eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
577 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴انهدام تیم منافقین در شیراز ♦️در پی اشراف اطلاعاتی بر روی تحرکات و فعالیت های عناصر خودفروخته منافقین در داخل کشور؛ تیم اقدامی این سازمان تروریستی که به منظور انجام عملیات ایضائی وارد استان فارس شده بود توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و منهدم و اعضای آن دستگیر شدند. ♦️پیش از این انجام اقدامات ایضائی در ایام(خرداد) سالگرد ارتحال رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برنامه کاری این تیم بوده که بواسطه هوشیاری و اشراف اطلاعاتی این تیم ناکام ماند.
🔴نشانه‌ای دیگر از زوال آمریکا‼️ 🔹چیستی، چرایی و چگونگی وقوع انفجار در ناو هواپیمابر آمریکا خیلی مهم نیست. و همچنین این هم مهم نیست که این اتفاق با فاصله کمتر از ده روز با حادثه نطنز روی داده است. آنچه در پایگاه دریایی سن‌دیگو آمریکا در حال نمایش با رزولوشن بالاست، زوال یک ابرقدرتی است که تمام تلاش خود را به کار بسته بود تا واقعیت داشتن یک قدرت نظامی خسته، ناکارآمد و در عین حال آسیب‌پذیر به افکار عمومی جهان منتقل نگردد. 🔹 ناو هواپیمابر «یو اس اس بونهام ریچارد» نه مورد اصابت موشک قرار گرفته، نه در معرض مین دریایی بوده، نه اژدری به سوی آن شلیک شده و حتی نمی‌توانند ادعا کنند که مورد تهدید شناورهای تندرو هم قرار گرفته است. حال آمریکا اگر خود را در معرض یک نبرد از نوع نامتقارن قرار دهد، هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت، این رویداد لااقل این را به خوبی گواهی می‌دهد و این دردناکترین بخش ماجرا برای گردانندگان کاخ سفید است که به شکل غیر قابل انکاری نمایان شده است. 🔹بی‌شک ابرقدرتی آمریکا به پلان آخر خود رسیده است. این رویداد در کنار تحولات کنونی درون آمریکا نشانه‌ای روشن از رو به فرجام بودن بزرگترین امپریالیسم تاریخ است. 🔸 شاید اکنون برای ساده‌اندیشان زمان خوبی برای پاسخ به این سوال مهم نیز باشد. کشوری که نمی‌تواند در شرایط عادی، یک حادثه آتش سوزی را در ناو جنگی خود مهار کند آنهم با ادعای داشتن مدرنترین تجهیزات، چطور می‌تواند با یک بمب کل تجهیزات نظامی ما را نابود سازد؟ 🔚 وضع موجود ما را در حوزه‌های غیر امنیتی بلادرنگ باید در عملکرد صاحبان این نوع اندیشه جستار کرد.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*فیلم دیدار رهبری با رئیس جمهور چین و نظر رهبری در مورد قرارداد ۲۵ ساله در ابتدای ...* 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🔴سندرز: 20 درصد آمریکایی‌ها توانایی خرید داروی خود را ندارند ♦️در حالی که از هر پنج آمریکایی یک نفر نمی‌تواند داروی تجویز شده توسط پزشک را تهیه کند، مدیر عامل شرکت «مدرنا» و پس از آنکه دولت ترامپ 438 میلیون دلار برای توسعه واکسن احتمالی ویروس کرونا دریافت کرد، یک شبه میلیاردر شد.
🔴اضافه شدن داستان «حاج قاسم» در کتاب‌های درسی ♦️وزیر آموزش و پرورش:جایی در کشور سوریه نبود که وارد شویم و مردم و مسئولان با عظمت از «حاج قاسم» یاد نکنند. ♦️ پول داشته باشیم مدارس خودمان را می‌سازیم. ♦️ شایعه شد‌که برای ساخت و ساز مدارس سوریه به این کشور سفر کرده ام. قرار بود تجریباتمان را در اختیار سوریه‌ای‌ها بگذاریم.
