شیخ رجبعلی خیاط مستاجری داشت که زن و شوهر بودند و 20 ریال اجاره از آنها میگرفت.
بعدازچند وقت این زن و شوهر صاحب فرزند شدند.
رجبعلی به دیدنشون رفت و به مرد گفت: داداش جون فرزند دار شدی خرجت بالاتر رفته، از این ماه به جای ۲۰ ریال ۱۸ ریال اجاره بده...
۲ ریالشم واسه فرزندت خرج کن. این ۲۰ریال رو هم بگیر اجاره ی ماه گذشته ایه که بهم دادی، هدیه ی من باشه برای قدم نوزادت "
اون وقت تو دوره زمونه الان دقیقا کرایه هارو با فرزند دار شدن مردم بالا میبرن...
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: «خداى رحمانِ خجسته و والا، به مردمانِ دلرحم رحم مى کند. (پس) به ساکنان زمین رحم کنید تا آن که در آسمان است به شما رحم کند.»
📚 کیمیای محبت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#باورها_و_رفتارهای_قرآنی
🟢 پيام سوره ماعون:
🌸روح دين، #نماز و روح نماز، #انفاق است. نماز بي توجه به مسكين و يتيم، نماز نيست.
🎤 استاد. صبوحي
💫
.
❣ #تدبر_در_قرآن
📢 برای هدایت و مؤمن شدن دیگران، از جان و مالمان مایه بگذاریم که اگر حتی یک نفر را هدایت کرده و روحش را زنده کنیم، اجر زنده کردن کل مردم را داریم!
🌴 سوره مائده 🌴
🕋 وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا «32»
⚡️ترجمه:
و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
رعایت #حقوق_مردم, #ستون_دین است؛
🔹 عید در اسلام مربوط به عبادت و قُرب خداست،
عید رسمی آن است كه با آن امت بتواند #خیمه_دین را برافراشته نگه دارد.
🔹 جهان اسلام دو #عید دارد و این دو عید رسمی #نماز دارد، این نماز ستون است اما این ستون را چه كسی باید زیر خیمه دین بگذارد؟!
امیر بیان علی بن ابیطالب (سلام الله علیه) در آن نامه معروف به مالك فرمود، مردم #ستون_دین هستند،
نماز بدون مردم و مردمِ بدون نماز باعث فرو ریختن خیمه می شود؛
لذا
↩️خدمت كردن به مردم
↩️تأمین رضای مردم
↩️تولید شغل برای مردم
↩️تأمین نیازهای مردم
↩️احترام به افكار مردم
📌یعنی ستون مستحكم و #ستون_خیمه_دین را نگه داشتن.
🔹 جلال و شكوه نماز عید فطر و نماز عید قربان از این روست كه این اعیاد پیام جهانی دارد؛ محور اصلی نماز این اعیاد، استقلال جهان اسلام است، #عزت_خواهی و #عظمت_خواهی است این معنای عید است.
📚 از خطبه های عید سعید #فطر- ایت اله جوادی آملی
🌴حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود:
🔸 «إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِین وَالْعُدَّةُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ»؛
👈 اگر بخواهید نظامتان و سیاستتان اسلامی باشد، باید كار مردم, رفاهیات مردم، فرهنگ مردم, اجتماع مردم, عدل مردم, پیشرفت مردم, مردم و زن و بچههایشان را تأمین كنید؛ نه اینكه #حرف بزنیم بگوییم كه #مشكلات_مردم را حل می كنیم ولی وقتی به كاری و پستی رسیدیم توجه نداشته باشیم!
🔸 باید باور كنیم كه در #نظام_اسلامی، رعایت #حقوق_مردم, ستون دین است؛
مردم را نمی شود همین طور سرگرم كرد
⭕️ مردم را نمی شود با #فقر اداره كرد.
اگر نمازِ بی وضو صحیح بود، رعایت و اداره مردم با این وضع هم می شود صحیح! نماز، بدون طهارت صحیح نیست بدون قرائت فاتحة الكتاب صحیح نیست، «لا صلاة الاّ بفاتحة الكتاب»، «لا صلاة الاّ بطهور», از آن سو هم لا سیاسة الاّ به رعایت حقوق مردم!
اینها #امانت_الهی است!
