✴️💯♨️💕✴️💯♨️💕✴️💯♨️💕
آیا دچار علایم میگرن هستید!؟🌀
آیا دنبال دارویی گیاهی و مسکن هستید؟❣
آیا دارویی برای تقویت معده و رفع آسم میخواهید؟🏝
آیا دچار گرفتگیهای کبد
و طحال شدهاید؟💔
آیا دارویی برای تصفیهی
خون میخواهید؟🚩
💝پس حتماً عرق انیسیون
در سبد خریدتان باشد💠
🍏🥥🍍#غذایما_دوایما🍑🍒🍈
💘🍉🍌🍋@smabdal🍊🍐🍎💘
نشسته به غم.mp3
1.85M
🏵🍀دردِدلی باامامزمان(عج)
...به غمی نشسته بودم
به گنه شکسته بودم
به هوای نان گندم
زتو من گسسته بودم...
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🔷🔷🔷🔷@smabdal🔷🔷🔷🔷
🌳💚 مطلقاً معطل مذاکرات نشوید
🌳💚 رهبر معظم انقلاب: در برنامهریزیهای کاری خودتان مطلقاً معطل مذاکرات هستهای نشوید. ممکن است مذاکرات به جاهایی برسد؛ جاهای مثبتی، نیمهمثبتی، منفیای، هرچه بشود شما کار خودتان را بکنید.
۱۴۰۱/۱/۲۳
🍃🌳💚🌳🍃
غدیر تا قیام:
@smabdal🇮🇷
🍀🌼درخت زقوم چیست؟
🍃🍀🌼🍀🍃
همانا، اى گمراهان انکار کننده! حتماً از درختى (بد منظر و بد طعم و بد بو)که زقّوم است خواهید خورد.
🍃🍀🌼🍀🍃
در سوره واقعه 52و صافات62 و دخان433کلمه زقوم آمده است .
🍃🍀🌼🍀🍃
أَذَلِکَ خَیْرٌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِینَ إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِى أَصْلِ الْجَحِیمِ. «سوره صافات آیات 62 تا 64»
آیا آن (نعمتهاى بهشتى) براى پذیرایى بهتر است یا درخت زقوم؟ همانا ما درخت زقوم را وسیله شکنجه و درد و رنج ستمگران(کافران) قرار دادهایم. همانا این درخت از عمق دوزخ میروید.
🍃🍀🌼🍀🍃
ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّآلُّونَ الْمُکَذِّبُونَ لَأَکِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ.«سوره واقعه آیات 51 تا 52»
🍃🍀🌼🍀🍃
همانا، اى گمراهان انکار کننده! حتماً از درختى (بد منظر و بد طعم و بد بو)که زقّوم است خواهید خورد.
🍃🍀🌼🍀🍃
علامه طباطبائی درباره درخت زقوم می نویسدو کلمه زقوم به طورى که گفته اند نام درختى است که برگهایى کوچک و تلخ و بدبو دارد و چون برگ آن را بکنند در محل کنده شده شیرى بیرون مىاید که به هر جا از بدن آدمى برسد آنجا ورم میکند.
🍃🍀🌼🍀🍃
این درخت در سرزمین تهامه و نیز در هر سرزمین خشک و بى آب و علف مى روید در سرزمینهایى که مجاور صحراى خشک باشد.درختى که در آیه شریفه توصیف شده زقوم نامیده شده است .
🍀🌼 ترجمه المیزان ج17ص210
🍃🍀🌼🍀🍃
غدیر تا قیام:
@smabdal🇮🇷
🌿🌷🌿 غل و زنجیر شیاطین در ماه رمضان...
🍃🌿🌷🌿🍃
🌿🌷🌿 جابر گويد: امام باقر عليهالسّلام فرمود: رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله همواره رو به مردم مىكرد و مىفرمود: «اى گروه مردمان! آنگاه كه هلال ماه رمضان طلوع كند شياطين سركش به زنجير كشيده مىشوند، درهاى آسمان، بهشتها و رحمت گشوده مىشود، دربهاى دوزخ بسته مىگردد، دعا به اجابت مىرسد و خداى را در هر افطارى آزادشدگانى است كه آنها را از آتش آزاد مىسازد. در هر شب منادى ندا مىدهد: آيا سائلى هست؟ آيا آمرزشخواهى هست؟ خدايا! انفاقكنندگان را جاىگزين ده و اموال خوددارىكنندگان از انفاق را تلف و نابود ساز...»