اسرائیل هدف های نظامی و هسته ای ایران را منفجر می کند تا پیش از انتخابات سوم نوامبر آمریکا، ترامپ را به مقابله نظامی با ایران بکشاند. میچ پروتورو بیزنس اینسایدر یک مقام نظامی اسرائیل و یک مقام اطلاعاتی اروپایی می گویند که اسرائیل در کارزاری گسترده برای فشار یا ضربه زدن به ایران، پیش از آنکه ترامپ کاخ سفید را احتمالا در ماه نوامبر ترک بکند، مشارکت دارد. وی ادامه داد: سیاست دولت اسرائیل مشخص است. پیگیری و ادامه فشار حداکثری به ایران. یکی از مهم ترین اهداف اسرائیل در این افزایش تنش احتمالا هل دادن ایران به سمت یک درگیری محدود پیش از انتخابات آمریکا است. در همین راستاست که رسانه ها و برخی از مقامات اسرائیل نیز خرابکاری ها در ایران را به صورت گسترده مورد پوشش و توجه قرار داده اند که این مسئله می تواند منجر به عزم ایران برای اقداماتی علیه اسرائیل شود. یک مقام سابق دفاع اسرائیل گفت که این اطلاعات در محافل اطلاعاتی اسرائیل وجود داشته است که حداقل برخی از وقایع در ایران طی یک ماه گذشته حاصل عملیات اطلاعاتی اسرائیل بوده است. یک مقام اطلاعاتی اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود گفت: به نظر می رسد که این حملات بخشی از کمپین «فشار حداکثری، استراتژی حداقلی» است. این منبع گفت: ایران پس از نشان دادن صبر نسبی در پی ترور ژانویه قاسم سلیمانی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، می تواند پاسخی عجولانه و تند را مدنظر قرار دهد. این مقام اطلاعاتی اتحادیه اروپا اضافه کرد: نگرانم که طرح اسرائیل این باشد که ایران را تا پیش از ترک کاخ سفید توسط ترامپ، تحریک به پاسخی نظامی به تل آویو کند. با اعتقاد گسترده ای که میان متحدان آمریکا مبنی بر اینکه بعید است ترامپ مجدد انتخاب شود، به نظر می رسد تغییر تاکتیک های اسرائیل به سمت عملیات جنبشی با فشار زیاد، نشان دهنده این عقیده است که در دولت بایدن، اقدامی برای نجات توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ صورت خواهد گرفت. این مقام اتحادیه اروپا گفت: برای ماجراجویی ها و مأموریت های پنهانی برای منفجر کردن تاسیسات هسته ای اشتهای کمتری از سوی بایدن نسبت به ترامپ وجود خواهد داشت.
⭕️چین تنها کشوری است که رسما از ما نفت می‌خرد معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه: 🔹ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم و نفت خود را به کشورهای مختلف می‌فروشیم. 🔹اما چین تنها کشوری است که رسما از ما نفت می‌خرد. رابطه چین و ایران رابطه بسیار برجسته‌ای است. 🔹آمریکایی‌ که ایران را تحت شدیدترین تحریم ها قرار داده، الان در خصوص سند جامع ۲۵ ساله همکاری ایران و چین دلسوز ایران شده است. 🔹اهمیت نگاه به شرق از سوی ایران بحث جدیاست. طبیعی است همه کشورهای غربی نسبت به آن حساس باشند. 🔹برخی حرف‌ها مانند واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها در قالب این سند بسیار مسخره است.
⁉️واقعیت‌هایی که ناو آمریکایی رو کرد 🔹 آتش‌سوزی در ناو جنگی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» نشان داد: ۱- مقام‌های آمریکایی در خصوص اخبار واقعی تلفات و خسارات ناشی از آن پنهان‌کاری می‌کنند؛ ۲- علی‌رغم اینکه این ناوها در ظاهر بسیار قدرتمند هستند، اما بسیار آسیب‌پذیرند؛ ۳- فرسوده و به‌روز نبودن تجهیزات نظامی آمریکا را نشان داد و این‌که هنوز که جنگی شروع نشده است، ناو آمریکایی فاقد مقاومت است. 4- شدت سانسور رسانه‌ای در این آتش‌سوزی دیده می‌شود و مانند عین‌الأسد آمریکا فقط مجروحین را اعلام می‌کند.