📚 ایت اله جوادی املی - تفسیر سوره مبارکه احزاب
💢 با دین مردم کاری میکنند که لشکر یزید نکرد 💢
❇️ در حدیثی منسوب به امام عسکری (علیهالسلام) دربارهٔ کسانی که در لباس عالم دین با رفتارهای خود موجب دور شدن مردم از اسلام میشوند چنین آمده است:
🔻 و هُمْ أَضَرُّ عَلَى ضُعَفَاءِ شِيعَتِنَا مِنْ جَيْشِ يَزِيدَ عَلَى اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ أَصْحَابِهِ فَإِنَّهُمْ يَسْلُبُونَهُمُ اَلْأَرْوَاحَ وَ اَلْأَمْوَالَ وَ هَؤُلاَءِ عُلَمَاءُ اَلسَّوْءِ اَلنَّاصِبُونَ اَلْمُتَشَبِّهُونَ بِأَنَّهُمْ لَنَا مُوَالُونَ وَ لِأَعْدَائِنَا مُعَادُونَ وَ يُدْخِلُونَ اَلشَّكَّ وَ اَلشُّبْهَةَ عَلَى ضُعَفَاءِ شِيعَتِنَا فَيُضِلُّونَهُمْ
📚 الاحتجاج ج۲ ص۴۵۶.
🔺و ضرر آنها برای شیعیان ناتوان ما از ضرر لشکر یزید بر حسین بن علی (علیهالسلام) و اصحابش بیشتر است. چرا که آنان جانها و اموال را میگرفتند و این #عالمان_بدکردار خود را اهل ولایت ما و دشمن دشمنان ما جلوه میدهند و اینگونه بر شیعیان ناتوان ما شک و شبهه وارد میکنند و موجب گمراهی آنان میشوند .
امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
کسی که برای هر امر کوچکی که بین تو و او اتفاق میافتد ، نیاز به حکم و قضاوت فرد سومی باشد ، نمیتواند رفیق واقعیت باشد
(غررالحکم ص ۴۱۸)
بسم الله الرحمن الرحیم
کلام نور 🌼
الإمامُ الكاظمُ عليه السلام
ما بَعَثَ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ نَبيّا و لا وَصِيّا إلاّ سَخِيّا🌼
امام كاظم عليه السلام
خداوند عزّ و جلّ هيچ نبىّ يا وصيّى نفرستاد مگر اينكه سخاوتمند بود
الكافي : ۴/۳۹/۴🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیعه شدن سُنی متعصب شیخ محمد المغربی!
دربارهی شیعه شدنش: ایشان پس از شیعه شدن و پذیرش عقاید اهل بیت علیهمالسلام میگوید میدانستم که حق با محمد و آل اوست، و من پس از بررسی کتب اهل سنت و کتب کسانی که خود را اهل سنت مینامند مؤلفین بزرگ سنی وهابی فهمیدم حق با شیعه است حق با اهلبیت است لذا، دین سقیفه را ترک کردم و با نور اهلبیت شیعه شدم..
سیره علوی | @sireyealavi
پاسخ های دندان شکن امام حسین صلوات الله علیه به عمرو عاص ملعون
وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ ۖ وَالَّذِي خَبُثَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِدًا ۚ كَذَٰلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَشْكُرُونَ ﴿اعراف ٥٨﴾
و زمین پاک است که گیاهش به اذن پروردگارش بیرون می آید، و زمینی که ناپاک است، جز گیاهی اندک و بی سود از آن بیرون نمی آید؛ این گونه نشانه ها را برای گروهی که سپاس گزارند [به صورت های گوناگون] بیان می کنیم.
مَحَاسِنِ الْبَرْقِيِ قَالَ عَمْرُو بْنُ الْعَاصِ لِلْحُسَيْنِ صلوات الله علیه يَا ابْنَ عَلِيٍّ مَا بَالُ أَوْلَادِنَا أَكْثَرُ مِنْ أَوْلَادِكُمْ فَقَالَ صلوات الله علیه
بُغَاثُ الطَّيْرِ أَكْثَرُهَا فِرَاخاً
وَ أُمَّ الصَّقْرِ مِقْلَاةٌ نَزُورٌ[1]
فَقَالَ مَا بَالُ الشَّيْبِ إِلَى شَوَارِبِنَا أَسْرَعُ مِنْهُ فِي شَوَارِبِكُمْ فَقَالَ صلوات الله علیه إِنَّ نِسَاءَكُمْ نِسَاءٌ بَخِرَةٌ[2] فَإِذَا دَنَا أَحَدُكُمْ مِنْ امْرَأَتِهِ نَكَهَتْ فِي وَجْهِهِ فَيَشِيبُ مِنْهُ شَارِبُهُ فَقَالَ مَا بَالُ لِحَاكُمْ أَوْفَرُ مِنْ لِحَانَا فَقَالَ صلوات الله علیه وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذِي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِداً فَقَالَ مُعَاوِيَةُ بِحَقِّي عَلَيْكَ إِلَّا سَكَتَّ فَإِنَّهُ ابْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَقَالَ صلوات الله علیه
إِنْ عَادَتِ الْعَقْرَبُ عُدْنَا لَهَا
وَ كَانَتِ النَّعْلُ لَهَا حَاضِرَةً
قَدْ عَلِمَ الْعَقْرَبُ وَ اسْتَيْقَنَتْ
أَنْ لَا لَهَا دُنْيَا وَ لَا آخِرَةٌ
🔸عمرو بن عاص به امام حسین صلوات الله علیه گفت: اى فرزند على! چرا فرزندان ما از فرزندان شما بيشترند؟
فرمود: «پرنده هاى بى ارزش، جوجه هاى فراوان دارند؛ امّا مرغ شكارى، تخم، كم مىگذارد و جوجه كم دارد».
