eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
497 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
122 ویدیو
8 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
. حاج قاسم فرمود من پیرو آن آزاده‌ام که فرمود ای برادر عربی اگر مرا شهید کنی شفاعتت می‌کنم. براستی اگر خوب به نزاع‌های جهانمان نگاه کنیم: آیا کسی درجانب بهشت است و کسی در جانب جهنم؟ بهشت و جهنم حاصل عمل است و جهان جدید عمل را از انسان گرفته. شاید تعجب کنیم پس این شهرها و تکنولوژی‌های بی سابقه مگر محصول کار انسان نیست؟ آری اما کار، تقلیل عمل انسانی است به یک نیرو. در واقع جهان ما جهان تکنیک است و تکنیک برای پیشرفت خود نیروی انسان را به خدمت گرفته و از همین روست که در این جهان دیگر انسان‌ها معنای بودن خود را گم کرده‌اند و تفاوت‌ها و تمایزات روحی انسان‌ها نادیده گرفته می شود و خللی به کارجهان وارد شده بطوریکه دیگر در فضای مجازی نه زن بودن و نه مرد بودن نه هیچ خصوصیت دیگری اهمیت ندارد. انسان در این جهان بی عمل است و شاید مرگ او نیز تلف شدن باشد و چندان مصیبتی نباشد. آری در این جهان این اسلحه‌ها هستند که فرمان می‌رانند تا انسانها... در جهان فضای مجازی چه سهمی از عمل برای انسان می‌ماند و اگر فرزندانمان در این جهان حجاب از سر برداشتند آیا فاسق و‌ فاجرند؟ آری حجاب حکمِ الله است و باید تا آخرین نفس برای حفظ آن تلاش کرد اما یادمان باشد که فتح نهایی شفاعت انسانهاست تا مجال عمل بیابند و بهشت و جهنم ساخته شود. جهان تکنیک جهان قهر و غلبه است و این انسان است که با مقهورشدن در برابر تکنیک بی‌آینده و بی عاقبت است. انقلاب اسلامی آزاد شدن از قهر و غلبه تکنیک است و‌ پیدا کردن روحی است که به جنگ دشمنی‌ها می‌رود تا مرزها برداشته شود. همانگونه که در رویداد اربعین سالهای اخیر می‌بینیم دو ملتی که سالها با یکدیگر جنگیده‌اند امروز بزرگترین صحنه ایثار و‌ برادری را به نمایش درآورده‌اند. آری همانگونه که شهدا در مقابل تهاجم نظامی ایستادند اما خود را از قهر و غلبه تکنیک رها کردند و‌ درخت دوستی کاشتند و بیشتر از آنکه به کار با تکنیک توانا باشند، جان خود را از سیطره تکنیک رها کردند تا چشمه‌های محبت در میان انسان‌ها جاری شود. در جنگ فرهنگی نیز تفکر همان مقام شهادت است که به مدد آن می‌توان بجای قهر و غلبه راه همدلی و همبستگی را نشان داد... زبان مشهور جهان ما زبان تکنیک و قهر و غلبه است و تفکر زبان را از این مشهورات آزاد می‌کند و زبان دوستی و هنر را باز می کند. ؟ @soha_sima
"پاتوق کتاب آسمان"
‌ #تازه_ها 📚بیابان #آنتون_چخوف ترجمه: #سروش_حبیبی ۱۶۵ صفحه قیمت: ۵۵,۰۰۰ تومان #نشر_ماهی #ادبیات_
‌‌ ...آنگاه صنوبری تک افتاده بر فراز تپه پدیدار می‌شود. خدا می‌داند چه کسی آن را نشانده و اصلاً چرا آنجا قد برافراشته است. به آسانی نمی‌توان از قامت کشیده و جامهٔ سبزش چشم برداشت اما آیا این زیبای رعنا، شادمان هم هست؟ در تابستان جز گرمای سوزان نصیبی نمی‌یابد و در زمستان جز سرما و بوران، و در پاییز جز شب های هولناکی که چشم را تاریک می‌کنند و گوش را مملو از زوزهٔ خشم آلوده باد. از همه بدتر اینکه تمام عمر تنهاست؛ تنهای تنها... @skybook
