ر ورزیده و از راه «عقلانی» خنثیسازی تحریمها روی گردانند؟
در پاسخ به این سؤال، یادآوری اظهارات مدیرمسئول روزنامه شرق در سال 95 خالی از لطف نیست. در شرایطی که حدود یک سال از امضای برجام گذشته بود و روزنامههای زنجیرهای و مدعی اصلاحطلبی بهویژه شرق درصدد وارونهنمایی، بزرگنمایی و البته «بزک کردن» مذاکرات هستهای بودند و پس از برجام تیترهایی چون «بینظیر در تاریخ»، «آغاز پایان تحریمها»، «پیروزی بدون جنگ»، «فروپاشی سازمان تحریمها»، «اینک بدون تحریم» و... را بر صفحه اول خود مینشاندند، انتشار یک مصاحبه از برخی واقعیتهای موجود در محافل رسانهای و سیاسی اصلاحطلبان پرده برداشت.
مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق در بخشی از مصاحبه خود با حسین دهباشی، مشاور رسانهای روحانی در انتخابات 92، بهصراحت اقرار کرد که در شرایطی که نگاهها نسبت به آمریکا مثبت نبوده، وظیفه آنها بزک کردن این مذاکرات بوده است!
وی گفت: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغهها باید میشد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک میکرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند.»
او همچنین در پاسخ به اینکه «بخشی از اعتباری که برجام در روز اول پیدا کرد به اعتبار سخن دولت نبود بلکه بخشی به اعتبار روزنامههایی مثل شرق و اعتماد و روزنامههای دیگر بود.» گفت: «میدانید که در جنگهای صدر اسلام هلمنمبارز میطلبیدند و یک سری شعار میدادند»!
با این همه تحریف موضع صریح رهبر انقلاب درباره راه مقابله با تحریمها، سطح جدیدی از گستاخی این جریان آلوده است؛ اقدامی سازمان یافته که ریشه و عوامل آنجای تامل و بررسی دارد.
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
پاسخگو که نیستید لااقل وحدت را به هم نزنید
آقای روحانی متأسفانه جایی که باید پاسخگو باشد، طلبکاری میکند و جایی که باید به وحدت کمک کند، به تخطئه دیگر قوا میپردازد.
خبرنگار روزنامه جوان در نقد نوع مواجهه رئیسجمهور با خبرنگاران در نشست خبری اخیر نوشت: اگر در نشست خبری دیروز آقای روحانی بودم به ایشان میگفتم: «آقای رئیسجمهور! برخی بهجای اینکه در میدان جنگ اقتصادی کمک کنند، دنبال این هستند که مدام مشکل ایجاد کنند. آقای روحانی! علت گرانیها این است که در دولت وزیر حامی مصرفکننده نداریم. آقای رئیسجمهور! اگر همین ساعت هم بتوانیم تحریمها را برداریم، نباید به ساعت بعد موکول کنیم و هیچ چیزی نباید مانع این اقدام شود.»
ممکن است کسی بگوید این حرفها نوعی طلبکاری و زیادهخواهی از رئیسجمهور و دولت است! اما اینها حرفهای ما نیست، اتفاقاً بخشی از اظهارات آقای رئیسجمهور در همین نشست خبری است! حرفهایی که به نوعی مخاطب آن خود دولت است، اما ایشان آن را به شکل یک مطالبه مطرح کرد!
اما اگر یک ایرانی وطن دوست نبودم و اجازه مییافتم در این نشست حاضر شوم، با مرتب کردن فهرستی از ایرادات تفرقهافکنانه به رئیسجمهور ایران میگفتم: «آقای رئیسجمهور! چرا ساکت نشستهاید، در حالی که سه لایحه مهم دولت اولویت مردم ایران است، اما مجلس به دنبال مصوبات خودش است؟! شما میدانید که کارشناسی دولت را نمیتوان با کار مجلس قیاس کرد و خواباندن لوایح دولت خوب نیست. مجلس جمهوری اسلامی با وزارت بازرگانی مخالفت کرد، در حالی که مشکل در دو دقیقه حل میشد، اما مجلس لایحه را بایگانی کرد. وکیلالدوله از حرفهای بیمعنای این روزهاست. آقای روحانی چرا از افکار عمومی نمیپرسید که چرا فقط به دولت حمله میکنند؟ اگر کسی به دولت فحاشی کرد و تهمت زد، چرا تشویق میشود؟ کسی جرئت میکند در کشور به قوه قضائیه یا نیروهای مسلح فحاشی کند؟ فردایش چند نفر احضار میشوند!»
احتمالاً حدس زدهاید که این بار هم سخنان خود رئیسجمهور بود که استفاده شد! در واقع به همین راحتی آقای روحانی جایی که باید پاسخگو باشد، به نوعی طلبکار است و جایی که باید به عنوان حافظ قانون اساسی به وحدت ملی کمک کند، در کار تخطئه قوای دیگر و حتی نیروهای مسلح قدم برمیدارد!
چرا ایشان مدعی است که از دستگاه قضا یا مجلس انتقادی وجود ندارد؟! آیا صفحات روزنامههای همسوی دولت را در انتقاد بیمحابا از آن دو قوه دیگر نمیخواند؟! یا میخواند، اما چون به دلش مینشیند، آن را به عنوان یک مسئله قابل نقد به یاد نمیآورد؟!
در هیچ دورهای از قوه قضائیه تا این حد برای نقد دستگاه قضا و حتی شخص اول آن در بین خبرنگاران احساس ایمنی وجود نداشته است.
سخنان آقای رئیسجمهور در نقد مجلس و استنکاف از اجرای مصوبات آنکه حتی در همین نشست خبری به آناشاره شد، به کنار، اما این روزها کار دولت به جایی رسیده که حتی رئیسدفتر آقای روحانی نیز مانند یک قوه مستقل پا را از حد جایگاه و شخصیت خود فراتر میگذارد و برای دو قوه دیگر و شورای عالی امنیت ملی و نهادهای مختلف رجز میخواند و خط و نشان میکشد.
آقای روحانی هم از منتقدان به دادگاه شکایت میکند، هم آنان را به انواع الفاظ ناشایست مینوازد و هم بهموقع خود مظلومنمایی میکند و در سایه حمله به منتقدان، دو قوه دیگر و حتی نیروهای مسلح کشور را مینوازد!
🇮🇷روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور تنویر افکار عمومی پیرامون اخبار منتشر شده در خصوص تمدید زمان بررسی لوایح FATF اطلاعیه ای صادر کرد.
