eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
577 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
شجریان و مواجهه با ابتذال در لباس هنر 🔹استاد محمدرضا شجریان در دورانی رو به موسیقی آورد که جریان هنری کشور مسیری متفاوت از آنچه وی به آن علاقه‌مند بود می‌پیمود و او و همقطارانش توانستند در برابر موجی که به نام مدرنیزاسیون، سینما، تئاتر و موسیقی را به سمت ابتذال جهت می‌داد ایستادگی کنند. 🔹مسیری که با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تاحد زیادی برای او و دیگران هموار شد تا بتوانند آثار بیشتری تولید و شاگردان زیادی را تربیت کنند. 🔹جریان موسیقی در زمان حاکمیت محمدرضاشاه، اگر چه با رشد کمّی همراه بود اما در جهتی خلاف رشد موسیقی اصیل و سنتی ایران بود؛ در واقع همانطور که در عرصه سینما با سبکی به نام فیلم‌فارسی روبه‌رو بودیم که مبتنی بر سناریوهای سطحی و داستان‌های تکراری، صحنه‌های مبتذل، زد و خورد و ترویج اوباشی‌گری بود، در موسیقی نیز سبکی دنبال می‌شد که با فاصله‌ گرفتن از موسیقی سنتی ایرانی، به درد فیلمفارسی بخورد. 🔹به موازات سبک فیلمفارسی در سینما، جریان موسیقی کوچه و بازاری که از کاباره سر برآورده بود، به مرور جای خود در موسیقی فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی برنامه‌های رسمی باز کرد و خوانندگان این نوع سبک که عمدتاً زنان بودند، مسیر شهرت را به سرعت پیمودند. موسیقی راک و جاز نیز از اوایل دهه ۵۰ پایش به ایران باز شده بود. 🔹این سبک‌های موسیقی با اشعار مولانا، حافظ و سعدی و عطار و بهار و ...و حتی شعر نویی که نیما یوشیج، اخوان ثالث و هوشنگ ابتهاج و دیگران می‌سرودند، بیگانه بود. 🔹سیاست‌گذاری فرهنگی کشور و دربار نیز میانه خوبی با موسیقی سنتی ایران نداشت چنانچه در برنامه‌‌های دربار خواننده‌هایی سبک کاباره‌ای دعوت می‌شدند و موسیقی سنتی آن زمان در حد زینت‌المجالس برای اجرا مقابل مهمانان خارجی نزول کرده بود. 🔹در جشن هنر شیراز که از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۶ هرساله در پایان تابستان در شیراز برگزار می‌شد نیز بخش قابل توجهی از برنامه‌های موسیقی را نمایش موسیقی‌های غربی شکل می‌داد و جریان موسیقی سنتی ایران که شاگردان آن مکتب شخصیت‌هایی همچون محمدرضا شجریان بودند می‌رفت تا به انزوا کشیده شوند. 🔹به گفته فرخ غفاری مدیر برگزاری جشن هنر شیراز، «هر برنامه‌ای که در دنیا در زمینه تئاتر و موسیقی ارائه شود جشن هنر از آن‌ها دعوت می‌کند تا مردم ایران بدانند که در دنیای هنری مدرن چه می‌گذرد.» 🔹در کنار برنامه‌های به اصطلاح مدرن! تنها برای آنکه جای موسیقی سنتی پر شود، برخی هنرمندان این عرصه همچون شجریان، محمدرضا لطفی و جلال ذوالفنون نیز دعوت می‌شدند. 🔹استاد شجریان در گفت‌وگویی درباره انصرافش از حضور در یک دوره جشن هنر شیراز می‌گوید: «سالی یک بار می‌آمدند سراغ من. آن هم برای اینکه جلوی خارجی‌ها بگویند ماهم موسیقی داریم یادِ شجریان می‌افتادند.» 🔹سیاست کاباره‌ای کردن موسیقی به رادیو و تلویزیون کشیده شده بود؛ شجریان در این گفت‌وگو با تاکید بر «ابتذال فرهنگی» آن دوران می‌گوید: «سیاست پخش صداها از رادیو وتلویزیون را کاباره‌ها مشخص می‌کردند» 🔹همین موجب شد تا وی سال ۵۵ از رادیو بیرون بیاید و برخی دیگر از همفکران او همچون ابتهاج، علیزاده و لطفی نیز سال ۵۷ بعد از واقعه کشتار ۱۷ شهریور در میدان ژاله استعفا دهند.
