eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
577 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 به علت شیوع وبا در سال 1311 ق، در تبریز 8 هزار و در تهران بیش از ۲۰ هزار نفر جان باختند. با این وجود مجالس عزا و تعزیه بسیار باشکوهی برگزار شد. عین‌السلطنه می‌نویسد: «همه چیز گران است. هیچ چیز پیدا نمی‌شود. اگر هم پیدا شود خیلی گران است. ولی روضه خوانی و خیرات به حدی در تهران و شمیرانات زیاد است که چه بنویسم.... آش امام زین العابدین‌(ع) در تمام کوچه‌ها و گذرها طبخ می‌شود. دسته‌جات سینه‌زنی متصل در گردش است....» 📚 موسی حقانی، مقاله محرم از نگاه تاریخ و تصویر، فصلنامه تاریخ معاصر ایران، (ع)
🔴صادرات میلیاردی به اسم یک کارتن‌خواب‌! ♦️رئیس کل بانک مرکزی: برخی از افرادی که اسامی‌شان را به قوه‌قضائیه داده‌ایم، افراد ضعیف و حتی کارتن‌خواب هستند که کارت یکبار مصرف بازرگانی گرفته‌اند و دیگران از کارت بازرگانی‌شان استفاده کرده‌اند.!
🔴 مدیرعامل اتحادیه دامداران: دلالان از هر کیلو گوشت ۴۰ درصد سود می‌برند ♦️جز واسطه ها هیچ کس دیگری بر بازار گوشت قرمز کشور تسلط ندارد. سال گذشته بیش از نیاز کشور گوشت وارد شد. دامداران حاضرند گوشت گوساله را به قیمت ۷۴،۵۰۰ تومان عرضه کنند!
🔴 وزير علوم: آمارها نشان ميدهند تعداد بيکاران دکترا بيشتر از بيکاران کارشناسی است.
🗳رئیس ستاد انتخابات کشور: انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
🏴فتاوای امام خامنه ای درباره مسائل محرم 🔴س 4342: آیا گرفتن پول برای روضه‌خوانی اشکال دارد؟ ♦️ج: هر چند تعیین نرخ برای این کارها مناسب نیست، شایسته نیست. اما حالا بنده خدا منبری رفته مثلا یا مداحی داشته، مزدی میدهند ،وجهی می‌دهند پاکتی می‌دهند، گرفتن آنها اشکالی ندارد و پیشتر هم ما گفتیم که به هر حال مجالسی که برای عزای معصومین علیهم‌السلام و اباعبدالله حسین علیه‌السلام برپا می‌شود چه سخنران و چه روضه‌خوان یا به اصطلاح مداح، غرض اصلی‌اش این چیزها  نباشد تا آن اجر و ثواب عزاداری اباعبدالله علیه‌السلام - ان‌شاالله محفوظ بماند و بهره مند باشند. 🏴گوش دادن به موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری 🔴س 4345: آیا هر نوع شادی کردن هر چند با گوش دادن به سرود های شاد و موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری اهل بیت معصومین (علیهم السلام) حرام است؟ ♦️ج: شایسته نیست مؤمنان در ایام عزای اهل بیت علیهم السلام به شادی بپردازند و اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً توهین به حضرات معصومین علیهم السلام محسوب شود باید از آن اجتناب شود. 🏴برهنه شدن در سینه زنی 🔴س 4346: برهنه شدن در سینه زنی به شرط این که نامحرم نباشد اشکال دارد؟ ♦️ج: شایسته است عزاداری به شیوه مرسوم و سنتی ـ که با لباس انجام می گرفته ـ برگزار گردد. 🏴تباکی در مراسم عزاداری 🔴س 4347: کسی که در مراسم عزاداری اهل بیت(علیهم السلام)نمی تواند گریه کند و اشکش هم جاری نمی شود ولی خود را به حالت گریه در می آورد (تباکی)، آیا این حالت از مصادیق دروغ و دورویی محسوب می شود؟ ♦️ج: تباکی نسبت به کسی که محزون و ناراحت می باشد، دروغ و دورویی محسوب نمی شود 🏴آرایش کردن بانوان در ایام عزاداری 🔴س 4348: آیا آرایش کردن و ابرو برداشتن خانم ها و یا کوتاه کردن موی سر و صورت آقایان در ایام عزاداری و سوگواری اهل بیت علیهم السلام اشکال دارد؟ ♦️ج: اگر به گونه ای باشد که هتک حرمت ایام عزاداری محسوب شود جایز نیست و در غیر این صورت، فی نفسه اشکال ندارد.
