🇮🇷🇵🇸
﷽
📝 #یادداشت_کوتاه | وفاق دو طرفه
🍃🌹🍃
🔻رای اعتماد به کل کابینه دکتر پزشکیان نشان دهنده ایجاد وفاق دو طرفه در دولت و مجلس بود و باید این را به فال نیک گرفت که از نشانه های بلوغ سیاسی ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی است.
🔸اکنون سلایق مختلف میتوانند نماینده خود را در این کابینه ببینند و به آینده این دولت امیدوارتر شوند، البته این به معنای کنار گذاشتن وظایف مجلس در نقد و نظارت بر اعضای کابینه نیست، اما پرهیز از مواضع آتشین حزبی نیاز مبرم امروز جامعه است، جامعهای که با مشکلات متعدد اقتصادی و مدیریتی مواجه است و خسته از دعواهای بیحاصل جناحی میباشد.
🔺اکنون افکار عمومی با مشاهده مباحث مجلس و بررسی کارنامه وزرای کابینه و در نهایت رای اعتماد به همه آنها، بارقههایی از امید در آن ایجاد شده و از این بابت باید خدا را شاکر باشیم، هرچند هستند افرادی از جناحین معروف سیاسی که زمینه تندرویهای خود را کمرنگ دیده و لب به اعتراض گشوده باشند.
✍ دکتر قاسم حبیب زاده
@siasikosarieh
🌹#من_زنده_ام 🌹
#قسمت_سوم
خانه ی ما نزدیک مسجد مهدی موعود بود و از در خانه، گلدسته های مسجد را می شد دید و از همه مهمتر در همسایگی آرامگاه سید عباس بودیم.
هر خانه سه اتاق داشت. در هر اتاق یک فرش شش متری و توی اتاق
بزرگ تر یعنی در مهمان خانه که نظم و انضباط مخصوص به خودش را داشت یک فرش دوازده متری پهن بود.
در این خانه های کوچک و محقر چهارده آدم قد و نیم قد زندگی می کردیم. همه ی خانواده ها عیالوار بودند. اصلاً هر که عیالوارتر بود اسم و رسم بهتر و بیشتری داشت. خیلی وقتها فامیلهای پدری ام از هندیجان و ماهشهر برای ادامه ی تحصیل یا درمان به منزل ما می آمدند.
آن روزها در آبادان مادران را ننه و پدران را آقا صدا می کردند. البته ننه ی تنها نه در واقع مادر به اسم پسر بزرگ تر شناخته می شد. مثلاً مادر من ننه کریم بود. آن روزگار روزگار ننه ها بود. بعضی هاشان صاحب علم و معرفت بودند و داروی عطاری تجویز میکردند و شفا می دادند. مثلاً به بیچاره ننه ماهرخ بعد از هفت بچه می گفتند عاقر شده و دیگر دامنش سبز نمی شود و او را به عرق سنبل الطیب میبستند تا بتواند هشتمین فرزندش را به دنیا بیاورد و ننه مه بس که دختر زا بود دوای دردش زنجبیل بود تا شاید زنجبیل افاقه کند و به جای شه گل و مه گل حسن و حسین بیاورد. از هر خانه ده دوازده بچه ی قد و نیم قد بیرون می زد. هر کس همبازی، هم سن و سال خودش را پیدا می کرد. از حیاط خودمان دوستم زری را که صدا می زدم با لکنت زبانی که داشت بریده بریده بله را به من می رساند.
همیشه یکی از همسایه ها یا زاییده بود یا شیر میداد و این موضوع باعث شده بود مادرهایی که به اندازه ی کافی شیر نداشتند یا مریض بودند، بچه ها را به خانه ی آن یکی همسایه بسپارند تا چند روزی شیر بخورند. با این حساب همیشه تعدادی خواهر و برادر رضاعی هم داشتیم. مثلاً برادرم علی که دنیا آمد مادرم مریض بود. من علی را قنداق پیچ می بردم پیش ننه مجید تا با دخترش فاطمه که هم سن او بود شیر بخورد....
🌱🌱🌱
سید عباس از سادات حجازی آبادان است که در عنفوان جوانی به ایران آمده و در محل ایستگاه ۱۲ آبادان رحل اقامت افکنده و همان جا چشم از جهان فرو بست. مردم شهر این سید واجب التکریم را صاحب کرامت می دانند.
