eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
577 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از عدم حضور روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران‌: کاش آقای روحانی بعد از ۷ ماه اینجا می‌آمد و یک تشکر از تلاش کادر درمان می‌کرد
🔴حکم طبری در حقیقت ابد و یک روز است/ طبری اتهامات و دادگاه های دیگری در پیش دارد ♦️اکبر طبری تا همین جا و فقط بر اساس یکی از پرونده های مفتوحش در سیستم قضایی به یک نوع حبس ابد محکوم شده است، ۵۹ سال حبس که ۳۱ سال آن اجرایی خواهد شد برای فردی در سن و سال اکبر طبری یک معنا بیشتر ندارد: ابد و یک روز ♦️ عناوین اتهامی طبری در پرونده ای که مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام آن صادر شده است مواردی همچون «تشکیل شبکه ارتشا با وصف سردستگی»، «پولشویی»، «جعل اسناد» و «اعمال نفوذ در پرونده های قضایی» بوده. حقوقدان ها خوب می دانند که قاضی با توجه به عناوین جرایم و حدود اختیاراتش بر اساس قانون مجازات اسلامی، حداکثر مجازات های ممکن را برای طبری و همدستان قضایی اش در نظر گرفته است. ♦️ پرونده های دیگر و عناوین مجرمانه دیگری در مورد این فرد در دادگاه و دادسرا مفتوح است که باید منتظر نتایج و احکام آنها نیز بود ♦️ نکته جالب در خصوص پرونده اینکه مجرمینی همچون دانیال زاده و مشایخ که پست و جایگاه دولتی نداشتند و در واقع رشوه دهنده بودند احکامشان با یک درجه تخفیف صادر شده اما در مورد طبری، قاسم زاده و علیزاده که جزو مقامات قضایی بودند هیچ ترحمی نشده و احکام به صورت حداکثری صادر شده است. مصداق بارزی از سخت گیری بیشتر نسبت به تخلفات درون سازمانی ♦️اما چرا طبری اعدام نشد؟ پاسخ این سوال در عناوین اتهامی اوست. قاضی نمیتواند برای جرایمی مثل رشوه و پولشویی حکم اعدام صادر کند، مصادیقی که احتمالا در ذهن سوال کنندگان وجود دارد مربوط به اخلال در نظام اقتصادی و افساد فی الارض است که چنین مواردی در پرونده فعلی طبری موجود نبوده است البته پرونده دیگری از طبری در دادسرا در حال رسیدگی است.
🔴قرار بود جمشید هاشم‌پور نقش «مختار» را بازی کند ♦️فلاح، تهیه‌کننده «مختارنامه»: 🔻به شکل رسمی، ساخت سریال مختارنامه در اواخر اردیبهشت ۸۳ با حضور آقای لاریجانی، رئیس وقت سازمان صداوسیما در لوکیشن مسجد کوفه کلید ‌خورد و تصویربرداری آن سال ۸۸ به پایان رسید. 🔻در ابتدا قرار بود جمشید هاشم‌ پور بازیگر نقش مختار ثقفی باشد اما در جلسه نهایی گفت نگران است که مبادا با توجه به طولانی بودن زمان فیلمبرداری سریال، نتواند از پس کار بربیاید. 🔻با منتفی شدن حضور هاشم‌ پور، به سراغ فریبرز عرب‌ نیا رفتیم و با او به توافق ‌رسیدیم. 🔻عده ‌ای اعتقاد داشتند که اگر صدایش دوبله می‌ شد نتیجه کار بهتر می ‌بود، اما کارش در مجموع رضایت بخش بود. 🔻اضافه شدن صحنه‌های کربلا به درخواست آقای ضرغامی بود.صحنه‌ های روز عاشورا که همان سکانس معروف حضرت ابوالفضل(ع) نیز در آن است، فیلمبرداری شد. 🔻یک روز هم خود آقای ضرغامی با تعدادی از نمایندگان وقت مجلس سر صحنه تصویربرداری آمدند و سکانس های فیلمبرداری شده کربلا و روز عاشورا را دیدند و علاوه بر تائید کار، از دیدن صحنه‌ ها متاثر شدند. 🔻مختارنامه باعث شد دو بار سکته کنم و یک عمل قلب باز داشته باشم. با این حال، اگر توان و فرصتش فراهم آید، همچنان دوست دارم تهیه کننده یک کار فاخر مذهبی تاریخی باشم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واکنش مجری فاکس نیوز به شعار مرگ بر آمریکا در اعتراضات: ♦️این شعار از ایران سر داده نمیشه، اینجا ایالت ویسکانسین آمریکاست...!