🔴هشدار به آتلیه ها 🔸معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان از پلمپ یک آتلیه در نیاسر کاشان خبر داد. 🔹به گزارش روابط عمومی ستاد دکتر روح الله صنعتکار در حاشیه جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهر نیاسر کاشان به خبرنگاران ضمن اشاره به پلمپ یک آتلیه عکاسی ، فیلمبرداری اظهار داشت: در شهر شهید پرور نیاسر یک آتلیه عکاسی، فیلمبرداری با کشف حجاب و زیر پا گذاشتن موازین شرعی و قانونی پلمپ شد. 🔸معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان، افزود: این آتلیه اقدام به گرفتن فیلم و عکس از بانوان بی حجاب و بد حجاب در مکانهای عمومی و همچنین برخی موارد غیر قانونی کرده که خاطر مردمان کهن شهر فرهنگی و شهید پرور نیاسر با این اقدام جریحه دار شده بود و با همکاری مردم و بسیج شناسایی و توسط مسوولان ذی ربط پلمپ و پرونده آن جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تحویل داده شد. دکتر صنعتکار در هشداری به برخی آتلیه و عکاسی ها تاکید کرد: تمامی شئونات و مبانی دینی اسلامی، موارد قانونی و حفظ حقوق شهروندی را رعایت کنند تا گرفتار قانون نشوند. 🔹معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان در پایان با تشکر از مردم مؤمن، دادستان محترم ، ائمه جمعه و جماعات، نیروی انتظامی بسیجی های هوشیار، در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: همچنان که انسان ناقل به کرونا ویروس جامعه را بیمار میکند ناهنجاری های ارزشی و دینی نیز برای جامعه مضر و خطرناک است پس با پرهیز و دوری از آنها در شکوفایی جامعه انسانی سهیم شویم. 🆔 @setadeamr
⭕️⭕️⭕️ یک آتلیه عکاسی، فیلمبرداری در نیاسر کاشان به دلیل و عدم‌ موازین شرعی و قانونی پلمپ شد ادامه این خبر را در پورتال خبری کاشان بخوانید👇 http://knp.ir/?sysid=1&newsid=23946 Mohammad Malekabadi: ما را در کانال پورتال خبری کاشان دنبال کنید؛ @knpir تلگرام http://eitaa.com/knp_ir ایتا http://gap.im/knpir گپ @knp_newd اینستا
▼گزارش روز قدرت برتر اظهارات و یاوه‌گویی‌های جدید مقامات صهیونیست درباره هدف قرار دادن نیروهای ایرانی در سوریه بعد از انعقاد قرارداد نظامی ایران و سوریه شکل جدیدی به خود گرفته که این اظهارات با پاسخ کوبنده سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همراه بود. گزاره خبری: 1- سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی در پاسخ به یاوه‌گویی‌ها و دروغ‌پردازی‌های رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر بمباران و هدف قرار دادن محل استقرار مستشاران ایرانی در سوریه، اظهار داشت: «به دروغ‌پردازان و خیمه‌شب‌بازان صهیونیست اخطار می‌کنیم در صورت ادامه شرارت، دست برتر محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را در میدان عمل خواهند دید.» گزاره‌های راهبردی: 1- هدف صهیونیست‌ها از شانتاژ تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه ایران، استیصال آن‌ها در محدود کردن نفوذ ایران در منطقه و سوریه است. صهیونیست‌ها که تمام توان خود را برای تحدید نفوذ ایران در سوریه به کار برده بودند، اکنون نه‌تنها در این عرصه موفق نبوده‌اند، بلکه در ابعاد جدیدی از همکاری منطقه‌ای در محور مقاومت، با توافق نظامی- امنیتی ایران و سوریه مواجه شده‌اند. 2- رژیم صهیونیستی به این امر آگاه است که در ابعاد نظامی، توان مقابله با ایران و محور مقاومت را ندارد، به همین منظور برای پر کردن این خلأ، تمام توان خود را بر جنگ رسانه‌ای و القای این امر به افکار عمومی قرار داده که همواره به منافع و پایگاه‌های ایران در سوریه حمله می‌کند و از ایران تلفات می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر، این رژیم می‌خواهد، شکست‌های نظامی خود را در عرصه تبلیغاتی جبران کند. 3- جمهوری اسلامی و محور مقاومت به‌خوبی به حملات این رژیم پاسخ داده‌اند و سیاست محور مقاومت در مقطع فعلی مقاومت فعال است. این بدین معنی است که ابتدا یک بازدارندگی ایجاد شود و سپس این بازدارندگی منجر به دفع تهدیدها خواهد شد و درنهایت بر اساس یک رویکرد عقلانی، تهدید بر اساس ضربات سخت به دشمن، به فرصت تبدیل خواهد شد. این رویکرد منجر به تغییر محاسبات و هزینه‌های هنگفت برای طرف مقابل خواهد شد. (نویسنده: محمدرضا فرهادی)