@siasikosarieh
🌍جهان بی عشق حسین چیزی نیست جز تکرار یک تکرار...
[ما عاشقیم، عاشق آقای کربلا❤️]
#اربعین
#امام_حسین
@siasikosarieh
16.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چه ارتباطی بین #اربعین و #فلسطین وجود دارد؟
☑️ ۱۰ ده رابطه عجیب اربعین با فلسطین
#روشنگری
#شبهات_اربعین
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حال و هوای بینالحرمین در روزهای منتهی به اربعین حسینی
@siasikosarieh
📸 سفر شهردار تهران به عراق برای بررسی روند خدماترسانی به زائران اربعین
🔸شهردار تهران برای بازدید از آخرین روند خدمترسانی به شهروندان حاضر در آیین راهپیمایی اربعین وارد عراق شد.
🔸شهردار تهران در بدو ورود مورد استقبال استاندار نجف قرار گرفت.
🔸بررسی آخرین وضعیت حضور زائران در مسیر پیادهروی و جزییات خدمترسانی به زائران موضوع مذاکرات و رایزنیهای دوجانبه بود.
🔸علیرضا زاکانی در ادامه این سفر، ضمن حضور در مقر پاکبانانی که به صورت داوطلبانه برای تنظیف و نگهداشت مسیر پیادهروی به عراق سفر کردند، از زحمات آنها تشکر و قدردانی کرد.
🔸بازدید از قرارگاه محبانالرضا(ع) ویژه خدمترسانی به کودکان و موکب علی ابن ابی طالب(ع) بسیج شهرداری تهران، از دیگر برنامههای شهردار تهران در خلال این سفر بود.
@siasikosarieh
🔰پزشکیان و چشم انداز اصلاح طلبی
✅سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی _ بخش ۱
🔹اصلاحطلبــان هماننـد اصولگرایان
دارای طیف هستند، اما برای این یادداشت آنان را به دو طیف کلی تقسیم میکنیم تا خوانندگان متوجه شوند که منظور یادداشت همه اصلاحطلبان نیستند.
🔹 وجه مشترک اصلاحطلبان این است که همه آنان یکپارچه نقاد هستند و هیچ همراهی گفتمانی با سیاستهای نظام و جهتگیریهای آن نداشتهاند.
🔹اما یک طیف (مانند عارف، پزشکیان، هادی خامنهای و...) نقدشان (درست یا غلط) به رفتارها و روشهاست. به طور مثال میگویند چرا شورای نگهبان فلانی را رد کرد؟ چرا برخورد گشت ارشاد اینگونه است؟ چرا تبعیض زیاد است؟ چرا مذاکرات به فلان گونه پیش نمیرود؟
🔹اما طیف دومی هستند که مسئلهشان روشها و رفتارها نیست، وجود شورای نگهبان را نقض دموکراسی و انتخابات آزاد میدانند. ولایت فقیه را نابودکننده دموکراسی میدانند، نه گشت ارشاد که حکومت را واجد صلاحیت برای اجرای احکام اجتماعی اسلام نمیدانند و اصولاً به وجود حکم اجتماعی و سیاسی در اسلام باورمند نیستند.
🔹آنچه در ادامه میآید منظور این طیف است. این طیف حتی برخی از افراد خارج کشور آن از آقای پزشکیان حمایت کردند، اما گذشته آنان از ۷۶ تاکنون نشان میدهد به جز سلاح، همه راههای عبور از جمهوری اسلامی را طی نمودهاند که هم خود آسیب دیدند، هم به نظام ضربه زدند، هم در شکاف ملت-دولت بعضاً نقش اساسی ایفا کردهاند.
🔹عملکرد آنان از مطالبه تغییر قوانین در مجلس ششم تا جلسات محفلی -که هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۲فروردین ۷۷ به نمونهای از آن اشاره میکند- طراحی انقلاب رنگی با رمز تقلب، تحریم انتخابات، سیاهنمایی و تفسیر جمهوری اسلامی با ادبیاتی مانند «انتخابی- انتصابی»، «حاکمیت دوگانه»، «یکه سالاری در مقابل مردمسالاری»، «استبداد دینی» و «دیکتاتوری صالحان» و دهها مفهوم دیگر متنوع بود و مطالبه آنان در کتب، رسانه و تریبونها، عبارت از جمهوریخواهی، دموکراسیخواهی، مشروطه خواهی، عرفیگرایی و حذف روحیه انقلابی از گفتمان جمهوری اسلامی بوده است.
