فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پخش مناظره حضرت آيت الله قزوينی حفظه الله
با مصطفی طباطبائی برای اولين بار
➖ حضرت آيت الله قزوينی و مصطفی طباطبائی در سال 1391ش مناظرهای در موضوع مهدويت داشتهاند كه تا امروز از هيچ رسانهای پخش نشده است.
➖قسمت اول اين مناظره برای نخستين بار اين هفته دوشنبهشب ساعت: 20:00 از برنامه #دفاع_از_قرآن، از شبكه جهانی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشريف) پخش خواهد شد.
🆔 @smyazdani
۲۶ اسفند ۱۴۰۲
قسمت اول مناظره آيت الله قزويني با مصطفی طباطبائی.mp3
19.76M
✅ قسمت اول تحليل #مناظره آيت الله حسینی قزوینی با مصطفی طباطبائی
🔸 موضوع: مهدويت
🗓 تاريخ برگزاری مناظره: 1391ش
🎙برنامه : #دفاع_از_قرآن
🗓 تاريخ: 1402/12/28
➖ موضوع مهدویت و غیبت حضرت حجت بن الحسن العسکری علیه السلام یکی از موضوعات اختلافی میان مسلمانان است. شیعیان بالإتفاق اعتقاد به مهدویت و غیبت آن حضرت دارند؛ اما اهل سقیفه و به ویژه عدهای از سلفیها این مسأله را نپذیرفتهاند.
➖ مصطفی طباطبائی یکی از کسانی است که مدعی است اصل مهدویت را قبول دارد؛ اما جزئیاتی همچون طول عمر، غیبت و ... را نمیتواند قبول کند.
➖در سال 1391هـ ش مناظرهای حول همین موضوع بین حضرت آیت الله حسینی قزوینی و مصطفی حسینی طباطبائی برگزار شده است که کل مناظره حدود 2 ساعت و 50 دقیقه است که قسمت اول این مناظره، همراه با تحلیل کوتاه دکترسیدمحمدیزدانی تقدیم شما شده است.
❇️ سایر قسمتها نیز هر هفته دوشنبه شب پخش و در دسترستان قرار خواهد گرفت.
برای ديدن فایل کامل تصویری [اينجا] کلیك کنید.
🆔 @smyazdani
۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هشت روايت از یک "الاغ" در صحیح بخاری
➖ بدر الدین عینی حنفی از محدثان نامدار اهلسنت، متوفای875هـ در کتاب معانی الآثار، با دو سند صحیح که هر دو شرایط صحیح مسلم را دارند، از ابن عباس نقل کرده است که او از معاویه با عنوان «حمار» 🫏 یاد کرده است.
➖ چرا بخاری از کسی که صحابه او را «الاغ» خطاب میکردهاند، روایت نقل کرده است؟
برای ديدن فایل کامل تصویری [اينجا] کلیك کنید.
🆔 @smyazdani
۱ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مجلس ما را با یاد پسر أبو سفیان كثیف نكن!
➖ عبد الرزاق صنعانی از اساطين علم حدیث اهل سقیفه كه بزرگانی همچون احمد بن حنبل، یحیی بن معین، اسحاق بن راهویه و علی بن المدینی شاگردی او را كردهاند، به شدت از معاویه (خال النواصب) متنفر بوده است.
➖نام معاویه برای او به حدی مشمئز كننده بوده كه هر وقت یادی از معاویه میشد، میگفت:
💩 لاَ تُقَذِّرْ مَجْلِسَنَا بِذِكْرِ وَلَدِ أَبِی سُفْیانَ؛ مجلس ما را با یاد پسر أبو سفیان كثیف نكن.
📚 ذهبی، سیر أعلام النبلاء ، ج9، ص570.
❇️ بخاری هشت روایت از معاویه و بیش از صد روایت از عبد الرزاق صنعانی نقل كرده است.
🆔 @smyazdani
۴ فروردین ۱۴۰۳
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سفره شراب معاویه برای صحابه
➖ بر اساس روایت معتبری که امام حنابله احمد بن حنبل نقل کرده، معاویه از شرابخواری ابائی نداشته و سر سفره خود، حتی برای پذیرائی از صحابه نیز شراب میآورده است.
➖عدهای از علمای اهل سنت برای حفظ آبروی معاویه سعی در توجیه و تحریف این روایت دارند؛ ولی آبروی رفته دیگه برنمیگردد
➖ معاویه هشت روایت در صحیح بخاری دارد و این ثابت میکند که اهل سقیفه دین خود را از چنین افراد بیدینی گرفتهاند.
