eitaa logo
سیاست نامه
85 دنبال‌کننده
258 عکس
47 ویدیو
11 فایل
سیاست‌نامه یا سیرالملوک، کتابی است به زبان فارسی در آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاستِ پادشاهان پیشین، نوشتهٔ خواجه نظام‌الملک طوسی. لینک: http://eitaa.com/joinchat/1437990931C7d9e465076 ارسال #یادداشت: @Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 پرسش و پاسخ انتخاباتی با حضرت امام(ره) 🔸 تمام پاسخ ها مربوط به دیدار امام با طلاب است ⏳ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴۴ ثانیه ❇️ وظیفه طلاب در ایام انتخابات چیست؟ 🔻 همانطور كه سپاه ما در جبهه‏ ها مشغول دفاع از اسلام هستند، شما[طلاب] هم مكلفید كه مردم را دعوت كنيد[به انتخابات]. اين را آسان نگيريد! اين امر سياسى به حفظ اسلام مربوط است. 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۷ ❇️ آیا تمام طلاب موظف اند؟ حتی طلاب سطح و مقدمات؟ 🔻در قضيه تعيين رئيس جمهور بر همه مكلّفهاى ايران واجب است كه در اين امر دخالت داشته باشند! اگر دخالت نكنند و يك صدمه‏ اى به اسلام برسد، يك يك ما مسئول هستيم. 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۸ ❇️ آیا در کنار درس فعالیت کنند که به درس لطمه نخورد یا درسها را تعطیل کنند؟ 🔻 در این ایام که مسئله انتخابات رئیس جمهور [است]، آن اشخاص که در حوزه ها هستند باید دست از کارها بردارند، راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و نقاط دور افتاده و اگر نکنند، فردا مسئولند پیش خدا. 📚صحیفه امام، ج ۱۵، ص۱۵ ❇️ آیا این قضیه مربوط به اوایل انقلاب نیست؟ قضيه سپردن يك مملكتى است به دست كسى كه اگر ناباب از كار در آيد، صدمه به اسلام مى‏ زند! این را آسان نگیرید. اين يك مسئله حياتى است. 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۷ ❇️ صرفا تشویق به مشارکت کنیم یا تبلیغ نامزد اصلح را هم بکنیم؟ 🔻[طلاب] مردم را دعوت کنند به به انتخاب یک رئیس جمهور صحیح. اگر شما نکنید، آنهایی که بر ضد شما هستند می کنند این کار را. 📚صحیفه امام، ج ۱۵، ص۱۵ ❇️ آیا برای برخی اولویت درس بیشتر نیست؟ 🔻 بايد همه شما[طلاب]، همه اشخاصى كه در هر جا هستند، با كمال جديت، مردم را دعوت كنند به دخالت. حفظ [اسلام] امروز به اين است كه رئيس جمهورش يك رئيس جمهور صحيح باشد. اگر شماها حاضر نشويد و يك رئيس جمهورى مثل سابق برايتان بتراشند و بازى بدهند همه‏ مان را، همه‏ مان مسئول هستيم! 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۶ سیاست و دیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
هدایت شده از محمد هادی سمتی
💠 مرحوم قطعا نابغه بود./ آیت الله العظمی امام خامنه ای 🔔 به مناسبت 19 فروردین سالگرد شهادت علامه شهید سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر توسط حزب جنایتکار بعث عراق+ متن پیام تسلیت امام خمینی رضوان الله علیه
هدایت شده از نهضتِ روایت
🗓 مردم این ها را نمی خواهند 📌 نقدی بر اظهارات اخیر تولیت مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) درباره انتخابات ✍ ،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام[] ...آیا جناب سید حسن خمینی که از رد صلاحیت نامزدهای شورای شهر و روستا گلایه می‌کند از فسادهای اخلاقی و مالی اعضای این شورا در شهرهای مختلف که منجر به بازداشت آن‌ها می‌شود اطلاع دارد؟ ما چه حقی داریم که با دمیدن در حق مشارکت مردم راه جولان آدم‌های بی‌مبالات را هموارسازیم و هم‌زمان نگران استیفای حقوق عمومی مردم باشیم؟ متن کامل این یادداشت را در مطلب بعدی بخوانید.👇 https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
