eitaa logo
تشکل حوزوی سعداء قم
4.9هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
5.3هزار ویدیو
78 فایل
⁦✔️⁩صدای انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم ⁦✔️⁩سازمان دهی لشکر مطالبه گر روحانیت جوان انقلابی ⁦✔️⁩تحقق میدانی اوامر امامین انقلاب اسلامی 🌐مجموعه طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه 📱ارتباط با مدیر: 🆔 @Admin_R_S_R
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فتنه‌ی آیت‌الله‌ها!!! ⭕️ تحلیل بسیار مهم در مورد تحرّکات دشمن در شهر قم برای به زمین زدن انقلاب اسلامی و پاسخ به اتهامات علیه رهبر انقلاب 🔰 حجت‌الاسلام پورآقایی 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
👓 روز پرستار را باید به محمد مداح هم تبریک گفت. طلبه مجاهدی که هنگام پرستاری از بیماران کرونایی خبر درگذشت همسر باردارش را شنید و با سعه صدر مثال زدنی‌اش تحسین جامعه را برانگیخت. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
✅ به توفیق الهی و مدد شهدا این سه نفر از مقصرین اصلی وضع فعلی، از گندم ریاست جمهوری 1400 نخواهند خورد شرط آن حضور موثر همه حزب الهی ها از الان تا خرداد 1400 است 💥انشاءلله 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دولت روحانی کدام قوانین را اجرا نکرده است؟ 🔹عدم اجرای حداقل نیمی از قوانین مصوب معضلی است که بارها از سوی نمایندگان مجلس با اعتراض مواجه شده است؛ حالا اما با دستورالعمل قضایی مرتبط و همچنین جرم انگاری در قوانین مصوب انتظار می رود این معضل به مرور حل شود. 🔸اگرچه قوانین مصوب مجلس یازدهم برای اجرا ابلاغ شده اما در بسیاری موارد ابلاغ به معنای اجرا نیست بلکه کلید خوردن روال اجراست که نیاز است تا مجلس یا دولت در این زمینه گزارش دهند. fna.ir/f1d937 @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض نماینده مجلس به ردیف بودجه ای که دولت برای اجرای سند۲۰۳۰ قرار داده است! 🔺آقای روحانی زمانی که گفت یک روز از دولت من باقی مانده باشد از سند 2030 دست برنمی دارم، ای مردم بدانید هنوز روحانی از سند 2030 دست برنداشته... 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
⭕️ واقعا چرا نیما زم احتمال نمیداد که از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شود⁉️ ! 🆔 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
⭕️ نفوذ حجتیه تا کجا...؟ ♨️ حضرت آیت الله از مراجع معظم تقلید در پیامی قابل تأمل، بلافاصله پس از درگذشت مهندس سیدحسین سجادی، رئیس ، فوت وی را تسلیت گفتند. این درصورتی است که یک هفته از رحلت عالم بزرگ، حضرت می گذرد و ایشان تاکنون پیام تسلیتی صادر نکرده است. ♨️ حضرت آیت الله: شما در پیام تسلیت خود، آقای سجادی را منشأ برکات زیاد می‌دانید. وی را فردی توصیف می‌کنید که شاگردان ولایی تربیت کرده و بسیاری از مردم را به مکتب تشیع هدایت کرده است و ... . آیا شما اطلاعی از فعالیت و تفکر و سید حسین سجادی ندارید؟ مگر انجمن حجتیه به عنوان فرقه‌ای منحرف، توسط حضرت امام خمینی(ره) منحل نشد؟ پس چرا شما از فردی که دارای چنین تفکر خطرناکی است، تجلیل می‌نمائید؟ ♨️ این در حالی است که حضرتعالی، یک پیام ساده هم برای درگذشت آیت الله یزدی که رهبر انقلاب، ایشان را «عالمی مجاهد، دارای ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی» دانسته، صادر نمی‌کنید! ♨️ حتی اگر شما مشی سیاسی مرحوم حضرت آیت الله یزدی را قبول نداشته باشید باز هم جای هیچ توجیهی برای عدم صدور پیام تسلیت نیست، زیرا ایشان عالمی گرانقدر، با تقوا، مؤمن و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده است. ♨️ شاید حضرتعالی از رحلت آیت الله یزدی بی اطلاع باشید، که البته بعید به نظر می رسد! شاید هم دفتر شما، اطلاعات سیاسی کشور را به صورت در اختیار شما قرار می دهد، که البته چنین چیزی نیز، قابل پذیرش نیست. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