📝گزارش| ورود مانتوهای غیرمتعارف به بازار کاشان/ نارضایتی بانوان از بی‌توجهی مسئولان به نفوذ فرهنگی+ فیلم گزارش از زهرا جمالی ادامه خبر در لینک زیر ✅https://tn.ai/2308297 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید 📎https://t.me/tasnimnews_kashan 📎https://eitaa.com/tasnimnews_kashan 📎https://www.instagram.com/tasnimnewskashan/
🔴۱۲۰ بازیگر جلوی دوربین مسعود ده نمکی می‌روند ♦️سریال «دادِستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی که در مرکز سیمافیلم تهیه‌ می‌شود، به‌زودی با حضور ۱۲۰ بازیگر کلید می‌خورد. ♦️در این سریال که پربازیگرترین سریال مسعود ده‌نمکی به شمار می‌رود، ۲۰ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون و ۱۰۰ بازیگر تئاتر ایفای نقش می‌کنند.
🔴حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد ♦️رسانه‌های عراق اعلام کردند دست‌کم ۳ راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 صفری، سفیر اسبق ایران در چین و روسیه: چین تضمین می دهد که تا ۲۵ سال نفت ایران را بخرد ♦️این کشور در طول هر سال ۲۵۰ میلیون نفر جهانگرد دارد، اگر فقط ۱ میلیون نفر آن به ایران بیاید، اقتصاد ما را متحول می کند. ♦️چین هرسال ۵۲۵ میلیارد یورو با اروپا معامله اقتصادی دارد. اینکه جنس کیفیت پایین چینی به ایران می آید، مشکل از سفارش ماست.
🔴ضرب‌الاجل مجلس برای لغو مصوبه ضدجمعیتی دولت پایان یافت ♦️نایب رئیس مجلس از تعیین فرصت ۱۰ روزه مجلس برای لغو مصوبه ضدجمعیتی «مشروط کردن یارانه موالید جدید» توسط دولت خبر داده بود؛ امروز این فرصت به پایان رسید. ♦️طبق قانون، عملاً این مصوبه ضدجمعیتی دولت، ملغی محسوب می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس: پنج سالی از برجامی که نافرجام شد گذشت نه تنها مشکلی حل نشد بلکه مشکلاتی هم اضافه کرد. ♦️ امروز متاسفانه شاهد فقر، گرانی، تورم لجام گسیخته و مشکلات زیادی در اقشار مستضعف و مردم هستیم. ♦️آقای رئیس جمهور یک شب گرسنه نخوابیده که بفهمد معنی گرسنگی چیست، بی پول نبوده که بچه اش را بخاطر بی پولی نتواند به مدرسه بفرستد، فرزندانش بیکار نبوده اند که بفهمد بیکاری چه بلایی به سر خانواده ها می آورد. ♦️نه تنها اروپا جوابگو نیست بلکه کشورهایی مثل کره که جمهوری اسلامی 9 میلیارد دلار طلب دارد، متاسفانه طلب ما را نمیدهد. ♦️سیاست خارجی ما سیاست فشلی است، نه تنها در آمریکا و اروپا نتوانسته کاری بکند بلکه در کشورهای همسایه هم کاری نکرد. ♦️دو سال قبل در مجلس گفتم که اگر دولت کاری نکند، بخاطر فقر و گرسنگی و فشار، مردم روزی خواهند ریخت و ما را از مجلس و دولتمردان را از دولت بیرون خواهند کرد، خیلی زمان نمی برد. ♦️چرا چشم و گوشتان را بستید و توجه نمی کنید؟ کی می خواهید به خود بیایید؟ آیا آگاهانه و مغرضانه است یا برنامه ای دارید؟
🌹سخن‌نگاشت| نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده ♦️امام خامنه‌ای: «روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود: کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذی‌قعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبه‌ی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید. غرض، ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است در این سه ماه متوالی، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد.» ۱۳۹۴/۶/۱۸
🔴 این نه کیک تولد و نه است اینجا هم دفتر شهردار نیست 😒این یه مسخره بازی شاهکارانه است! جشن تولد ۵۰ سالگی یک قبرستان! تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا در شرایط یی 😂با این عکس هر جای دنیا برید ضمن دادن پناهندگی، بهتون ۳ شیفت محافظ ورزیده هم میدن...
