eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان رامسر
614 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
104 فایل
﷽ پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی ستاد نمازجمعه و دفتر امام جمعه شهرستان رامسر
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ یک بار هم من خودم او [دخترم] را بردم. چهار پنج ساله بود. خانواده‌ى ما رفته بودند مشهد و او ماند پيش من براى اينكه بيايد امام را روز عيد ببيند. صبح پا شديم و سرش را شانه كرديم و مرتّبش كرديم و موهايش را با زحمت بافتيم. یک دستى هم كه نميشود؛ من بافتن موى سر را خيلى خوب بلدم امّا با یک دست نميشود؛ دو دستى بايد ببافند چون بايد موها را سه قسمت كنند. رفقاى پاسدار آمدند به كمک ما و موى سرش را بافتيم و چادر سرش كرديم و اينجا خدمت امام آورديم... ‌ 📚 برشی از کتاب «یاد و یادگار» ‌ @snjramsar
✅ چند نکته حیاتی ✍️مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی 1- امریکایی ها در 24 ساعت گذشته سعی کردند فشار بیشتری به شناورهای ایرانی بیاورند و به اصطلاح خودشان حلقه محاصره را تنگ تر بکنند. لذا تنگه هرمز کاملا مسدود شده است. این در حالی است که ترامپ می خواست از بازگشایی تنگه برای خودش دستاورد بسازد و در ایران هم بازگشایی تنگه موجب بگو مگو شده بود. الان واقعیت میدان این است که تنگه هرمز به طور کامل غیر عملیاتی است. 2- در موقعیتی هستیم که می توانیم بگوئیم تاثیر بسته شدن تنگه هرمز در اقتصاد جهانی به حداکثر خواهد رسید. ترامپ باید انتخاب کند، اگر قصد داشتند برای دور بعدی مذاکرات از این تشدید محاصره بهره برداری کنند و امتیاز بگیرند این امکان دیگر وجود ندارد. 3- فعلا تنها شناورهای ایرانی حق عبور از تنگه هرمز را دارند و اگر بخواهند مزاحمتی برای عبور آنها ایجاد کنند ایران اقدامات دیگری را آماده کرده است که به مقصد رسیدن آنها را تضمین کند. در واقع گام اول ما برای مقابله با تشدید محاصره دریایی امریکا، انسداد تنگه هرمز است و گامهای بعدی ای هم هست که به موقع برداشته خواهد شد. 4- روز چهارشنبه (2 اردیبهشت) مهلت چهارده روزه آتش بس خاتمه می یابد اینکه تا آن موقع چه اتفاقی می افتد؟ معلوم نیست. نکاتی به توسط پاکستان به طرف امریکایی منتقل شده است و الان امریکایی ها می دانند که اصول مدنظر ایران در توافق احتمالی چیست و خط قرمزها کدامند و هرگز کوتاه نخواهیم آمد. هنوز بازخوردی از موضع آمریکایی ها در این باره و آخرین مذاکرات دریافت نکرده ایم. 5- سطح هشدار نظامی بالا رفته - احتمال حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را قبل از پایان مهلت 14 روزه بسیار جدی تلقی کنیم . شواهد عملیاتی و انتقال نیروی بیشتری مشاهده شده و مانورهایی در برخی کشورهای همسایه اجرا شده است. خاموشی های سیگنالی داریم که مهمترین نشانه جنگ قریب الوقوع بشمار می رود. الگوی قبلی دشمن همین بوده است که در بین مهلتهای ظاهری عملیات انجام دهد. ایران هم آمادگی کامل برای ورود به جنگ دارد و بازیگران منطقه ای باید منتظر ضربات کوبنده تری باشند. اهرم هایی که در جنگ 40 روزه تاثیر بسزایی داشتند مجددا به کار گرفته خواهند شد و خطوط قرمزی که در جنگ چهل روزه رعایت شد دیگر رعایت نخواهد شد. 6- - روزهای آینده بسیار حساس و تعیین کننده است و باید کاملا هشیار بود. امریکایی ها متوجه شده اند که تفسیر ما از جنگ چهل روزه پیروزی ماست و تسلیم نخواهیم شد و اگر می خواهد یک پایان بندی برای جنگ داشته باشد باید امتیاز بدهد. وقتی آماده دادن امتیاز نیستند قاعدتا باید منتظر باشیم یکبار دیگر رژیم صهیونیستی آمریکا را به نقض عهد و حمله نظامی در بین آتش بس وادار کند. 7- نکته آخر اینکه ما باید مراقب اتحاد داخلی مان باشیم و به برآوردهای غلط دشمن و اشتباه های محاسباتی اش دامن نزنیم. دشمن محیط داخلی ما را رصد و سیگنالهایی دریافت و جمع بندی می کند و براساس آن تصمیم می گیرد که قدم بعدی اش چگونه باشد. تا کنون هم اشتباه محاسباتی دشمن باعث ورود به حمله نظامی شده است و این بار نیز ایضا ممکن است همین رخ دهد. بخشهایی از این اشتباه محاسباتی مربوط به داخل ایران است مثل اغتشاشات دی ماه 1404 که بهانه ای شد تا امریکا فریب صهیونیستها را بخورد. این امر ثابت شده است که ضد انقلاب و صهیونیستها در فریب آمریکا برای برآوردهای غلط از محیط داخلی ایران نقش بسزایی دارند. باید مراقب باشیم که این دفعه نیز خود ما در داخل کشور زمینه این فریب را فراهم نکنیم. آدرس غلط با نزاعهای سیاسی به دشمن ندهیم. اگر جمع بندی دشمن این باشد که در آغاز جنگ جدید ما متحدتر خواهیم بود و احتمال نتایج فاجعه بار تری برایش وجود دارد. بازدارندگی لازم را ایجاد کرده ایم. @snjramsar
