eitaa logo
سیره علوی (ع)
206 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
35 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi2 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺غیرت امیرالمومنین(ع) روی حضرت زینب (س) 🔶یحیی مازنی می‌گوید: مدت زیادی در مدینه همسایه حضرت علی بن ابی طالب (علیه‌السّلام) و نزدیک منزلی که دخترش زینب سکونت داشت، بودم. به خدا قسم هیچ‌وقت او را ندیدم و هیچ صدایی از او نشنیدم و هنگامی که می‌خواست به زیارت جد خود مشرف شود، شب از منزل خارج می‌شد. امام حسن (علیه‌السّلام) در سمت راست او و امام حسین (علیه‌السّلام) در سمت چپ او و امیرالمومنین (علیه‌السّلام) در جلوی او حرکت می‌کرد. هنگامی که به قبر می‌رسیدند، امیرالمومنین (سلام‌الله‌علیه) جلوتر می‌رسیدند و نور قندیل‌ها را خاموش می‌کردند. یک مرتبه امام حسن مجتبی (سلام‌الله‌علیه) از آن حضرت علت این‌کار را پرسیدند. امیرالمومین (سلام‌الله‌علیه) پاسخ دادند: می‌ترسم کسی چشمش به خواهرت زینب بیافتد 📚منبع:جمع من علماء البحرین والقطیف، وفیات الائمة، ص۴۳۵-۴۳۶، دار النشر:دار البلاغة للطباعة والنشر والتوزیع - بیروت – لبنان، ۱۴۱۲ - ۱۹۹۱ 🙏🏼🌿اَللّٰهُــمَ عَجِل لِوَلیِکَــ اَلْفَرَج🌿🙏🏼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14-javadi-h.zeynab(www.rasekhoon.net)2.mp3
553.9K
🔖منبر کوتاه 🔖 سلام الله علیها 💠عفت و حیای حضرت زینب کبری سلام الله علیها 💠 🔻حجاب و عفاف زینبی
14-javadi-h.zeynab(www.rasekhoon.net)5.mp3
1.2M
🔖منبر کوتاه 🔖 سلام الله علیها 💠شجآعت حضرت زینب کبری سلام الله علیها 💠
4_6014715288430313524.mp3
11.02M
🔖منبر کامل 🔖 💠 ایمان به خداوند متعال
شخصیت حضرت زینب کبری .mp3
33.4M
🔖منبر کامل 🔖 💠شخصیت سلام الله علیها ▪️عفت و نجابت حضرت زینب کبری سلام الله علیها 🔻اتفاقات تاسف باری که در جهان برای زن افتاده است
با دستِ بسته هست ولی دست بسته نیست زینب سرش شکسته ولی سرشکسته نیست زینب اسیر نیست، دو عالم اسیر اوست او را اسیرِقافله خواندن خجسته نیست ▪️وفات بانوى صبر، حضرت زينب(س) تسليت باد
هدایت شده از 
📌آثار نماز 🏷امام على عليه السلام: ✍لَو يَعلَمُ المُصَلِّي ما يَغشاهُ مِن جَلالِ اللّهِ ما سَرَّهُ أن يَرفَعَ رَأسَهُ مِن سُجودِهِ اگر نمازگزار بداند كه چه هاله اى (حلقه نورانی ای) از جلال خدا او را فرو مى پوشاند، هرگز دوست ندارد كه سر خود را از سجده اش بر دارد 📚ميزان الحكمه جلد6 صفحه 285 کانال بسیج شرح نور 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰🌐@basij_sooye_zohoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت امام جوادالٲٸمه علیه السلام می فرمایند: سه چیز است که اگر در کسی باشد سبب خوشنودی خداست: زیاد استغفار کردن - همنشینی خوب و زیاد صدقه دادن. و سه چیز است که هرکس دارا باشد پشیمان نمی‌شود: پرهیز از عجله و شتاب - مشورت در کارها و توکل بر خدا وقتی تصمیم به انجام کاری گرفت. (الفصول المهمه ۲۷۴ ) 🌹🌹
‏حدیث از امام علی علیه اسلام برای امام عمودی ....