🎺در این اطلاعیه آمده است:
«همانگونه که دبیر محترم مجمع در حاشیه ی جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام(۹۹/۹/۱۹)، در جمع خبرنگاران اعلام کردند، ریاست محترم جمهوری طی نامه ای به محضر مقام معظم رهبری ضمن درخواست تمدید زمان بررسی لوایح «پالرمو» و «سی اف تی» مربوط به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه اقدام مالی (FATF) در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، از معظم له درخواست کرده اند که مجمع، با اضافه کردن تحفّظ جدید، شرایط الحاق به اینمعاهدات را فراهمکند. رهبر معظم انقلاب در پاسخ به دو درخواست مذکور، صرفا با تمدید زمان بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت فرموده اند.»(پس دقت شود که با درخواست دوم که آماده سازی برای پیوستن به CFT بوده موافقتی نشده است)
نشست انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت مجازی با حضور اکثریت اعضای اصلاحطلب برگزار شد تا برای گفتوگوها جهت رسیدن گزینه انتخابات 1400 گامی مهم برداشته شود.
اصلاحطلبان در این جلسه مصوب کردند که نهادی اجماعساز با حضور 30 حزب دارای مجوز وزارت کشور فعالیت خواهد کرد که برای تقویت و فراگیری این نهاد اجماعساز تعداد 10 نفر از شخصیتهای ملی دارای مقبولیت فراگیر غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور به این نهاد دعوت خواهند شد.
فرج الله کمیجانی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای تصویب اساسنامه و آییننامه برای ایجاد یک نهاد اجماعساز اصلاحطلب برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته است: این نهاد هنوز اسمی ندارد اما ۳۰ حزب تشکیل دهنده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عضو آن هستند و ۱۰ شخصیت حقیقی ملی غیرحزبی مورد وثوق چون عبدالواحدموسوی لاری، محمدرضا عارف و رییس دولت اصلاحات و... در این نهاد حضور خواهند داشت.
نشست انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت مجازی با حضور اکثریت اعضای اصلاحطلب برگزار شد تا برای گفتوگوها جهت رسیدن گزینه انتخابات 1400 گامی مهم برداشته شود.
اصلاحطلبان در این جلسه مصوب کردند که نهادی اجماعساز با حضور 30 حزب دارای مجوز وزارت کشور فعالیت خواهد کرد که برای تقویت و فراگیری این نهاد اجماعساز تعداد 10 نفر از شخصیتهای ملی دارای مقبولیت فراگیر غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور به این نهاد دعوت خواهند شد.
فرج الله کمیجانی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای تصویب اساسنامه و آییننامه برای ایجاد یک نهاد اجماعساز اصلاحطلب برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته است: این نهاد هنوز اسمی ندارد اما ۳۰ حزب تشکیل دهنده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عضو آن هستند و ۱۰ شخصیت حقیقی ملی غیرحزبی مورد وثوق چون عبدالواحدموسوی لاری، محمدرضا عارف و رییس دولت اصلاحات و... در این نهاد حضور خواهند داشت.
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، انجمن اسلامی معلمان ایران، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها، انجمن روزنامهنگاران زن (رزا)، انجمن اسلامی مهندسان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش، جمعیت تولیدگرایان ایران اسلامی، جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان، خانه کارگر، حزب اتحاد ملت ایران، حزب اسلامی کار، حزب اعتماد ملی، حزب اراده ملت ایران، حزب پیشرو اصلاحات، حزب کارگزاران سازندگی، حزب جوانان ایران، حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، حزب مردمسالاری، حزب همبستگی، حزب همبستگی دانشآموختگان ایران (حورا)، حزب ندای ایرانیان (ندا)، حزب وحدت و همکاری ملی، حزب آزادی، سازمان عدالت و آزادی، سازمان معلمان ایران، مجمع نیروهای خط امام (ره)، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع دانشآموختگان ایران اسلامی، مجمع نمایندگان ادوار مجلس و مجمع زنان اصلاحطلب از جمله مؤسسین اولیه این نهاد اجماعساز جدید هستند.
این تشکیلات جدید سیاسی البته بار دیگر در سیطره خاتمی قرار دارد. تا جاییکه فرهیختگان در این خصوص به نقل از رئیس شورای هماهنگی اصلاحات نوشته است: «خاتمی رهبر جریان اصلاحات است و هر اقدامی که انجام دهیم با تایید خاتمی خواهد بود.»
شنبه (یکم آذر 99) محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با ایسنا، اسامی کاندیداهای احتمالی ریاستجمهوری این حزب را اعلام کرد که واکنش روزنامههای زنجیرهای اصلاحات را در پی داشت.
هاشمی به ایسنا گفت: در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیتالله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علیاکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.
وی پس از اعلام اسامی کاندیداهای مورد حمایت کارگزاران، ادامه داد: تاکنون با برخی از این چهرهها گفتوگو انجام شده اما بدلیل شرایط بیماری کرونا، برنامهریزی جلسات و ملاقاتها با کندی پیش میرود ولی رویکرد ما این است که پس از گفتوگو با این شخصیتها و انجام بررسیهای لازم، فهرست کوتاه را در دو ماه آینده، یعنی اوائل بهمن ماه اعلام کنیم تا کاندیداهای جدی حاضر صحنه انتخابات بتوانند برنامهها و دیدگاههای خود را با افکار عمومی در میان بگذارند.
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز:
بایدن به استفاده از اقدامات قهری با قوت ادامه خواهد داد و آنچه میتوان انتظارش را داشت، ایجاد تغییراتی از جمله تصمیمگیری در خصوص آنها به صورت مشورتی و هماهنگی نزدیکتر با متحدان آمریکا خواهد بود.
به نوشته رویترز، انتخاب «آنتونی بلینکن» به عنوان وزیر خارجه و «جیک سالیوان» به عنوان مشاور امنیت ملی هم نشان میدهد گرچه بایدن در استفاده از تحریمها به چندجانبهگرایی روی خواهد آورد، توقف این سیاست در دستور کار نخواهد بود.
به گفته چند منبع، «ادویل ادیمو» که قرار است فرد شماره دوی وزارت خزانهداری دولت بایدن شود، قول داده که بر روی امنیت ملی متمرکز باشد و از رژیم تحریمها برای آنچه وی «مسئول شناختن بازیگران بد» خوانده، استفاده کند. فردی که گفته میشود ارزیابی تحریمها را در دوره بایدن برعهده خواهد داشت.
ایران، بزرگترین دوراهی بایدن
جو بایدن از بازگشت به برجام در صورت تعهد کامل ایران به این توافق سخن گفته است. بنابر گزارش رویترز، ایران اولین اقدام را به عهده دولت جدید آمریکا گذاشته و ممکن است به دنبال امتیازگیری باشد.