احتمال از سرگیری درگیری وجود دارد. خدغه دشمن با محاصره دریایی به سمت عملیات زمینی است. هیچ خللی در عزم مردم در خیابان و رزمندگان در میدان وجود ندارد. این جنگ یک جنگ موجودیتی چند مرحله ای است. @snjramsar
💠 پنج خدمت بزرگ آمریکا به ایران ✍ محمود فتحی از چهره های اخوانی مصری نزدیک به محمد مرسی و مقیم در استانبول 🔸 اگرچه جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران باعث تضعیف تصویر آمریکا و نشان دادن ناتوانی آن در مقابله با پیامدهای جنگ شد، و ترامپ به فردی متناقض تبدیل گردید که در یک روز حرف‌هایی مخالف هم می‌زد، آمریکا در عین حال پنج خدمت بزرگ به نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد که بدون آن‌ها، ایران قادر به دستیابی به چنین نتایجی نمی‌بود: 1⃣ تقویت پشتوانه داخلی مردم ایران برای حمایت از نظام. پیش از جنگ، بخش زیادی از مردم علیه حکومت تظاهرات می‌کردند، اما این جنگ باعث شد تا مردم ایران، حتی کسانی که معترض بودند، به طور ناخواسته به نظام نزدیک شوند. همچنین، این جنگ اختلافات داخلی میان جناح‌های مختلف سیاسی (اصلاح‌طلبان و محافظه‌کاران) را کاهش داد و باعث اتحاد بیشتر در داخل حکومت شد. 2⃣ جنگ موجب تسهیل روند انتقال قدرت در ایران شد. یکی از بزرگ‌ترین معضلات نظام جمهوری اسلامی، موضوع جانشینی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر عالی کشور بود. با مرگ آیت‌الله خامنه‌ای، انتقال قدرت به پسرش، مجتبی خامنه‌ای، بدون هیچ گونه مشکل یا چالش جدی انجام شد. در حالی که آمریکا برای تغییر طالبان در افغانستان ۲۰ سال زمان نیاز داشت، در ایران این تغییر در عرض ۳ روز به طور موفقیت‌آمیز انجام شد. 3⃣ جنگ باعث بهبود جایگاه ایران در دنیای عرب شد. پیش از جنگ، ایران به دلیل حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه، محبوبیت زیادی در میان کشورهای عربی نداشت. اما پس از شروع جنگ، ایران به دلیل مقابله با آمریکا و اسرائیل و همچنین اصلاح سیاست‌ها و گفتمانش نسبت به کشورهای عربی، محبوبیت خود را در این منطقه افزایش داد. 4⃣ مشکلات اقتصادی ایران در مقابل مردم کاهش یافت. مردم بیشتر به مسائل امنیتی و تهدیدات جنگی توجه کردند و در نتیجه، نگرانی‌ها از مشکلات اقتصادی کمتر شد. علاوه بر این، اگر مذاکرات موفقیت‌آمیز می‌شد، رفع تحریم‌ها و آزادسازی پول‌های مسدود شده در آمریکا و اروپا امکان‌پذیر می‌شد. 5⃣ تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز و حمله به اسرائیل با موشک‌ها، در نهایت ثابت کرد که ایران قادر به انجام این تهدیدات است. جنگ نشان داد که ایران نه تنها قادر به تهدیدات نظامی خود است، بلکه تاثیرات اقتصادی این تهدیدات می‌تواند بر اسرائیل و حتی بر اقتصاد جهانی تأثیر زیادی بگذارد. 🔸 نتیجه‌گیری: گرچه ایران پس از حملات سنگین آمریکا و اسرائیل به پایگاه‌ها و تأسیسات انرژی خود آسیب دید، اما قبل از جنگ ایران به دنبال نفوذ و سلطه منطقه‌ای بود. پس از جنگ، ایران به یک قدرت منطقه‌ای کاملاً تثبیت‌شده تبدیل شد. در این وضعیت، آمریکا نه تنها نتوانست از کشورهای عربی که ادعا می‌کرد از آن‌ها محافظت می‌کند، حمایت کند، بلکه موجب تقویت موقعیت ایران در منطقه شد. حالا چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه جنگ ادامه یابد، همه کشورهای منطقه باید با ایران طبق واقعیت جدید و قدرت فزاینده آن تعامل کنند. ⁉️ سوالی که باقی می‌ماند: چه زمانی امت اسلامی یک پروژه مشترک و مستقل از آمریکا و اسرائیل خواهد داشت که نه تنها از وابستگی‌ها و خیانت‌ها به دور باشد، بلکه قادر به وحدت امت و جلوگیری از درگیری‌ها و تجاوزات بین کشورهای اسلامی باشد؟ @snjramsar
این یه آدم خوش ذوق تو سمنانه. هر شب با یه نیسان از کار افتاده که تو یکی از هیئت‌های شهر تعمیر کرده و پشتش هم تغییراتی داده که بتونه یک نقشه جهان روش نصب کنه بر می‌داره می‌ره تو سطح شهر بساط روایت داره . از منطقه و جنگ و موقعیت ایران میگه با تحلیل‌های عامه فهم ولی پر مغز ‌ صندلی پلاستیکی ها هم خودش میاره تو پشت نیسان @snjramsar