eitaa logo
⁦سیدجعفردیباجی
2.8هزار دنبال‌کننده
852 عکس
565 ویدیو
12 فایل
امام صادق عليه السلام : علماى شيعه ما، نگهبانان مرزى هستند كه در آن سويش ابليس و ديوهايش قرار دارند و [اين علما ]جلوى يورش آنها به شيعيان ناتوان ما و تسلّط يافتن ابليس و پيروان او بر ايشان را مى گيرند. آیدی ادمین کانال @Ts5656
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ قرائت دعای عهد 🔊 سید جعفر دیباجی 👇 https://eitaa.com/sjdf313/1071 ✅ قرائت زیارت عاشوراء 🔊سیدجعفردیباجی 👇 https://eitaa.com/sjdf313/1073 زیارت و شفاعت علیه السلام در نصیبمان شود ان شاالله التماس دعا 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این مطالب را 👇در نجف در مسجد حنانه براتون دارم تنظیم می کنم ...
⁦سیدجعفردیباجی
بسم الله الرحمن الرحیم #درسهای_زیارت_اربعین ۰۰۷ خداوند، همواره بر روى زمين، حجت هايى دارد تا به
بسم الله الرحمن الرحیم ۰۰۸ يكى از ويژگى هايى كه در زيارت اربعين براى امام حسين (ع) نقل شده، «رهانيدن آدم‌ها از نادانى و گمراهى» است. در اين باره مى خوانيم: وَ مَنَحَ النُّصحَ وَ بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وَ حَيرَةِ الضَّلالَة. و نصيحت امت را با مهربانى و عطوفت انجام داد و خون پاكش را در راه تو به خاك ريخت، تا بندگانت را از نادانى و سرگردانى برآمده از گمراهى نجات دهد. بر اساس اين فراز از زيارت اربعين، موضوعِ رهانيدن بندگان از گمراهى و نادانى، به اندازه اى اهميت دارد كه سالار شهيدان (ع)، راضى شد جان خويش را فدا و از شهادت و كشته شدن در راه خدا استقبال كند. يكى از فلسفه هاى وجودى امام معصوم (ع)، هدايت انسان‌ها و رهانيدن آنها از جهل و گمراهى است. داوود جَصّاص مى گويد: از امام صادق (ع) درباره تفسير اين آيه شريفه كه مى فرمايد: (وَ عَلاماتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ) ؛ «و علاماتى است و هم اينكه ايشان به وسيله ستاره هدايت مى شوند». (نخل: ۱۱۶) شنيدم كه فرمود: «مقصود از ستاره، رسول خداست و منظور از علامات و نشانه ها، ما اهل بيت (عليهم السلام) هستيم». [۲] در واقع هر امتى، در هر زمان و مكانى كه از فيضى مادى يا معنوى بهره مند مى شود، از بركت وجودى ائمه اطهار (عليهم السلام) است. سرّش آن است كه آن پيشوايان نور، مجارى هرگونه فيض تكوينى و تشريعى خدا هستند و به واسطه آنها، ارتباط ميان عالم هستى و خداوند برقرار مى گردد و در اين باره، فرقى نيست كه آن فيض به عالَم فرشتگان برسد يا به عالم انسان ها، يا حيوانات و نباتات و جمادات. [۱] امام باقر (ع) فرمود: رسول خدا (ص)، دروازه الهى است كه از غير آن نمى توان وارد شد و راه روشنى است كه هر كس آن را طى كند، به خدا مى رسد. على (ع) نيز چنين است و يكايك امامان نيز همين گونه هستند. خداوند آنان را اركان زمين قرار داد تا اهلش را مضطرب نگرداند و عمودهاى اسلام و نگهبانان راه هاى هدايت گردانيد، به گونه اى كه كسى هدايت نمى شود، مگر به هدايت آنها و كسى گمراه نمى گردد، مگر به كوتاهى در حق آنها. [۲] امام رضا (ع) درباره جايگاه امام در هدايتگرى و رهانيدن آدم‌ها از نادانى و گمراهى، وجود او را به ماه و ستاره مانند كرده كه در شب هاى ظلمانى، مايه هدايت انسان‌ها و سبب رهانيدن آنان از تباهى و گمراهى است: امام، ماه درخشنده و چراغ پرتوافكن و روشنايى تابنده و ستاره راهنما در ناپيدايى شب هاى ظلمانى و راهنماى هدايت و نجات بخش از تباهى است. امام، شعله فروزنده بر تپه و گرمى ده بر سرمازده و راهنماى در مهلكه هاست. [۳] ---------- [۲]: . همان، ص۱۴۳. [۱]: . ادب فناى مقربان، ص۲۱۰. [۲]: . همان، ص۱۱۵. [۳]: . تحف العقول، حرّانى، ص۷۹۷. زيارت علیه السلام نصیبمان