/ روزشمار علائم کرونا در بدن
🔴رئیس شورای شهر بوشهر بازداشت شد ♦️دادستان عمومی و انقلاب بوشهر:رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در ارتباط با پرونده تخلف‌های مالی در شهرداری این بندر بازداشت شد. ♦️در پی رسیدگی به پرونده تخلف‌های مالی در شهرداری بوشهر بررسی‌ها دلالت بر این دارد که اتهاماتی از این حیث متوجه برخی از افراد در شورای شهر است.
🔴کدخدایی: شاید در آینده رییس‌جمهور زن هم داشته باشیم ♦️سخنگوی شورای نگهبان درباره ریاست‌جمهوری زنان به روزنامه اطلاعات گفته: منع قانونی وجود ندارد و شاید در دوره‌های آتی رییس‌جمهور زن هم داشته باشیم. کما اینکه در هیچ دوره‌ای وزیر زن نداشتیم اما در دولت احمدی‌نژاد یک وزیر زن هم منصوب شد. ♦️می‌توانیم همین سوال را به این صورت مطرح کنیم که چرا در آمریکا بعد از ۳۰۰ سال هنوز رییس‌جمهور زن نداریم. آیا بحث تفاوت بین زن و مرد بوده است؟ مساله ممنوعیت‌های قانونی نیست؛ پای مسائل فرهنگی در میان است. در کل دنیا چنین ایرادی وجود دارد.
🔴نظرخاص فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره حقوق‌های نجومی: به معاون اول رییس جمهور قبلی گفتم، من قبل دولت بیشتر حقوق می گرفتم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنجال کارشناس من و تو در دفاع از دختران ایرانی! 🔹 دختران ایرانی حذف نخواهند شد!
♦️عجله؟ نوید افکاری ۲ سال پیش مرتکب قتل عمد شده و این همه مدت پرونده در حال بررسی بوده و خانواده‌ش هم در حال پیگیری برای گرفتن رضایت! 🔹وجدان و شرف که نداری جناب تاجزاده، حداقل یه سر سوزن آدم باش تحقیق کن ببین فرصت رضایت دادن یا نه!
⚫️امام خامنه ای : ◾️اگرتلاشهای امام سجاد علیه‌الصّلاة و السّلام نبود، شهادت امام حسین علیه‌الصّلاة و السّلام ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند. سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. در زندگی امام چهارم، چند رشته کار وجود دارد که یکی از آنها، همین رشته اخلاق است. یعنی تربیت و تهذیب اخلاق جامعه اسلامی.
🏴25 محرّم شهادت امام سجّاد علیه السلام ▪️در سال 94 بنابر مشهور یا 95 هـ (1)، امام زین العابدین علیه السلام در سن 57 سالگی با زهری که ولید بن عبدالملک یا هشام لعنهما الله به آن حضرت دادند به شهادت رسیدند. ▪️این در حالی بود که 34 یا 35 سال بعد از واقعه ی کربلا در مصائب جانگداز شهادت پدر و برادران و عمو و بستگان و اسارت عمّه ها و خواهرانش، گریان بودند. ▪️امام باقر علیه السلام آن حضرت را تجهیز نمودند و در بقیع کنار قبر عموی مظلومش حضرت مجتبی علیه السلام به خاک سپردند. ▪️سال شهادت آن حضرت را به خاطر کثرت فوت فقهاء و علماء «سنة الفقهاء» گفتند. ▪️در شهادت آن حضرت اقوال دیگری نیز وجود دارد : 12 محرّم (2)، 18 محرّم (3)، 19 محرّم (4)، 1 صفر (5). 📚 منابع : 1. کافی : ج 1، ص 466، 468. و ... . 2. توضیح مقاصد : ص 3. و ... . 3. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 4، ص 189. و ... . 4. همان. 5. اختیارات : ص 33.
