eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
576 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خواب برجام 2 با دولت جدید ایران! ♦️ صنم وکیل، عضو ارشد اندیشکده چتم‌هاوس لندن: اکنون باید به حرف دولت ایران گوش دهیم و به برجام برگردیم و پس از انتخابات ایران، مذاکرات برای برجام موشکی و منطقه‌ای را آغاز کنیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زنگنه وزیر نفت: من به آقای ظریف گفتم اگر برجام را امضا کنی به ازای هر حرف بهت هزار دلار پول میدم!!
👆۸ ایراد اساسی به لایجه بودجه ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حیدرالعبادی مدعی شد:‌ جنگنده‌هایی که فرماندهان را در فرودگاه بغداد هدف قرار دادند با مجوز به عراق آمده‌اند. متهم نمی‌کنم که عراقی‌ها ماموریت جنگنده‌ها را می‌دانستند ♦️کسانی که با این درخواست موافقت کردند چرا نپرسیدند و تحقیق نکردند که هدف از آمدن پهپادها به آسمان بغداد چیست؟ آنها باید وارد کیفیت و جزئیات می شدند و مثلا می پرسیدند این هواپیما چیست و با چه هدفی آمده است.
🌹زیارتی که هر روز پس از نماز صبح مولای ما صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به آن زیارت می‌شود و حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره مقید بودند که هر روز آن را بخوانند. در کتاب زادالمعاد از سیدبن‌طاووس رحمه‌الله نقل شده است که مستحب است امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را به این عبارات زیارت کرد: 🌹اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلَايَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ، عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ، فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا، حَيِّهِمْ وَ مَيِّتِهِمْ، وَ عَنْ وَالِدَيَّ وَ وُلْدِي وَ عَنِّي، مِنَ الصَّلَوَاتِ وَ التَّحِيَّاتِ، زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ‏ وَ مُنْتَهَى رِضَاهُ،  وَ عَدَدَ مَا أَحْصَاهُ كِتَابُهُ، وَ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُهُ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي كُلِّ يَوْمٍ عَهْدًا وَ عَقْدًا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي رَقَبَتِي، اللَّهُمَّ كَمَا شَرَّفْتَنِي بِهَذَا التَّشْرِيفِ وَ فَضَّلْتَنِي بِهَذِهِ الْفَضِيلَةِ وَ خَصَصْتَنِي بِهَذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلَى مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي صَاحِبِ الزَّمَانِ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْيَاعِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ، وَ اجْعَلْنِي مِنَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ، طَائِعًا غَيْرَ مُكْرَهٍ، فِي الصَّفِّ الَّذِي نَعَتَّ أَهْلَهُ فِي كِتَابِكَ، فَقُلْتَ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ، عَلَى طَاعَتِكَ وَ طَاعَةِ رَسُولِكَ وَ آلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، اللَّهُمَّ هَذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ فِي عُنُقِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. ♦️مؤلّف گوید: علاّمه مجلسی در کتاب «بحارالانوار» فرموده است: من در بعضی از کتاب‌های قدیمی دیده‌ام که پس از این زیارت، دست راست را به دست چپ بگذارد، مانند قراردادن در بیعت. 🌹خدايا برسان به مولايم صاحب‌الزمان _ درود خدا بر او _ از جانب همه مردان و زنان مؤمن در مشرق‌ها و مغرب‌هاى زمين، و خشكی‌ها و درياهايش، و همواری‌ها و كوه‌هايش، زنده و مرده آنان، و همچنين از طرف پدر و مادرم و فرزندانم و خودم، درودها و تحيت‌هايى به گرانى عرش خدا و كشيدگى كلماتش، و نهايت خشنودی‌اش، و شمار آنچه كتابش برشمرده، و دانشش به آن احاطه يافته است. خدايا در اين روز و در هر روز براى آن حضرت، عهد و پيمان و بيعتی، بر عهده‌ام تجديد می‌كنم. خدايا همچنان كه مرا به اين شرافت ، مشرّف نمودى، و به اين فضيلت برترى‌ام دادى، و به اين نعمت خاصم فرمودى، پس درود فرست بر مولا و سرورم صاحب‌الزمان، و مرا قرار ده از ياران و پيروان و دفاع‌كنندگان از آن حضرت، و از كشته‌شدگان پيش رويش، از روى ميل و رغبت، نه ناراحتى و اكراه، در صفى كه اهل آن را در قرآنت وصف کرده و فرموده‌اى: گويى آنان بنايی محكم و استوارند. اين عمل را از من بر پايه اطاعتت، و اطاعت رسولت و خاندانش _ درود بر ايشان _ قرار ده. خدايا اين بيعتی است بر او، بر عهده من تا روز قيامت. 📚بهجت الدعا، ص١١
