eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
577 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴11 صفر لیلة الهریر در جنگ صفّین ♦️خاتمه ی جنگ صفّین نبرد «لیلة الهریر» در شب جمعه یازدهم ماه صفر سال 38 هـ بود. (1) ♦️در آن شب سپاه معاویه از شدّت سرما مانند سگ صدا می کردند، چون «هریر» به صدای سگ می گویند. ♦️امیر المؤمنین علیه السلام ذوالفقار به دست و سوار بر اسبِ پیامبر صلّی الله علیه و آله شمشیر می زد و به هر شمشیری که می زد تکبیر می گفت و شجاعی را به خاک می افکند. ♦️مقتولین به دست آن حضرت در آن شب بیش از 500 نفر نقل شده است، و تا صبح مشغول جنگ بودند به گونه ای که ذوالفقار چند مرتبه خمیده شد و آن بزرگوار با زانوی مبارک آن را راست نمودند. ♦️در این جنگ جمعی از لشکر امیر المؤمنین علیه السلام به شهادت رسیدند، که از جمله آنها عمّار یاسر، اویس قرنی، هاشم مرقال، پسر هاشم، خزیمة بن ثابت، صفوان بن حذیفة و عبدالله بن بدیل با برادرش عبدالرّحمن بن بدیل، عبدالله بن حارث برادر مالک اشتر، که از خواصّ امیر المؤمنین علیه السلام بودند. ♦️از لشکر معاویه جمع کثیری به درک واصل شدند، و این جنگ 14 ماه به طول انجامید. سر انجام با حیله عمرو عاص و نفاق عدّه ای مثل اشعث بن قیس کندی کار به حکمیّت کشید. (2) 📚 منابع : 1. مستدرک سفینة البحار : ج 6، ص 294. و ... . 2. منتخب التواریخ : ص 166 ـ 163.
🔴مجری: آیا شما قول می‌دهید که قبل از اعلام رسمی نتیجه انتخابات، اعلام پیروزی نکنید؟ ♦️ترامپ: ممکن است انتخابات تقلبی برگزار شود؛ وقتی ده‌ها هزار برگ رای "دستکاری" می‌شود من نمی‌توانم نتیجه را بپذیرم چون اینها تقلب می‌کنند. ♦️بایدن: ترامپ اصلا نمی‌فهمد درباره چه حرف می‌زند. من نتیجه انتخابات را می‌پذیرم
🔴 پاسخ ترامپ به سوال؛ چرا مردم باید شما را انتخاب کنند؛ چون کار من فوق العاده بوده!/ بایدن: ترامپ عروسک پوتین است! ♦️ترامپ در پاسخ به این پرسش که مردم به چه دلیلی باید شما را انتخاب کنند، گفت: چون کار من فوق العاده بوده، هیچ دولتی به اندازه من کار نکرده است. نیروی نظامی و ارتش را بازسازی کردم، آمریکا به عرصه فضایی بازگشت. در دوره من سیصد قاضی منصوب شدند. ♦️بایدن: آمریکا در دوران ترامپ فقیرتر و ضعیفتر شده است. ترامپ عروسک پوتین است!
🔴ترامپ خطاب به بایدن: چیزی به نام هوش در تو وجود ندارد ♦️ بایدن: ترامپ فردی بود که گفت کرونا شش ماهه از بین می‌رود، گفت که ماده ضدعفونی وایتکس بخورید تا ویروس از بین برود. الان هم می‌گوید که واکسن کرونا در حال رونمایی است. ♦️ترامپ: من با دانشمندان صحبت کرده ام، آنها گفتند که واکسن کرونا بزودی آماده می‌شود. تو موضوع هوش را مطرح کردی، نمره های دانشگاه تو مشخص است، چیزی به نام هوش در تو وجود ندارد.