دین ، برادر انسان(خوان حکمت) حضرت امیر(ع) درحکمت نهج‌البلاغه می‌فرماید: كُنْ فِي الْفِتْنَهًِْ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ‏»؛(1) يعني در فتنه‌ها و در رخدادهاي مجهول که نه اصل آن معلوم است نه فرع آن معلوم؛ نه پايان آن روشن است نه آغاز آن معلوم؛ مثل شتربچه دو ساله باش! آن روزها اين مثال‌ها و تشبيهات براي قوم عرب ضروري و لازم بود تا به اين مسائل راه يابند. شتربچه دو ساله، نه شير دارد که از پستان او کسي استفاده کند، نه آن قدرت را دارد و پشت صافي دارد که کسي سوار بشود يا بار بکشد. فرمود: در فتنه‌هايي که براي شما روشن نيست وارد نشويد. نه فتنه را شير بدهيد و بپرورانيد و نه فتنه‌گران را سواري بدهيد.(2)  يک وقت مي‌دانيد شورش است، فتنه است، يک وقت مي‌دانيد قيام است، يک وقت براي شما مجهول است، يک وقت مي‌دانيد که چه کسي مظلوم است، يک وقت مي‌دانيد چه کسي ظالم است، همه اينها را حضرت در خطبه‌ها مشخص کرد. آنجايي که براي شما روشن است که ظالم کيست وظيفه چيست. آنجا که براي شما معلوم است مظلوم کيست وظيفه چيست.اما آنجا که براي شما روشن نيست اين شورش است، قيام است، فتنه است،در آنجا حضرت وظيفه را بيان کرده است. همه اين جزئيات را بيان کرده است.یعنی اينکه چيزي که روشن نيست شما بايد احتياط کنيد. دین ، تنها برادر انسان راه احتياط را وجود مبارک حضرت امير به کميل که از شاگردان مخصوص آن حضرت است آموخت. احتياط‌کننده يعني حائط دارد. شرح آن اين است که حضرت فرمود:کميل! «أَخُوكَ‏ دِينُكَ فَاحْتَطْ لِدِينِك»(3)، انسان يک برادر دارد و آن دين اوست و اين تقديم خبر بر مبتدا هم مفيد حصر است. نفرمود «دينک اخوک» دين تو برادر توست؛ چون «دين» مبتداست و «أخوک» خبر است. تقديم خبر بر مبتدا مفيد حصر است؛ يعني تو فقط يک برادر داري و آن دين توست. به کميل گفت: «أَخُوكَ‏ دِينُكَ»، حالا يک برادر داري به نام دين، اين برادر را حفظ بکن، بعد حضرت خودش در جمله ديگر تشريح کرد: «تَأْخُذَ الْحَائِطَةَ لِدِينِك‏».(4) احتياط مي‌کني؛ يعني دين خود را در وسط بگذار، دورش را حائط و ديوار بکش که ميوه درختان دين تو را هر کسي نچيند. آدم محتاط، يعني آدمي که دين او بارور است، درخت دين او بارده است، آدم بفهمي است، کارآمد است، علم دارد ، مؤثر هست. فرمود تو که حالا يک عضو مؤثري هستي، درخت خود را مثل درخت دشت قرار نده؛ مثل درخت منزلي قرار بده، دورش ديوار بکش که هر کسي نيايد از ميوه درخت تو استفاده نکند، از تو بهره سوء نبرد، اين را مي‌گويند احتياط. فلان شخص محتاط است؛ يعني دور دين خود را ديوار کشيده، هيچ بيگانه‌اي حق ندارد بيايد وارد باغ او بشود و از عِرض او، آبروي او استفاده کند، او را وسيله قرار بدهد. فرمود: آنجا که اين فتنه است؛ نه فتنه را تقويت بکن، نه فتنه‌گر را سواري بده. اگر مثل آن شتري باشي که شير مي‌دهند؛ کسي که شير مي‌دهد آن کودک را مي‌پروراند. فرمود فتنه را با شيردادن نپروران، بزرگ نکن! و اگر فتنه‌گر باشد به او سواري نده. بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظله) در جلسه درس اخلاق؛ 19/11/96 مرکز اطلاع‌رسانی اسرا ______________________ 1. نهج‌البلاغة صبحي صالح، حکمت1. 2. تمام نهج‌البلاغه، ص947 ـ 987. 3. الامالي (شيخ مفيد)،ص283 4. بحارالأنوار، ج2، ص246. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک آیه از قرآن کریم خداوند عوام را به خاطر ارتكاب معاصى و دانشمندان را به‌خاطر ترك نهى از منكر لعنت كرد. لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ چرا علماى نصارا و يهود آنان را از سخنان گناه آلود وخوردن مال حرام بازنمى‌دارند؟ چه بد است آنچه انجام مى‌دهند.مائده پیام ها ۱- مسئوليّت امر به معروف و نهى از منكر، در درجه اوّل متوجّه علماست. لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ‌ ... ۲- سكوت و بى‌تفاوتى علما، زمينه‌ى ترويج فساد است. تَرى‌ ... يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ‌ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ‌ ... ۳- علما بايد قدرت داشته باشند تا بتوانند علاوه بر موعظه و دعوت، جلوى مفاسد را بگيرند. «لَوْ لا يَنْهاهُمُ» ۴- اگر نهى از منكر، جلوى گناه را نگيرد، لااقل جلوى سرعت آن را مى‌گيرد. يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ‌ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ‌ ۵- علماى اهل كتاب، حتّى به حداقل وظيفه هم عمل نكردند. (در آيه‌ى قبل، اثم و عدوان و حرام‌خوارى، به عنوان گناه آنان شمرده شد. در اينجا كلمه عدوان نيامده، شايد اشاره باشد به اين‌كه اگر علماى اهل كتاب، قدرت جلوگيرى از عدوان را ندارند، چرا جلوى اثم و سحت را نگرفتند)؟! ۶- زيبايى علم، در اظهار آن و زشتى‌اش در سكوت و كتمان است. «لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ» ۷- سكوت عالم، بدتر از گناه خلافكار است. «لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ» ۸- تظاهر به گناه، كثرت گناهكار، سرعت در گناه، تنوّع در گناه و ... هيچ يك دليل بر سكوت علما نيست. تَرى‌ كَثِيراً مِنْهُمْ يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ وَ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ‌ (كلمه‌ى‌ «تَرى‌» رمز تظاهر به گناه، كلمه‌ى «كثير» رمز جمعيّت زياد، كلمه‌ى‌ «يُسارِعُونَ» رمز سرعت در گناه و كلمات «اثم»، «عدوان» و «سحت»، رمز تنوّع گناه است) 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
ارزش و اهمیت شغل پرستاری از منظر اسلا جایگاه پرستاری در آموزه‌های دینی و در سیره بزرگان الهی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار پرستارى بیمار از مصادیق «فعل معروف» و عملى مستحب است. و برای آن در صورت اخلاص در عمل و حسن نیت پاداش‌های بزرگی بیان شده است. مثل آن است كه او را از مرگ رهايي بخشيده است. در قرآن كريم در آيه 32 سوره مائده در اين‌باره مي فرمايد: «و هر كس انساني را از مرگ رهايي بخشد، ‌چنان است كه گويي همه مردم را زنده كرده است». در فرهنگ و معارف دینی کمالات معنوی و ثواب‌های اخروی، فقط منوط به عبادات مصطلح نیست. بطور مثال خدمت به خلق و غمگساری از دیگران، در سیر و سلوک معنوی و قرب به خداوند عاملی بی‌­بدیل است. حضرت صادق(ع) فرمود: «نشستن تو نزد بیمار (و مراقبت از او)، بهتر و بالاتر از نماز خواندنت در مسجد است».(1) امام خمینی فرموده‌­اند:«این شغل پرستاری از شغل‌های بسیار شریفی است که اگر چنانچه انسان با وظایف انسانی و شرعی خودش بکند، این یک عبادتی است که در فراز عبادت‌های درجه اول است. اگر انسان بایک بیمار به‌طور محبت، به‌طور برادری، به‌طور خواهری، مراعات احوال او را بکند و این برای انجام یک وظیفه انسانی- الهی باشد از عبادات بسیار، ارزشمند است».(2) بنابراین پیوند عرفان و معنویت با زندگی روزمره و رفتارهای هرکس، از افتخاراتی است که یک مسلمان با قصد و نیت خالصانه می‌­تواند به هر بهانه‌­ای به آن دست یابد و پرستار هم از این قاعده کلی و مهم مستثنی نیست. یعنی هم به وظیفه حقوقی خود عمل می­‌کند و به ازای آن به اهداف اقتصادی می­‌رسد و با نیت خالص به مراحل و مراتب بالای معنوی نائل می­‌شود. این تفاوت در نگرش و بینش از امتیازات بسیار کلیدی و مهم اسلام است. امام خمینی در مورد این نگرش، خطاب به پزشکان و پرستاران می‌­فرماید: «شما متوجه باشید که این شغل را خدای نخواسته آلوده نکنید به جهات مادی، به جهات دنیایی؛ که هم کار کرده باشید و هم اجر الهی نبرده باشید. شما کاری بکنید که این شغل شما الهی باشد، برای خدا باشد. منافات ندارد اینکه برای خدا باشد، لکن به شما هم مثلاً اجری بدهند، اینها منافات با هم ندارد. شما توجه داشته باشید به اینکه با این بیماران خوش‌رفتاری کنید، کمک کنید آنها را، دلجویی کنید از آنها. اینها افسرده هستند باید دلجویی کنید. این شغل از آن شغل‌های بسیار ارزنده است».