📌 📣 🔷️ سلسله دروس امامت در اندیشه‌اسلامی🔷️ 🔊 توسط حضرت آیت الله اراکی ◀️ شب های ماه مبارک رمضان ، شنبه، یکشنبه، دوشنبه / ساعت ۲۳ ⭕ پخش زنده از طریق: 🌐 https://www.aparat.com/ayatollah.araki/live 🌐 www.eshia.ir (سایت مدرسه فقاهت) 🔻 کانال رسمی آیت الله اراکی 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/4134666240C9da417fa9d
🔰 بازگشت به در غیاب قاضی‌زاده هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد هم به گزینه‌های اضافه شدند. این سه نفر از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری‌اند که می‌توانند هم‌زمان گزینه هر دو جریان جبهه پایداری و شورای وحدت هم باشند. در میان اینها شانس سعید جلیلی از همه بیشتر است. دیروز نیره قوی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، گفته است: علاوه بر اسامی‌ای که آقای دکتر متکی اعلام کردند برای آقایان قاضی‌زاده‌هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد نامه‌هایی ارسال شده مبنی‌بر اینکه برنامه‌های خود و افراد شاخص کابینه را معرفی کنند و یک نشست و گفت‌وگو با شورای وحدت داشته باشند. شورای وحدت قبلا اعلام کرده بود که برای رضایی و قالیباف و رئیسی نامه فرستاده است. این در حالی است که در سخنان ضد‌و‌نقیضی درباره حمایت از برخی از این چهره‌ها مانند سعید جلیلی و قاضی‌زاده‌هاشمی شنیده می‌شود. سید‌حسین نقوی‌حسینی، رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران در انتخابات سال ۹۲، اخیرا درباره حضور سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفته است: با توجه به اینکه جلیلی در انتخابات سال ۹۲ حضور داشت و رأی خوبی هم به‌ دست آورد، آمادگی نامزدی برای حضور در ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را هم دارد، اما تمامی گزینه‌ها در جریان اصولگرا منتظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین هستند تا ببینند موضع انتخاباتی او چه چیزی است. اگر سید ابراهیم رئیسی نامزد شود و به انتخابات بیاید، نامزدهای اصولگرایان و سعید جلیلی از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت فکر می‌کنم جلیلی وارد میدان خواهد شد. او گفته بود با توجه به اینکه سعید جلیلی هم برنامه دارد و هم دولتش را آماده کرده و هم جزء بابرنامه‌ترین گزینه‌هاست، در صورت حضور سید ابراهیم رئیسی از او حمایت می‌کند. اگر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به انتخابات بیاید، جبهه پایداری نیز از او حمایت می‌کند و اجماع خوبی در اصولگرایان به وجود خواهد آمد. اما در مقابل یک عضو جبهه پایداری گفته که قاضی‌زاده و جلیلی نامزد این جریان نیستند. غلامحسین رضوانی درباره کاندیداتوری قاضی‌زاده‌هاشمی و حمایت پایداری‌ها از او گفته بود که آقای قاضی‌زاده‌هاشمی عضو جبهه پایداری نیست. مدت کمی سخنگو بوده و بعدها از این سمت برداشته شده است، هیچ حمایتی هم از پایداری نخواهد داشت.  