🔴 اگر رویه قضاییه با اهمال‌ها و کوتاهی‌های مدیریتی برخورد جدی‌تری داشته باشد و مطابق ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی جبران خسارت و مجازات کیفری برای آن در نظر گیرد، بعید است شاهد تکرار تصمیم‌های اشتباه «دلاری» و «بنزینی» و «فوتبالی» و... در این حد باشیم. علی بهادری جهرمی
🔴محل اختفای داماد فراری وزیر اسبق لو رفت! ♦️باشگاه خبرنگاران نوشته است : علی اشرف ریاحی داماد نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت که بعد از شرکت در ۹ جلسه دادگاه پتروشیمی از کشور گریخته بود، هم اکنون تحت رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار دارد. ♦️در تصویری از اشرف ریاحی، وی در حال قدم زدن در یکی از خیابان های تورنتو در کاناداست. ♦️این متهم فراری تحت نظر و رصد اطلاعاتی قرار گرفته و کارهای مربوط به استرداد وی در حال انجام است. بزودی اطلاعات بیشتری از این متهم فراری منتشر می شود.
🌹روضه عبدالله بن الحسن علیه السلام ♦️عبدالله بن الحسن (علیه‌السّلام) در شمار آخرین شهیدانی بود که پیش از شهادت امام حسین (علیه‌السّلام) در ظهر عاشورا به شهادت رسید. عبدالله بن حسن بن علی (علیه‌السّلام)، نوجوان ۱۱ ساله، فرزند امام حسن مجتبی (علیه‌السّلام) که روز عاشورا، وقتی دید سیدالشهداء بر زمین افتاده است، برای دفاع از عمو به سوی میدان شتافت و در دفاع از عموی مظلومش جام شهادت نوشید. ♦️در مقاتل چنین نقل شده است که در واپسین لحظات حیات شریف سیدالشهداء (علیه‌السّلام)، سپاه کوفه امام (علیه‌السّلام) را محاصره کرد، در حالی که امام (علیه‌السّلام) دیگر توان ایستادن نداشت و از جنگ باز ایستاده بود. در این هنگام ندای امام حسین (علیه‌السّلام) به آسمان برخاست و سر به جانب آسمان بلند کرد و نیایشگرانه گفت: خدایا، تو خود میدانی که اینان فرزند دخت فرزانه پیامبرشان را می‌کشند.... آن تبهکاران سنگ‌دل‌ اندکی درنگ کردند و دگر باره بر امام (علیه‌السّلام) هجوم بردند. در این هنگام عبدالله بن حسن (علیه‌السّلام) که هنوز به حد بلوغ نرسیده بود خیمه‌گاه را ترک کرده، شتابان به سوی امام (علیه‌السّلام) دوید، حضرت امام حسین (علیه‌السّلام) با دیدن او خطاب به خواهرش زینب (سلام‌الله‌علیها) فرمود: «خواهرم این کودک را نگهدار.» زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) خود را به کودک رساند و سعی کرد از رفتنش جلوگیری کند و او را به خیمه‌ها بازگرداند، امّا او پایداری کرد و بازنگشت و فریاد بر آورد که: «لا افارق عمّی!» به خدای سوگند از عمویم جدا نخواهم شد و او را تنها نخواهم گذاشت! و خود را از دستان عمه‌اش رها کرد و نزد امام حسین (علیه‌السّلام) رفت تا شاید مانع از شهادت عموی بزرگوارش گردد. در این هنگام یکی از تجاوزکاران اموی به نام «بحر بن کعب» به سوی حسین (علیه‌السّلام) روی آورد که «عبداللَّه» فریاد بر آورد: ‌هان‌ ای پلیدزاده! آیا می‌خواهی عمویم را به شهادت برسانی؟ آن عنصر پلید نیز شمشیری بر آن کودک فرود آورد و عبداللَّه دست خود را سپر ساخت که دستش از بدن جدا شد! او در حالی که دستش تنها به پوست آویزان بود، فریاد بر آورد که: عمو جان مرا دریاب! حسین (علیه‌السّلام) او را در آغوش کشید و بر سینه چسباند و فرمود: یادگار برادرم! بر آنچه در راه خدا بر تو فرود آمده است شکیبایی پیشه ساز و آن را به فال نیک بگیر و خیر بدان که خدای پر مهر به زودی تو را بر پدران و نیاکان شایسته کردارت ملحق خواهد ساخت. و آن‌گاه «حرمله» گلوی آن کودک محبوب را هدف تیر بیداد خود ساخت و سرش را از پیکرش جدا کرد! حسین (علیه‌السّلام) پس از شهادت جانسوز نور چشم برادرش، «عبداللَّه» در آغوشش، رو به آسمان کرد و گفت: بار خدایا، اگر این بندگان ستمکار و گناه‌پیشه‌ات را تاکنون از نعمت‌هایت بهره‌ور ساخته‌ای، اینک آنان را تار و مار و مایه عبرت دیگران قرار ده و هرگز از آنان خشنود مباش
🔴امارات دیدار با رژیم صهیونیستی را لغو کرد ♦️شبکه خبری "المیادین" دوشنبه شب فاش کرد که امارات دیدار با رژیم صهیونیستی و آمریکا را به خاطر مخالفت"بنیامین نتانیاهو" برای خرید "اف۳۵" توسط دولت ابوظبی را لغو کرده است. ♦️این دیدار قرار بود که روز جمعه در سازمان‌ ملل متحد میان سفیران کشورهای امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شود.