eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
576 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹تصویری از الکساندر لازوتکین(فضانورد و مهندس طراحی سامانه های فضایی روسیه) در کنار مزار سردار شهید حسن طهرانی مقدم
🔴 رئیس‌جمهور این تصویر را نبیند!/سردار شهید تهرانی مقدم در حال شعار نویسی روی موشک
🔴به بهانه سالگرد صلح امام حسن مجتبی ♦️امام خمینی(ره): «قصه امام‏ حسن‏ و قضيه صلح، اين هم صلح تحميلى بود؛ براى اينكه امام‏ حسن‏، دوستان خودش، يعنى آن اشخاص خائنى كه دور او جمع شده بودند، او را جورى كردند كه نتوانست خلافش بكند، صلح كرد؛ صلح تحميلى بود. اين صلحى هم كه حالا به ما می خواهند بگويند، اين‏ است. بعد از اينكه صلح كردند، به حسب روايت، به حسب نقل، معاويه به منبر رفت و گفت كه تمام حرفهايى كه گفتم، من قرار دادم، زير پايم. ♦️آن صلح تحميلى كه در عصر امام حسن واقع شد، آن حكميت تحميلى كه در زمان امير المؤمنين واقع شد و هر دويش به دست اشخاص حيله ‏گر درست شد، اين ما را هدايت مى‏كند به اينكه: نه زير بار صلح تحميلى برويم و نه زير بار حكميت تحميلى.» 📚صحیفه امام، جلد 20، صفحه 118
🔴 سالروز صلح امام حسن علیه السلام ♦️قرار داد امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه ملعون در 25 ربیع الأوّل بوده (3)، و بعضی در 26 این ماه نقل کرده اند (4)، که شامل موارد زیر بود : (5) 1. به علی علیه السلام دشنام ندهند. 2. خون شیعیان محترم و محفوظ بماند، و حقوقشان پایمال نگردد. 3. معاویه یک میلیون درهم بین یتیمان جنگ جَمَل و صفّین تقسیم کند. 4. امام علیه السلام معاویه را امیر المؤمنین نخواند. 5. معاویه باید بر اساس کتاب خدا و سنّت پیامبر صلّی الله و علیه و آله عمل کند. 6. معاویه پس از مرگ، خلافت را به دیگری واگذار نکند. ♦️معاویه این شرایط و شرایط دیگر مربوط به حفظ اسلام به ویژه شیعیان را پذیرفت و جنگ پایان یافت، امّا آن ملعون به هیچ یک از شروط این قرار داد عمل ننمود، بلکه خلاف تمام آنها عمل کرد. 📚 منابع : 3. تتمّة المنتهی : ص 41 ـ 40. و ... . 4. فیض العلام : ص 225. و... . 5. ارشاد : ج 2، ص 14. و ... .
🔴چرا وضعیت دوران امام حسن (ع) از زمان امیرالمومنین (ع) دشوارتر بود؟ ♦️رهبرمعظم انقلاب: «وقتی غبار غلیظتر میگردد، میشود دوران امام حسن؛ و شما میبینید که چه اتفاقی افتاد. باز در دوران امیرالمؤمنین، قدری غبار رقیقتر بود؛ کسانی مثل عمار یاسر - آن افشاگر بزرگ دستگاه امیرالمؤمنین - بودند. هرجا حادثه‌یی اتفاق میافتاد، عمار یاسر و بزرگانی از صحابه‌ی پیامبر بودند که میرفتند حرف میزدند، توجیه میکردند و لااقل برای عده‌یی غبارها زدوده میشد؛ ♦️اما در دوران امام حسن، همان هم نبود. در دوران و در دوران جنگ با ، جنگ با کسانی که میتوانند شعارها را بر هدفهای خودشان منطبق کنند، بسیار بسیار دشوار است؛ باید هوشیار بود.»