⁦سیدجعفردیباجی
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین ثواب نائب فرستادن کمتر از خود زیارت نیست برخی طلاب حوزه علمیه هست
در حرم امام امیر المومنین علیه السلام نائب الزیاره همه دوستان هستم مخصوصا اهالی زيارت به نیابت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیدر حیدر جانم حیدر السلام علیک یا امیرالمؤمنین الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایتک یا علی
علیه السلام مطاف دلها بمناسبت حسینی بسم الله الرحمن الرحیم هرچند محل دفن پيكر حسين، مورد اتفاق مورخان است، اما محل دفن رأس شريف ايشان، به شدت مورد اختلاف است و اقوال مختلفى در اين باره مطرح شده است؛ از قبيل اينكه: ۱. سر مطهر، پس از مدتى، به كربلا بازگردانده شد و با پيكر آن حضرت به خاك سپرده شد. ۲. نزد عمرو بن سعيد بن عاص، والى يزيد در مدينه فرستاده شد و او آن را در قبرستان بقيع، در كنار قبر مادرش فاطمه زهرا (عليها السلام) دفن كرد. ۳. پس از آنكه مدتى، در شهرها گردانده شد، به عسقلان رسيد و حاكم آنجا، آن را در آن محل به خاك سپرد و در همانجا باقى بود تا آنكه در جنگ هاى صليبى، فرنگى‌ها بر عسقلان مسلط شدند. در اين هنگام، صالح طلائع، وزير فاطميان در مصر، سى هزار درهم به فرنگى‌ها پرداخت و سر مطهر را از آنان گرفت و آن را به قاهره منتقل كرد و در جايى كه اكنون به اين نام (رأس الحسين) معروف است، دفن نمود. ۴. سبط ابن جوزى نوشته است: «اين سر مطهر در مسجد شهر رقه در كنار فرات دفن شده است؛ زيرا وقتى كه آن را نزد يزيد بن معاويه بردند، گفت: آن را به تلافى سر عثمان، براى خاندان ابى معيط (بستگان اموى عثمان) مى فرستم. خاندان ابى معيط در آن زمان، ساكن رقه بودند و آن را در يكى از خانه هاى خود دفن كردند. بعدها اين خانه، جزو مسجد جامع شد و اكنون اين مسجد، در كنار باروى شهر قرار دارد. بدين ترتيب نقاط يادشده، بالغ بر شش محل است در شش شهر كه عبارت اند از: مدينه، كربلا، رقه، دمشق، عسقلان و قاهره كه در واقع، جزو قلمرو حجاز، عراق، شام و بيت المقدس هستند. اين شهرها، در واقع آن روز، مرز و دروازه كشور اسلامى با جهان خارج به شمار مى رفتند. در تاريخ، اختلافات زيادى هست كه ما آن را اختلاف لفظى يا اختلاف ظاهرى مى ناميم؛ زيرا نتيجه اصلى همه اقوال يكى است. اختلاف درباره محل دفن سر حسين (ع) نيز از اين قبيل است؛ زيرا اين رأس شريف، در هر كجا كه دفن شده باشد، در همه جا مورد تعظيم و تقديس است. حسين (ع) به بركت شهادت و در پرتو قهرمانى و نيز به خاطر خاندان نبوى او، وجودى است كه در قلب هر شخصى جاى دارد؛ چه به قبر او نزديك باشد يا دور. اين وجود مقدس، چه در قاهره باشد، چه در عسقلان، چه در دمشق، چه در رقه، چه در كربلا و چه در مدينه، فرقى نمى كند؛ او همه جا محبوب دلهاست. [۱] دشمنان امام حسين، او را كشتند و مى خواستند نام و نشان او را نيز در جهان محو كنند، اما نتوانستند نور خدا را خاموش كنند و روز به روز بر وسعت منطقه محبوبيت حسين (ع) و تعداد شيفتگان او افزوده شده و مى شود. شيفتگان عظمت سيدالشهدا (ع) محدود به شيعيان و حتى مسلمانان نمى شوند، بلكه آزادى خواهان جهان و عاشقان انسانيت و فضيلت، از پيروان ساير اديان و مذاهب و مرام‌ها در سراسر جهان، كم نيستند و اين معنى بر اهل فضل و مطالعه پوشيده نيست. ---------- [۱]: . ابوالشهداء، عباس محمود عقاد، صص۱۶۳ - ۱۶۵.