گفت: چرا موهاى پشتِ لب ما از موهاى پشتِ لب شما زودتر سفيد مى شود؟ فرمود: «زيرا زنان شما دهانشان بدبوست و چون فردى از شما به زنش نزديك مى شود، بوى بدِ دهانش به صورت او مى خورد و موى پشت لبش را سفيد مى كند».
گفت: چرا ريش شما از ريش ما انبوه تر است؟ فرمود: « «و سرزمين پاكيزه، گياهش به اذن خدا بيرون مى آيد و زمينى كه خبيث است، از آن، جز اندكى بيرون نمى آيد»».
معاويه [كه حاضر بود، به عمرو بن عاص] گفت: به حقّم بر تو، سوگندت مى دهم كه ساكت شوى، كه او پسر على بن ابى طالب است!
پس صلوات الله علیه فرمود:
«اگر عقرب باز گردد، باز مى گرديم
و كفشها براى آن، آماده است.
عقرب مى داند و يقين دارد
كه نه دنيا دارد و نه آخرت».
المناقب لابن شهرآشوب جلد 4 صفحه 67
بحار الأنوار جلد 44 صفحه 209 حدیث 5
رياض الأبرار جلد 1 صفحه 163
سفینة البحار جلد 6 صفحه 319
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
#امام_مهدی_عج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
⭐️امیرالمومنین ع فرمودند:
رِجالٌ مُؤمِنُونَ عَرِفُوا اللَّهَ حَقَّ مَعرِفَتِهِ وَهُمْ اَنْصارُالمَهْدِیِّ فِی آخِرِ الزَّمانِ»
🍀🍀🍀🍀🍀
«مردانِ مؤمنی که خدا را چنان که شایسته است شناختهاند و آنان یاران مهدیع در آخرالزمانند».
بحارالانوار، ج ۵۷/ ص ۲۲۹.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اللهم عجل لولیک الفرج
همه کاره خداوند متعال است
#حکمتهای_علوی
و قال عليه السلام: عَرَفْتُ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ الْعُقُودِ، وَ نَقْضِ الْهِمَمِ.
🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: خداوندِ سبحان را به وسيله فسخ شدن تصميمها و گشوده شدن گرهها و نقض اراده ها شناختم.
نهج البلاغه حکمت 250
امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
هرکس بداند که نسبت به سخن گفتنش هم مورد مؤاخذه قرار خواهد گرفت پس سخن را کوتاه میکند
(غررالحکم ج۵ص۲۳۴)
امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
هر کس برای دین خود کار کند ، خداوند کار دنیایش را سامان میبخشد
(نهجالبلاغه خطبه۴۲۳)
امنیت عمومی و دوری از هرج و مرج
كیفر ایجاد ناامنی
... امام صادق (ع) فرمود: هركس، مؤمنی را از سلطانی بترساند كه از او آزار خواهد دید، گرچه آزاری نبیند در جهنم خواهد بود و اگر آزار دید، همراه با فرعون و دودمان فرعون در جهنم خواهد بود [1]؛
همچنین آن حضرت فرمود: هرگاه فردی به برادر موٴمنش اُفّ (تندی اندك) بگوید از حریم ولایت و دوستی او بیرون رفته است. [2]
[1]. مَنْ رَوَّعَ مُؤْمِناً بِسُلْطَانٍ لِیصِیبَهُ مِنْهُ مَكْرُوهٌ فَلَمْ یصِبْهُ فَهُوَ فِى النَّارِ وَ مَنْ رَوَّعَ مُؤْمِناً بِسُلْطَانٍ لِیصِیبَهُ مِنْهُ مَكْرُوهٌ فَأَصَابَهُ فَهُوَ مَعَ فِرْعَوْنَ وَ آلِ فِرْعَوْنَ فِى النَّارِ (الكافى، ج2، ص368).
[2]. إِذَا قَالَ الرَّجُلُ لأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ «أُفٍّ» خَرَجَ مِنْ وَلایتِهِ (الكافى، ج2، ص361).
📚 مفاتیح الحیات ص 466