(3) اگر حضرت زینب(س) را الگوی پرستاران می‌دانیم؛ باید نگرشی فراتر از پرستاری ظاهری و جسمانی یک بیمار داشته باشیم. ابعاد معنوی و تبیین و تبلیغ ارزش‌های الهی و دفاع از حق و حقیقت بارزترین ویژگی آن حضرت بوده است. حفظ وقار و عزت خویش از یک طرف و توصیه به صبر در برابر مشکلات و ناملایمات و نیز ارتباط با خداوند در اوج مصیبت‌ها از دیگر پیام‌های مکتب زینبی است. وظيفه‌­شناسي و مسئوليت‌پذيري هم در رفتارها و اقدامات ایشان مشهود و متجلی بوده است. ايثار و فداكاري از دیگر ارزش‌هایی است که باید در مورد پرستاران مورد عنایت قرار بگیرد. اینها از آموزه‌های دینی است که باعث کمالات معنوی و اجر دنیوی و اخروی است. پرستاری اولیاء الهی یکی از دلایل اهمیت پرستاری این است که اولیاء الهی و انبیاء و اهل­‌بیت(ع) از بیماران پرستاری می­‌کردند که به چند نمونه‌ اشاره می‌شود: حضرت یوسف امام صادق(ع) فرمود: «یکی از عواملی که موجب شد حضرت یوسف(ع)را فردی نیکوکار بدانند، این بود که در زندان به امر بیماران وپرستاری از آنان اهتمام می­‌ورزید و از آنان مراقبت می‌کرد».(4) بنابراین یکی از عوامل رشد و تعالی حضرت یوسف مراقبت از بیماران بوده است. پیامبر اکرم(ص) علی(ع) می­‌فرماید: «شبی تب وجودم را فراگرفت وخواب را از من ربود. بدین جهت رسول خدا(ص) تا صبح نیز بیدار بود و شب را بین من و نماز تقسیم می­‌کرد. پس از نماز نزد من می‌­آمد و جویای حال من می­‌شد و با نگاه کردن به من از وضعیت بیماری­‌ام اطلاع می‌­یافت و شیوه پیامبر تا طلوع صبح این چنین بود. پس از آنکه حضرت با اصحاب نماز گزاردند در حق من دعا کردند که خدایا! علی را شفا ده و سلامتی بخش که به‌خاطر بیماری­‌اش تا صبح نخوابیدم».(5)
👓 اولین بیانیه آقای مملو از و بود و مایه دلگرمی طلاب شد؛ 🔹 امیدواریم همین روحیه شجاعانه در برخورد با سکولارهای حوزوی که منشا و پدر معنوی و زمها هستند، حفظ شود. 💬 رضوان 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
🔴 احمق ها خیال کردند فیضیه موزه تاریخی است؛ فیضیه دژ محکم در برابر محافظه کاران و تقی زاده ها خواهد بود 🔺نهضت انقلاب اسلامی از شهر مقدس قم مادر انقلاب آغاز شد و اصالت مادر انقلاب، مدرسه علمیه فیضیه قم است و در گام دوم انقلاب، نابودی و خلاصی از تفکر جریان غربگرای داخلی، تقی زاده های امروز از فیضیه انقلابی خواهد بود. 🔺حوزه انقلابی با تداوم و استمرار فیضیه انقلابی محقق خواهد شد و امروز فیضیه دژ محکم در برابر محافظه کاران و تقی زاده ها باید باشد. 🔺عده ای احمق خیال کردند با تعطیلی برنامه های انقلابی در این مدرسه، فیضیه انقلابی تبدیل به موزه تاریخی میشود. 🔺امروز شاگردان امامین انقلاب به دنبال احیای فیضیه انقلابی هستند و هرگز اجازه نخواهند داد خناسان، سکولار ها و محافظه کاران حوزوی فیضیه را مصادره برای برنامه های خنثی نمایند. 🔺 این هشدار را مسئولان حوزوی جدی بگیرند اگر برنامه های انقلابی در فیضیه قم از سر گرفته نشود فرزندان انقلاب از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آتش به اختیار بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی نسبت به اجرای برنامه‌های انقلابی اقدام خواهند کرد. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 چقدر به عمل کردیم؟! ⬅️حضرت امام خمینی (ره) ♨️ بیدار بشوید دولت بیدار بشوید ملت ✓ همه در محضر خدا هستید❗️ ✔️ @emammedia