🌹 ‏بنده می‌دانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملّت را به متعالی‌ترین درجات برساند. ۹۶/۱۰/۱۹
🔴بیانیه دفتر «عادل عبدالمهدی» درباره ادعای موافقت عراق با ترور سردار سلیمانی ♦️موافقت عراق با عملیات ترور شهید سلیمانی را قاطعانه رد می‌کنیم/ درخواست‌های مکرر آمریکا به طور مکتوب و واضح رد شد ♦️به طور قاطع گزارش های مربوط به موافقت رسمی عراق با یگان پروازی آمریکا برای ترور شهیدان سلیمانی ، ابومهدی المهندس و همراهان آنها را رد می کنیم. ♦️آمریکا چندین بار خواستار اجازه ورود نیروهای جدید به عراق یا استفاده از جنگنده های ائتلاف در مناطق ممنوعه شد. ♦️این درخواست آمریکا به شکل مکتوب و واضح رد شد. ♦️در آن نامه خواسته شده بود تا محدودیت های ائتلاف بین المللی لغو و برای ورود به مناطق ممنوعه حریم هوایی عراق مجوز داشته باشند. ♦️چندساعت قبل از اجرای عملیات ترور نامه ای را از فرمانده نیروهای ائتلاف دریافت کردیم که گفته بود به هماهنگی بهتر نیاز داریم. ♦️مقامات عراقی چنین مجوزی را صادر نکردند وبلکه برعکس، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک نامه‌ای را به آنها ارسال کرد و توضیح داد که هرگونه افزایش تعداد نیروهای آمریکایی نیازمند موافقت رسمی دولت عراق است. ♦️در این نامه تاکید شد که ورود نیروهای جدید آمریکایی بحران‌زا خواهد بود و پیامدهای سیاسی زیادی به دنبال دارد.
| شد مدیر کانال تلگرامی که خود را لیدر اغتشاشات در ایران می‌دانست، ساعتی پیش به سزای اعمالش رسیده و به دار مجازات آویخته شد.
🔴مرکز پژوهش‌های مجلس هشدار داد: اگر مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ را رد نکند باید منتظر تورم شدیدی باشیم ♦️مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیرامون لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد: ♦️بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که لایحه تهیه شده در آخرین سال دولت دوازدهم از ابعاد مختلفی دارای اشکالات اساسی است که اهم آنها عبارتند از: 🔹کسری بودجه ساختاری قابل توجه (حدود ۵۰ درصد) 🔹بیش‌برآورد منابع حاصل از صادرات نفت و افزایش وابستگی بودجه به نفت به ۳۰ درصد (با در نظر گرفتن پیش فروش نفت ) 🔹کاهش سرمایه‌گذاری دولت (کاهش شدید سهم اعتبارات عمرانی از ۱۵ درصد  قانون مصارف عمومی در سال ۹۹ به ۱۱ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۰)، 🔹افزایش قابل توجه هزینه‌های جاری (رشد ۶۰ درصدی)، 🔹کاهش سهم درآمدهای مالیاتی از منابع عمومی بودجه ( از ۳۶ درصد در قانون بودجه ۹۹ به ۲۷ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۰) 🔹افزایش کسری تراز عملیاتی (برخلاف اهداف تعیین شده در قانون برنامه ششم) 🔹پیش‌بینی منابع قابل توجه از محل پیش‌فروش نفت و ایجاد بدهی تعدیل‌شونده با نرخ ارز، حرکت برخلاف جهت اصلاح ساختاری بودجه (افزایش کسری بودجه) 🔻بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که به‌دلیل برآورد بیش از واقع منابع حاصل از صادرات نفت، حتی با فرض فروش کامل اوراق در نظر گرفته شده در بودجه، حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری تأمین نشده برای پوشش مخارج بودجه وجود خواهد داشت. 🔻حتی در صورت استفاده از ظرفیت خرید اوراق بیشتر توسط بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری (به میزان ۱۴۵ هزار میلیارد تومان) همچنان حدود ۱۷۵ هزار میلیارد تومان کسری تأمین نشده باقی می‌ماند که می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم به افزایش پایه پولی و نقدینگی بیانجامد و تورم های شدیدی در سال آتی و سالهای بعد در پی داشته باشد. 🔻تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد احتمال موفقیت راهبرد تأیید کلیات بودجه و انجام اصلاحات در فرایند بررسی در مجلس بسیار پایین است.