به گفته یک فرد نزدیک به تیم بایدن، گرچه ممکن است برای او دادن تخفیف تحریمی قابل توجه به ایران در آینده نزدیک دشوار باشد، میتواند با کاهش محدودیتهایی که مانع دستیابی ایران به کالاهای بشردوستانه در میانه همهگیری کرونا شده، راهی را برای تعامل مجدد باز کند.
«رابرت مالی» که مشاور دولت اوباما در امور مرتبط با ایران بود و به طور غیر رسمی به تیم بایدن مشاوره میدهد، با اشاره به اقدامات دولت ترامپ علیه ایران گفت: با نزدیک شدن به زمان خروج این دولت، با عجله اقداماتی برای ایجاد رنج اقتصادی بیشتر علیه ایران، عقب انداختن برنامه هستهای آن و دشوارتر کردن راه بایدن در حال انجام است.
در حالی که بنابر این گزارش، مقامات دولت ترامپ معتقدند با این اقدامات در حال لطف به بایدن هستند تا اهرم فشار بیشتری علیه ایران در اختیار آن قرار دهند. «الیوت آبرامز» نماینده دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در همین خصوص به رویترز گفت: این (تحریمها) دستان آنها را باز خواهد کرد.
46.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات #رهبر_معظم_انقلاب_اسلامی در در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی.
۹۹/۹/۲۶
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
نقش شبه روشنفکران در تاریخ معاصر ایران-۹۷
زمینهسازی نفوذ دشمن با خیالبافی تنشزدایی
امام خمینی(ره) علت اصلی و بنیادی دشمنی جهانخواران با جمهوری اسلامی را پایبندی نظام به استقلال و آزادی و هویت دینی میدانند:
«نکتۀ مهمی که همۀ ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کی و تا کجا ما را تحمل میکنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همۀ هویتها و ارزشهای معنوی و الهیمان نمیشناسند. به گفتۀ قرآن کریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما برنمیدارند مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیستها و آمریکا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبیمان را لکهدار نمایند. بعضی مغرضین ما را به اِعمال سیاست نفرت و کینهتوزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار میدهند؛ و با دلسوزیهای بیمورد و اعتراضهای کودکانه میگویند جمهوری اسلامی سبب دشمنیها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادیشان افتاده است! که چه خوب است [به] این سؤال پاسخ داده شود که ملتهای جهان سوم و مسلمانان، و خصوصاً ملت ایران، در چه زمانی نزد غربیها و شرقیها احترام و اعتبار داشتهاند که امروز بیاعتبار شدهاند!
آری، اگر ملت ایران از همۀ اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانۀ عزت و اعتبار پیامبر و ائمۀ معصومین - علیهمالسلام - را با دستهای خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بیفرهنگ به رسمیت بشناسند؛ ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف؛ آنها ولی و قیّم باشند ما جیرهخوار و حافظ منافع آنها؛ نه یک ایران با هویت ایرانی - اسلامی؛ بلکه ایرانی که شناسنامهاش را آمریکا و شوروی صادر کند... و امروز همۀ مصیبت و عزای آمریکا و شوروی شرق و غرب در این است که نه تنها ملت ایران از تحتالحمایگی آنان خارج شده است، که دیگران را هم به خروج از سلطۀ جباران دعوت میکند.»1
رهبر معظّم انقلاب اسلامی نیز، علت دشمنیها را ماهیت انقلاب اسلامی و دشمنان انقلاب میدانند. انقلابی که موجب قطع دست آنان از منافع غیرمشروعشان در ایران شد، انقلابی که موجب بیداری و امید و اسلامخواهی ملتهای مسلمان گردید، انقلابی که به فریاد فلسطین و مستضعفان رسید و صهیونیستها را ناامید ساخت به طور طبیعی مورد دشمنی است و تهمت دشمنتراشی، سادهلوحی و عوامفریبی بیش نیست.
«دشمنيها چيست؟ عدهاى خيال مىكنند مسئولان انقلاب يا امام رضوانالله عليه دشمنتراشى كردهاند؛ نه، قضيه اين نيست. اگر شما خانهاى داشته باشيد كه گردن كلفت و ظالمى سالها آن را غصب كرده باشد، بعد شما با اسناد و مدارك به مراكز قانونى مراجعه كنيد و ايستادگى كنيد تا خانه را پس بگيريد، طبيعى است كه آن غاصب با شما دشمن خواهد شد. نمىشود شما را ملامت كرد كه دشمنتراشى كردهايد؛ شما خواستهايد حق خود را بگيريد؛ اين دشمنتراشى نيست. سفرهاى در مقابل بيگانگان پهن بود و بر سر اين خوان يغما هر كارى مىخواستند، مىكردند. انقلاب اين سفره را جمع كرده؛ معلوم است دشمن مىشوند و كينه بر دل مىگيرند و غيظ پيدا مىكنند. اين انقلاب در دنياى اسلام و دنياى عرب اميدها را زنده كرد. وقتى انقلاب ما پيروز شد، به طور كلّى دنياى عرب و دنياى اسلام در يك حال ركود و سكوت و نوميدى به سر مىبرد؛ صهيونيستها كار خودشان را پيش برده و همه را ترسانده بودند و هيچ ملتى گمان نمىكرد در اميدى برايش باز باشد. ناگهان دروازه عظيم فرج گشوده شد و ملتها اميد پيدا كردند. صهيونيستها خيال مىكردند فلسطين را خوردهاند و تمام شده است. شما ببينيد امروز ملت فلسطين با همه وجود و با همه توان وسط ميدان آمده است و با اين كه فشار زيادى هم روى او وارد مىكنند، باز ايستاده است. اين فقط شكست اسرائيل نيست؛ اين شكست آمريكاست؛ اين شكست همه قدرتهاى صهيونيستى است كه بر دنيا مسلطند. يك ملت بى سلاح محصور در اراضى فلسطين، همه اينها را عاجز و بيچاره كرده است. اين روح اميدوارى بود كه ملت لبنان را بيدار كرد...