🆔 @smyazdani
۵ فروردین ۱۴۰۳
بخش دوم مناظره آيت الله قزوینی با طباطبائی.mp3
19.07M
✅ بخش دوم تحليل #مناظره حضرت آيت الله حسینی قزوينی با مصطفی طباطبائی با تحليل کوتاه دکترسیدمحمدیزدانی
➖طباطبائی مدعی شده بود که تولد حضرت مهدی علیه السلام تنها از طریق یک خانمی ثابت شده است.
➖ آیت الله قزوینی، با برشمردن روایات تولد آن حضرت و نیز خواندن و تصحیح برخی از آنها ثابت کرد که روایات تولد آن حضرت متواتر است.
➖طباطبائی اعتراف کرد که منکر تولد فرزند امام عسکری نیستم. همچنین پذیرفت که منکر امام مهدی نیستم.
➖در عین حال طباطبائی بیش از یک صد روایت در برخی از جزئیات مهدویت را نپذیرفتند و آنها را "علمآور" ندانستند.
❇️ گفتههای طباطبائی در این قسمت را میتوان در چند جمله خلاصه کرد:
🔸 مغالطه و ادعاهای دروغین
🔸 عناد و لجاجت در برابر نزدیك به يكصد روايت از روايات اهل بيت (عليهم السلام) در هر كدام از جزئيات مهدویت
🔸 استدلال به روایات ضعیفی که خودش میداند ضعیف است و يا تصحيف شده است
🔸 اعتراف به تولد فرزند امام عسکری علیهما السلام
🔸 عدم انکار امامت حضرت مهدی علیه السلام
برای ديدن فایل کامل تصویری [اينجا] کلیك کنید.
🆔 @smyazdani
۷ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اعترافات طباطبائی در بخش 2 #مناظره
➖ طباطبائی در طول مناظره و در سخنرانی ها و نیز آثار خود سعی داشت و دارد که برخی از باورهای شیعی نسبت به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را انکار کند و زیر سؤال ببرد، اما پس از ارائه مستندات و روایات توسط آیت الله قزوینی به ناچار و یا از روی تقیه، تصریح کرد که امام مهدی علیه السلام را انکار نمی کند. و همچنین منکر تولد فرزند امام عسکری علیه السلام نیست.
➖ با این که روایات امامت و تولد آن حضرت از نظر آماری، شايد بیشتر از روایات طول عمر و غیبت ایشان نباشد، اما چرا طباطبائی یک باور را می پذیرد و دیگری را انکار می کند؟
🆔 @smyazdani
۸ فروردین ۱۴۰۳
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دو رویی و نفاق مصطفی طباطبائی در مناظره با آيت الله حسینی قزوینی حفظه الله
➖ مصطفی طباطبائی در مناظره با آيت الله حسینی قزوینی حفظه الله تصريح كرد كه شيعيان را به خاطر نذر و قربانی كه براي امامان ميكنند، مشرك نميداند. اين سخنان را هم از روی «تقيه» و يا «شيرين زبانی» هم به زبان نرانده است...
➖ اما همو در ديگر سخنرانیها و آثار خود، به صراحت شيعيان را به همين دلايل مشرك دانسته است...
❇️ بله، يكی از صفات بارز منافقان، دروغگویی و دو رویی است؛ چنانچه خداوند میفرمايد:
{وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ} [المنافقون: 1].
🆔 @smyazdani
۹ فروردین ۱۴۰۳
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ چرا أميرمؤمنان علیه السلام، #عایشه را مجازات نکرد؟
➖ بر اساس گفته بزرگان اهل سقیفه، در جنگ جمل بیش از بیست هزار نفر از مسلمانان کشته شدهاند. باعث و بانی این کشتار کسی نیست، جز عایشه دختر ابوبکر. او بود که فرماندهی جنگ را به عهده گرفت، مردم را علیه خلیفه رسول خدا صلیاللهعلیهوآله تحریک و آتش جنگ را شعلهور کرد.
➖ اما سؤال این جاست که چرا امیرمؤمنان علیه السلام عایشه را پس از پایان جنگ مجازات و اعدام نکرد؟
➖ شمس الدین سرخسی، فقیه پرآوازه حنفی مسلک (متوفای483هـ) در پاسخ به دو دلیل اشاره کرده است:
1️⃣ از دیدگاه شرع، کشتن زن جایز نیست؛ حتی اگر مرتد شده باشد، حتی اگر باغیه باشد
2️⃣ عایشه اسیر شده بود و کشتن اسیر طبق آموزههای دینی جایز نیست.
❇️ در این کلیپ کوتاه مستندات این مسأله را مشاهده میفرمایید.