🔴تکمیلی/فرآیند تزریق واکسن کرونا در سه فاز انجام می‌شود/ ۴ ماه بعد از تست انسانی به تولید انبوه می‌رسیم ♦️رئیس ستاد اجرایی فرمان امام: 🔻بنده و همه همکارانم در ستاد اجرایی فرمان امام آمادگی تزریق واکسن ساخت این ستاد را داریم و ما همه این واکسن را تزریق خواهیم کرد. 🔻این نوع واکسن از ویروس کشته شده تولید می‌شود و کمترین تبعات را خواهد داشت. 🔻هر فاز تزریق این واکسن ٢٨ روز طول می‌کشد و این فرآیند در ٣ فاز انجام خواهد شد. 🔻این واکسن ابتدا بر روی ۵۶ نفر تزریق خواهد شد و بر روی جنسیت‌ها و ین‌های مختلفی آزمایش می‌شود. 🔻در فاز دوم این واکسن به ۵٠٠ نفر تزریق خواهد شد و برای فاز سوم هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود و ما می‌توانیم به تولید انبوه برسیم. 🔻٣ تا ۴ ماه بعد از تست انسانی، ما به نقطه‌ای خواهیم رسید که کشور از واردات این واکسن بی نیاز می‌شود.
‌‌🔴پس از گزارش سازمان بازرسی کل کشور رخ داد؛ ♦️مدیرعامل منطقه‌ی آزاد اروند به فساداقتصادی متهم شد/ از هزینه‌ی بی‌رویه‌ برای سفرهای خارجی تا تخلفات مالی ♦️ تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند با آغاز به کار مجلس فعلی به صورت جدی تری پیش رفت و نمایندگان مجلس یازدهم برخی تخلفات این سازمان را بار دیگر مطرح کرده‌اند. تخلفاتی که رسیدگی به آنها با وجود سنگ اندازی دستگاه‌های دولتی، ادامه پیدا کرد و نهایتا با طرح شکایت از طرف سازمان بازرسی کل کشور، مدیر عامل منطقه‌ی تجاری اروند به عنوان متهم اصلی پرونده‌ی این منطقه بازداشت شد. ♦️اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند در روزهای گذشته به اتهام دست داشتن در یک پرونده اقتصادی بازداشت شده است. او سال گذشته هم بازداشت شده بود که با وثیقه سنگینی که از سوی استاندار خوزستان گذاشته شد، بیرون آمد و به کار خود در منصب سابق ادامه داد. ‌‌ ♦️ خبر دستگیری زمانی بدون شک برای مردم منطقه‌ی اروند خبری خوش و نشان از عزم قوه‌ی قضائیه در برخورد با متخلفین است.
پول عجیب «بایا» برای یک ماه تبلیغات! روزنامه فرهیختگان نوشت: 🔹آگهی تبلیغاتی «بایا» طی یک ماه اخیر از ۹ شبکه تلویزیونی شامل شبکه یک، دو، سه، شبکه تهران، آی‌فیلم، ورزش، نمایش، نسیم و تماشا پخش‌شده است 🔹اگر میانگین طول پخش این آگهی‌های تبلیغاتی را ۳۰ ثانیه در نظر بگیریم و همچنین با توجه به کاهش پخش این آگهی‌ها در روزهای اخیر، می‌توان برآورد کرد آگهی‌های بایا به‌طور متوسط روزانه ۱۲ بار از هر شبکه تلویزیونی پخش می‌شود. 🔸پخش ۳۲۴۰ ثانیه آگهی بایا در روز، معادل روزانه ۱۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان برای مالکان بایا آب می‌خورد؛ این مبلغ در ماه چیزی حول‌وحوش ۵۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد شد.