. اکنون ترویج رسوم غربی در عالم ما بدون دشواری و تکلف انجام می‌شود. یعنی غرب نیاز به کوشش فوق العاده‌ای برای نشان دادن و اشاعه شیوه زندگی بی ثبات و تعلقات زودگذر خود ندارد. نیروی مقاومتی هم در مقابل او نیست که تصاویر و اطلاعات و گزارش‌های وسایل ارتباطی همه جایی شده را بی اثر سازد. آیا این وضع را باید طبیعی انگاشت و آن را پذیرفت؟ ارنست بلوخ، فیلسوف آلمانی معاصر، گفته است که پرهیزگاری، پرهیز از قبول و تصديق وضع موجود است. شاید پرهیز از تصديق وضع موجود، وصف تام پرهیزگاری نباشد، اما این گفته از آن جهت اهمیت دارد که گوینده به زبانی شبیه به طنز وضع اهل نظر را در برابر امور عادی و مشهورات زمانه معین کرده است. غرب کنونی، نه چنان که بعضی می‌پندارند همه علم و عقل و درایت و ادب است و نه فرورفته در فساد و رذیلت. فرهنگ غرب، یا آنچه به نام «فرهنگ» از غرب صادر می شود، اطلاعات و مشغولیت‌های بی بنیاد رسانه‌ها و علائم و حرف‌هایی است که گویی به هیچ عالمی تعلق ندارند و بر هیچ چیز دلالت نمیکنند. 📚 درباره غرب 🔺 (۳) @skybook
. سفر واقعی‌مان آغاز شده بود. تا اینجای کار، اراده و دلیری‌مان بر تمام دشواری‌ها غلبه کرده بود. بعضی وقتها خسته میشدیم و این تمام ماجرا بود. حالا، خطرهایی ترسناک و ناشناخته در کمینمان بودند. هنوز جرئت نکرده بودم به اعماق گودالی نگاه کنم که تا چند دقیقه‌ی دیگر مجبور بودم از آن پایین بروم. اما در نهایت، لحظه‌ی سرنوشت ساز و کُشنده از راه رسیده بود. هنوز می‌توانستم شرکت در این کاوش احمقانه اما بی باکانه را بپذیرم یا آن را رد کنم. اما از اینکه بیشتر از شکارچی پر مرغابی ترس از خود بروز دهم، خجالت میکشیدم. به نظر می‌آمد هانس سختی‌های این سفر را در کمال آرامش و خونسردی پذیرفته، آن هم چنان بی‌تفاوت و بی‌پروا در برابر تمام خطرها که من از اینکه کمتر از او مرد به نظر بیایم، شرمگین شدم. 📚 سفر به مرکز زمین/ @soha_sima
. آنچه به نظر می‌آید این است که در این کتاب به زندگی سیاسی و مبارزاتی اهل بیت (ع) پرداخته شده و وقایعی از تاریخ زندگی ایشان بیان شده است. حال آنکه این کتاب و شیوه پرداختن آیت‌الله خامنه‌ای به تاریخ زندگی ائمه مانند مفاتیحی برای ورود به تفکر در هم‌عهدی با اهل بیت(ع) است. با این نگاه دیگر میان مبارزات با حکومت طاغوت و اصطلاحا زندگی سیاسی ایشان و آنچه که ما در توجه رایج به دین و تشیع با آنان ارتباط برقرار می‌کنیم و به زیارتشان می‌رویم تا باطن خویش را صفا دهیم تفاوتی وجود ندارد. بلکه با این اندیشه می‌توان به زیارت ایشان رفت و در زندگی به معنای ادعیه‌ای که از ایشان نقل شده نزدیک شد. تا این معنای هم عهدی با اهل بیت(ع) تمنای زندگی کردن در روزگار ایشان نباشد، بلکه با ایشان فکر کردن، زندگی را به معیت با ائمه(ع) برساند. 📚 انسان ۲۵۰ ساله/ ▪️به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. #درباره_کتاب آنچه به نظر می‌آید این است که در این کتاب به زندگی سیاسی و مبارزاتی اهل بیت (ع) پ
. حضرت را از مدینه به سامرا آوردند تا زیر نظر خودشان باشد؛ لیکن دیدند فایده ای ندارد. شما اگر حالات این سه امام را در «مناقب» و جاهای دیگر ملاحظه کنید، متوجه می شوید که در زمان این بزرگواران، شبکه ارتباطاتی شیعه، بیشتر از زمان امام باقر و امام صادق عليهما السلام بوده است. از اقصی نقاط دنیا، نامه می فرستادند، پول می فرستادند و دستور می گرفتند؛ درحالی که اینها در محدودیت بودند. حضرت امام هادی علیه السلام در سامرا محبوب مردم شده بود. همه ایشان را احترام می کردند و اهانتی در کار نبود. بعد هم، در وفات آن حضرت و همچنین امام عسکری علیه السلام شهر غوغا شد. اینجا بود که حکام فهمیدند رازی وجود دارد، آن را باید بشناسند و علاج کنند. آنها به مسئله "قدسیت" پی بردند. متوكل، حضرت را به مجلس شراب کشاند، تا خبر همه جا بپیچد که، علی بن محمد، میهمان متوكل بود؛ بساط شراب و عیاشی هم در مجلس چیده شده بود! شما ببینید این خبر چه تأثیری بر جا می‌گذاشت. (۱) 📚 انسان ۲۵۰ساله/ @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. حضرت را از مدینه به سامرا آوردند تا زیر نظر خودشان باشد؛ لیکن دیدند فایده ای ندارد. شما اگر حالات