🔴بایدن خطاب به ترامپ: خفه شو! ♦️ ترامپ که دائما در حرف جو بایدن می‌پرید و حرف او را قطع می‌کرد، نهایتا با واکنش تند بایدن مواجه شد. ♦️بایدن با عصبانیت خطاب به ترامپ چندین بار گفت: «خفه‌شو»
❌تعطیلی مدارس کاشان از شنبه/آرایشگاه‌های زنانه و کافی‌شا‌پ ها از پنجشنبه سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا‌ اصفهان: 🔹مساجد و مصلی‌ها، برگزاری نماز جمعه، استخرها، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، سینماها، آرایشگاه‌های زنانه، موزه‌ها، باغ موزه‌ها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه آن، چایخانه‌ها، کافی شاپ ها، تالارها، گیم نت‌ها، بازارچه‌های محلی و فصلی مانند جمعه بازار، دوشنبه بازار، شنبه بازارها از روز ۵شنبه تعطیل هستند. 🔹رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و فست فودها به صورت غذای فعال خواهند بود. 🔹 ، تفرجگاه‌ها و شهر بازی‌ها که در اختیار شهرداری است نیز به مدت یک هفته تعطیل است. 🔺درباره نیز قرار شد که با نظر وزرای آموزش و پرورش و علوم از روز شنبه به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری برگزار شود
♦️ | برخی منابع ادعا کردند نیروی زمینی سپاه تانک‌های خود را به نزدیک مرزهای ارمنستان و آذربایجان منتقل کرده است.
⭕️ سناریوی اصلاح‌طلبان توفان در شب انتخابات است / قسمت اول ♨️ محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به تحلیل فضای انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت که در ادامه می‌آید. 🔻اخیرا عباس عبدی موضوع استعفای روحانی را مطرح کرده و این در حالی است که آنها پس از ایده تحریم انتخابات به گزینه حضور پرشور رسیده‌اند، با توجه به اختلاف اصلاح‌طلبان با کارگزاران و نداشتن لیدر، تحلیل شما از اقدامات انتخاباتی آنها چیست؟ 🔴 اصلاح‌طلبان به‌دلیل کارنامه بد خود مسئول مستقیم مشکلات کنونی کشور هستند؛ اولین مشکل کشور وضع معیشت مردم و وضعیتی است که در بازار سبب انفجار نقدینگی، اغتشاش در بازار، افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی شده است، درواقع این مشکلات ناشی از عملکرد اصلاح‌طلبان در حوزه اقتصاد است. 💢 شکست اصلاح‌طلبان در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد در حوزه سیاست خارجی نیز آنها وعده‌هایی به مردم دادند و مرتب آمریکا و اروپا را بزک می‌کردند و می‌گفتند ما می‌توانیم با آمریکا گفت‌وگو کرده و تحریم‌ها را برداریم، اما اصلاح‌طلبان شکست فاحشی در این زمینه خوردند و خسارت عظیم از این ناحیه به ملت ایران وارد شد. درمورد سیاست داخلی نیز آنها اساس گفت‌وگو و همیاری و همفکری برای حل مشکلات را با انگ زدن به منتقدان خود برهم زدند و عملا اجازه ندادند گفت‌و‌گویی در سطح ملی شکل گیرد. اکنون اصلاح‌طلبان قصد دارند وارد انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 شوند، اما در اسفند سال گذشته شاهد بودند مردم هیچ‌گونه اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند و نامزد برجسته آنها در تهران صرفا 76 هزار رای آورد، درحالی که در انتخابات گذشته بالای یک میلیون رای داشتند. ‼️ این ورشکستگی سیاسی برای اصلاح‌طلبان است اما آنها می‌خواهند با وارد کردن شوک به فضای سیاسی کشور خود را مطرح کنند. 🔻 پیشنهاد عبدی برای استعفای دولت یک پیشنهاد آمریکایی است پیشنهاد عبدی برای استعفای روحانی را چطور تحلیل می‌کنید؟ پیشنهاد عبدی برای استعفای دولت یک پیشنهاد آمریکایی است، چراکه برنامه آمریکا بی‌ثبات‌سازی دولت‌هایی است که در خطوط اول مقاومت منطقه هستند و از این رو در عراق، سوریه و لبنان اقداماتی انجام دادند. آنها در عراق منتظر استعفای دولت و در سوریه نیز به‌دنبال سقوط دولت بودند که به‌دلیل قدرت مقاومت عقب نشسته‌اند. ⭕️ اصلاح‌طلبان خواهان استعفای دولت خاتمی هم بودند البته چنین پیشنهادی را عبدی در دوران خاتمی نیز مطرح کرد و اصلاح‌طلبان در اواخر دوران خاتمی در مجلس تحصن برگزار کرده و خواهان استعفای دولت بودند لذا کارنامه سیاسی اصلاح‌طلبان چیزی جز ناکارآمدی، فتنه و آشوب نیست. 🔴 سناریوی فعلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 چیست؟ آنها اکنون در آستانه انتخابات 1400 یک تقسیم کاری انجام داده‌اند، خاتمی با پخش ویدئوهایی درخصوص بحث عدالت اجتماعی مطالبی عنوان می‌کند، خوئینی‌ها با انتشار نامه مسئولیت همه این خرابکاری‌ها را به گردن نظام می‌اندازد و بیانیه‌ای که اخیرا صادر کرده است یک دعوت خاموش به تحریم انتخابات است. 🔸بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند در بیانیه موسوی‌خوئینی‌ها تشویق به حضور حداکثری انتخابات پررنگ بوده است. اگر بیانیه را بخوانید در ظاهر به این مساله می‌رسید که مردم را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کند ولی درواقع شبهه‌پراکنی درباره اصل انتخابات انجام می‌دهد. در این بیانیه عنوان می‌شود انتخابات بازی بزرگان است و شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد چراکه افراد مسئول و غیرمسئول دخالت ناروا در انتخابات دارند
🎥نصرالله: هدف ترور سردار سلیمانی احیای داعش بود دبیرکل حزب الله لبنان: 🔹هدف تروریست‌های آمریکایی از به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی، آغاز روند احیای داعش بود. 🔹می‌خواهند داعش را احیا کنند تا آن را بهانه کنند برای ماندن در عراق و منطقه.
🔘 اطلاعات ما در اینترنت کجا می رود؟ ♦️ کشور ایران، اینترنت را حداقل با واسطه 11 کشور از «آمریکا» خریداری می کند و اکثر تبادلات اینترنتی ایران بر روی این بستر انجام می شود. به صورت دقیق تر می توان فرایند تبادل اطلاعات در اینترنت را به این شکل توضیح داد: ♦️ زمانی که مطلبی را در اینترنت ارسال می نمایید، حال می تواند آن مطلب شامل عکس، فیلم یا نوشته ای باشد، ابتدا آن مطلب در ISP و PAP و DCI وزارت ارتباطات ذخیره شده و پس از آن در حداقل 11 کشور کپی می شود تا بعد از ذخیره شدن در NSA (آژانس امنیت ملی آمریکا) به سرور برسد؛ در این لحظه تیک اول زیر مطلب می خورد و همین مسیر طی می شود تا به گیرنده رسیده و تیک دوم بخورد؛ یعنی اطلاعات ارسالی شما حداقل در 15 نقطه کپی و نگهداری می شود. آیا می توان این بستر را برای تبادل اطلاعات امن دانست؛ در حالی که برای هر تبادل، اطلاعات علاوه بر «آمریکا» و سازمانهای جاسوسی،‌در تمامی آن کشورها هم کپی می شود؟ ♦️ طبق اسناد اسنودن ایران نا امن ترین کشور جهان در حوزه فضای مجازی است. آژانس امنیت ملی آمریکا که زیر مجموعه سازمان سیا است موفق شده در یک ماه 14 میلیارد بسته اطلاعاتی، شامل تماس های تلفنی و اینترنتی را از کاربران و مدیران ایرانی جمع آوری کند که این حجم جاسوسی از یک کشور در جهان بی سابقه است.