🔴چرا امام حسن (علیه السلام) صلح کرد اما امام حسین(علیه السلام) قیام کرد؟ ♦️چرا امام حسن (ع) صلح کرد یا چرا امام حسین صلح نکرد؟ ... در زمان امام حسن (ع) در اثر جریان های زیادی که در زمان امیرالمؤمنین پیش آمد و از همه بالاتر آن حالت سست عنصری که اصحاب امام حسن به خرج دادند، اگر امام حسن مقاومت می کرد کشته می شد ولی نه کشته شدن شرافتمندانه و افتخارآمیز، آن گونه که حسین بن علی کشته شد. ♦️حسین بن علی با هفتاد و دو نفر کشته شد، یک شهادت آبرومندانه و در یک وضع و شرایط خاص که هزار و سیصد سال دارد اسلام را آبیاری می کند. در زمان امام حسن یک حالت رخوت و سستی و خستگی در شیعیان پیدا شده بود که اگر این کار (مقاومت در مقابل معاویه) ادامه پیدا می کرد، یک وقت خبردار می شدند که حضرت را دست بسته تحویل معاویه داده اند. هنوز صابون معاویه و بنی امیه درست به جامه مردم نخورده بود. ♦️بیست سال معاویه حکومت کرد. مغیرة بن شعبه و زیاد بن ابیه که به جان مردم افتادند آن وقت مردم فهمیدند که اشتباه کردند که در زمان حضرت علی دعوت او را لبیک نگفتند، اشتباه کردند که امام حسن را تحویل معاویه دادند. لهذا بعدها (بعد از حادثه کربلا) عده ای پیدا شدند و توّابین را به وجود آوردند، همان ها که دور مختار را گرفتند. ♦️این امر یعنی آگاه شدن مردم از ماهیت حکومت اموی، از عواملی بود که شرایط را برای قیام امام حسین علیه السلام مساعد می کرد. گذشته از این، وضع یزید با وضع معاویه فرق می کرد. معاویه در لباس نفاق کار می کرد، یزید در لباس کفر. معاویه لااقل روی کارهایش سرپوش می گذاشت، علناً شراب نمی خورد، علناً سگ بازی نمی کرد، صورت ظاهر را حفظ می کرد. ولی یزید جوانی بود دیوانه و پرده در که حساب موقعیت خودش را نمی کرد که هرچه هست بالاخره مردم او را خلیفه پیغمبر می دانند. اینقدر شراب می خورد تا مست می شد و در حضور جمعیت به پیغمبر ناسزا می گفت. ♦️واقعاً اگر قضایای کربلا نبود و امام حسین قیام نمی کرد و سبب نمی شد که یزید از بین برود و او همان بیست سالی را که معاویه خلیفه بود خلافت می کرد، اصلًا حوزه اسلام منقرض می شد. پس شرایط زمان خیلی فرق می کند. بنابراین امام حسن همان برنامه را اجرا کرد که امام حسین اجرا کرد و امام حسین همان برنامه را اجرا کرد که امام حسن اجرا کرد، فقط شکل کارشان با هم فرق داشت ولی روح هر دو یکی بود. 📚استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۱، ص۱۳۲-۱۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ببینید| امام حسن (ع) صلح کرد، چون چهره دشمن افشا نشده بود؛ مردم حقایق را نمی‌دانستند
solh.pdf
1.44M
📕نسخه "پی دی اف" کتاب صلح امام حسن(ع) ترجمه از رهبر معظم انقلاب ️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحلیل روایی تاریخی استاد رحیم پورازغدی در خصوص صلح امام حسن علیه السلام (2) ♦️سالروز صلح امام حسن علیه السلام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحلیل روایی تاریخی استاد رحیم پورازغدی در خصوص صلح امام حسن علیه السلام (1) ♦️سالروز صلح امام حسن علیه السلام
🔴ترامپ: نظرسنجی ها جعلی بودند/ ما برنده می شویم! ♦️دونالد ترامپ در دو توییت جدیدش نوشت: مایلم اعلام کنم که به حمایت کامل خود از رانا مک دنیل برای ادامه ریاست کمیته ملی جمهوری خواهان ادامه می دهم. با 72 میلیون رای، ما بیش از هر رییس جمهوری در تاریخ آمریکا رای آوردیم - و ما برنده خواهیم شد! ♦️ همه می پرسند که چرا نظرسنجی های انتخابات اخیر در مورد من انقدر غلط بودند. چون جعلی هستند ، درست مثل رسانه های جانبدار!