او با بیان اینکه تا امروز در هیچ جلسه‌ای از شورای وحدت و ائتلاف شرکت نداشتیم، گفته بود تا امروز به ‌صورت غیررسمی از ده‌ها نفر در جبهه پایداری برای انتخابات صحبت شده است. تا این لحظه کسی به‌عنوان کاندیدا در جلسات جبهه پایداری شرکت نکرده است و آقای جلیلی جزء جبهه پایداری نیست و کاندیدای جبهه هم نیست. برخلاف این ادعا اما محصولی، دبیرکل جبهه پایداری، از ورود به مصادیق خبر داده و گفته است: «درخصوص تعیین مصداق اصلح در حال بررسی هستیم و تا‌کنون جلسات متعددی با افرادی که در مظان نامزدی هستند و افراد مؤثر داشته‌ایم. با افرادی مانند آقایان رئیسی، جلیلی، نیکزاد، فتاح، ضرغامی، رضایی و... جلسه داشته‌ایم». مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری هم دیروز گفته که سعید جلیلی مورد قبول جبهه پایداری است و جبهه پایداری در حوزه‌های مختلف او را قبول دارد. او می‌تواند یکی از گزینه‌های جریان انقلاب باشد. سقای بی‌ریا، چهره مهم دیگر این جریان، هم اسفندماه اعلام کرده بود که انتخاب‌های ما گسترده است و به یکی، دو نفر محدود نیست اما جلیلی و محصولی از گزینه‌ها هستند.  به نقل از ،دریچه ای به اندیشه سیاسی اسلام 🆔https://eitaa.com/joinchat/1437990931C7d9e465076
هدایت شده از نهضتِ روایت
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 💠 کانون فرهنگی تبلیغی منار در نظر دارد تا اولین تبیینی و تحلیلی را منتشر کند. 💠 از اهالی قلم و تحلیل گران گرامی دعوت می کنیم تا ما را در این راه یاری کنند. 📣 توجه: 1⃣ محور تدوین یادداشت،تبیین و تحلیل ملاک های انتخاب رئیس جمهور است که در تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ و در قالب سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی بیان شده است. 2⃣ یادداشت باید حداقل ۵۰۰ و حداکثر ۸۰۰ کلمه باشد. 3⃣ پس از تصویب یادداشت ارسالی توسط ،در صف انتشار قرار خواهد گرفت. 4⃣ یادداشت نباید قبلا در جایی منتشر شده باشد. 5⃣ به یادداشت های منتشره در نشریه حق التألیف نیز تعلق خواهد گرفت. 6⃣ آخرین مهلت ارسال یادداشت ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ است. 📲 ارتباط با ما: @manaar_admin https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🔔برگزاری نشست علمی «سیاستنا» 📙 نشست علمی «سیاستنا» با موضوع «تحزب در اندیشه شهید صدر» برگزار می‌شود. 👤 سخنران: استاد محمد حسین ملک‌زاده 📆 زمان: دوشنبه، 30 فروردین ⏰ساعت: ۲۲ 📲 پخش: اینستاگرام @bashgah_net @Karasy
هدایت شده از کانال مهدی نصیری
✅ سخنی با روحانیون بدون ماسک در حرم محمد مطهری 🔹چندی پیش، شاهد بودم که وقتی در کنار ضریح مطهر امام رضا(ع)، یکی از خدّام از یک روحانی خواهش کرد که ماسک بزند با لحنی خاص گفت: «اگر به امام، معرفت داشتی نمی‏گفتی ماسک بزن». متاسفانه این روحانیون محترم و کم‏ شمار دو نکته را فراموش کرده‌اند. 🔹فرض کنیم پزشکان و اکثر روحانیان - که بر تبعیت از متخصصان تأکید دارند – همگی در اشتباهند و در حرم هیچ‌گونه ویروسی وجود ندارد. اکثریت بالای افرادی که به حرم مشرف می‏شوند ماسک دارند و این نشان می‌دهد که – درست یا نادرست - از نظر آلودگی ویروسی، تفاوتی میان حرم و غیرحرم قائل نیستند. 🔹نکته مهم این است که افراد دارای ماسک، با دیدن فرد بی‌ماسک (روحانی یا غیرروحانی)، احساس می‏کنند که احتمال مرگ آنان بر اثر کرونا افزایش می‏یابد و بنابراین نه تنها آزرده بلکه گاهی عصبانی می‏شوند. آیا اذیت کردن دیگران از محرّمات قطعی دینی نیست؟ اذیت مؤمن در حدیث قدسی به منزله «جنگ با خدا» خوانده شده است: «قَالَ اَللَّهُ عَزَّوَجَلَّ: لِيَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنِّي مَنْ آذَى عَبْدِيَ اَلْمُؤْمِنَ» (کافی، ج۲، ص۳۵۰). 