eitaa logo
سیره علوی (ع)
208 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi2 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ما و قرآن و تو خود هر دفتری خواهی گُزین زان که «لا إکراهَ فی الدّین» است حکمِ عقل و دین ره به کویِ یار بُردم بی نشانی از کسی سر به دستِ دوست دادم در جهانی پیش از این دردها دیدم ندیدم هیچ دردی چون فراق مَر مرا زین درد باشد اشک و آهِ آتشین یک دل و دلدار داری در صراط مستقیم راه های دیگر است و دیوها اندر کمین حُسنِ صورت را نگر در صنعتِ ماءِ مهین هم به صورت آفرین و هم به «صورت آفرین» در رَحِم بودی جنین و آمدی در این جهان این جهان با آن جهان هم در مَثَل باشد جنین 🔸علامه حسن زاده آملی 🔹 دیوان اشعار. ص ۴۱۲
🔹 على (ع) و مسئلۀ مرگ ادامه... 🌿 آن بزرگِ بزرگان مى‌فرمايد: «فرزند ابيطالب به مرگ مأنوس‌تر است از كودك شيرخوار به پستان مادرش». كمتر ادعايى ديده مى‌شود كه مانند اين ادعاى مقرون به دليل، بلكه با يك بيان ذوقى، دليل آن پيش از ادعا در ذهن شنونده جايگير شود. تاريخ ننگ‌آور بشرى با هزاران مجسمه و بت دروغين كه مى‌سازد و به خود آدميان تحويل مى‌دهد، و با هزاران حق‌كشى و جنجال بى‌اساس نتوانسته است دوستىِ حقيقىِ نورِ ديدۀ ابراهيم خليلِ (ع) بت‌شكن را با يزدان پاك انكار كند. نزديك به هزار و چهارصد سال است كه بلندگوى تاريخ، به صراحت و روشنى مى‌گويد: على (ع) در ادعاى دوستى با خدا گزافه‌گويى نكرده است. اين ادعا را در يك دست، و تاريخِ زندگىِ روشنِ على (ع) را در دست ديگر بگيريد و با يكديگر تطبيق كنيد؛ آنجا كه ايليا پاولويچ پطروشفسكى مى‌گويد: 🔹«على تا سر حد شور و عشق، پايبند دين بود؛ صادق و راستكار بود؛ در امور اخلاقى بسيار خرده‌گير بود؛ از نامجويى و طمع و مال‌پرستى به دور بود و بى‌شك مردى دلير و جنگاورى باشهامت بود ... على، هم مردى سلحشور، هم شاعر و تمام صفات لازم اولياء الله در وجودش جمع بود». (پطروشفسكى، اسلام در ايران، ترجمۀ كريم كشاورز، ص ۵۰) اكنون كه على (ع) دوست و ولىّ خداست، چرا شب و روز آرزوى ملاقات و شتافتن به محضر اعلاى او را نداشته باشد؟ بپرس از كتاب آسمانى، كه آن هم مى‌گويد: دوست حقيقى بايد آرزوى ملاقات دوست را داشته باشد. قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا اْلمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ. (سورۀ جمعه، آيۀ ۶) بگو: اى طايفۀ يهود! اگر گمان مى‌كنيد دوستان خدا شماييد و بس، آرزوى مرگ كنيد، اگر راست مى‌گوييد. چرا مرگ براى على‌بن ابيطالب (ع) شيرين‌تر از پستان مادر نزد كودك شيرخواره نباشد؟ او كه مانند جنينِ عاشق به شكم مادر، عاشق به زندگى پوچ و فريبنده و پر از ناگوارى‌ها نيست؛ او با عقل سالم و فطرت پاك خود دريافته بود كه مرگ يعنى باز شدن درهاى ابديت؛ مرگ يعنى رهايى از قيود تاريك ماده. آرى، كشاورزى كه در هر فصل خاص، بذرافشانى و زراعت مى‌كند و در انجام تكاليف كشت و زرع، كوچك‌ترين مسامحه‌اى روا نمى‌دارد، چرا به انتظار روز درو ننشيند و هنگام يادآورى از انباشته شدن محصول در مقابل چشمانش خوشحال نشود؟ مگر ايام زندگى انسان، فصل بذرافشانى نيست؟ مگر با شروع مرگ، هنگام درو كردن محصول نمى‌رسد؟ آرى، على (ع) حق دارد كه: از غوغاى مرگ و غائلۀ پس از مرگ نگرانى ندارد. ادامه دارد... 💠 ی علامه محمد تقی جعفری درباره شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) از کتاب «مجموعه آثار ۱۱ ـ »، صص ۴۴۸- ۴۵۹ 🍃استاد علامه محمدتقی جعفری🍃