🔴رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم بازداشت شد ♦️محمدعلی پورمختار نماینده سابق مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان در مجلس نهم بازداشت شد.
تحریم‌های صرفاً تبلیغاتی ‼️ ✍ احمد بنافی 🔸بی‌دلیل نیست که موضوع جمهوری اسلامی اکنون تبدیل به بخش مهم و پر چالش در رقابت انتخاباتی آمریکا شده است. نحوه مواجهه ترامپ با جمهوری اسلامی ایران و شکست در پروژه فشار حداکثری علیه ایران به پاشنه آشیل ترامپ در این کارزار انتخاباتی تبدیل شده است. 🔹 بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا که در عصر پنجشنبه ۱۷ مهر(۸ اکتبر) مبنی بر تحت تحریم ثانویه قرار دادن ۱۸ بانک ایرانی صادر شده است، قبل از اینکه پر کننده خلاء راهبردی آمریکا در مواجهه با ایران باشد، برای پر کردن خلاء انتخاباتی ترامپ در رقابت با بایدن طراحی شده است. در این خصوص بخوانید: 1⃣ این اقدام قرار است از ترامپ در رقابت انتخاباتی پشتیبانی تبلیغاتی نماید، بگونه‌ای که وانمود کند این تحریم‌ها ایران را فلج کرده و به زودی ایران پای میز مذاکره خواهد آمد؛ چیزی که تا الان هیچ نشانه‌ای از آن دیده نشده و عملاً تبدیل به پاشنه آشیل ترامپ نیز شده است. 2⃣ترامپ به دنبال این است که نشان دهد، تمامی کانال‌های تأمین کننده مالی ایران را مسدود نموده است، حتی اگر این کانال‌ها مربوط به اقلام پزشکی و بشردوستانه برای تأمین غذا و دارو باشند. 3⃣این اقدام برای بی‌اعتبار‌سازی وعده جو بایدن و کاهش قدرت مانور رسانه‌ای وی در کارزار انتخاباتی نیز طراحی شده است؛ چراکه اعلام نموده در صورت پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر به برجام باز خواهد گشت. 4⃣این تحریم‌ها تحت عنوان قطع کامل شریان‌های مالی ایران با هدف خارج کردن ایران از نظام مالی و پولی جهانی توسط دو سناتور به شدت ضد ایرانی جمهوریخواه «تام کاتن و تد کروز» که از قبل توسط بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها طراحی شده بود به ترامپ پیشنهاد شده است. 5⃣ معماری این تحریم‌ها از سوی آمریکا با ارتباط با دستور اجرائی ۱۳۹۰۲ در خصوص فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای که در ماه ژانویه علیه ایران عملیاتی گردیده طراحی شده است. این تحریم‌ها به گونه‌ای می‌باشد که امکان لغو آن صرفاً با شفافیت‌سازی و اثبات عدم ارتباط آن بانک‌ها با فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران می‌تواند صورت گیرد. ترامپ می‌خواهد یک مانور رسانه‌ای روی این بخش بدهد که این تحریم جبران کننده همان تحریم‌های تسلیحاتی است که نتوانست با عربده‌کشی هم که شده در شورای امنیت آن را علیه ایران تصویب کند. 🔚 این اقدام مذبوحانه قبل از آنکه ارزش راهبردی داشته باشد، بیشتر در سطح رسانه‌ای و تبلیغاتی آن هم جهت پر کردن صندوق رای برای ترامپ دارای اعتبار است. یقیناً جمهوری اسلامی اراده کرده است در مقابل پروژه فشار حداکثری آمریکا و به طور خاص جاه‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌های ترامپ کمر خم نکرده و امتیاز ندهد؛ مضاف بر اینکه به خوبی نیز در این دوران سخت آموخته است چگونه در مقابل این جنگ که بی‌شرمانه ابعاد آن به حوزه بشردوستانه نیز تعمیم یافته ایستاده و راه‌های مقابله با آن را بیابد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکذیب استعفای رئیس‌کل بانک مرکزی 🔹در پی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر استعفای رئیس کل بانک مرکزی، ایبِنا رسانه بانکی منتسب به پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی این خبر را تکذیب کرد.