🔻 یک سؤال مهم از اعضای نشست دوره ای اساتید در ماجرای آیت الله یزدی و آیت الله العظمی شبیری بیانیه مفصلی در صیانت از جایگاه رفیع و منیع مرجعیت صادر نمودید‌‌‌‌. حال با توجه به اهانت به شخص رهبری که علاوه بر جایگاه مرجعیت در عصر حاضر زعیم قوم نیز هستند‌‌، تا بحال به بیانیه ای از طرف نشست اساتید دست نیافتیم! بی صبرانه منتظر واکنش جدی نشست دوره ای اساتید به اهانت به جایگاه زعامت و مرجعیت هستیم!! 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
🔘ترور شخصیت چهره های انقلابی هنر این است که نقشه و توطئه دشمن را، نقطه‌ای را که آماج حمله‌ ‌دشمن است، بشناسیم و برای مواجهه و مقابله‌ با او، برای خنثی کردن کار دشمن، طرح، انگیزه و فکر داشته باشیم. 🎤امام خامنه ای؛؛ ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ 🔷 انقلاب اسلامی چندین دهه است که نقشه‌های دویست‌ساله دستگاه استکبار درباره اسلام و ایران اسلامی را نقش بر آب نموده است. بر همین اساس دشمنان از به شدت دلخور هستند چراکه این انقلاب شکوهمند توانسته است نقاب دروغین را از چهرۀ بزک‌شده آنها کنار بزند. 🔷اما آنان بیکار نمی‌نشینند و مدام طرحی نو درمی‌اندازند و براندازی نظام و کم‌فروغ شدن نور علم و دانش در را دنبال می‌کنند. چنین روندی مسئولیت فضلای حوزوی را بیش‌ازپیش بیشتر می‌کند و دلیل دشمنی آنان با حوزه که سرچشمه این انقلاب است را آشکارتر می‌نماید. 🔷 البته کار دشمن دشمنی کردن و نقشه کشیدن است و ما موظفیم تا نقشه‌های دشمنان را به‌خوبی بفهمیم، نقاط حساس و چهره‌های شاخصی که آماج تیر رسانه‌های بیگانه‌اند را موردتوجه قرار دهیم و از آنها حمایت نماییم. 🔷 اگر نسبت به لجن پراکنی رسانه‌های معاند و بازوهای رسانه‌ای آنها علیه چهره‌های حوزه انقلابی بی‌توجه باشیم و برای خنثی کردن نقشه‌هایشان طرح و فکر و انگیزه نداشته باشیم؛ در ترور شخصیتی آنها دخیل خواهیم بود. 🖋 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما پیروزیم، ما قدرتمندیم، ما می تونیم پیش بریم، ما می تونیم پرچم اسلام را نگه داریم، خدا این توان را به این ملت داده. ✅ این ملت یک ملت نمونه است، حقیقتا با ارزشه و جوهر ایمان در اون بسیار برّنده است. ✅ ضعف‌هایی گاهی نشون می‌دیم، اما اون جوهر و بنیه، بنیه بسیار مستحکمیه و می‌تونیم پیروز بشیم البته شرط داره.... ✅ همه این امتیازها ناشی از ایمانه، اگر نبود همه اینها خواهد رفت و لذا قرآن به ما میگه: و لا تحنوا، سست مشوید، و لا تحزنوا، اندوهگین مشوید، و انتم الاعلون، خطاب به تک تک ماست، شما هستید برتران اما ان کنتم مومنین. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
🔴«اهم واکنش‌ها به سخنان شیخ هتاک محمود امجد ۱) انتشار بیانیه محکومیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ۲) انتشار بیانیه محکومیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ۳) انتشار بیانیه آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با عنوان «تجدید بیعت حوزه‌های علمیه با امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» و انتساب امجد به گستاخی و ساده‌لوحی ۴) موضع‌گیری آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه ‏مجلس خبرگان رهبری : امجد ساده لوح، هتاک، خودباخته، گم گشتگه، بی‌هویت و منفعل است او کسی است که جای مظلوم و ظالم را عوضی گرفته است ۵) موضع‌گیری آیت الله رشاد، رئیس حوزه‌های تهران :امجد اعتدال روحی، فکری و سیاسی ندارد ۶)موضع گیری آیت الله محمدی ری‌شهری: به طور قطع کسی که به آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) اهانت می‌کند و با این بزرگوار به مخالفت قیام می‌کند، اهل دوزخ است ۷) تجمع طلاب ‏کرمانشاهی در محکومیت سخنان امجد در مورخ ۲۹ آذر ۹۹ 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