🔹 على (ع) و مسئلۀ مرگ ادامه... 🍂 چرا على‌بن ابيطالب (ع) در هنگام اصابت زخم سنگين‌بار مرگ، مانند مهمان عزيزى كه سال‌ها انتظار آن را بكشد، به مرگ خير مقدم نگويد؟ 🔸 در حالى كه ناله‌هاى دردمندان دورترين نقطۀ زمامدارى او در گوش و قلب او طنين‌انداز بود و جهان پهناور زندگى را براى او مبدل به سيه‌چالى مى‌كرد كه با دست و پاى بسته در زنجير نتواند در آن سيه‌چال، نَفَسى به آرامش برآورد. زندگى براى آن انسان دادگر مطلق كه شاهد درآوردن خلخال از پاى دخترى است كه در قلمرو زمامدارى آن دادگر مى‌زيسته، بى‌اندازه تلخ است؛ گو كه آن دختر، مسلمان و هم‌عقيدۀ او نباشد. اين خطبه را هنگامى كه خبر هجوم لشكريان معاويه به شهر «الانبار» به او رسيد، و مردم از اين خبر تحريك نشده بودند، براى تحريك مردم فرموده است: ... وَلَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ يَدْخُلُ عَلَى المَرْأَةِ المُسْلِمَةِ ، وَالاُخْرَى المُعَاهَدَةِ ، فيَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلْبَهَا وَ قَلاَئِدَهَا وَ رُعُثَهَا، ما تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلاَّ بِالاسْتِرْجَاعِ وَالاِسْتِرْحَامِ. ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِينَ مَا نَالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كَلْمٌ ، وَلاَ أُرِيقَ لَهُمْ دَمٌ ، فَلَوْ أَنَّ اَمْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِن بَعْدِ هَذا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً، بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِي جَدِيراً. (نهج‌البلاغه، خطبۀ ۲۷) « ... به من خبر رسيده است كه مردانى از آن سپاهيان، بر زن مسلمان و نيز زن غير مسلمان كه معاهدۀ زندگى در جوامع اسلامى، او را تأمين كرده است، هجوم برده، خلخال از پا و دستبند از دست آنان درآورده‌، گردن‌بندها و گوشواره‌هاى آنان را به يغما برده‌اند. اين بينوايان، در برابر آن غارتگران، چاره‌اى جز گفتنِ: انّا للّه و انّا اليه راجعون و سوگند دادن آنان به رحم يا طلب رحم و دلسوزى نداشته‌اند. آنگاه سپاهيان خونخوار، با دستِ پر و كامياب بازگشته‌اند؛ نه زخمى بر يكى از آنان وارد شده و نه خونى از آنان ريخته شده است. اگر پس از چنين حادثه‌اى [دلخراش]، مردى مسلمان از شدت تأسف بميرد، مورد ملامت نخواهد بود، بلكه مرگ براى انسان مسلمان به جهت تأثر از اين حادثه، در نظر من امرى شايسته و با مورد است». اگر تسليم بودن محض در مقابل عدالت، و ناچيز شمردن مال و جان و اقرباء و شهرت، همان ارزش را داراست كه على (ع) با كردار خود نشان مى‌داد؛ اگر وحشت و هراس از كوچك‌ترين ستمكارى به حقوق زندگان، آن‌گونه است كه على (ع) داشت و مى‌فرمود : 🔹 «اگر تمامى دنيا را با آنچه در آن است، در مقابل ستم به مورى با كشيدن جُوى از دهانش، به من ببخشند، من نخواهم كرد»، (نهج البلاغه، خطبۀ ۲۲۱) اين همان حقيقتِ جاودانىِ عدالت است كه مى‌گويد: على (ع) از غوغاى مرگ و غائلۀ پس از مرگ نگرانى ندارد. 💠 ی علامه محمد تقی جعفری درباره شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) از کتاب «مجموعه آثار ۱۱ ـ »، صص ۴۴۸- ۴۵۹ 🍃استاد علامه محمدتقی جعفری🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ بسیار عالی با موضوع پذیرش حـوزه های علمیه 🎙استادحجة الاسلام والمسلمین قرائتی 📌دعوت استاد قرائتی برای ورود به حوزه علمیه 🔔 پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه آغاز شد 🔹داوطلبان گرامی می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir و یا به مدیریتهای استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه نمایند. ▫️لیست مراکز مدیریت استانها و مدارس در سایت پذیرش موجود است. ⏱ آزمون ورودی: جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹ صبح عزیزان در نشر شریک باشید....