🔴نتیجه گستاخی‌های امروز اردوغان از بذل بخشش دیروز رضاشاه ملعون است!! ❌رضاخان در پیمان سعدآباد که بین ایران، ترکیه، عراق و افغانستان در سال ۱۳۱۶ انجام شد: 🔻۸۰۰ کیلومترمربع اراضی کوه آرارات را به ترکیه هدیه کرد... 🔻۳ هزار کیلومترمربع دشت ناامید را به افغانستان داد... 🔻و اروندرود را هم به نام عراق زد ...
🔴پاسخ یک مقام قضائی به فرافکنی‌های پدر «نیما زم» ♦️یک منبع آگاه در قوه قضائیه: موارد مطرح شده از سوی آقای زم در خصوص جزئیات جلسه ملاقات با نیما زم، منطبق با واقعیات نیست. ♦️این ادعا که قوه قضاییه به دنبال مبادله زم بوده نیز شبیه حجم بزرگی از دروغ‌های کانال آمد‌نیوز است. ♦️ اظهارات پخش‌شده نیما زم مطالبی بوده که بارها در دادگاه و حتی خارج از کشور مطرح شده بود و نیازی به صحنه‌سازی برای بیان حقیقت نبوده است. ♦️ صبح امروز پس از اجرای حکم نیما زم، پستی در صفحه اینستاگرام محمدعلی زم، پدر نامبرده منتشر شد که حاوی اطلاعاتی کذب البته با درونمایه‌ای احساسی بود؛ وی مدعی شده بود قوه قضاییه به دنبال مبادله زم بود.
🌹گشايش بعد از سختى : ♦️امیرالمؤمنین الإمامُ عليٌّ عليه السلام : عندَ تَناهِي الشِّدّةِ تكونُ الفُرجَةُ ، و عندَ تَضايُقِ حَلَقِ البَلاءِ يكونُ الرَّخاءُ .  ♦️عنه عليه السلام : أضيَقُ ما يكونُ الحَرَجُ أقرَبُ ما يكونُ الفَرَجُ .  ♦️عنه عليه السلام : أقرَبُ ما يكونُ الفَرَجُ عندَ تضايُقِ الأمرِ . ♦️عنه عليه السلام : عندَ انسِدادِ الفُرَجِ تَبدُو مَطالِعُ الفَرَجِ .  ♦️عنه عليه السلام : ما اشتَدَّ ضِيقٌ إلاّ قَرَّبَ اللّه ُ فَرَجَهُ .  ♦️عنه عليه السلام : عندَ تَضايُقِ حَلَقِ البلاءِ يكونُ الرَّخاءُ .  ♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام : در اوج سختى گشايش است و چون حلقه هاى بلا و گرفتارى تنگ آيد آسايش نمودار شود.  ♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام : هرگاه سختى به اوج خود رسد، نزديكترين زمان به گشايش است.  ♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام : نزديكترين زمان به گشايش، هنگامى است كه كار تنگ آيد.  ♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام : چون همه روزنه ها بسته شود، نشانه هاى گشايش نمودار گردد.  ♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام : هيچ سختى و مشكلى نگرفت، مگر اين كه خداوند گشايش آن را نزديك ساخت.  ♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام : چون حلقه هاى بلا و گرفتارى تنگ شود، آسايش حاصل آيد.  📚منابع: 1-نهج البلاغة : الحكمة 351 .  2-غرر الحكم : 3035.  3-غرر الحكم : 3293.  4-غرر الحكم : 6200.  5-غرر الحكم : 9566.  6-غرر الحكم : 6202. 
