eitaa logo
شوق پرواز🕊🇮🇷
337 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
922 ویدیو
36 فایل
بسم الله ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ #سیده_موسوی نویسنده(گاهی می‌نویسم) «نشر بدون لینک و نام نویسنده #جایز_نیست. #ادمین_تبادل @Mousavii7 #کانالهای دیگر @seedammar @sodaneghramk @Eliidooz #ناشناس👇🏻 https://gkite.ir/es/9463161
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸☘
‌‌‌ . . . ‌‌ و گفت: ما به ادب محتاج‌تریم ؛ از بسیاری علم . . . 🗨️ ‌ | ‌ 📙| @ShugheParvaz
شوق پرواز🕊🇮🇷
شما از کدامی؟!
چرا استاد مخبتین را از محسنین بالا دانسته؟! استاد علی صفایی حائری در دیدگاهی عمیق و فلسفی درباره مقام مخبتین ارائه می‌دهد و جایگاه آن را از محسنین بالاتر می‌داند. این دیدگاه از زاویه‌ای متفاوت از تفسیرهای رایج قرآنی به رابطه بندگان با خداوند نگاه می‌کند. برای درک سخن ایشان، باید مفهوم اخبات و تفاوت آن با احسان را با دقت بیشتری بررسی کرد: چرا مخبتین بالاتر از محسنین هستند؟ 1. عمق اخبات: اخبات به معنای رسیدن به یک حالت مطلق از خشوع، تسلیم، و آرامش در برابر خداوند است. مخبت کسی است که کاملاً از خود گذشته و تمام وجودش در حضور خداوند غرق شده است. استاد صفایی می‌گوید این مقام یک حالت بی‌واسطه و ناب از ارتباط با خداوند است. در حالی که محسنین هنوز درگیر اعمال و نتایج احسان هستند، مخبتین به مرحله‌ای رسیده‌اند که اعمالشان صرفاً تجلی حالت درونی خضوع آن‌ها است، بدون دغدغه برای نتایج یا حتی محبوبیت نزد خداوند. 2. رها شدن از دوگانگی عمل و نیت: استاد صفایی اشاره دارد که محسنین در مقام احسان، هنوز به نوعی درگیر عمل و تأثیر آن بر دیگران هستند، اما مخبتین به درجه‌ای از توحید رسیده‌اند که دیگر حتی عمل خود را نمی‌بینند. برای آن‌ها، فقط خداوند مهم است و عملشان نه برای پاداش، نه برای اثرگذاری، بلکه از سر فنا و محبت مطلق انجام می‌شود. 3. وصال نیازمند اخبات است: استاد صفایی بیان می‌کند که وصال با خداوند و رسیدن به یک ارتباط خالص و حقیقی، تنها در سایه اخبات ممکن است. احسان، هرچند زیبا و مهم است، گاه می‌تواند توجه انسان را به عمل و تأثیر آن جلب کند، اما اخبات یعنی دل و جانت را به طور کامل در برابر خداوند آرام کرده‌ای، بی‌هیچ واسطه‌ای. تفاوت دیدگاه قرآن و استاد صفایی: در قرآن، محسنین به دلیل اعمال نیکشان و تأثیر اجتماعی‌شان بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. این تأکید برای هدایت عمومی و نشان دادن مسیر عمل‌گرایی است. در نگاه استاد صفایی، اخبات مرحله‌ای بالاتر از احسان است، زیرا به جای تأثیر اجتماعی، بر عمق ارتباط با خداوند و فنا شدن در او تأکید دارد. این دیدگاه بیشتر عرفانی است و به مقامات عالی انسانی می‌پردازد. نتیجه: اگرچه از منظر عمل‌گرایی و ارتباط با خلق، محسنین جایگاه والایی دارند، اما در نگاه استاد صفایی، اخبات مرحله نهایی و برتری است که وصال حقیقی را ممکن می‌سازد. این مقام فراتر از احسان است، زیرا از هرگونه خودنمایی یا توجه به عمل و نتیجه، آزاد است. @ShugheParvaz
هدایت شده از پیام ناشناس
📨 📝 متن پیام : سلام متن آخری جالب بود ممنون ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🗓 = 1403/10/6 خواهش میکنم🌸🌱
هدایت شده از پیام ناشناس
📨 📝 متن پیام : ععععع چرا من فکر کردم مخبتین گروه بد هستند🥴😐 ممنون جالب بود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🗓 = 1403/10/6 خواهش میکنم🌸🌱
مهاجر،دل به ماندن نمی سپارد و حیات دنیا را سفری می‌بیند کوتاه از مبدأ تولد تا مقصد مرگ و این چنین به حقیقت عالم نزدیک‌تر است @ShugheParvaz
همه چیز هم به مشکلات کودکی ما برنمی‌گرده. گاهی ریشه مشکلات در اطرافمون هست. 📙دکتر علی صاحبی 📚 @ShugheParvaz
❤️ « ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل الفرجهم» @ShugheParvaz
بسم الله الرحمن الرحیم يَوم جَدِيد بِحُب الحُسَّين .. صَلى الله عَليكَ يا أبَا عَبدالله صَلّىٰ اللَّهُ عَلَيْكِ يا فَاطِمة الزَّهراء السَلام عَلىٰ جبَل الصبر زيَنب السَّلامُ عليكَ يا صَاحبْ الزْمان "اللهم بارک لمولاناصاحب‌الزمان(عج)"🌷 @ShugheParvaz
امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: از کسانى مباش که پند و اندرز به آنها سودى نمی‌بخشد، مگر آن‌ زمان که در ملامت او اصرار ورزى چرا که عاقلان با اندرز و آداب پند مى‌گيرند ولى چهارپايان جز با زدن اندرز نمى‌گيرند. 📚 به نقل از نامه ۳۱ نهج‌البلاغه . @ShugheParvaz