
🔴 العربیه مدعی شد که موشک کروز به ناو آمریکایی برخورد کرده است
🔴متن کامل نامه دکتر سعید نمکی به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوشت: ♦️حضرت آیت الله‌العظمی خامنه ای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سلام علیکم؛ به استحضار می‌رسد : ♦️فراز اول فرمایشات حکیمانه امروزتان که همچون پیش، مایه وفاق و همگرائی ملی بود پس از چند هفته تلاش شبانه روزی و نفس گیرمان در مدیریت بیماری کرونا به‌خصوص در استان‌های مرزی و پرمشکل کشور که به لطف پروردگار به مهار نسبی آن نیز انجامید بارانی لطیف بود بر تنهای رنجور و دل‌های داغدیده‌مان اما آهنگ محزون صدایتان در فراز دوم که غمگینانه از افتادن آتش دوباره بیماری بر نیستان وجود هموطنان‌مان گفتید و سوز دل مهربانتان را از داغ فقدان عزیزانمان بر زبان جاری فرمودید وجودم را گداخت و نگاشتن سوز دل را تنها راه علاج این رنج جان گداز یافتم. ♦️اگر در دوره اول بیماری سربازان حضرتعالی بعنوان مدافعین سلامت در کنار دیگر عزیزان دست‌آوردی شگرف در اوج تحریم و تنگدستی نثار ملت شریف ایران کردند علاوه بر همه جان فشانی‌ها، همدلی‌ها و هم افزائی‌های مردم و کارگزاران نظام، حمایت‌های بزرگ‌منشانه رهبری مهربان و فرزانه بود که یقین دارم در تاریخ این سرزمین بعنوان برگ انشاالله بدیل، جاودانه به یادگار خواهد ماند. ♦️اینجانب به عنوان سربازی کوچک که از روزهای قبل از ورود بیماری به کشور خدمتگزار بوده‌ام و یاد هر روزش را در دفتر خاطراتم می‌نگارم، گرانبهاترین اوراق این نگارش را سرشار از ردپای کلام، عمل و محبت حضرتعالی می‌بینم و امروز که پس از آن‌همه بردباری و حمایت، به‌جای شادمانی و رضایت، اندوه در آهنگ صدایتان می‌شنوم، برایم بسیار، بسیار غم انگیزست. ♦️قبل از این موج جدید بلاخیز پیش بینی ایام را بدلیل غفلت‌های ساده انگارانه به محضرتان تقدیم کرده بودم دلم نمی‌خواست آنچه می‌دیدم، تحقق یابد. دلم می‌خواست در عالم پیش‌بینی و رویا بماند همچون انسانی که خوابی تلخ می‌بیند و در عالم بیداری خوشحال می‌شود که خواب بود ولی متأسفانه به حقیقت پیوست. ♦️اما بگویم عزیز دل، هنوز دیر نشده است، تا خدا هست که یاری‌مان کند، شما هستید که نصیحت و دعایمان کنید، مردمی هستند که حرفهایمان را بشنوند و همراهیمان کنند، قوای سه گانه‌ای هستند که دست در دست هم حمایت‌مان کنند، نیروهای مسلح، سازمان‌های مردم نهاد و خیرینی هستند که دستمان را بگیرند، جوانان و دانشگاهیان فرهیخته‌ای هستند که در راه پیشگیری و درمان، معجزه خلق کنند؛ مدافعین عاشق سلامتی هستند که مهر بورزند و خسته نشوند، مادران و پدران شهدائی هستند که دعای نیمه شبانشان عطر دل انگیز کاروانمان باشد هراسی از هجمه بیماری نداریم و یقین داریم که مهارش می‌کنیم و بی تردید دوباره بر می‌گردیم به روزهایی که مردم عزیز کشورمان با سلامتی و شادمانی در کنار هم زندگی کنند و دیری نخواهد پایید تا بر چهره نازنین فرمانده مهربانمان لبخند رضایتمندی بنشانیم . انشاالله.؛...؛.................
نیکی هیلی: همکاری ایران و چین به انزوای جهانی ایران پایان می‎دهد نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل: 🔹چین با ایران شریک شده تا به انزوای جهانی ایران پایان دهد. 🔹این همکاری، حضور چین در بخش‌های بانکی، مخابرات، بنادر، خطوط ریلی و ده‌ها پروژ دیگر را به شدت گسترش می‌دهد.
