eitaa logo
اما بعد... | یادداشت‌های محمدجواد میری
207 دنبال‌کننده
20 عکس
6 ویدیو
2 فایل
درباره‌ی دین، دوران و ‌دور و بر محمدجواد میری ارسال پیام @smj_miry آدرس کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ماجرا کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی پژوهش‌پایه دوره سوم (۱۴۰۵) 🔸پیش‌دوره (خرداد و تیر): ایده‌یابی و مقدمات نوشتن 🔸مرحله اول (شهریور و مهر): ایده‌پردازی دراماتیک 🔸مرحله دوم (آبان و آذر): عناصر اصلی درام 🔸مرحله سوم (دی، بهمن و اسفند) نگارش طرح و متن ▫️دوره، یک کارگاه عملی بوده و صرفا آموزش نیست. لذا هرچند جلسات یک بار در هفته خواهد بود، پیگیری دوره مستلزم فعالیت خارج از جلسات نیز هست. ▫️ثبت‌نام محدود و منوط به احراز برخی پیش‌زمینه‌ها‌ست. ▫️طرح‌های نگارش‌یافته در کارگاه، پس از تایید شورای ارزیابی مدرسه فیلم‌نامه‌نویسی راه، خریداری خواهد شد. 🔺ثبت‌نام: تا ۳۱ اردیبهشت - کارگاه، هفتگی و در شهر مشهد برگزار می‌گردد. - شهریه پیش‌دوره پانصد هزار تومان است. - برگزیدگان پیش‌دوره برای مرحله بعد بورسیه خواهند شد. 🔺ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/W2KjUFh3 ▫️اطلاعات بیشتر: ۰۹۰۵۹۶۰۱۰۶۴ ▫️گزارش تصویری مربوط به برگزاری دوره دوم کارگاه می‌باشد. | عضو شوید 👇 @RahScreenplaySchool
اما بعد... | یادداشت‌های محمدجواد میری
✅ ماجرا کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی پژوهش‌پایه دوره سوم (۱۴۰۵) 🔸پیش‌دوره (خرداد و تیر): ایده‌یابی و
◀️ سه کلمه درباره ماجرای ۳ دو سالی می‌شود که در کارگاه «فیلم‌نامه‌نویسی پژوهش‌پایه؛ ماجرا» افتخار دارم در خدمت دوستان مدرسه فیلمنامه‌نویسی راه (در حسینیه هنر مشهد) باشم. در میان دوره‌های مختلف و خوب فیلم‌نامه‌نویسی که کم هم نیست، این کارگاه چند ویژگی دارد: ۱. «ماجرا»، بی تعارف و خجالت، یک محیط گفتمانی است که آدم‌ها برای یادگیری جنگیدن هنرمندانه به آن می‌آیند. بنابراین حتما برخلاف برخی محیط‌های مثلا هنری، دغدغه‌های دینی و انقلابی و ملیِ شرکت‌کنندگان در کارگاه، نه تنها پیشاپیش محکوم به تخطئه نیست، بلکه اتفاقا موضوع اصلی گفت‌وگو برای رسیدن به قصه‌های جذاب و موثر است. ۲. «ماجرا» واقعا یک کارگاه عملی است و نه دوره آموزشی. یادگیری، بیش از این که به تدریس نظری متکی باشد، با تمرین‌های گام به گام پیش می‌رود. شرکت‌کنندگانی که به نوشتن علاقمندند به تدریج ایده‌های خود را با پشتیبانی و مشاوره مستمری که می‌گیرند، توسعه داده و به خروجی نزدیک می‌کنند. و به همین تناسب، کسانی که فقط به شنیدن و گذران وقت علاقمندند خودبخود از مراحل بعدی کارگاه باز می‌مانند. ۳. «ماجرا» از مرحله مهم ایده‌یابی و ایده‌پردازی به سرعت عبور نمی‌کند و می‌کوشد به شرکت‌کنندگان در جستجو و کشف خلاقانه سوژه‌ها و جرقه‌ها و سپس انتخاب دقیق و روشمند از بین آن‌ها، کمک کند. بعلاوه اکنون با اتکا به دو دوره قبلی این تجربه، کارگاه ماجرا ۳، تغییراتی نسبت به قبل نیز دارد: - مباحث با تفصیل و تنوع بیشتر و بنابراین با فرصت بیشتری برای تمرین عملی پیش خواهد رفت. - شرکت‌کنندگان از تدریس و انتقال تجربه و راهنمایی مدرسان و مربیان بیشتری بهرمند خواهند شد. ان‌شاءالله پیوند و توضیحات لازم برای ثبت نام اولیه کارگاه، اینجاست. @smjmiry
انّ لِقتل الحسین حرارةً فی قلوبِ المؤمنین، لا تبرُدُ ابداً... 🚩 و از کشته شدن تو -سیدعلی خامنه‌ای- آتشی به دل‌هامان افتاده، که تا ابد سرد نمی‌شود... .