❤️ عليه السلام: 🌱 مَنِ اشتَغَلَ بِذِكرِ الناسِ قَطَعَهُ اللّهُ سبحانَهُ عَن ذِكرِهِ ☘ هر كه به ياد مردم سرگرم شود، خداوند سبحان او را از ياد خود جدا كند 📚 غررالحكم حدیث8234
❤️پندآموز..... 🌸🍃هنگامی كه شیطان به خداوند گفت... من از چهار طرف (جلو، پشت، راست و چپ) انسان را گرفتار و گمراه می‏كنم... 🌼🍃فرشتگان پرسیدند... شیطان از چهار سمت بر انسان مسلّط است پس چگونه انسان نجات می ‏یابد...!؟ 🌸🍃خداوند فرمود راه بالا و پایین باز است... راه بالا نیایش و راه پایین سجده و بر خاک افتادن است 👈بنابراین كسی كه دستی به سوی خدا بلند كند یا سری بر آستان او بساید می ‏تواند شیطان را طرد كند... ... 🤲 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌
14.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 واقعیتی از دنیای پس از مرگ 💯 قرائتی👌🏻👌🏻
معرفی گروه دوستداران فعالیت در گروه👇 لینک گروه: http://eitaa.com/joinchat/2763259915Cf5f9868427 .مباحث فرهنگی سیاسی همه چیز مذهبی فرهنگی سیاسی مهدوی: دوستان خود را به گروه فرهنگی اجتماعی مون دعوت کنید👇 لینک گروه: http://eitaa.com/joinchat/2763259915Cf5f9868427 .
🔹حال نداری ثواب کنی، گناه نکن!! 👇 چون وقتی غرق گناه بشی، دیگه اعتقادات قبلی خودت را قبول نخواهی کرد، وقتی باز هم بگذره مسخره می کنی وهمه چیز را الکی می دونی ،گناه آدم را اینجوری فرو می بره امام على عليه السلام: بدبخت ترين مردم كسى است كه هواى نفْس بر او چيره شود؛ پس دنيايش او را در اختيار خود گيرد و آخرت خويش را تباه گرداند
🔹حال نداری ثواب کنی، گناه نکن!! 👇 چون وقتی غرق گناه بشی، دیگه اعتقادات قبلی خودت را قبول نخواهی کرد، وقتی باز هم بگذره مسخره می کنی وهمه چیز را الکی می دونی ،گناه آدم را اینجوری فرو می بره امام على عليه السلام: بدبخت ترين مردم كسى است كه هواى نفْس بر او چيره شود؛ پس دنيايش او را در اختيار خود گيرد و آخرت خويش را تباه گرداند
📸 یادبود شهدای کابل در تهران برگزار می‎شود 🔹 سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۸ 🔹تهران، خیابان پاکستان، مقابل سفارت افغانستان @mawezah_ir
💠 انسان با کسی است که خوب بیندیشد و از تجارب دنیا عبرت بگیرد، و سپس را انتخاب کند. 📚 خطبه : ۱۵٣
💠 هر چه باز گو مكن، كه نشانه است، و هر را دروغ مپندار، كه نشانه است. 📚نامه ٦٩
*محوری ترین وکلیدی ترین موضوع چیزی است به نام اضطرار به حجت* اضطرار چیزی فراتراز نیاز است چیزی فراتر از احتیاج است* اضطرار درجایی است که فرد یک راه داشته باشد وراه دیگری نداشته باشد* *"دعای مضطر"* 📖 «أمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلیلًا ما تَذَکَّرُونَ»*۱ امام باقر در رابطه با این آیه فرمود: و او(حضرت مهدی) همان مضطری است که خداوند می‌فرماید: *"امن یجیب المضطر.."* (این آیه) درباره او و برای او نازل شده است. تا زمانی که مردم به طور حقیقی خواهان ظهور نباشند خداوند اذن ظهور نخواهد داد. آنگاه که مردم مضطرانه خواستار فرج شوند و به کلی چشم از عالم اسباب برگیرند و تمام قلب و روحشان را در اختیار باری تعالی قرار دهند، حضرت حجت مضطرانه دست به دعا بر می‌دارند و آنگاه است که فرمان«قُم بِاذنِ الله» صادر خواهد شد. ۱. سوره نمل، آیه ۶۲ ۲‌. الغیبه،ص۱۸۲، باب ۱۰،ح۳۰
📸تصاویر تل‌آویو، پس از رگبار حملات موشکی مقاومت 🔹 رسانه‌های صهیونیستی:بزرگترین حمله موشکی تاریخ به تل‌آویو درحال رخ دادن است. نابودی این رژیم کودک کش صلوات 🌸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوش بدیم| وداع بسیار زیبا با 😭 🤲اللهم عجل لولیک الفرج🤲 🌺التماس دعا 🌺 💞
🔆امام محمد باقر علیه السلام: 🔰من لَم یَجعَل لَهُ مِن نَفسِهِ واعِظا فَإنَّ مَواعِظَ النّاسِ لَن تُغنِیَ عَنهُ شَیئا. 💠کسی که واعظی درونی نداشته باشد، موعظه‌های مردم سودی به او نمی‌رساند. 📚تحف العقول، ص پپپ۲۹۴
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوش بدیم| وداع بسیار زیبا با 😭 🤲اللهم عجل لولیک الفرج🤲 🌺التماس دعا 🌺 💞
سید حمیدرضا خدا تخلص خود را علی گذاشته است
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حمیدرضا خدا تخلص خود را علی گذاشته است
🌺عید سعید فطر مبارک🌺 🔸دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد هلال ماه شوال رویت شد فردا 23 اردیبهشت روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است. 🌸 مبارک 🌸