در سوره مبارکه مطففین، دو بار «علی الارائک ینظرون» آمده که در اولی مفعول مشخص نشده و در دومی ایه بعدی مفعول گرفته شده است «هل ثوب الکفار...»
سوال این است که : آیا بین «ینظرون» اول با «یشهد» در قبلش میشود ارتباط برقرار کرد و گفت نگاه ابرار به دست مقربان هست که برایشان شراب بفرستند .
#سوره_مطففین
#سوال_ششم
#سیرهدایتی_سیاق2
در مورد سوره انشقاق:نحوه ی ملاقات با پروردگار گفته نشده این که دیداری هست یاشنیداری. چه جوابی میشود به مخاطبین داد؟ چون ظاهر آیات که فقط به دو نوع ملاقات اشاره کرده است و باتوجه به اینکه خدا دیده نمیشود. چه جوابی باید بدهیم که ملاقات باخدا چطوری هست؟
#سوره_انشقاق
#سوال_دهم
#سیرهدایتی_سیاق1
چگونه می توانیم بین حدیث
«نَزَلَ الْقُرْآنُ بِإِيَّاكِ أَعْنِي وَ اسْمَعِي يَا جَارَةُ» و سوره ضحی و خطاب به پیامبر عظیم شان جمع کرد ؟
#سوره_ضحی
#سوال_چهارم
#سیرهدایتی
با توجه به سوره یس
١. در آیه 35 ضمیر «ه» در «ثمره» به چه برمیگردد؟
٢. در آیه 38 «والشمس...» و در آیه 39 «والقمر...» عطف به چه هستند؟
٣. ارتباط ادبی و لفظی آیات 37 تا 40 به چه صورت است؟ هرچند ارتباط مفهومی بین آنها خیلی واضح میباشد.
#سوره_یس
#سوال_چهارم
یا توجه به تدريس آیه 35 سوره یس مرجع ضمیر«ه» در «ثمره»، نخیل و اعناب هستند قانع نمیشوم.
چرا از بین حب و جنات و عیون که کلید واژه های اصلی تر هستند، یکباره گفته است:شما از ثمر نخیل و اعناب می خورید؟آیا نمیشود گفت ضمیر «ه» به کل فرایند رویش در زمین اشاره دارد؟ زیرا نخیل و اعناب جمع هستند ولی «ه» مفرد است.
#سوره_یس
#سوال_پنجم