. 🔻 ادامه حضرت، با دید یک انسان مبارز به قضیه نگاه کرد و مقابل این توطئه ایستاد. حضرت به دربار متوکل رفت، و مجلس شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی با گفتن حقایق و خواندن شعرهای شماتت بار، متوکل را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخر حرف هایش، متوکل بلند شد، برای حضرت غاليه آورد و او را با احترام بدرقه کرد. حضرت به او گفت: «تو خیال میکنی اینجا نشسته ای، پنجه مرگ تو را فرا نخواهد گرفت؟» و همین طور مراتب عمل موت را تا کرم هایی که به جان متوكل خواهد افتاد، بیان فرمود. حضرت، مجلس را به کل متحول کرد و از دربار بیرون رفت. در مبارزه ای که شروع کننده آن، خلیفه ای تندخو و قدرتمند بود و طرف دیگر، یک جوان بی دفاع، طرفی به ظاهر ضعیف‌تر، دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربرد ندارد. ما اگر بودیم اصلا نمی‌توانستیم این کار را بکنیم. این امام است که می تواند موقعیت را بسنجد و طوری سخن بگوید که خلیفه را خشمگین نکند. ممکن بود حضرت مثلا بلند شود و همه شیشه‌های شراب را به زمین بریزد. این عکس العمل خوبی نبود و نتیجه‌ای هم از آن گرفته نمی‌شد، اما حضرت، طوری دیگر عمل کرد. این ُبعد قضیه خیلی مهم است. (۲) 📚 انسان ۲۵۰ساله/ @skybook
. 📚 هزیمت/ یا شکست رسوای آمریکا در ایران 🖊 مایکل له‌دین، ویلیام لوئیس ۳۱۵ صفحه/ قیمت: ۸۶.۰۰۰ تومان @skybook
. حالا می‌فهمم که مردم چرا محبت کسی را در دل جای می‌دهند. مردم نه فریفتهٔ قدرت می‌شوند و نه گرفتار هیبت. محبت از دروازه‌های بزرگ قدرت، دل را فتح نمی‌کند؛ بل از پنجره‌هایِ کوچکِ ضریحِ خدمتِ متواضعانه گذر می‌کند؛ مانند هُرم گرما که سیاه زمستان از زیر کرسی مادربزرگ بیرون می‌زند. در حافظهٔ تاریخی مردم، کمک یک جوان لاغر‌اندامِ تبعیدی به سیل‌زده‌ها بیشتر ماندنی است تا آمدن حتی یک رهبر مملکت... امیرالمؤمنین«ع» در اوصاف مؤمن در خطبهٔ همام می‌فرماید: «یمزج الحلم بالعلم و القول بالعمل». 📚 داستان سیستان/ ده روز با ره‌بر، یادداشت‌های شخصی @skybook
. اکنون که تاریخ غربی به پایان بسط خود رسیده و بشر در عصر اطلاعات وارد شده و مردم سراسر عالم اطلاعات را که از راهی یک طرفه می‌آید میگیرند و مصرف می‌کنند و مجال تفکر بسیار تنگ شده است و در این میان بعضی اقوام نیز با نحوی رجوع به اصول دینی و ملی و به استناد مآثر تاریخی، آتش مبارزه و مخالفت با غرب و چون و چرا درباره آن را روشن کرده‌اند، طرح تهاجم فرهنگی درانداخته می‌شود، و پیداست که این تهاجم کار سوداگران بازار سیاست است. در نظر استراتژیست و طراح سیاست غربی، اعتقادات و بستگیهای اقوام از آن جهت مورد توجه قرار می‌گیرد که ممکن است از ناحيه آن دردسرهای سیاسی برای غرب ایجاد شود. بنابراین، شاید این اندیشه پیدا شود که بنای فرهنگ‌ها را با سست کردن علایق دینی و ملی و ترویج رسوم و مقبولات و رفتارهای هر روزی و متغیر جامعه غربی به تدریج ویران کنند. (۴) 📚 درباره غرب/ @skybook