انقلاب ايران دنياى اسلام را اميدوار و زنده كرد. معلوم است وقتى انقلاب با اين خصوصيات وارد ميدان مىشود، كسانى كه از ركود و ضعف دنياى اسلام بهرهمند بودند، با آن دشمن مىشوند؛ يك موجود زنده هم كه ما باشيم، از خود دفاع مىكنيم. يك ملت وقتى زنده است و با او دشمنى كردهاند، طبيعى است كه عكسالعمل نشان مىدهد. نمىشود ما دست بسته بنشينيم، با ما دشمنى كنند- دشمنى سياسى، دشمنى اقتصادى- ما هم بگوييم چون نمىخواهيم دشمنتراشى كنيم، ساكت بمانيم و از خود دفاع نكنيم! اين كه منطق عقلايى نيست. مسئله دشمن
يها اين است.»2
مطرح کردن سیاست تنشزدایی در چنین فضایی از دشمنی و سلطهجویی، نه تنها مشکل را از بین نمیبرد، بلکه سبب میشود تا دشمن به نفوذ و امکان برگشت مجدد، طمع بورزد و البته این بدان معنا نیست که درخصوص ایجاد ارتباط با کشورها به ویژه با کشورهای اسلامی و تلاش درجهت رفع کدورتها با حفظ اصول و آرمانها حرکت نکرد، بلکه باید توجه داشت که دعوای دنیای استکبار با اسلام است. این حقیقت را باید باور کرد.
«دعوا بر سر اسلام است؛ بر سر اشخاص و نوع نظام حكومتى و مردمسالارى نيست؛ والّا امروز غرب مىداند كه در اين منطقه يكى از مردمىترين نظامها، نظام جمهورى اسلامى است؛ اين قابل انكار نيست. نظام جمهورى اسلامى كه از صدر تا ذيل، همة كارهايش متكى و مستند به آراء مردم است، شخصيتهاى اثرگذار درجة اوّلش منتخبان مردمند و حضور و حمايت و عواطف مردم پشتوانة اساسى آن است، از لحاظ برخى از ابعاد مردمى بودن، در دنيا- نه فقط در منطقه- بىنظير است. حتى اغلب دموكراسیهاى رايج دنيا هم اينطور حمايت مردمى و انبوه دلها را پشت سر خودشان ندارند، ولى ما بحمداللَّه داريم؛ اين را دشمن هم دارد مىبيند. بنابراين مسئله اين است كه وقتى تفكر اسلامى و پاية اسلامى به مرحلة عمل رسيد و بنا شد نظام حكومتى تشكيل دهد، اين با خطكشىها و محاسبات رايج نظم مادّى جهان ناسازگارى خواهد داشت؛ اين چيز قهرى و طبيعى است. هر قدر هم ما ظواهر سياسى را درست كنيم و تنشزدايى و امثال آن را مطرح كنيم، مشكل اساسى آنها را از بين نمىبرد.»3
آمریکا که از روی کار آمدن خاتمی در ایران نتوانسته بود خرسندی خود را پنهان کند، در صریحترین موضع، روی کار آمدن اصلاحطلبان را با بازگشت مجدد آمریکا به ایران توجیه کرد! «ریچارد کلمن» گفت: «من به همة مردم دنیا میگویم ما [به ایران] بازخواهیم گشت.»4
اما خاتمی، بر مبنای اصل تنشزدایی خود و تعریفی که از آن داشت در مصاحبههای خود از آمریکا تجلیل کرد! او آمریکا را دارای تمدنی دانست که در آن دین و آزادی با هم سازگارند! آبراهام لینکلن – یکی از رؤسای جمهوری آمریکا – که به دست یک بازیگر کشته شده بود را شهید نامید! از به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا اظهار تأسف کرده و آن را مردود دانست! در قبال این همه عقبنشینی و تمجیدهای بیاساس و غیرعقلایی، آمریکا در ظاهر با لبخند و وعدة برداشتن دیوار بیاعتمادی، جلو آمد اما دشمنیهایش را حفظ، تحریمها را تشدید و حمایتهای ایران از حزبالله و فلسطین را حمایت از تروریسم و فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران را تلاش برای دستیابی به سلاح هستهای دانست و مرتب این اتهامات آن را در موقعیتهای مختلف تکرار کرد و از بهانة حقوق بشر برای محکوم کردن ایران در سازمان ملل استفاده کرد!
پانوشتها:
1- صحیفه امام، ج 21، صص 90و91.
2- خطبههای نماز جمعه تهران، 24/11/1382.
3- بیانات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، 27/12/1383.
4- روزنامة کیهان، 18/4/1379.
حکایت خوبان
مذمت ملتی که عمل به قرآن را رها و به دشمنان خدا دلبسته میشوند!
امام جواد(ع) ضمن نامهای به «سعدالخیر» مینویسد: خدا لعنت کند کسانی که آنچه را خدا نازل کرده است کتمان میکنند.
هر ملتی هنگامی خداوند کتاب خود را از میان ایشان برداشت که آنها کتاب خدا را رها کردند، و دشمن خدا بر آنها مسلط گردید و آنها دلبسته او شدند.
از جمله آثار رها کردن کتاب خدا آن بود که: حروف آن را درست نگهداشتند و حدودش را تغییر دادند. پس کتاب خدا را روایت میکنند، اما به آن عمل نمیکنند. نادانان از اینکه آنها چگونه این آیات را حفظ کردهاند، درشگفتند، ولی دانشمندان از اینکه آنها به آن عمل نمیکنند، غمگین هستند. دیگر از موجبات رها کردن کتاب خدا این است که کسانی را بر کتاب خدا ولایت بخشیدهاند که نادانند و آنها را به هواپرستی میکشانند و گمراه میکنند و دستاویز دین را تغییر میدهند و به هر نادان و بچهای میسپارند. (1)( از منظر جواد الائمه(ع) بدترین ولایت، ولایت نادانی است که متظاهر به حفظ قرآن است)
________
1- الکافی، ج 8، ص 52
🇮🇷تشکل انقلابی سعداء🇮🇷
🔰https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
با خورشید انقلاب(خاطراتی از رهبر معظم انقلاب)
بهت و حیرت شاعر بزرگ عرب
ادبیات روی خطابات و سخنان رهبر معظم انقلاب اثرگذار بوده است. سخنان معظمله را با سخنان دیگران مقایسه کنید؛ بهویژه روی جملههای آهنگین ایشان که بسیار ادیبانه است. اگر فردی با سبک ادبی صحبت کند، کلامش در اعماق شعور انسانها نفوذ میکند. در ارتباط با همین موضوع، معظمله در جایی فرمودند: «من یک روز سخنرانی میکردم. مرحوم باهنر همینطور به من نگاه میکرد! وقتی که یک خرده من مکث کردم، گفت: قربانِ جملات آهنگینت بروم!»
هرکسی که ذوق ادبی داشته باشد، واقعاًً احساس میکند ایشان فارغالتحصیل یک مدرسه ادبی فوقالعاده است. ایشان کتابهای بلاغت را بهطور کامل خوانده و از شاگردان ادیب نیشابوری دوم نیز بودهاند.