🍃🌿🌷🌿🍃
«عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يُقْبِلُ بِوَجْهِهِ إِلَى اَلنَّاسِ فَيَقُولُ يَا مَعْشَرَ اَلنَّاسِ إِذَا طَلَعَ هِلاَلُ شَهْرِ رَمَضَانَ غُلَّتْ مَرَدَةُ اَلشَّيَاطِينِ وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُ اَلسَّمَاءِ وَ أَبْوَابُ اَلْجِنَانِ وَ أَبْوَابُ اَلرَّحْمَةِ وَ غُلِّقَتْ أَبْوَابُ اَلنَّارِ وَ اُسْتُجِيبَ اَلدُّعَاءُ وَ كَانَ لِلَّهِ فِيهِ عِنْدَ كُلِّ فِطْرٍ عُتَقَاءُ يُعْتِقُهُمُ اَللَّهُ مِنَ اَلنَّارِ وَ يُنَادِي مُنَادٍ كُلَّ لَيْلَةٍ هَلْ مِنْ سَائِلٍ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ اَللَّهُمَّ أَعْطِ كُلَّ مُنْفِقٍ خَلَفاً وَ أَعْطِ كُلَّ مُمْسِكٍ تَلَفاً...»
📗من لا يحضرهالفقيه، ج ۲، ص ۹۶
📗بحارالأنوار، ج ۹۳، ص ۳۶۰
📗الکافي، ج ۴، ص ۶۷
📗الوافي، ج ۱۱، ص ۳۷۰
📗الأمالی (للصدوق)، ج ۱، ص ۴۷
📗روضة الواعظین، ج ۲، ص ۳۳۹
📗ثواب الأعمال، ج ۱، ص ۶۴
📗وسائل الشیعة، ج ۱۰، ص ۳۱۰
🍃🌿🌷🌿🍃
غدیر تا قیام:
@smabdal🇮🇷
حسنبن جهم گوید: به حضرت رضا(ع) عرض کردم همانا امیرالمؤمنین(ع) قاتل خود را شناخته بود و میدانست درچه شبی و در چه مکانی کشته میشود و چون نعرهی مرغابیان را در خانه شنید فرمود:« اینها نعره زنانی هستند که نوحهگرانی پشت سردارند»و چون امکلثوم(س) به ایشان عرض کرد:«کاش امشب در خانه نماز بخوانی و برای نماز جماعت دیگری را بفرستی»حضرت از ایشان نپذیرفت و در آن شب بدون اسلحه در رفت وآمد بود در صورتی که میدانست ابنملجم(لعنه الله) اورا با شمشیر میکشد و اقدام به چنین کاری جایز نیست.
💗امام رضا(ع) فرمودند:«آنچه گفتی درست است ولی خودشان اختیار فرمودند که در آن شب مقدرات خداوند اجرا شود.»
💜💙💚💛🧡❤️💖
اشکال واعتراض:حفظ نفس به حکم عقل وشرع واجب است و جایز نیست که انسان خود را بهلاکت اندازد پس چرا امام علی(ع) آن شب به مسجد رفت!؟
علامه مجلسی(ره) جواب دادهاند:
کسی که مقدرات و علل اسباب آنها را نمیداند میتواند از آنها دوری کند وبه اجتناب مکلف است اما کسی که به جمیع حوادث و پیشامدها عالمست چگونه به اجتناب از آن مکلف میشود؟ اگر چنین تکلیفی ممکن باشد لازم است که هیچ یک از مقدرات نسبت به وی واقع نشود! پس امامان(ع)که به جمیع حوادث عالمند تکلیف هم ندارند که طبق این علم عمل کنند و از آن بلاها دوری ورزند چنانکه پیامبر(ص) منافقین را میشناختند واز عقاید فاسد آنها آگاه بودند ولی مکلف نبودند که از آنها دوری کنند وباآنها ازدواج ننمایند مثلا حضرت علی(ع) باآنکه میدانست در ظاهر برمعاویه(لعنهالله)ظفر نمیکند ولی ازجنگیدن بااو کوتاهی نفرمودند.
💡#اصول_کافی ج۱
🕯😇🕯@smabdal🕯😇🕯