🔴آتش گرفتن دومین ناو جنگی آمریکا در یک هفته 🔥در پی آتش گرفتن بخشی از کشتی جنگی «کِرسارج» در بندر «نورفولک» آمریکا، نیروی دریایی این کشور فعالیت یک شرکت کشتی‌سازی را متوقف کرد. 🔥سخنگوی شرکت کشتی‌سازی NASSCO می‌گوید آتش‌سوزی در کشتی کرسارج به صورت جزئی بوده و سریعاً توسط مأموران آتش‌نشانی مهار شد.
🔴دلار نیمایی ۲۰ هزار تومان شد! ♦️اطلاعات بانک مرکزی در سامانه ارزی سنا، قیمت دلار در روز کاری گذشته را ۲۰ هزار تومان نشان می‌دهد!
تقی زاده ها دست از سر ایران بر نمی دارند/ پشت پرده توافق و همکاری وزارت ورزش و جوانان با یونیسف چیست؟ 🚫سالها از زمانی که سید حسن تقی زاده از رجال نامدار مشروطه جمله "باید از فرق سرتا نوک پا غربی شویم" را گفت میگذرد اما هنوز این تفکر غرب پرستی و خود فروختگی در بین مسئولین کشور ما از بین نرفته و همچنان ادامه دارد و چه زیبا گفت بنیان گذار انقلاب که " ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی‏ها نجات نخواهیم یافت..." 🔻در پی اعلام همکاری و حمایت ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش با یونیسف جهت پیاده سازی طرح "آل این" یا همان  کارگاه های توانمندسازی در حوزه سلامت و رشد نوجوانان و جوانان در ایران لازم است نکاتی گفته شود تا ابعاد پنهان این ماجرا قدری آشکار تر شود؛ ♐️ طرح "آل این" طرحی است به ظاهر جهانی که توسط یونیسف و دفتر برنامه ایدز سازمان ملل با هدف پایان بخشیدن به شیوع ایدز در بین نوجوانان 10 تا 19 ساله تا سال 2030 تدوین شده که در راستای پیاده سازی هدف سوم سند توسعه هزاره یا همان سند مادر 2030 است. ♐️ اما در حقیقت ابزاری جدید جهت پیاده سازی آموزش های قبح شکنانه جنسی کشور ماست که از طریق همکاری وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با نماینده یونیسف از سال 1395 در حال اجراست. محتوای این طرح شامل همان آموزش هایی است که سالها در غرب پیاده شد و به خاطر آسیب های فراوان آن در نهایت در حال کنار گذاشتن توسط همان کشور هاست. 📌گفتنی است که مطابق آمارهای مرکز ملی ایدز ایران در کشور تنها 700 نفر مبتلا به ایدز در این رنج سن شناسایی شده که قریب به 82 درصد از راهی غیر از رابطه جنسی به این بیماری مبتلا شده اند. همچنین ایران تنها کشوری در خاورمیانه است که با یونیسف جهت پیاده سازی این طرح همکاری میکند و از رژیم اشغالگر قدس تا افغانستان در هیچ کشوری اجرا نمیشود. اما آنچه که در اینجا اهمیت دارد این است که دلیل این حجم از همکاری و ولع مسئولین در پیاده سازی اسناد مخرب غربی در ایران چیست؟ آیا بازهم تعهد پنهانی در میان است...؟