بنابراین ادبیات یکی از محورهای تأثیرگذاری و احیاگری شخصیت معظمله در مسائل فرهنگی بوده است. از آن مهمتر اینکه ایشان فقط به ادبیات فارسی اکتفا نکرده، بلکه به ادبیات عرب نیز پرداختهاند.
روزی محمدمهدی جواهری خدمت ایشان آمد. این شاعر بزرگ عرب که تقریباً 94 سال عمر داشت، وقتی فهمید حضرت آقا این همه مطالعه دارند و دیوان و خاطرات جواهری را دقیق خواندهاند، مات و مبهوت ماند و فریاد زد: «دوران حکومت صاحب بن عباد و ابن عمید بر ایران برگشته است!»
این دو، وزیر و حاکم فوقالعادهای بودهاند که مهارت ادبی عجیبی داشتهاند. افزون بر جواهری، ایشان با شاعران متعددی از جهان عرب نیز آشنا هستند. از آن مهمتر، معظمله پا را فراتر از جهان اسلام گذاشته و به سمت ادبیات اروپا نیز رفتهاند. از زبان معظمله شنیدم که فرمودند: «شاید هیچ رمان غربی یا شرقی، یعنی از اروپای غربی یا اروپای شرقی، به فارسی ترجمه شده نیست که من نخوانده باشم؛ همه را خواندهام.»
* محمدعلی آذرشب - پاتوق کتاب فردا- دوشنبه 8 تیر 94.
🇮🇷تشکل انقلابی سعداء🇮🇷
🔰https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
غذای ساده املت
یک روز که در منزل رهبر معظم انقلاب در خدمت ایشان بودم، بحث ما قدری به طول انجامید و نزدیک مغرب شد.
پس از اقامه نماز در محضر ایشان، معظمله رو به من کردند و فرمودند: آقا رحیم! شام را مهمان ما باشید. بنده در عین حال که این را توفیقی میدانستم، خدمتشان عرض کردم اسباب زحمت میشود. ایشان فرمودند: نه! بمانید هرچه هست با هم میخوریم. وقتی که سفره را پهن کردند و شام را آوردند، دیدم غذای ساده ایشان و خانواده شان چیزی جز املت ساده نیست. من نیز بر آن سفره مهمان بودم و مقداری از همان غذای ساده را خوردم.
* سردار سرلشکر رحیم صفوی (فرمانده کل وقت سپاه)، پایگاه اطلاعرسانی حوزه، 24/7/1390.
🇮🇷تشکل انقلابی سعداء🇮🇷
🔰https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
راز و رمز بدبختی و خوشبختی ملتها(سلوک عارفانه)
(بدان ای سالک راه خدا!) بدبختی و خوشبختی ملتها بسته به اموری است که یکی از مهمات آن صلاحیت داشتن هیئت حاکمه است. اگر چنانچه هیئت حاکمه، کسانی که مقدرات یک کشور در دست آنها است، اینها فاسد باشند، مملکت را به فساد میکشند، همه بعدهای (ابعاد) مملکت را رو به نیستی و فساد میبرند»(1)
________
1- صحیفه امام، ج 5، ص 314
دو ادعا!(حکایت اهل راز)
حاج آقا رحیم ارباب دو سه سال آخر عمر نابینا شد. وقتی از ایشان پرسیدند: پس از این همه عمر آیا ادعایی هم دارید یا نه ؟ ایشان فرمودند: در مسائل علمی هیچ ادعایی ندارم، اما در مسائل شخصی خود دو ادعا دارم: یكی آنكه به عمرم غیبت نگفتم و غیبت نشنیدم و دوم آنكه در تمام طول عمر، چشمم به نامحرم نیفتاد.
* حكایتهایی از آیتالله حاج آقا رحیم
سخنان آیت الله حسینی بوشهری درباره مرحوم آیت الله محمد یزدی:
بسم الله الرحمن الرحیم. از اینکه این فرصت را در اختیار اینجانب قرار داده اید سپاسگزارم و لازم میدانم در آغاز سخن ارتحال این شخصیت بزرگ را به حوزههای علمیه، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و همه مردم انقلابی و علاقهمندان ایشان به ویژه به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کنم زیرا فقدان عالمی مجاهد و فقیهی بصیر و آگاه و خستگیناپذیر ثلمهای جبرانناپذیر است.
سخن گفتن درباره خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان مجال بیشتری میطلبد ولی از روزی که بنده ایشان را شناختهام تا روزی که از میان ما رفت و دعوت حق را لبیک گفت، چیزی جز تعهد و تکلیف مداری و مسئولیتشناسی و احساس وظیفه از ایشان سراغ ندارم. اگر اخلاق به معنای سلوک و رفتار در مسیر الهی باشد، ایشان هم در رابطه با باورها و اعتقادات و مشی سالم در زندگی همراه با زهد و ساده زیستی بدانیم، حقیقتا در این راه ثابت قدم بودند. همان تعبیری که مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند که ایشان دارای ایمانی راسخ نسبت به مبانی انقلاب بودند و استقامت در این راه داشتند. او اخلاق را همراه باغیرت دینی و انقلابی توأم نموده بود. ایشان در محیط خانه و ارتباط با بستگان و در محیط جامعه و مسئولیتهایی که بر عهده داشتند و در رابطه با دوستان و شاگردان عمدتا همان اخلاقی داشت که در اسلام به آن توصیه شده است. آنچه در این میان ایشان را نسبت به بعضی ازاشخاص برجسته میکند، اخلاق مبارزاتی و جهادی ایشان بود. قبل از پیروزی انقلاب، روزهای پنجشنبه در مدرسه فیضیه یک بحث اخلاقی داشتند که بنده هم توفیق حضور در آن درس را داشتم. ایشان در درس اخلاقشان علاوهبر تاکید نسبت به تهذیب و رعایت زیطلبگی، همواره به مسئولیتشناسی و مسئولیتپذیری نیز تاکید میورزیدند، نسبت به استفاده از فرصتهای موجود و هدفمندی در تحصیل و پاسخگویی به نیازهای جامعه همواره سفارش میکردند که خود نیز در گفتار و در رفتار به آن پایبند بودند.