در حرم امیرالمؤمنین علیه السلام نائب الزیاره همه اعضای گروه هستم زیارت علیه السلام نصیبمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
493.5K
من کیستم گدای گدایان حیدرم عمری بود که سایه ی مولاست بر سرم من آمدم کنار مرقد مولای خود علی تا در دم ممات بیاید دمی برم
آورده اند كه چون پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود كه دوستی كنید با دوستان خدای و دشمنی كنید با دشمنان خدای . یكی بر خاست و گفت : یا رسول الله ! دوست خدای كیست؟ تا با وی دوستی كنیم و دشمن خدا كیست ؟ تا با وی دشمنی كنیم ؟ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اشاره كرد به جانب حضرت مرتضی علی علیه السلام و گفت : ولی هذا ولی الله و عدو هذا عدو الله دوست این مرد دوست خداست و دشمن او دشمن خداست و گفت : دوست او را دوست دار؛ اگر چه كشنده پدر و فرزندت بود، و دشمن او را دشمن بدار اگر چه پدر و فرزندات بود. و گفت : حبی و حب علی كنز من كنوز العرش و حب علی و اولاد زاد العباد الی الجنه و حب فاطمه و امها خدیجه براءه من النار . دوستی من و دوستی علی ، گنجی است از گنجهای عرش و دوستی علی و فرزندانش ، زاد بندگان است تا به بهشت و دوستی فاطمه علیهم السلام و مادرش خدیجه ، براتی است از آتش دوزخ . حق تعالی بهشت و دوزخ را از برای دوستان و دشمنان ایشان آفریده است . داستان عارفان / کاظم مقدم
✅ قرائت دعای عهد 🔊 سید جعفر دیباجی 👇 https://eitaa.com/sjdf313/1071 ✅ قرائت زیارت عاشوراء 🔊سیدجعفردیباجی 👇 https://eitaa.com/sjdf313/1073 قرائت زیارت امین الله 🔊سیدجعفردیباجی 👇 https://eitaa.com/sjdf313/1218 زیارت و شفاعت علیه السلام در نصیبمان شود ان شاالله التماس دعا 🤲
🏴 اعمال روز اربعین ❶ قرائت زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین (که از امام عسکری علیه‎السلام روایت ‌شده که فرمود: یکی از پنج علامت مؤمن زیارت اربعین است) ❷ غسل اربعین و توبه ❸ بعد از نماز صبح ۱۰۰ مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم) ❹ ۷۰ مرتبه تسبیحات اربعه ❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس ۷۰ مرتبه استغفار ❻ غروب اربعین ۴۰ مرتبه لا اله الا الله ❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 📚 منبع: وسائل الشیعه‌ ج۱۰ ص۳۷۳ _______________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
359_16515512896095.mp3
3.69M
🎧حاج محمود کریمی ‌این روضه تقدیم به همه عاشقان در روز
مرقد حضرت میثم تمار رضوان الله عليه دعاگوی دوستانم...🌷🏴🌷
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ روزى على (ع ) به ميثم تمار فرمود: تو پس از من دستگير مى شوى و به دار آويخته مى گردى و با حربه اى واقع خواهى شد، روز سوم خون از دهان و بينى تو جارى خواهد گرديد، چنان چه محاسنت را رنگين خواهد كرد اينك منتظر همان خضاب باش و تو را به در خانه عمرو بن حريث به دار مى آويزند و تو دهمين نفرى هستى كه مصلوب مى شوى و چوب دار تو از ديگران كوتاه تر و نزديك تر به بيت تطهير است . اينك بيا تا درخت خرمايى را كه بر آن صليب مى شوى به تو نشان دهم . على (ع ) درخت را به او نشان داد و او روزها مى آمد و در زير آن نماز مى گذارد و مى گفت : خدا به تو بركت دهد اى درخت خرما كه براى تو آفريده شده ام و تو براى خاطر من آبيارى گرديده اى . و پيوسته متفقد آن نخله بود تا هنگامى كه قطع شد و وى از محل صلب خود با اطلاع گرديد. ميثم هرگاه عمرو بن حريث را مى ديد مى گفت : من همسايه تو خواهم بود، همسايگى را خوب مراعات كن ، عمرو كه از قضيه بى خبر بود مى گفت چنان مى كنم مى خواهى خانه ابن مسعود يا خانه ابن حكيم - كه هر دو مجاور وى بودند - خريدارى نمايى . ميثم در سالى كه به فيض شهادت نايل شد به حج بيت الله مشرف گرديد. بر ام سلمه وارد شد پرسيد: تو كيستى ؟ گفت : من ميثمم . گفت : سوگند به خدا نيمه شبى از رسول خدا(ص ) شنيدم از تو ياد مى كرد و سفارش تو را به على (ع ) مى نمود. ميثم پرسيد: حسين (ع ) كجاست ؟ گفت : در بستان خودش مى باشد. گفت : آن جناب را از آمدن من اطلاع بده كه مى خواهم عرض سلام نمايم و ملاقات ما حضور حضرت پروردگار خواهد بود. ام سلمه عطرى حاضر كرده و محاسن او را خوشبو ساخت و گفت : به زودى همين محاسن خون آلود خواهد شد. ميثم از آن جا به كوفه آمد، عبيدالله فرمان داد او را دستگير كنند چون وارد دارالكفر پسر زياد شد گفتند: اين مرد از همه كس موقعيتش نزد على (ع ) زيادتر بوده پسر زياد تعجب كرد و گفت : واى بر شما همين مرد عجمى اهميت بسزايى نزد على (ع ) داشته ؟ گفتند: آرى ، پسر زياد از او پرسيد: پروردگار تو در كجاست ؟ پاسخ داد: در كمين ستمكاران است و تو يكى از آنهايى . پسر زياد برآشفت و گفت : تو با آن كه مردى عجمى هستى كارت به جايى رسيده كه با من اين گونه درشتى مى نمايى بگو بدانم آقاى تو در خصوص عملى كه من با تو انجام مى دهم چه فرموده ؟ گفت : آقاى من فرموده : من دهمين نفرى هستم كه به دست تو به دار آويخته مى شوم و دار من از همه كوتاه تر و جايگاه دار من نزديك به بيت الطهاره است . ابن زياد گفت : اكنون من خلاف فرموده او انجام خواهم داد. ميثم گفت : چگونه ممكن است بر خلاف فرموده او رفتار كنى با آنكه آن حضرت آن چه فرموده از گفته رسول خدا(ص ) بوده و او هم از جبرييل از خداى متعال استفاده مى كرده . بنابراين چگونه مى توانى با اين وعده مخالفت نمايى و من مى دانم در چه محلى از كوفه به دار آويخته مى شوم و من نخستين آفريده اى هستم كه در سرزمين اسلامى لجام زده مى شوم . ابن زياد پس از استماع اين سخن دستور داد او را حبس كرده و همراه او مختار بن ابى عبيده ثقفى را نيز محبوس داشت ميثم در حبس به او خبر داد تو از حبس نجات پيدا خواهى كرد و خونخواهى حسين (ع ) مى كنى و اين بدبخت را خواهى كشت . هنگامى كه پسر زياد مختار را طلبيد تا بكشد بلافاصله نامه اى از يزيد رسيد كه مختار را آزاد كن و آسيبى به او مرسان . عبيدالله طبق دستور، مختار را آزاد كرد و فرمان داد تا ميثم را به دار بياويزيد، در راه مردى با ميثم ملاقات كرده گفت : بى جهت به قتل تو حكم كرده زيرا از كشتن تو فايده اى حاصل نمى شود. ميثم لبخندى زده گفت : من براى اين درخت خرما آفريده شده و او را براى من پروريده اند. چون او را به چوب دار آويختند و مردم در كنار خانه عمرو بن حريث اطراف او گرد آمدند، عمرو گفت : سوگند به خدا او همواره مى گفت : مجاور تو خواهم شد، آن گاه به كنيزش دستور داد زير آن درخت را جاروب كرده آب بپاشد و مجمره عودى حاضر نمايد. ميثم در همان حال ، فضايل بنى هاشم را نشر مى داد، به ابن زياد اطلاع دادند كه اين جوان شما را رسوا كرد، وى برآشفته فرمان داد تا دهنه به دهان او بزنند و او نخستين آفريده مسلمان بود كه بر دهان او لجام زدند. كشتن ميثم ده روز پيش از ورود حضرت امام حسين (ع ) به عراق بود. روز سوم كه از دار كشيدن وى گذشت او را با نيزه زدند ميثم تكبير گفت و در آخر روز دهان و دماغ او خون آلود شد.
اینجا خانه منسوب به امیرالمؤمنین علیه السلام در کنار مسجد کوفه است. کاروانهای عزاداری می آیند عزاداری می کنند. این یه دسته کاروان از کشور افغانستان است. مداح اونها روضه خیلی جانسوزی خواند خیلی استغاثه به امام زمان علیه السلام داشت ، از جمله کلماتی که گفت این بود: آقا به داد شیعیان مظلوم کشور ما برس، ما در کشور خود اسیر هستیم.... خدا می داند این کلمه خیلی معنا داشت، این امنیت و آزادی و پیشرفت کشور خودمون رو مدیون شهدا هستیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الان مسجد کوفه نائب الزیاره هستم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابا الحسن یا موسی بن جعفر الکاظم السلام علیک یا اباجعفر یا محمد بن علی الجواد تا چند دقیقه دیگر نائب الزیاره دوستان در حرم باب الحوائج هستم ان شاالله
ببخشید ببخشید تا رسیدیم کاظمین دوتا عراقی جلوی ما رو گرفتند و با التماس ما را بردند حسینیه شون با اینکه نیت کرده بودم پخش زنده پخش کنم نشد، ببخشید ان شاالله در اولین فرصت