🔴 آخرین آمار کرونا در منطقه کاشان در ۲۴ ساعت گذشته در روز (دوشنبه ۳۰ تیرماه) 🔻روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان آخرین آمار از موارد جدید ابتلا به کوید ۱۹ در منطقه کاشان را به شرح زیر اعلام کرد: ▪️بستری جدید: ۱۵ نفر ( ۱۳ نفر از کاشان، یک نفر برزک، یک نفر سفیدشهر) ▪️در حال حاضر بستری: ۸۹ نفر ▪️مجموع ترخیص شدگان: ۳۱۶۴ نفر ▪️مبتلایان: ۱۸۳۳ مورد مثبت ▪️مجموع مراجعات به مراکز درمانی: ۴۲۷۸۶ نفر ▪️فوتی در ۲۴ ساعت گذشته: سه نفر (مرد ۸۷ سال، مرد ۶۴ سال و زن ۷۶ سال) 🔺بر این اساس و با توجه به آمار قبلی از سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا اصفهان ، مجموع فوت شدگان مشکوک و غیرمشکوک در منطقه کاشان به ۵۳۷ نفر می رسد.
🔴 سقوط دلار آغاز شد؟! 📌گزارش‌های میدانی از احتمال ورود جدی بانک مرکزی به بازار پس از مهلت ۳۱ تیرماه بازگشت ارز صادرکنندگان خبر می دهند. 📌موضوعی که به همراه افت تقاضای صادرکنندگان پس از این مدت، فرض کاهش نرخ ارز را در روزهای آینده تقویت میکند. 📌بر اساس اعلام بانک مرکزی، در دو روز گذشته ۳۰۰ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما به نرخ ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شده است.
🔴انتصابات دو «ژن خوب» در معاونت علمی ریاست جمهوری/ پست‌های جدید داماد روحانی و دختر صفدر حسینی فاطمه حسینی، دختر صفدر حسینی و کامبیز مهدی زاده داماد رئیس جمهور به عنوان مشاور راهی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور شدند. ♦️«فاطمه حسینی»، دختر صفدر حسینی و «کامبیز مهدی زاده» داماد رئیس جمهور در احکامی جداگانه به عنوان مشاوران «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منصوب شدند. ♦️ پس از مطلع شدن از این انتصابات، با سیده فاطمه حسینی نماینده سابق مجلس، تماس گرفت تا درباره چگونگی این انتصاب مطلع شود، این نماینده مجلس دهم اما در پاسخ به خبرنگار ما در حالی که حاضر به تایید یا تکذیب خبر انتصاب خود نشد گفت :«حاضر به مصاحبه با شما نیستم». ♦️این در حالی بود که کامبیز مهدی زاده نیز در پاسخ به سوال خبرنگار دانا مبنی بر اینکه گفته می شود شما پس از انتخابات مجلس به عنوان مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری منصوب شدید حاضر به پاسخگویی نشد و تماس خود خبرنگار دانا را قطع کرد. ♦️حسینی و مهدی زاده در حالی حاضر به پاسخگویی درباره مسئولیت جدید خود در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشدند که یک منبع آگاه در این معاونت انتصاب هر دو را تایید کرد. ♦️وی که نخواست نامش فاش شود در این‌باره گفت: کامبیز مهدی زاده به عنوان مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این معاونت مشغول به کار شده است و به تازگی خانم فاطمه حسینی نیز به عنوان یکی دیگر از مشاوران دکتر ستاری منصوب شده است. ♦️براساس این گزارش کامبیز مهدی زاده که انتصاب وی به عنوان رئیس سازمان زمین شناسی از سوی «رضا رحمانی»، وزیر سابق صمت حاشیه های زیادی به دنبال داشت و موجبات برکناری وی را فراهم کرده بود، به عنوان مشاور عالی سورنا ستاری منصوب شده و سیده فاطمه حسینی هم که پیش از این اخباری درباره انتصاب وی در صندوق بازنشستگی کشوری مطرح شده بود در نهایت به سمت مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منصوب شد.