🔴قرارگاه خاتم سپاه با بودجه بنیاد مستضعفان آب را به غیزانیه رساند /خبرگزاری دولت بنام روحانی ثبتش کرد ♦️هفته پیش فاز سوم پروژه آب‌رسانی به روستاهای با سرمایه‌ گذاری بنیاد مستضعفان و اقدام جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء(ص) با فرماندهی و مدیریت دکتر محمد به بهره‌برداری رسید . حالا رسانه های وابسته به دولت تیتر میزنند :دولت روحانی کار را تمام کرد..... ➕در کم‌کاری و فشل بودن قرارگاه های رسانه‌ای جبهه انقلابی که هیچ شکی نیست (وگرنه نباید شاهد جولان و موفقیت مداوم آن در عوض کردن جای "جلاد" و "شهید" می‌بودیم) اما باید قبول کرد که امروز با دولتی طرفیم که متخصص افتتاح‌ها و دستاورد سازی‌های الکی (همچون گازرسانی به زاهدان و افتتاح مسکن مهر، بنام مسکن ملی) می‌باشد؛ البته باید توجه داشت که در دعوای "مادر" و "نامادری" بر سر "فرزند" نیز، همیشه این مادر است که از حق خودش دربرابر دریدگی‌های نامادری می‌گذرد تا پاره‌ی تن‌ش سلامت بماند!!
🔴100 امضا برای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه جمع آوری شده است/نظرات شخصی بودجه سازمان‌ها را کم و زیاد می‌کند ♦️اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد امضاها برای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه از 100 گذشته؛ منتظر پاسخ های این سازمان هستیم که در صورت قانع نشدن در صحن علنی مطرح و پس از آن هیئت تحقیق و تفحص کار خود را آغاز خواهد کرد. ♦️سازمان برنامه و بودجه تا به امروز هیج فرمولی را به طور رسمی برای تعیین بودجه های سالانه ارائه نکرده است.
🔴غیر مستاجرانی که تسهیلات ودیعه مسکن گرفتند! ♦️داشتن کد رهگیری برای اجاره از شروط دریافت وام ودیعه است. برخی بنگاه‎ها بدون انجام معامله، کد رهگیری اجاره صادر می‎کنند و پس انجام شدن فعالیت مرتبط با این کد، فسخ معامله را انجام می‎دهند. ♦️در شرایطی که برخی مستاجران در اخذ این تسهیلات ناکام بودند برخی افراد غیر مستاجر با این روش، موفق به دریافت وام شده‌اند
🔴رهبر معظم انقلاب به صورت ویدیوکنفرانسی از یک میلیون رزمنده تجلیل می‌کنند ♦️۳۱ شهریور از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل می‌شود. ♦️قرار است در این مراسم رهبر معظم انقلاب به صورت ویدیوکنفرانسی از یک میلیون رزمنده تجلیل کنند.
🔴رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز: مخالف پیوستن نطنز به استان گلساران و جدایی از اصفهان هستیم ♦️علیرضا عراقی، رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز :مخالف جدایی نطنز از اصفهان و تشکیل استان گلساران هستیم و کارشناسان هم تشکیل این استان را غیرکارشناسی می‌دانند. ♦️ مرکز پژوهش‌های مجلس در ارزیابی کارشناسانه خود این طرح را رد کرده و به صلاح ندانسته و وزارت کشور هم به نمایندگی از دولت به‌صورت صریح اعلام کرده که با تشکیل چنین استانی مخالف است. ♦️این موضوع علاوه بر ریشه‌های تاریخی که دارد، محکمات منطقی را هم داراست. ♦️احتمال اینکه بحث استان شدن کاشان به نتیجه برسد، بسیار ضعیف است!
🔴علی نیکزاد به کرونا مبتلا شد ♦️نایب‌رئیس‌ دوم مجلس شورای اسلامی به کرونا مبتلا شد. ♦️نیکزاد هم‌اکنون در قرنطینه خانگی به‌‌سر می‌برد و حال عمومی وی، خوب گزارش شده است.