✅ انتقاد جدی کیهان به رئیس برای کنترل روزنامه‌ی کیهان نوشت: 🔗 این روزها خبرهای تلخی از دامنه گسترده دام‌های مجازی به گوش می‌رسد؛ از جولان سایت‌ها و صفحات اینستاگرامی قمار و شرط‌بندی‌های خانمان‌سوز تا راه‌اندازی پویش‌های مبتذل و افزایش لایوهای حیرت‌انگیز و پرده‌درانه‌ای که مستقیم دختران و پسران نوجوان کشورمان را هدف گرفته است. از قوه قضائیه انتظار می‌رود به موضوع رهاشدگی فضای مجازی در کشور جدی‌تر از قبل ورود پیدا کند. کاش ریاست محترم قوه قضائیه همانطور که به درستی برای بررسی آبگرفتگی منازل مردم و سیلاب در خوزستان نماینده ویژه به منطقه اعزام کردند، گروهی ویژه را برای پیگیری سریع سیل ویرانگر و مخرب و آلوده فضای مجازی که زندگی مردم را تهدید می‌کند تشکیل دهند. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
❌ گزارش حرکت مطالبه گرانه مادران درخصوص سالم سازی فضای مجازی ❌ بسم الله الرحمن الرحیم امام خامنه ای: 《فضای مجازی حقیقتاً قتلگاه جوانان شده است؛ منطقه عظیمی از آن دست دشمن است. باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید.》 شاید سال ۹۵ که رهبر معظم انقلاب اسلامی از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان نام بردند هیچ یک از ما باور نمیکردیم روزی برسد که سن اشاعه فساد و فحشای علنی در این فضا به زیر دبستان و دبستان برسد! اما امروز با یک جستجوی کوچک به راحتی میتوان به مصادیق پرپر شدن اخلاق، فرهنگ و معنویت کودکان، نوجوانان و جوانان در این فضا دست یافت. بر همین اساس تعدادی از مدیران گروه های فعال فزهنگی بانوان کشور به نیایت از خیل کثیر ، امروز حرکت مطالبه گرانه ی خود را با هدف مطالبه سالم سازی فضای مجازی آغاز کردند. به عنوان اولین گام از این حرکت مطالبه گرانه به شورای عالی فضای مجازی رجوع کرده و درخواست دیدار با مسئولین این شورا در جهت طرح دغدغه های مادرانه ناظر به آسیبهای وارده بر کودکان و نوجوانان در این فضا را داشتند. نهایت الامر با آقای سید آرش وکیلیان یکی از مشاوران جناب آقای فیروزآبادی جلسه ای تشکیل و در این جلسه مواردی توسط خواهران به عنوان مطالبات مردمی مطرح شد که به شرح ذیل است: طبق حکم مقام معظم رهبری چند دستور در راستای نیل به اهداف جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی مطرح شده که مهمترین آنها عبارتند از؛ - راه اندازی مرکز ملی فضای مجازی -برنامه ریزی و هماهنگی مستمر برای صیانت از آسیبهای ناشی از فضای مجازی با اختیاراتی که در این حکم به شورا تفویض شده سوال این است که چرا از سال ۱۳۹٠ تا کنون ما با چنین مسیر رو به افول و اضمحلالی در فضای مجازی روبرو هستیم؟! لازم است مسئولان شورا پس از این بازه ی زمانی توضیح دهند که طی این سالها دقیقا در بحث طراحی و نظارت چه کرده اند که اکنون هیج قبحی در این فضا باقی نمانده که شکسته نشده باشد. در پاسخ به این سوالات خصوصا ناظر به بحث وظیفه ی نظارتی مرکز ملی فضای مجازی که در بند ۴ وظایف این مرکز ذکر شده است و وظایف کمیسیون امنیت فضای مجازی در این موارد، مشاور محترم دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی ارائه نمودند که در جمله زیر خلاصه میشود: «طبق قانون ما وظیفه نظارتی داریم که بر اساس آن گزارشات تخلفات در فضای مجازی در مرکز تهیه شده و به منظور رسیدگی به مراجع دیگر از جمله قوه قضائیه ارجاع میشود» سوالی که پس از توضیحات مطرح شد این بود که بعد از ارسال گزارشات نحوه پیگیری چگونگی به نتیجه رسیدن گزارشات در جهت رفع معضلات فرهنگی گزارش شده چیست؟ پاسخ نشانگر خلا قانونی بزرگ و شاید اهمیت دار ترین نکته ای که منجر به چنین نابسامانی ای در فضای مجازی شده بود؛ اینکه وظیفه ی نظارتی مرکز ملی در این مرحله بدون وجود هیچ بستر قانونی ای در راستای پیگیری پرونده های گزارش شده به پایان میرسد! با طرح چنین مسئله ای گروههای مردمی در همین جلسه پیشنهاد دادند که در صورت اطلاع رسانی گزارشات ارسال شده به مراجع رسیدگی کننده میتوان با شکل دهی موجهای مطالبه مردمی حصول نتیجه را به صورت آتش به اختیار پیگیری نمود. مصوب شد مراتب این پیشنهاد به استحضار آقای فیروز آبادی رسیده و طی بازه زمانی ده روزه پاسخ ایشان به اطلاع مطالبه گران برسد. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