✅ ملک‌زاده معاون وزیربهداشت،: پژوهشگران شواهد محکمی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد یک جهش جدید در ژنوم SARS-CoV-۲، قدرت انتشار آن را افزایش داده و این ویروس را عفونی‌تر کرده است. در یک جهش جدید ازفرم D۶۱۴ به G۶۱۴ تغییر شکل داده وعفونی بودن ویروس را ۳ تا ۹ برابرکرده است
🔴حجت‌الاسلام فلاح‌زاده عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به پرتکرارترین سؤالات در خصوص پوشش و آرایش زنان و مردان مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همزمان با روز عفاف و حجاب پاسخ داد. ♦️سوال: برخی از خانمها در شبکه‌های مجازی با قصد خیر و هدف ترویج حجاب اسلامی و چادر مشغول به فعالیت هستند و عکسهای خود را با حجاب کامل منتشر می‌نمایند. لکن در برخی موارد همین تصاویر موجب سوءاستفاده قرار می‌گیرد؛ تکلیف چیست؟ 📍 اگر این تصاویر مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا تحریک‌آمیز باشد یا مفسده‌ای برای خانم داشته باشد، جایز نیست. ♦️سوال: حکم پوشیدن ساپورت و شلوار لی یا شلوار جین و روسری و کفش رنگی و مانتوی کوتاه در زیر چادر چیست؟ 📍برای پوشش شرایطی ذکر شده؛ ازجمله اینکه برجستگیهای بدن مشخص نباشد. در مورد ساپورت، این‌گونه است که تمام هندسه بدن مشخص است؛ بنابراین حجاب کاملی نیست، اما نسبت به نوعهای رنگی شلوار جین و لی، اگر زیر چادر باشد و پیدا نباشد، حکم خاصی ندارد؛ به فرض اینکه پیدا هم باشد، اگر به‌قدری چسبان نباشد که هندسه بدن مشخص باشد - یعنی یک مقداری گشاد باشد که برجستگی بدن مشخص نباشد - و اینکه رنگش به‌گونه‌ای نباشد که فرد انگشت‌نما شود و به‌ اصطلاح لباس شهرت نباشد، اشکالی ندارد. ♦️سوال: آیا پوشیدن چادر در کشورهای غربی و یا استفاده از پوشیه در شهرهایی که متداول نیست، حکم لباس شهرت را پیدا می‌کند و اشکال دارد؟ 📍اصل مراعات حجاب لازم است، یعنی اگر فرد به جایی رفت که افراد بی‌حجاب هستند، او باید حجاب را مراعات کند؛ اگرچه چادر حجاب برتر و بهتر است، اما اگر در جایی پوشیدن چادر یا پوشیه برایش مفسده دارد و ممکن است مورد تعرض قرار گیرد یا اینکه انگشت‌نما شود، یعنی لباس شهرت محسوب شود، در آنجا به خاطر وجود مفسده، استفاده از چادر یا پوشیه جایز نیست.
🌹در ٢٤ تیر ١٢٨٩ شمسی قریب یك سال پس از شهادت شیخ فضل الله نوری ، یكی دیگر از سران روحانی مشروطه یعنی سید عبدالله بهبهانی را به دستور همان مجاهدینی كه شیخ را به شهادت رسانده بودند، به جرم مخالفت با قوانین ضد اسلامی كه در مجلس به تصویب می رسید و جلوگیری از رشد فرهنگ غرب در منزلش، به شهادت رساندند .
🌹قال الإمامُ علیٌّ علیه السلام ♦️ مَن أمَرَ بِالمَعروفِ شَدَّ ظَهرُ المُؤمِنِ وَ مَن نَهى عَنِ المُنكَرِ أَرغَمَ أَنفَ المُنافِقِ وَ أَمِنَ كَيدَهُ؛ ♦️امام علی علیه السلام فرمودند: هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را به خاك ماليده و از مكر او در امان مى ماند. 📚كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص51، ح1
🔴خواستم از این فرصت استفاده کنم و از همین تریبون، پنجمین سالگرد اجرای برجام رو یادآوری کنم.
محمدباقر قالیباف ام شب (سه‌شنبه) در نخستین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود در جایگاه رئیس مجلس یازدهم بعد از خبر ۲۱ با مردم گفت‌وگو می‌کند‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جهنمی از آتش در ناو آمریکایی؛ «بونهام ریچارد» در حال کج شدن است ♦️با گذشت دو روز از آتش‌سوزی، همچنان ناو آمریکایی در حریقی که علت دقیق آن مشخص نشده می‌سوزد. ♦️روزنامه نیویورک تایمز نوشته این یکی از بدترین آتش‌سوزی‌هایی است که تاکنون یک کشتی جنگی آمریکایی را خارج از میدان جنگ در بر گرفته است. ♦️سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت به دلیل تجمع آب که برای اطفای حریق مورد استفاده قرار گرفته، این ناو در حال کج شدن به آن سمت است. ♦️تعداد مجروحان این حادثه ۵۹ نفر شامل ۳۶ ملوان و ۲۳ غیرنظامی اعلام شده است.
‌♐️سکه و طلا رکورد زد / عبور هر گرم طلای ۱۸ عیار از مرز یک میلیون تومان 🔹هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم یک میلیون و ۴ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است
🔴 دستگیری زن آرایشگری در کاشان که تصاویر مشتری خود را منتشر کرد ▪️سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان از دستگیری آرایشگری که تصاویر یکی از مشتریان خود را به منظور تبلیغ شغل خود در فضای مجازی انتشار داده بود خبر داد . ▪️ سرهنگ غلامرضا باهنر سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه خانمی به عنوان آرایشگر زنانه جهت تبلیغ شغل خود اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی او کرده ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت . ▪️وی افزود: ماموران پلیس فتا ضمن هماهنگی و اخذ مجوز از سوی دادستان عمومی و انقلاب کاشان ، متهم را که خانمی ۳۶ ساله بود شناسایی و دستگیر کردند . ▪️این مقام انتظامی بیان داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را جذب مشتری عنوان کرد . ▪️سرهنگ باهنر ادامه داد : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏳ قسمت 2- روابط راهبردی با چین 🎙 📚 💎موضوع: بررسی قرارداد 25 ساله ایران و چین 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏳ قسمت1 - در خصوص سند قرارداد 🎙 📚 💎موضوع: بررسی قرارداد 25 ساله ایران و چین 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏳ قسمت4 - ایران سابقه خوبی از همکاری با چینی ها ندارد 🎙 📚 💎موضوع: بررسی قرارداد 25 ساله ایران و چین 🔹🔹🔹🔹🔹🔹