🔴 استاندار اصفهان: در کاشان کمتر ماسک می زنند که جای تاسف دارد! ▪️از میان ۴۷ شهر با وضعیت قرمز در کشور متاسفانه اصفهان، نجف‌آباد، کاشان و خمینی‌شهر از جمله شهرهایی هستند که کمتر از ماسک استفاده می‌کنند که جای تاسف دارد. ▪️آنچه باعث نگرانی است درصد پایین استفاده از ماسک در استان اصفهان است براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر تنها ۳۷ درصد از مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند. ▪️استان اصفهان به نسبت جمعیت پیر و بالای ۷۰ سال دارد، براساس اعلام وزارت بهداشت میزان مرگ و میر افراد مسن مبتلا به کرونا بیشتر از جوانان است از این رو می‌خواهم که این افراد در مجامع عمومی کمتر حضور داشته باشند.
💥انفجار در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق ♦️برای چندمین بار در هفته‌های گذشته، کاروان حامل تجهیزات لجستیکی متعلق به ائتلاف آمریکایی هدف انفجار بمب قرار گرفت. ♦️به نوشته منابع عراقی، این انفجار در مسیر میان «السماوه» و «الدیوانیه» رخ داده است.
⁉️بازی خطرناک اردوغان در قره‌باغ! اردوغان از منازعه قره‌باغ عمدتاً در سه عرصه بهره‌برداری می‌کند: ۱- افزایش اعتبار نزد ملی‌گرایان داخلی که این موضوع می‌تواند به تقویت جایگاه داخلی اردوغان و همچنین پایگاه سیاسی اسلام‌گرای او نیز بینجامد و مسیر اتحاد او با ملی‌گرایان سکولار را سهل و هموار سازد؛ ۲- انحراف افکار عمومی داخلی از مشکلات اقتصادی که با شیوع کرونا تشدید شده است؛ ۳- از منظری خاص می‌توان ورود اردوغان به منازعه قره‌باغ را راه‌حل فرار به جلو و ایجاد بحران جدید برای فرار از بحران قبلی دانست که ترکیه در منطقه درگیر آن شده است؛
🔺چالش‌های بازار سهام و راه‌های برون رفت از آن🔺 🔰بسیاری از کارشناسان بازار سکه را اصلی‌ترین رقیب بازار سهام در سال‌جاری و پس از آن بازار ارز را رقیب بعدی به شمار می آورند .چنانچه بازار ارز و سکه به هر دلیلی تقویت ،تحریک ،تایید و پشتیبانی شود بازار سهام که به بخشی از مزایای آن در بالا اشاره شد صدمه دیده وشدیدا متاثر از آن خواهد بود
⚫️ بدهی هفت میلیارد دلاری به ایران! 🔵بدهی کره جنوبی مجموعا به ارزش هفت میلیارد دلار است که با گذشت ۲ سال به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است. 🌐این بدهی در ازای خرید میعانات گازی از ایران بوده است. با وجود اینکه در این مدت رایزنی‌هایی بین دو طرف در جریان بوده و حتی توافق درباره خرید دارو و برخی اقلام با کره شده اما تا حالا اقدامی از ناحیه آنها صورت نگرفته است. 💬هرچند جمهوری اسلامی ایران بارها اعتراض خود را اعلام و حتی عنوان کرده که این موضوع را از طریق حقوقی پیگیری می‌کند، ولی کماکان شاهد تعلل‌ سئول هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نمایش طنز کانال 11 رژیم صهیونیستی درباره قدرت پوشالی این رژیم در مقابل حزب‌الله!