🔹اینکه از نظر تو ای عزیز، ویروسی در حرم نیست «اذیت شدن مردم» را منتفی نمی‌کند. درست مانند این است که لیوانی پر از آب زمزم را به میان مردمی ببری که فکر می‌کنند که این لیوان پر از اسید است و هر لحظه ممکن است روی دست و پایشان بریزد. بدون شک چنین کاری مصداق آزار است ولو اسیدی در کار نیست. 🔹علاوه بر این، آزار زائران یک «آزار مضاعف» است. ارزش زیارت، وابسته به میزان «حضور قلب» و «خود را در محضر خداوند و امام دیدن» است که نیازمند تمرکز است، تمرکزی که به دست آوردنش سخت است و از دست دادنش آسان. متأسفانه این ماسک نزدن، علاوه بر ایجاد احساس عدم ایمنی، ضایع ساختن حال معنوی زائران را هم به دنبال دارد و لذا آزاری است مضاعف. به قول علامه طباطبایی(ره) بزرگی هر گناه به میزان ظلمی است که در بردارد. سلب حال معنوی زائرانی که برخی از آنان شاید هرگز در عمر خود توفیق زیارت دوباره ای پیدا نکنند ظلم کوچکی نیست. 🔹اما این تمام مساله نیست. لزوم ماسک‌زدن – ولو کسی آن را نادرست بداند - قانون کشور است و ماسک‌نزدن یک روحانی (طرفدار نظام باشد یا نباشد) به اعتبار روحانیت آسیب وارد می‌کند. 🔹بسیاری از مردم بر این باورند که لباس روحانیت در مواقعی مصونیت و تبعیض می‌آورد و البته پر بیراه هم نمی‏گویند. مثلا در گزارشهای تلویزیونی تاکنون با هزاران فرد بی‌ماسک مصاحبه شده و در برابر دوربین مورد توبیخ قرار گرفته‌اند. کدام روحانی بی‌ماسک مورد سؤال قرار گرفته است؟ 🔹 البته خبرنگاران حق دارند که از خیر چنین مصاحبه‏هایی بگذرند زیرا نگران اتهاماتی از قبیل «تبلیغ علیه روحانیت» و «تشویش اذهان» هستند در حالی که پخش چنین گزارشی چون نشانه عدم تبعیض است قطعا به نفع روحانیت است. 🔹پس انگیزه این دسته از برادران روحانی از ماسک نزدن در حرم چیست که آنان را هم از «آزار مردم» و هم از «تضعیف روحانیت» غافل کرده است؟ حقیقت این است که با این کار غالبا می‌خواهند کرامتی را برای امام اثبات کنند و نشان دهند که به طرز معجزه‌آمیزی در حرم ویروس نیست (چگونه؟ خدا می‏داند) و حتی برخی ماسک زدن را جفا و توهین به امام می‌دانند. 🔹اتفاقا - از اندک زائران دیرباور یا علم‌زده که بگذریم - تمام زائران به درستی باور دارند که در این آستان، خوارق عادات و کرامات عجیبی رخ داده و می‌دهد که شفای برخی بیماران لاعلاج از آن جمله است. حال، آیا این دسته از روحانیان می خواهند کرامتی از امام را به اثبات برسانند که از شفای افلیج یا نابینای مادرزاد - که عموم زائران به آن باور دارند - اگر کمتر نباشد بیشتر نیست؟ بنابراین نه «ویروس نداشتن» حرم بر معرفت و ارادت زائران می‌افزاید و نه «ویروس داشتن» حرم به جایگاه امام نزد آنان آسیب می‌زند. 🔹همچنین ماسک زدن در حرم جفا یا توهین به امام نیست، جفا به امام آنجاست که گمان کنیم مقام ملکوتی امام با باور نداشتن به وقوع یک مصداق از خوارق عادات آسیب می‏بیند. بسیار محتمل است که یک مرتاض هندی که قطار را با نگاه خود از حرکت باز می‏دارد بتواند ویروسهای یک محیط را هم از بین ببرد. اما امام کجا و مرتاض بینوا کجا؟! 🔹به‌راستی اینان از مقام امام در عالم هستی - که «واسطه فیض خداوند»، «حجت خدا بر زمین»، «صاحب ولایت تکوینی» و «هدایت‌کننده به هدایت باطنی» بخشی از اوصاف اوست - چه فهمیده‌اند که معرفت و احترام به ایشان را با اعتقاد به نبود ویروس در حرم گره زده‏اند؟! 🔹بپسندیم یا نپسندیم، زیارت بدون ماسک یعنی «زیارت توأم با آزار» و «تشدید بدبینی نسبت به روحانیت». خوب است این عزیزان پای درد دل برخی خدّام و نیز کادر درمان بنشینند تا بهتر بفهمند که بر سر هیچ چه خونی به دلها کرده‏‌‌اند. t.me/m_motahari