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 قرائت دعاى هفتم صحیفه سجّاديه ♦️ کربلایی سید رضا نریمانی 🤲(خواندن اين دعا به هنگام خوف از شدائد، رفع بلا و گرفتاری‌ها توصيه شده است)
🔴پیمان سعدآباد بین ایران،ترکیه،عراق و افغانستان در سال ۱۳۱۶ ♦طبق این پیمان رضاخان؛ ۸۰۰ کیلومترمربع اراضی مرغوب کوه آرارات به ترکیه، ۳ هزار کیلومترمربع دشت ناامید به افغانستان، و اروند رود را به عراق داد! 🔴 رضاخان یا رضاخائن؟ ♦رضاشاه توسط انگلیسی ها و با کودتا روی کار آمد و باز با کمک انگلیسی ها حکومت پهلوی را تاسیس کرد. ♦او که ادعای وطن پرستی اش گوش فلک را کر کرده بود ، دشت ناامید را به افغانستان ، اروندرود را به عراق و بلندی های آرارات و منطقه قره سو را به ترکیه آتاتورک بخشید!!! ♦این مورد آخری همان منطقه ای است که ترکیه را به نخجوان آذربایجان وصل می کند و در حال حاضر سبب گردن کلفتی و عربده کشی اردوغان علیه تمامیت ارضی ایران شده است. رضا پهلوی عاقبت هم بدون هیچگونه مقاومتی در برابر متجاوزین به وطن ، توسط همان انگلیسی ها برکنار و با خواری و ذلت تبعید شد... به نظر شما چنین شخصی با وارد کردن اینهمه لطمه و خسارت به میهن ، خان است یا خائن؟؟؟ ‏
🔴علامه حسن زاده آملی:انقلاب اسلامی ایران، بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان(عج) است. اگر ظهور دفعی واقع می شد، بشریت ظرفیت تحمل نور وجودی ایشان رانداشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴درگیری هواداران و مخالفان ترامپ ♦️هواداران و مخالفان ترامپ عصر شنبه در میدان بزرگ «بی‌اِل‌اِم» در واشنگتن که فاصله چندانی با کاخ سفید ندارد، با یکدیگر درگیر شدند.
🔴دستمزد ۵ میلیاردی محسن تنابنده برای پایتخت ۷؟ ♦️گفته می‌شود محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال برای فصل هفتم تقاضای ۵ میلیارد تومان دستمزد کرده است که با یک حساب سرانگشتی به رقمی بالای ۳۳۰ میلیون تومان برای هر قسمت می‌رسیم. ♦️بناست با بودجه ۳۰ میلیاردی ۱۵ قسمت این سریال ساخته و روی آنتن برود
🔴نزول شاخص‌های اجتماعی در دولت روحانی ♦️بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۲ تا ۹۸ میزان ازدواج‌ها در کشور با شیب تندی نزولی بوده است. به‌طوری که در این دوره، چیزی حدود ۳۳ درصد کاهش در میزان ازدواج‌ها داشته‌ایم! ♦️در ارتباط با طلاق هم نشانی از امیدواری نیست و در همین بازه چیزی حدود ۳.۵ درصد به میزان طلاق‌ها اضافه شده است. ♦️در میزان ولادت‌ها هم طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸، همین روند نزولی ادامه داشته است. درحالی‌که در سال ۹۲، چیزی حدود یک‌میلیون و ۴۷۱ هزار تولد در کشور ثبت شد، در سال ۹۸ این مقدار به یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار تولد رسید. 🌍
🔴ادامه آشوب در خیابان‌های پاریس؛ ۱۵۰ نفر بازداشت شدند ♦️اعتراضات هزاران نفری در «پاریس» علیه پیش‌نویس لایحه امنیتی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به هرج و مرج تبدیل شد و گروههایی در این اعتراضات خودروها را به آتش کشیدند، شیشه‌های ادارات و مغازه‌ها را در هم شکستند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند و پلیس نیز با گاز اشک‌آور به آنها پاسخ داد. ♦️رسانه‌های فرانسه به نقل از منابع وزارت کشور فرانسه، مجموع بازداشت‌ شدگان اعتراضات روز شنبه در پاریس را بیش ۱۵۰ نفر گزارش کردند. 🔻دولت فرانسه درصدد است با لایحه امنیتی، ابزارهای نظارتی دولت را افزایش داده و حق انتشار تصاویر نیروهای پلیس در رسانه‌ها را محدود کند.
🔴ماجرای یک جلسه؛ وقتی علی‌اف گفت تبریز مادر است! / زیر پای اردوغان پوست خربزه انداختند ♦️سفیر اسبق ایران در ترکیه: همین الان مردم دو سر ارس همین شعر را می‌خوانند آن‌ها از این فاصله و جدایی ناراحتند و به خاطر جدایی از ایران غبطه می‌خورند،زمانی که برخی روزنامه‌های وابسته به لاییک ترکیه این حرف‌ها را می‌زدند من دیپلماسی را کنار گذاشتم و گفتم اتفاقا یکی شدن دو آذربایجان فکر خوبی است، چون اگر شما بچه را رها کنید در آغوش مادرش پناه می‌برد و در دیداری که با حیدر علی اف رئیس جمهور سابق آذربایجان داشتم و این مثال را برای او بیان کردم او گفت در این روند مادر تبریز است