ما اخلاق را گاهی در اخلاق فردی خلاصه میکنیم و گاهی علاوهبر جنبههای اخلاق فردی، وقتی به مسائل اجتماعی هم میرسیم، در آنجا رعایت اخلاق را به معنای مسئولیت شناسی و قبول مسئولیت میدانست. ایشان در عرصه جامعه معتقد بود ما در راهی که قدم گذاشتهایم، باید متعهد بمانیم و از مسیر و حرکتمان عدول نکنیم زیرا اخلاق اسلامی به ما چنین اجازهای نمیدهد. ولو متحمل هزاران مشکل شویم، بنابراین از ویژگیهای برجسته ایشان علاوهبر ساده زیستی و تقیّد به عبادات و اصول اخلاقی و داشتن نظم در زندگی، در همه مسئولیتهایی که بعد از پیروزی انقلاب متوجه ایشان شد، چه در جایگاه خبرگان رهبری و چه مجلس شورای اسلامی و چه شورای نگهبان و چه جامعه مدرسین و چه در کسوت یک استاد حوزه و چه حضور در دستگاه قضا به همان زندگی زاهدانه و ساده بسنده کردند و در عین امانتداری، الگویی بسیار مناسب برای حوزهها و طلاب و نسل جوان انقلابی و مسئولین نظام و مردم هستند که این منش سالیانی در خاطرهها باقی خواهد ماند.
عدهای از ضد انقلاب و عناصر وابسته به آنان، نسبت به فوت آیتالله یزدی اظهار خوشحالی کردند. به نظر جنابعالی بغض دشمنان نظام و انقلاب نسبت به آیتالله یزدی از چیست؟
هرکس روش و منش آیتالله یزدی را بشناسد، میداند که ایشان با کسی تعارف نداشتند. با صراحت و بدون مجامله در مقابل دشمنان ایستادند. طبعا کسی که با صراحت نظرش را بیان کند، عدهای بر نمیتابند. او همیشه مانع سر راه دشمنان بود و پرده از روی توطئهها و برنامههای ایشان برمیداشت و اهداف پنهان آنان را آشکار میکرد، لذا طبعا چنین شخصیتی با او دشمنی میشود و در هنگام فوت او اظهار خوشحالی میکنند، به تصور اینکه مانعی برداشته شده اما توجه ندارند که این انقلاب همواره رویش دارد، ما همانطور که بعد از رحلت حضرت امام نگران آینده بودیم اما با حضور رهبر معظم انقلاب در میدان انقلاب و در رأس نظام اسلامی آرزوهای دشمن محقق نشد.
امیدواریم با شناختی که از جامعه انقلابی داریم، جایی برای دغدغه و نگرانی نباشد. وزیر خارجه اسبق آمریکا در یکی از سخنرانی هایش گفته بود که ما گاهی ماهها برنامهای را طراحی میکنیم ولی با سخنرانی رهبر ایران همه برنامههای ما بهم میخورد.
⬅️ متأسف شدم و دعا کردم.
👈 همه ما انتقادهایی به نهادهای دولتی یا حاکمیتی داریم. اما اینکه کسی فاجعه بزرگ سال 88 را به حاکمیت و شخص رهبری نسبت دهد، یا بسیار غافل و جاهل است یا بسی مغرض. همین طور در رابطه با برخورد نظام با امثال "روح الله زم".
❇️ از خدای متعال برای آقای امجد هدایت می طلبم و ایشان را غرض ورز نمی دانم و هنوز امکان بازگشت برای ایشان منتفی نیست.
🔸 از برادران حزب اللهی هم استدعا دارم، ایشان را بالکل طرد نکنند و به روشن کردن ایشان بیندیشند. ابراهیم نبی(ع) تا وقتی محرز نشده بود که عمویش دشمن خداست، برایش دعا می کرد"فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلَّهِ تَبَرَّأَ مِنْهُ إِنَّ إِبْراهيمَ لَأَوَّاهٌ حَليمٌ" (توبه،114)
محمد تقی اکبرنژاد
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
واکنش مهاجرانی، وزیر خاتمی و از سران فتنه 88 و از براندازان نظام، به اظهارات امجد
ايشان (شیخ محمود امجد) با سخنانى بسيار تند و ساختار شكن همه ما را بهت زده كردند.
آیتالله خامنه اى رمز اقتدار و عزت ملى و سربلندى ملت و نظام جمهورى اسلامى ايران اند. مى توان خيرخواهانه از بسيارى از امور اجرائى و قضايى و مجلس و سپاه انتقاد كرد. اما ساختار شكنى و انكار انقلاب و نظام امر ديگرى است. به تعبير امير مؤمنان: لقد صرت جسرًا لمن حارب الله و رسوله.
ربنا لا تكلنا الى انفسنا طرفة عين ابدا لا اقل من ذالك و لا اكثر. و لله الحمد حمد الشاكرين
✍ سيّدعطاءالله مهاجرانى🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
لطفا با دقت مطالعه شود،
نامه سرگشاده و ۴ سوال دوست قدیمی محمود امجد از او/ عینکی که پسرتان به چشمتان زده را بردارید؛ جانیان را به جای مظلوم نشاندید
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
اخبار سیاسی
حجتالاسلام علی اکبر نوری از دوستان قدیمی آقای محمود امجد در نامهای ضمن انتقاد شدید از اظهارات اخیر او، تاکید میکند که این سخنان، نشاندن جانیان به جای مظلوم و ظلم به رهبری بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجتالاسلام علی اکبر نوری مدرس حوزه علمیه قم و از دوستان سابق آقای محمود امجد نامه مهم و منتقدانهای خطاب به او نوشته است که متن کامل آن در ذیل منتشر میشود:
بسمالله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمود امجدی
سلام علیکم
عرایض بنده از سر غفلت و فراموشی محبتهای جناب عالی به حقیر و دهها و صدها طلبه و دانشجوی دیگر و حشر و نشر با شما و استفاده از درس و استماع منبر و روضهتان نیست؛ آن حقوق به جای خود محفوظ ولی این راهی که شما از بیش از بیست سال قبل، درپیش گرفتید و الآن به ترکستان اتحاد موضع شما، با مواضع سران کفر اروپایی درموضوع جاسوس و نوکر بیگانگان و هماهنگکننده همه اشرار ضد اسلام و جمهوری اسلامی روح اللهزم منتهی شده است. و در آن به طور مستقیم چشم و چراغ اهل ایمان، و مایه امید مستضعفان، و خار چشم دشمنان اسلام، ومظهر معزّالمومنینی و مذّل الکافرینی امام زمان علیه السلام وعجلالله تعالی فرجهالشریف، مقام معظم رهبری را هدف گرفتهاید، بنده را واداشت که چند جملهای با شما صحبت کنم.
شاید برای کسانی که شما را از دور میشناسند عجیب و تازه باشد ولی برای کسانی که از نزدیک باشما معاشرت داشتهاند نه تازه است نه عجیب. مشابه این مواضع از بیش از بیست سال قبل در منزل شما توسط فرزندتان محمد آقا و دوستان و همفکرانش تقریباً بدون رودبایستی و ملاحظه نسبت به حضرت آقا مطرح میشد و بعضاً به گوش شما هم میرسید.