رئیس بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی کشور را اعلام کرد: 🔹بدون نفت: منفی شش دهم درصد 🔹با نفت: منفی ۲.۸ درصد 🔹همتی: اقتصاد ایران در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است.
🔴در پرونده نجفی، مسئله قصاص منتفی است/ امروز جنبه عمومی این جرم تعیین و تکلیف می‌شود ♦️مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه:پرونده مطروحه ویژگی خاصی ندارد و مانند تمام پرونده هایی است که به صورت اصراری در هیات عمومی دیوان عالی کشور مطرح می‌شود. ♦️پرونده آقای نجفی چندین بار بین دادگاه و دیوان مورد اختلاف قرار گرفت و به همین دلیل جلسه دیوان برای تعیین و تکلیف آن برگزار شد. ♦️پرونده حاضر شاکی خصوصی ندارد و از این حیث مسئله قصاص منتفی است و امروز جنبه عمومی این جرم تعیین و تکلیف می‌شود. ♦️جنبه عمومی این پرونده از دو حیث مورد توجه است؛ اگر جنایت واقع شده عمد باشد یک نوع مجازات دارد و اگر غیر عمد باشد نوع دیگری مجازات دارد.
🔴رسیدگی به پرونده زم در دیوان عالی کشور به پایان رسید ♦️رييس ديوان عالى كشور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت پرونده نیما زم گفت: راى داده شده و اعلام مى شود.
🔴 «عمدی بودن» قتل میترا استاد تایید شد ♦️ ۳۹ قاضی رای دادگاه کیفری و ۲۷ قاضی رای شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور را تایید کردند و بر همین اساس قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران «عمدی» شناخته شد.
🔴جلسه سوال از وزیر کار غیرعلنی شد ♦️جلسه سوال از محمد شریعتمداری درباره علت افزایش نیافتن مستمری نیازمندان به درخواست عبدالرضا مصری، نماینده مجلس با اکثریت آرای وکلای ملت غیر علنی شد.
🔴‌نقش زنگنه در لغو سهمیه‌بندی بنزین چیست؟ ♦️زنگنه، وزیر نفت امروز در مجلس گفت: سهمیه‌بندی بنزین را من لغو نکردم تصمیم دولت بوده است و مجلس هم مخالفت نکرده است، چرا پس از چندین سال به من اعتراض می‌کنید.‌‌ ‌♦️این در حالی بود که دلیل وزیر نفت برای کنار گذاشتن طرح کارت سوخت و سهمیه‌بندی این بود که چنین پروژه ای در هیچ کشوری انجام نمی شود. دلیلی که هیچ گاه مورد پذیرش کارشناسان قرار نگرفت. ‌ 🔻زنگنه ۲۰ بهمن ۹۴: «به اعتقاد من طی هفت تا هشت سال گذشته هیچ استفاده‌ای از اطلاعات مندرج در کارت‌های سوخت نشده است. استمرار استفاده از این کارت‌ها خرج سنگینی دارد». ‌ ‌ 🔻زنگنه ۷ تیر ۹۵: «ما طی سال‌ها استفاده از سامانه سوخت میلیون‌ها اطلاعات جمع آوری کردیم اما از کدام یک از آنها تا کنون استفاده‌ای کرده ایم؟دو قیمتی شدن سوخت معادل فساد است»‌ ‌ 🔻زنگنه ۵ اردیبهشت ۹۵: «دو نرخی بودن قیمت بنزین فساد می‌آورد و وزارت نفت نه تنها به دو نرخی بودن قیمت بنزین بلکه با دو نرخی بودن هیچ فرآورده نفتی موافق نیست».
🔴چرا مراسم عزاداری در محضر رهبر معظم انقلاب بدون حضور عزاداران برگزار شد؟ ♦️وزیر بهداشت:به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌‌توانند در حسینیه‌‌ای که ایشان حضور دارند حاضر باشند. ♦️ایشان فرمودند چون کارشناسان گفته‌‌اند مراسم نباید در فضای مسقف برگزار شود، من مکلف به رعایت پروتکل‌‌ها هستم.