اصغر حسنی: جهان امروز و واقعیت تلخِ قهرمانان مجازی امروزه قهرمانان مجازی جای قهرمانان حقیقی را گرفته‌اند و این واقعیت، متعلق به جامعه خاصی نیست. حکومت‌ها چه دموکراتیک باشند، چه خودکامه، چه اخلاقی باشند و چه لائیک، از این آفت مصون نیستند. در واقع، می‌توان گفت که هر چقدر زیرساخت رسانه‌های حقیقی و مجازی گسترده‌تر باشد، این عارضه نیز همه‌گیر‌تر است. قهرمانان مجازی می‌توانند در ‌اشکال مختلف ظاهر شوند؛ چهره‌های سلبریتی، قهرمانان ورزشی و خصوصاً، ستارگان سینما و بازیگران نقش‌های برتر فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، را می‌توان در زمره قهرمانان مجازی به‌ حساب آورد. یک قهرمان مجازی به خودی خود، فرد نامطلوبی نیست و الگوگیری و گرایش به قهرمانان و قهرمان‌پروری نیز امری طبیعی است و ریشه در همذات‌پنداری ما انسان‌ها دارد. اما، چیزی را که در عمل ما شاهدیم این است که پدیده مدرن قهرمانان مجازی، عوارض و آسیب‌های زیادی را متوجه جامعه می‌کند. قهرمان مجازی، همان‌طور که از نامش پیداست، یک قهرمان واقعی نیست و ویژگی‌های درخور تحسین او را ندارد. به‌عنوان مثال، یک خلبان شجاع در زمان جنگ، از جان خود می‌گذرد و با بهره‌گیری از مهارت خود، ضربات مهلکی را به دشمن وارد می‌کند. سال‌های بعد و زمانی که صلح بر قرار است، یک هنرپیشه نقش او را بازی می‌کند. در عالم واقع، معمولا این هنرپیشه است که قلب‌ها را فتح می‌کند و به شهرت می‌رسد و همه کس در همه‌جا او را تحسین می‌کنند. یا وقتی که یک ورزشکار و خصوصاً فوتبالیست، کام مردم را شیرین می‌کند و آوازه‌اش به همه جا می‌رسد، یک قهرمان مجازی است. ظاهرا تا اینجا، مشکلی وجود ندارد، ولی وقتی که همین قهرمان هوس می‌کند در دنیای حقیقی پا بگذارد، ممکن است که مشکلات زیادی بروز کند و این چیزی است که ما در ‌اشکال مختلف شاهد آن هستیم، که به چند نمونه از آنها، در زیر‌ اشاره می‌شود. جوامع امروزی در مقایسه با گذشته، بسیار پیچیده‌تر شده و به همین خاطر، مدیریت آن نیز باید متناسب با این پیچیدگی باشد. جهت‌گیری مراکز علمی ‌و دانشگاه‌ها نیز همسو با همین پیچیدگی است؛ هزاران متخصص و کارشناس آموزش می‌بینند و پس از آن، سال‌ها تجربه کسب می‌کنند، تا شاید بتوانند حوزه‌های مختلف جامعه را خوب مدیریت بکنند. اما، چیزی را که ما در کشورهای مختلف جهان شاهد هستیم، وارونه شدن این روند است؛ کسانی که قهرمان مجازی هستند، با رای هواداران خود، پست‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند. روند فوق علاوه ‌بر اینکه دانشگاهی‌ها و دانش آموخته‌ها را دلسرد و مایوس می‌کند، هزینه‌های گزاف و در بسیاری از مواقع، غیرقابل جبرانی را متوجه همان مردمی می‌کند که به عشق قهرمان خود، رای به صندوق انداخته‌اند. این قهرمانان، که نوعا تخصص، تجربه و سواد کافی ندارند، اگر دغدغه کار مردم و جامعه خود را داشته باشند، مجبورند که هزینه کنند و از دیگران مشورت بگیرند. ولی متأسفانه، معمولا چیزی که در عمل رخ می‌دهد، این است که همین چهره‌های مشهور و محبوب، بازیچه افراد و جریان‌های سودجو قرار می‌گیرند. یک نمونه دیگر از تأثیر سوء قهرمانان مجازی بر جوامع، تبدیل شدن آنها به سرشاخه‌های فکری است. این پدیده جدید هر چند