برخورد حضرت آیهالله خوشوقت با شما و مخالفت ایشان با کاندیدا شدن فرزندتان محمدآقا برای نمایندگی مجلس در لیست جناح چپ و آقای مهدی کروبی و در نتیجه جداشدن شما از ایشان و سپس مواضع شما برعلیه ایشان که اشاره فهمها آنرا میفهمیدند یک نمونه است از سابقه دراز طرز تفکر شما.
جدا شدنتان از جلسه هفتگی فضلای کرمانشاهی و جدا شدن آنها از شما نمونه دوم است؛ بنابراین شما تازه به این موضع نرسیدهاید، آنچه تازه است تصریح به این موضع و تقابل علنی درفضای مجازی است.
ای کاش وقت میگذاشتید و میدیدید و میشنیدید که دشمنان اسلام و این آب و خاک چقدر از موضع شما شادمان و در مقابل چقدر دل خانوادههای شهدا و کسانی که از همه چیز خود برای نظام مایه گذاشتهاند را به درد آوردید.
بنده چند سوال را محضرتان مطرح میکنم امید است تأمل در این سوالات برای شما تنبهی و برای کسانی که از موضع شما رنجیده شدند تسلایی باشد.
سوال اول
اغلب کسانی که با حوزه و روحانیت سر و کاری دارند، از مواضع آیتالله بهجت و آیتالله بهاءالدینی و آیتالله خوشوقت و آیتالله حسن زاده آملی و آیتالله جوادی آملی و علامه مصباح یزدی نسبت به مقام معظم رهبری آگاهاند و جنابعالی دربسیاری از منابر و جلسات با امی و خاطرهای و حرفی و نقلی از آیتالله بهاءالدینی و آیتالله بهجت رحمتالله علیهما، مجلس را متبرک و مزین میکردید و اصولاً بخش عمدهای از جاذبه شما برای جوانان چه حوزوی چه دانشگاهی به خاطر این بود که روح و جانشان از طریق شما با افکار و نصایح این قلههای عرفان و علم و عمل پیوند میخورد، حال آیا درست است که کسی با نام این بزرگان در دل جامعه جا باز کند و شهره آفاق شود و سپس ناباورانه همه را به موضعی در تقابل صدوهشتاد درجهای با موضع اساتید خود دعوت کند؟
سوال دوم
اگر جنایتکارانی دزدانه در جایی امنیت کشور و مردم را مورد تهدید قراردادهاند، بر اساس وظیفه شرعی و قانونی در کمترین زمان ممکن آنان را شناسایی و دستگیر و به محکمه تحویل میدهند و در نهایت حکم دادگاه است که درباره آنان اجرا میشود، حال به چه حسابی از نظر شما نظام و مسئولان نظام باید پاسخگو باشند ولی جنابعالی که با نقش موثر فرهنگی و تبلیغی خود که عده کثیری را به کسوت سربازی نظام درآورده و عده بیشتری را با سخنرانیهای خود در مسیر خدمت به نظام در نهادهای مختلف مصممتر کردهاید، نباید پاسخگو باشید؟ به نظر خودتان این دوگانگی عجیب نیست؟
سوال سوم
میگویید ایشان از فلان تاریخ مسئول همه خونهایی است که ریخته شده؛ عرض میکنم چرا ایشان را مسئول نجات کشور عزیز لبنان اشغال شده از زیر چکمههای رژیم جعلی و نژادپرست اشغالگر قدس نمیدانید؟
چرا ایشان را مسئول نجات کشور سوریه و مردم مسلمان و مسیحی و سنی و شیعه آن از چنگال آمریکا و متحدان اروپایی و سران کشورهای عربی که از تمام میراث عظیم غیرت و شجاعت و تعصب ملت و قوم بزرگ عرب فقط یک روسری قرمزرنگ را ارث بردهاند معرفی نمیکن
ید؟
چرا ایشان را مسئول نجات کشور عراق و عتبات عالیات که داعش آمریکا ساخته که تا چهل کیلومتری بغداد وحرمین کاظمین پیشروی کرده بودند، خطاب نمیکنید ؟ همه حتی دشمنان میدانند اگر نبود درایت و شجاعت امام خامنهای و سردار رشیدش سلیمانی و فداکاری سربازان غیور پاکستانی و افغانستانی و ایرانی و عراقی و لبنانیاش، الان کشور عراق دربست دراختیا ر داعش (مینویسم داعش ولی شما بخوانید آمریکا و اسراییل و آل سعود بدتر از صهیونیستها) بود و چه بسا زبانم لال به جای یک بقیع ویران درمدینه چهار بقیع در کربلا و نجف و کاظمین و سامرا داشتیم.
چرا ایشان را مسئول جلوگیری از این فجایع نمیشمارید؟ چرا ایشان را مسئول حفظ جان و مال و ناموس دهها هزار مسلمانان محبّ اهل بیت و شیعیان که قطعاً در صورت تسلط داعش سرشان در کربلا و نجف و کاظمین درحرم و صحن و سرای ائمه علیهمالسلام از بدن جدا میشد خطاب نمیکنید؟
سوال چهارم
شما تمام کسانی که در این چهل سال کشته شدهاند را مظلوم میدانید. جناب امجدی در این چهل سال لیست بلند بالایی از سران ارتش ستمشاهی و فرماندهان حکومت نظامی گرفته تا عناصری از سازمان منافقین خلق و منفجرکنندگان حزب جمهوریاسلامی و قاتلان شهید بهشتی و یارانش و انفجار نخستوزیری و شهادت رجایی و باهنر و انفجار دادستانی و شهادت شهید قدوسی و عوامل شهادت شهدای محراب و کسانی که پاسداران را شکنجه کردند و سوزاندند و در سر سفره افطار حزباللهیها را کشتند و در کوچه و خیابان و مغازه بیش از دوازده هزار نفر را به جرم ریش داشتن و پاسدار بودن کشتند و تا عناصر براندازی از حزب توده و عناصری از کومله و دمکرات که پاسداران را جلوی پای عروس و دامادشان سربریدند تا برسد به ریگی که آن همه از پاسداران و مردم عادی هم مذهب و هم استانی خود را کشت و عوامل شهدای هستهای و و و و در این چهل سال لیست بلند بالایی از این جانیان به سزای اعمال جنایتکارانه خود رسیدند؛ عدهای از این جنایتکاران (البته به قول شما شهیدان و مظلومان) در زمان رهبری امام رضوانالله علیه و عدهای در زمان رهبری حضرت آقا به سزای اعمال خود رسیدند جنابعالی در دو کلمه برای این جنایتکاران آن هم برای همهشان حکم شهادت به معنای مظلومیت صادر میکنید؟ فکر نکردید با این حرف چه حقکشی بزرگی کردید؟ لازمه حرف شما ظالم بودن صدها قاضی و دادستان و دادگاه است؛ آیا چنین قضاوتی که با دو کلمه هزاران جانی را تبرئه و مظلوم معرفی کند و صدها دادستان و قاضی و محکمه را یکجا ظالم معرفی میکند در جای دیگری سراغ دارید؟
فرضاً روحالله زم جاسوس برانداز و تحریککننده شنوندگان و بینندگان رادیوها و تلویزیونها و کانالها و شبکههای اجتماعی برای به خیابان ریختن و کشتن و آتشزدن حکمش اعدام نباشد و مظلوم کشته شده باشد؛ آیا هیچ منصفی یک مورد و یک قضیه را به چهل سال تعمیم میدهد؟ جناب آقای امجدی گمان نمیکنم پاسخ صحیح به این سوالات چندان مشکل باشد.