⁉️ به نظر شما آیا نکشتن عایشه دلیل دیگری داشته است یا سخن سرخسی درست است؟
🆔 @smyazdani
۱۱ فروردین ۱۴۰۳
بخش سوم مناظره آيت الله قزوینی با مصطفی طباطبائی.mp3
20.08M
✅ بخش سوم #مناظره آيت الله قزوینی حفظه الله با مصطفی طباطبائی
برنامه #دفاع_از_قرآن
تاريخ: 13/01/1403
➖ مصطفی طباطبائی با بيش از يك صد روايت در باره عمر طولانی حضرت مهدی عليه السلام به قطع نرسيده است؛ اما همو با استناد به يك روايت جعلي، باور دارد كه حضرت ابراهيم عليه السلام در زمان نبوتش ، مشرك بوده است. گاهی خورشيد را ميپرستيده و گاهی ماه و يا ستارگان را. و يا اصرار دارد كه شيطان میتواند در ذهن رسول خدا صلیاللهعليهوآله تصرف كرده و آن حضرت را به فراموشي بيندازد ، با اين كه مستند او روايتی است جعلی و بدون سند.
➖ او به حجم انبوه روايات اهل بيت عليه السلام در باره غيبت طولانی حضرت مهدی عليه السلام، اعتماد ندارد، اما با يك روايت جعلي كه سيوطي در قرن نهم در در المنثور نقل كرده، ميپذيرد كه ميشود خداوند را در قيامت با چشم ديد.
➖ نكته مهمتر ديگر اين كه طباطبائی با اين كه مدعي است بيش از شصتسال در باره احاديث مهدوی تحقيق كرده، اما در ادامه اعتراف كرده است كه تا به حال اصلا روايات تولد و عمر طولانی بررسي نكرده است.
و تناقضات بسياري كه در اين مناظره با آن آشنا خواهيد شد.
برای ديدن فایل کامل تصویری [اينجا] کلیك کنید.
🆔 @smyazdni
۱۳ فروردین ۱۴۰۳
10.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ آیا طباطبائی واقعا در اعتقادات سخت گیر است؟
➖طباطبائی مدعی است که من نمیتوانم تولد و غیبت طولانی امام زمان علیه السلام را بپذیرم؛ چون من سختگیر هستم و با این حجم از روایات قانع نمیشوم.
➖بله، او وقتی با باورهای شیعی مواجه میشود، بسیار سختگیر است و هرگز قانع نمیشود؛ حتی اگر سیصد روایت داشته باشد، حتی اگر خدا گفته باشد...
➖اما اگر بخواهد پبامبر اولو العزم خداوند حضرت ابراهیم علیه السلام را مشرک و بلکه مشرکتر از قوم کافرش معرفی کند، با یک روایت جعلی هم قانع و این جا "شلگیر" میشود.
➖ اگر بخواهد ثابت کند که خداوند در قیامت دیده میشود، حتی به ضعیفترین روایات اهلسقیفه هم اعتماد و با آیات صریح قرآن و روایات صحیح اهل بیت علیهم السلام مخالفت میکند.
برای ديدن فایل کامل تصویری [اينجا] کلیك کنید.
🆔 @smyazdani
۱۷ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آيا قرآن میتواند "امام زمان" باشد؟
➖ شیعه و سنی با تعابیر مختلف از رسول خدا صلیاللهعلیهوآله نقل کردهاند که "هرکس امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی از دنیا میرود".
➖ بدیهی است که چنین کسی با اعراب جاهلیت نیز محشور خواهد شد و بویی از بهشت به مشامش نخواهد رسید.
➖ این مسأله نیز مبرهن و واضح است که در طول تاریخ تنها مذهب شیعه دوازده امامی، همواره «امام زمان» خود را میشناخته و میشناسد؛ اما سایر مذاهب نمیتوانند کسی را به عنوان «امام زمان» معرفی کنند.
➖ برخی برای فرار از عواقب این روایت متفق علیه بین فریقین، مدعی شدهاند که «قرآن کریم» امام زمان ماست؛ همانگونه که خداوند در باره کتاب موسی علیه السلام فرموده است:
{وَمِنْ قَبْلِهِ کتَابُ مُوسَى إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَذَا کتَابٌ مُصَدِّقٌ لِسَانًا عَرَبِیا لِینْذِرَ الَّذِینَ ظَلَمُوا وَبُشْرَى لِلْمُحْسِنِینَ} [الأحقاف: 12]
➖ اما توجه نکردهاند که این برداشت از این آیات با رفتار و گفتار صحابه در تضاد کامل است.
➖ صحابه با این که این آیه را خوانده بودند، پس از وفات رسول خدا صلیاللهعلیهوآله بیدرنگ در سقیفه بنیساعده جمع شدند و برای خود "امام" انتخاب کردند. که اگر امامت قرآن را قبول داشتند، هرگز چنین کاری نمیکردند.
➖ سایر مسلمانان نیز در طول تاریخ هیچگاه به «امامت قرآن» باورمند نبودهاند و همیشه به دنبال شخصی برای امامت بودهاند.
🆔 @smyazdani
۱۸ فروردین ۱۴۰۳