2 ✅ معنای جدال احسن و توصیه دین به آن. ❇️توصیه معصومین علیهم السلام در مورد مناظره با مخالفین از امام حسن عسكرى عليه السّلام نقل است: روزى در محضر امام صادق عليه السّلام بحثى به ميان آمد كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله از مجادله و مباحثه در دين نهى نموده است. امام عليه السّلام فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله بطور مطلق از مجادله نهى نفرموده است، بلكه از آن سخن و گفتگويى كه نيكوتر نيست منع نموده، آيا اين فرمايش خداوند را نشنيده‏ايد كه فرموده: «و با اهل كتاب جز به شيوه‏اى كه نيكوتر است مجادله مكنيد- عنكبوت: 46»، و باز فرموده: « [مردم را] با حكمت- گفتار درست و استوار- و پند نيكو به راه پروردگارت بخوان، و با آنان به شيوه‏اى كه نيكوتر است مجادله و گفتگو كن- نحل: 125»، و علما و دانشمندان مذهبى جدال احسن را از لوازم دين شمرده و گفتگوى غير احسن را ممنوع دانسته‏اند. و خداوند همان را بر شيعيان ما حرام داشته است. و چطور ممكن است مطلق مجادله و بحث را ممنوع فرموده باشد؟ در حالى كه خود فرموده: «و گفتند: هرگز به بهشت نرود مگر كسى كه يهودى يا نصرانى باشد»، و در ادامه فرموده: «اينها آرزوهاى آنان است، بگو: اگر راستگوئيد برهان و دليل روشن خويش بياوريد- بقره: 111»، پس در اين آيه شريفه مناط راستگويى و اثبات دعوى را آوردن برهان قرار داده است، و پر واضح است كه برهان همان مجادله و احتجاج احسن مى‏باشد. 🔰 گفتند: اى زاده رسول خدا، از شما تقاضا مى‏كنيم معناى مجادله احسن و غير احسن را بيان فرمائيد. حضرت صادق عليه السّلام فرمود: مجادله غير احسن مجادله‏اى است كه به سبب آن حقّى را انكار و به باطلى معترف شوى و از خوف آنكه مطلوب او ثابت شود حرف حقّ و صحيحش را ردّ كنيد، و يا بخواهيد سخن باطل را با جمله‏اى نادرست و باطل ديگرى جواب دهيد. و اين گونه مجادله كه موجب گرفتارى پيروان ناتوان ما و نيز اهل باطل است حرام و ممنوع مى‏باشد. امّا اهل باطل آن نقطه ضعف را هنگام بحث با افراد ناتوان از شما حجّت و دليلى بر پوچى او قرار مى‏دهند. و افراد ناتوان شما از مشاهده اين وضع دلگير و محزون مى‏شوند. و امّا مجادله احسن همان گونه است كه خداوند به پيامبرش در بحث با منكرين حشر آموخته كه: «و براى ما مثلى زد- در زنده كردن مردگان- و آفرينش خود را فراموش كرد؛ گفت: كيست كه استخوانها را در حالى كه پوسيده و خاك شده زنده مى‏كند- يس: 78»، و خداوند در ردّ آنان فرموده: «بگو- اى محمّد- همان خداى كه نخستين بار آفريدش‏ زنده‏اش مى‏كند، و او به همه آفرينش- يا آفريدگان- داناست. همان خداى كه براى شما از درخت سبز آتشى پديد كرد، پس آنگاه از آن آتش مى‏افروزيد- يس: 79- 80». بدين ترتيب خداوند از پيامبرش خواسته تا با مخالفين حشر و قيامت مجادله كند و به او فرموده: بگو: همان كه نخستين بار آفريدش زنده‏اش مى‏كند. آيا خداوند از برگردان آنكه در آغاز آفريدش پس از پوسيده شدن عاجز و ناتوان مى‏شود؟! بلكه به نظر شما آغاز خلقت مشكل‏تر از برگردان آن است. سپس فرمود: «همان خداى كه براى شما از درخت سبز آتشى پديد كرد» يعنى وقتى خداوند آتش داغ را در درخت- سبزتر و تازه- پنهان كرده و سپس آن را بيرون نمود و پديد آورد، با اين كار به شما فهماند كه همو بر اعاده خلقت و احياى [ثانوى‏] آنچه پوسيده شده نيز قادر و توانا است. سپس فرمود: «آيا آن كه آسمانها و زمين را آفريد بر آفريدن مانند اينها توانا نيست؟ چرا توانا است، و اوست آفريدگار دانا- يس: 81»، يعنى: وقتى در نظر و توان شما خلقت آسمانها و زمين مشكلتر از احياى استخوان پوسيده و اعاده حيات آن است، چگونه خلق جهانى با اين همه شگفتى كه نزد شما دشوارتر است را از خداوند جايز مى‏شماريد ولى احياى استخوان پوسيده كه نزد شما آسانتر است را روا نمى‏داريد؟! امام صادق عليه السّلام فرمود: اين معناى مجادله احسن است، كه در آن جاى هيچ عذر و بهانه‏اى براى مخالف باقى نمى‏گذارد، و شبهه و اعتراضش مطابق فهم او پاسخ داده مى‏شود. و امّا جدال غير احسن اين است كه منكر حقّى شوى كه تميز حقّ و باطل طرف بحث را از تو سلب مى‏كند، و با اين كار تنها او را از باطلش دور مى‏سازى نه به حقّ نزديك، و اين شيوه ممنوع و حرام است، زيرا هر دوى شما منكر حقّ مى‏باشيد. الإحتجاج / ترجمه جعفرى، ج‏1، ص: 19 الی 21 اختصاصی کانال سیره علوی @sireyealavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 دهم اسفند ۵۷ خاطره‌ای فراموش نشدنی در خاستگاه انقلاب ◻️ اولین سخنرانی امام خمینی در قم بعد از انقلاب 🗓 ۱۰ اسفند ۵۷ ، گلزار شهدای بقیع @mawezah_ir
🔴دو كار زيبا! 🔆مَا أَحْسَنَ تَوَاضُعَ الْأَغْنِيَاءِ لِلْفُقَرَاءِ، طَلَباً لِمَا عِنْدَ اللَّهِ؛ وَ أَحْسَنُ مِنْهُ تِيهُ الْفُقَرَاءِ عَلَى الْأَغْنِيَاءِ، اتِّكَالًا عَلَى اللَّه. 💠چه نیکو است فروتنی توانگران برابر مستمندان برای به دست آوردن پاداش الهی و نیکوتر از آن خویشتنداری مستمندان برابر توانگران. 📚
💥و بادروا بالأعمال عمرا ناکسا أو مرضا حابسا أو موتا خالسا فإن الموت هادم لذاتکم»، 🔹به سوی اعمال نیکو بشتابید پیش از آن که عمرتان پایان پذیرد، یا بیماری مانع شود، یا تیر مرگ شما را هدف قرار دهد 📚
🔆سَبِيلٌ أَبْلَجُ الْمِنْهَاجِ، أَنْوَرُ السِّرَاجِ 🔹ايمان، روشن ترين راه، با نورانى ترين چراغ است. 📚
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 ✍از امام علی علیه السلام پرسیدند مومن واقعی کیست فرمودند: مؤمن کسی است که کسبش حلال است اخلاقش مهربان و رئوف است قلبش سالم از کینه و کدورت است زیادی مالش را انفاق کند زیادی سخنش را نگه می‌دارد با انصاف با ديگران برخورد می‌كند. مردم از شرّش در امان باشند و به خیرش‌ امیدوارند 📚:نصایح ۲۸۱ 💥روزى بر دو قسم است: روزی‌ا‌ی که تو را می‌جوید، و روزی‌ای که تو او را می‌جویى. پس هرکس دنیا را بجوید، مرگ نیز او را طلب کند تا اینکه او را از دنیا بیرونش کند، و کسى که آخرت را طلب کند، دنیا او را می‌جوید تا روزی او را کاملا به او بپردازد. 📚:نهج البلاغه حکمت۴۳۱
❤️ رسول اڪرم (ص): هرگاه انسان چهل ساله شود، و خوبی هایش بیشتر از بدی هایش نشود شیطان بر پیشانیش بوسه میزند و می گوید، این چهره ای است ڪه رستگار نمی شود.😊 📚مشکاة الانوار ص۱۶۹
💠 امام (علیه السلام) صُن دینَکَ بِدُنیاکَ تَربَحهُما وَ لا تَصُن دُنیاکَ بِدِینِکَ فَتَخسَرَهُما ؛ دین خود را با دنیایت حفظ کن تا هر دو را ببری، و دینت را وسیله حفظ دنیایت قرار مده، که هر دو را می‌بازی. 📚 غرر الحکم و درر الکلم، حدیث۵۸۶۱
بخاطر پروردگارت صبوری کن ... اگر توفیق یافتی آیه ی کریمه 《و لِربِّک فَاصبِر》 را در همه حال ملاک خود قرار دهی، خوشا بسعادتت. سوره مدثر/۸ علامه ، هزارو یک نکته.
⭕️ 🔸پیامبر (ص): 🔹اگر گناهی برای مومن از عجب بهتر بود، خداوند عز و جل هرگز بنده مومن را به گناه گرفتار نمی کرد. (عده الداعی و نجاح الساعی، ص ۲۳۶)