مضمون پیام رهبری (آن‌گونه که من می‌فهمم): بسم الله الرحمن الرحیم ملّت پرشور و باوفای ایران (که طبیعتا شور و وفا را باید حفظ کنید و این فراز و فرودها باعث سستی و تردید و کوتاهی‌تان در میدانِ خیابان نشود) همانگونه که (بالاخره و صرفا) مطلع شُدید (هرچند از طریق نمایندگان خود در مجلس در این امر دخالت نکردید)، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا (نه بین ایران و امریکا) امضا (و نه هنوز قطعی و عملی) شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند (پس قرار نیست وحدت و ادب و تحمل از میان برود و مسئولان متهم به خیانت شوند) و البته این رئیس‌جمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد (پس فراموش نکنیم که دست برتر با ما بوده و نباید جنگ را نه در عمل و نه در روایت ببازیم). بنده علی‌الاصول (یعنی اصولا و قاعدتا، و مبتنی بر قواعد و اصولی که همه انقلابیون می‌دانند و باید بدانند)، نظر دیگری (غیر نظر رئیس جمهور محترم و اکثریت شعام) داشتم (و این یعنی نظر آنان با من هماهنگ و یکسان نبود و ضمنا این نظر مستقل و اصولی من، هرگز دستمایه توبیخ یا تهمت هم‌نظری من و هم‌نظرانم با اسرائیل نباید باشد) ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا (که در این امر هم‌نظر رئیس جمهور بوده‌اند) در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت (به عنوان رکن غیر قابل تفکیک از این جنگ) به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند (و بعدا نمی‌توانند آن را انکار و از خود سلب مسئولیت کنند)، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌ (و هرچند هم‌نظری وجود ندارد، نزاع حاکمیتی و یا استبدادی هم در کار نیست و طبق این تعهد رئیس جمهور، اجازه عملی صادر شده). ایشان (در کنار ضرورت ذاتی اینچنین تعهدی) همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز (یعنی جبهه واحد امام و امت؛ نه رهبری به‌عنوان لایه‌ای ورای مردم که فقط مسئولان می‌توانند واسط و مسیر تعامل با او باشند؛ نه مردم به‌عنوان عناصر منفعل که باید ناآگاه بمانند)، منتظر (رصدگر و مطالبه‌گر منطقی) تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی (و درنتیجه انکارش غیرعقلانی و عجیب) است: مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود (پس هم مسئولی را پیشاپیش متهم نمی‌کنیم، هم یک ذره پذیرش نظر دشمن را نمی‌پذیریم). امیدواریم (و علی‌الاصول هرقدر خودمان پای عهدمان بایستیم، می‌شود این امید را بست) که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف (که سکاندار اصلی است؛ و "چون تو را نوح است کشتیبان، ز طوفان غم مخور") انواع نصرت‌ها و فتوحات (که فتح این جنگ فقط یکی از آن‌ها خواهد بود)، برای ملّت باشرف (و نه ذلت‌پذیر) ایران به ارمغان آورد. 🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ پ.ن: فراتر از این جنگ و این ماجراها، خطر بزرگی که در کمین انقلاب است، بریدن پای مردم از تحلیل، مشارکت، مطالبه‌گری و در نتیجه تهی کردن پوسته نظام از مغز مردم‌سالاری دینی است. مردم نه فقط بدنه نظام و رای‌دهندگان منفعل، که ولی‌نعمتان کشورند. این از اصول مسلمی است که خمینی کبیر و خامنه‌ای شهید به ما آموختند. @smjmiry