🔹حال سؤال این است که با پزشکیان چگونه مواجه خواهند شد؟ پزشکیان جز اینکه مدتی وزیر دولت اصلاحات بوده و بهدست همین طیف استیضاح شده است، هیچ وابستگی فکری-ساختاری به اصلاحات ندارد، گویی «حسین مظفر» دوم جبهه اصلاحات است که وزیر آموزش و پرورش خاتمی بود، اما هیچ نسبتی با اصلاح طلبی که جایگزین چپ شده بود نداشته و ندارد.
🔹این طیف در انتخابات اخیر همه آنچه را گفته بودند یا نوشته بودند، عامدانه یا موقتاً یا تدبیراً یا ناچاراً یا اضطراراً کنار گذاشتهاند و از سعید حجاریان تا علویتبار تا اکبر گنجی، خانواده تاجزاده و دهها نفر دیگر به میدان همراهی وارد شدند.
🔹سؤال دوم این است که اینها از پزشکیان چه میخواهند؟
🔹آرزوی نگارنده این است که آنان پزشکیان را به مثابه دریچهای نجاتبخش دیده باشند که باعث شد بدون عذرخواهی و بدون خداحافظی با گذشته و چراغ خاموش وارد نظام شوند.
🔹این جماعت سال ۷۶ و ۷۸ (مجلس ششم) وارد قدرت نشدند تا از مواهبش بهره ببرند. آن روز خود قدرت برایشان اصالت نداشت بلکه استحاله ماهیت حقیقی جمهوری اسلامی مسئلهشان بود، اما امروز آن ادبیات و آن مانیفست و آن تنفری را که از تریبون مجلس ششم تولید میشد، نمیبینیم. فرض اول آن است که فهمیدهاند اشتباه کردهاند و گرفتار روشنفکری رمانتیک-فضایی شده بودند و نظرات پستمدرن، آشنایی با مکاتب انتقادی و باور به منشأ غیرالهی مشروعیت، آنان را گرفتار کرده بود و خداوند وسیلهاش را فراهم کرد که دست به کمربند پزشکیان بگیرند و وارد این طرف آب شوند و به آن فضا و آن باورها برنگردند.
🔹فرض دوم اینکه طولانی بودن دوران تبعید سیاسی از یک سو و قوام و دوام جمهوری اسلامی از سوی دیگر آنان را خسته کرد، لذا واقعگرایی را برگزیدند و همراه نظام شدند و در عین حال دوست ندارند درباره گذشته خود بشنوند یا عذرخواهی کنند.
🔹فرض سوم عنصر زمان است، یک نفر از این جماعت میگوید: اصلاح طلبی بدون برو برگرد یعنی دموکراسیخواهی و در عین حال میگوید «ما اقتضامحور عمل میکنیم» و باید زمان قبض و بسط آنچه میخواهیم فراهم باشد و شاید «اکنون» را زمان کریخواندن نمیدانند و مسئله مردم هم چیز دیگری است. این طیف در انتخابات اخیر حتی یک کلمه یا یک عبارت ساختارشکن و یا ادبیات گفتمانی دموکراسی غربی را به کار نبردند. این تدبیر است یا بازگشت، نمیدانیم. آنچه باقی است و در نگاه مجلس و نگاه دستگاههای نظارتی اعمال میشود اینکه سوابق اینها پاک نشده است و قابل کتمان هم نیست و سوءظن حاکمیت را هم برطرف نکردند. به طور مثال یک نفر از این طیف که از نظر کارایی هم فرد قابل دفاعی است، درباره عملکرد خود در مجلس ششم گفته است «اشتباه کردم».
💢ادامه دارد ...
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@siasikosarieh
📲💭
سلیمانی را ترور کردند تا امنیت داشته
باشند؛ این ادعای آنهاست
از فردای ترور سلیمانی صدها خبر کار شد
در خصوص هزینه های تامین امنیت این
حلقهی قاتل؛ حالا هم که از خطر مرگ
رهایی یافته اند باید پشت شیشه و در
قفس حرف بزنند بلکه هلاک نشوند
قاتلین و دشمن او تا لب مرگ روز خوش
نخواهند دید...
✍🏻آقایتحلیلگر
@siasikosarieh