🔴روحانی دوباره دوپهلوگویی را شروع کرد
🔴به گزارش کاربران شبکه‌های اجتماعی انصارالله یمن با چندین پهپاد به یکی پایگاه‌های عربستان سعودی واقع در پایتخت این کشور حمله کرده است و این حمله خسارت‌هایی نیز در پی داشته است و پدافند آمریکایی پاتریوت هم نتوانسته است پهپادها را رهگیری کند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران: 🔻در انتخابات ریاست جمهوری یا شورای شهر کاندیدا نمی‌شوم. 🔻چون به سن بازنشستگی رسیدم، شهردار هم نمی‌توانم بشوم.
🔴 شنبه در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای کشور تصمیم‌گیری می‌شود ♦️جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت:شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد. ♦️ در اکثر استان‌ها روند بیماری رو به کاهش نداریم یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم و باید صبر کنیم تا رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند. ♦️در تعطیلی یک ماهه حلقه‌های متعدد وجود دارد، تعطیلی اصناف نیز به‌تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد، در کنار آن منع رفت‌وآمد، عدم حضور خانواده‌ها در دورهمی های خانوادگی و مراسم‌های جشن و عزاداری، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی همه اینها باید باهم رعایت شود.
🔴 حماسه جدید فشل ترین و ناکارآمدترین شورای شهر ♦️نامگذاری دو خیابان تهران به نام دو عنصر مسئله دار رژیم طاغوتی ♦️کیهان نوشت:شورای شهر تهران نامگذاری خیابان‌هایی در تهران به نام دو فعال فرهنگی پوچگرا را تصویب کرد! ♦️شورای شهر تهران تصمیم گرفته که نام دو فعال فرهنگی با گرایش به ‌ترویج پوچی در دوران طاغوت را روی دو معبر در تهران بگذارد! با رأی اعضای شورای شهر تهران بناست یک معبر در تهران به نام «پرویز تناولی» و یک معبر دیگر در تهران نیز به نام «سهراب شهید ثالث» نام‌گذاری شود! ♦️پرویز تناولی، از وابستگان به دربار ستمشاهی پهلوی بود؛ او یک مجسمه‌ساز است که به‌خاطر طراحی مجسمه‌هایی با مضمون نیهیلیسم و پوچگرایی و همچنین آثاری با مضمون جنسی شهرت یافته است. ♦️همچنین سهراب شهید ثالث، از سردمداران جریان موسوم به سینمای موج نو بود که با بودجه رژیم طاغوت، فیلم‌هایی با درونمایه شبه‌روشنفکرانه و پوچگرایانه می‌ساخت.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه🔖 💠 اخلاص 💠 اخلاص نبی مکرم اسلام 📌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه🔖 💠 فقط برای خدا💠
🔴جایزه یک میلیون دلاری ترامپ برای کشف تقلب در انتخابات آمریکا ♦️فرماندار تگزاس گفته است، به هر شخصی که تقلب انتخاباتی معتبری را در رابطه با رای‌گیری سوم نوامبر گزارش کند، یک میلیون دلار جایزه می‌دهد. ♦️دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ، صفحه تویتر خود را مملو از ادعاهای بی اساس درباره تقلب در انتخابات کرده است. ♦️توئیتر به بسیاری از پیام‌های پسر ترامپ در این خصوص برچسب ادعاهای مورد مناقشه زده است.
✍🏻«حمید اخوان‌دوست» کارشناس حوزه بورس، در یادداشتی نوشت: 🔻"دلیل ریزش‌های اخیر، انتخاب ترامپ یا بایدن نیست، ریزش‌های اخیر ناشی از عدم قیمت‌گذاری صحیح بورس و سهام توسط بسیاری از معامله‌گران و جوسازی‌های دلالان و سودجویان برای خرید در قیمت‌های بسیار مفت است."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بایدن در فهرست مجرمان اقتصادی قرارگرفت ♦️دادگاهی در اوکراین جو بایدن را در فهرست مجرمان قانونی لحاظ کرد. این اقدام به خاطر مسئله قرارداد رشوه‌خواری بین پسر بایدن و شرکت اوکراینی بوریسما است.
🔴توییت جدید ترامپ: فاصله من تا بایدن در ایالت آریزونا از ۲۰۰ هزار رای به ۱۰ هزار رای کاهش یافته و این ایالت رو بزودی میبرم!
📱هر فرد چقدر از عمرش را با موبایل می‌گذراند؟