جسارت حقیر را ببخشید که این مطلب را خدمت شما عرض میکنم ؛ فقط یک شرط دارد و آن این است که آن عینکی که فرزندتان محمدآقا و همفکرانش به چشم شما زدهاند را عوض کنید. شما بهتر از ما میدانید که در گذشته و در زمان حال چقدر فرزندان در تغییر مسیر پدران نقش داشتهاند؛ احتمال بدهید هر قدر هم که احتمال ضعیف باشد ولی چون محتمل (تحت تاثیر قرارگرفتن) بسیار مهم است جناب عالی یکی از آن پدران باشید.
درپایان برای شما و خودم و همه اهل ایمان طلب عاقبت به خیری میکنم. و از اینکه در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها که شهاتش دل همه را سوزاند واشکها را جاری کرد با این سخنان دلهایی را سوزاندید و جانیانی را مظلوم و شهید معرفی و با این سید مظلوم با این لحن و بیان سخن گفتید، اظهار تاسف میکنم.
دوست قدیمی سید علیاکبر نوری
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
🔴 این همه اعمال وقیحانه برای فریب چندروزه ملت
♦️هیچ عیبی ندارد AFC در حق آل کثیر ظلم کرده؛ حتی ظلم های قبلی در حق فوتبال ایران هم چیزی از ارزش های AFC کم نمی کند!
🔹مهم این است که فلانی را به بازی بگیرد تا بشود سوژه ساخت. اصلا هم نباید به یاد مردم آورد ظریف و سایر آشپزهای برجام، با استفاده از همین آقا و سلبیریتی های مشابه، خسارت را موفقیت جا زدند!!
♦️همین که بشود بی کفایتی مدیریتی عناصر خوش بین به دشمن و نا بسامانی قیمت مرغ و تخم مرغ را برای چند روز از خاطره ها برد، به همه بی آبرویی آویزان شدن از AFC و FATF و CFT و... می ارزد. وزیر ارتباطات اینجاها باید جور همه دم و دستگاه اقتصادی پنجر دولت را بکشد و همه تپه های آباد قیمتی را بشورد و ببرد!
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
ایا درحال ساخت لیدر جریان غربگرا برای انتخابات 1400 هستند !!؟
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
یک آیه از قرآن کریم
خداوند عوام را به خاطر ارتكاب معاصى و دانشمندان را بهخاطر ترك نهى از منكر لعنت كرد.
لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ
چرا علماى نصارا و يهود آنان را از سخنان گناه آلود وخوردن مال حرام بازنمىدارند؟ چه بد است آنچه انجام مىدهند.مائده، ۶۳
نکته ها
حضرت على عليه السلام در اواخر خطبه «قاصعه» «1» مىفرمايد: خداوند اقوام پيشين را مورد لعن قرار نداد مگر بخاطر ترك #امر به معروف و نهى از منكر. خداوند #عوام را به خاطر ارتكاب معاصى و #دانشمندان را بهخاطر #ترك نهى از منكر لعنت كرد.
منظور از «ربانيون» علماى مسيحى و منظور از «احبار» علماى يهود است.
امام حسين عليه السلام در توضيح اين آيه فرمود: دليل سكوت علما و رها كردن #امر به معروف و نهى از منكر، يا طمع به منافع ستمگران است و يا ترس از آنان «رغبة فيما كانوا ينالون منهم أو رهبة مما يحذرون» «2»
آيهى قبل دربارهى گناهكاران، جملهى «ما كانُوا يَعْمَلُونَ» را آورد، ولى اينجا دربارهى سكوت علما جملهى «ما كانُوا يَصْنَعُونَ» را بكار مىبرد. مرحوم فيض كاشانى مىگويد: فرق ميان «يَعْمَلُونَ» و «يَصْنَعُونَ» اين است كه صانع، كسى است كه با تجربه و زبر دستى كارآزموده شده و كار براى او به صورت خصلت و ملكه در آمده باشد.
«1». نهجالبلاغه، خطبه 192.
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
شب تولد زينب بلند شو مادر
به جان دخترت امشب بلند شو مادر
شب تولد زينب دعاي مرگ مكن
بياو خانه مهيا براي مرگ مكن
شب تولد زينب بخند مادر جان
دو پلک زخمي خود را مبند مادر جان
شب تولد زينب نفس بكش مادر
بيا ز دست اجل دست پس بكش مادر
شب تولد من مثل شمع ميسوزي
به جاي طفل به تابوت چشم ميدوزي
فداي آنهمه احساس مادرانه ی تو
شب تولد زينب كجاست شانه ی تو
شب تولد من تير مي كشد پهلوت
شب تولد من درد مي كند بازوت
شب تولد من دست من كفن دادي
به جاي هديه به من كهنه پيرهن دادي
#نـوكـــر_نـوشـت:
#عشق_علیه_السلام
عمرم تمام و مدح تو مانده ست ناتمام
معنای عشق "زینَب کبری" ست والسلام
صلي الله عليک يا سيدناالغریب يااباعبدالله الحسين
سلام و عرض ادب، صبحتون بخير، ولادت با سعادت قهرمان فصاحت و بلاغت، مظهر مهربانی و عطوفت، عقیلهی بنی هاشم، حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار مبارک باد.
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
🔹 تشکل انقلابی سعداء
╭┅─────────────┅╮
🔸@soada_qom🔸
╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 ولادت با سعادت جبل الصبر ، بنت امیر المؤمنین علی علیه السلام ، عمه جان امام زمان(عج) ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد. 💐
#کلّنا_فداک_یا_زینب(س)