برای همه کشورها، یک عارضه است، ولی برای کشورهایی که برای قدرت‌های غربی، هدف محسوب می‌شوند، در شرایط حساس می‌تواند بسیار خطرناک باشد. سطحی بودن، غیرواقعی بودن، تخصص و تجربه نداشتن و خصوصاً، سر در نیاوردن از پیچیدگی‌های سیاسی و دیپلماتیک، ویژگی‌هایی هستند که نوعا (البته، نه در همه‌جا و برای همه‌کس) قهرمانان مجازی واجد آنها هستند. در ارتباط با اثرات سوء قهرمانان مجازی، بیش از این می‌توان حرف زد و در اینجا، به همین چند مورد اکتفاء می‌شود. در هر حال، واقعیت این است که در دنیای امروز لشکر مجازی‌ها به پیش می‌تازد و جوامع را از کیفیت و معنا تهی می‌کند. در یک جمع‌بندی، می‌توان گفت که قهرمانان مجازی قطعه‌ای از یک پازل بزرگ جوامع امروزی هستند، قطعات دیگر آن، غلبه عدد بر کیفیت، مصرف بر تولید، جایگزین شدن داده‌ها به جای علم، جایگزین شدن ارتباطات حاضر با غایب به جای حاضر با حاضر و... هستند. در اینجاست که رسالت حساس رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری، برجسته می‌شود و همه آنها باید متوجه باشند که دامن ‌زدن قهرمان‌پروری‌های بی‌جهت، دودش به چشم آحاد جامعه می‌رود و در چهره‌سازی‌ها، باید به اصل شایستگی و توازن توجه داشته باشند. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
این حق مردم ماست که مالک فضای مجازی‌ای باشند که در آن زندگی می‌کنند. مادر حق دارد بدون آنکه هر لحظه مضطرب باشد چه بلایی قرار است سر فرزندش بیاید گوشی تلفن همراه را در اختیار او بگذارد اما شما با کوتاهی در انجام وظیفه‌تان این حق را از مادران این سرزمین سلب کردید. مردم ما حق دارند به‌جای آنکه در معدنی پر از مسمومیت و آلودگی زندگی کنند و هر روز شاهد از بین رفتن قناری‌های زیبا و بی‌گناهشان باشند در یک فضای امن و پایدار زندگی کنند. لطفا فرزندان ما را هم فرزند خودتان بدانید. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
مرگ قناری‌ها (فضای مجازی) در اوایل قرن بیستم قناری‌ها همکاران بسیار محبوب معدنچیان بودند و آنها هرگز حاضر نبودند بدون حضور این همکاران کوچک، کارشان را شروع کنند. تا پیش از پیدا شدن این عضو جدید برای خانواده معدنچیان آنها تلفات بسیار زیادی را متحمل می‌شدند. این تلفات ناشی از انتشار گازهای منوکسیدکربن بود. اما قناری‌ها لطف بزرگی در حق کارگران معدن کردند. قناری‌ها(مثل دیگر پرنده‌‌ها) به علت سیستم تنفسی خاصی که دارند بسیار زودتر از انسان‌ها تحت تأثیر گاز منوکسیدکربن می‌میرند. معدنچیان هر روز یک قناری با خودشان به معدن می‌بردند و به محض آنکه شاهد مرگ پرنده بودند با سرعت معدن را‌ ترک می‌کردند. چند روز پیش کلیپی در سطح جامعه پخش شد که بخشی از گفت‌وگوی یک هرزه‌نگار اینستاگرامی ‌با یک نوجوان را روایت می‌کرد. روایتی تلخ و تکان‌دهنده. خبر آن‌قدر ناراحت‌کننده و شوک‌آور بود که به سرعت به گوش همگان رسید و حتی وزیر مربوطه هم از آن مطلع شد. او در واکنش به این قضیه گفت: «فیلم منتشرشده، تلخ و آزاردهنده بود... البته من هم از چند شب پیش در تلاش هستم، آدرسی از این کودک و خانواده‌اش پیدا کنم تا در صورت امکان کمکی به آنها صورت بگیرد و این کودک معصوم، نجات پیدا کند. توصیه من هم به نهادهایی که این فیلم‌ها را پخش می‌کنند این است که به طریقی سیاه‌نمایی نکنند که ضدانقلاب‌ها و دشمنان ما فکر کنند وضعیت کل کودکان و نوجوانان در کشور ما به همین شکل است.» بخش مهم صحبت‌های آقای جهرمی یک عبارت دو کلمه‌ای است: «کودک معصوم». بله درست است آقای وزیر! ما هم اتفاقا همین نگاه را نسبت به کودکان و نوجوانان عزیزمان داریم. آنها در حکم همان قناری‌هایی هستند که قربانی زیاده‌خواهی صاحبان معادن می‌شوند. کسی نوجوانان را متهم نکرده است. کودک و نوجوان فطرت پاکی دارد. این فطرت پاک در مقابل زیست‌بوم آلوده‌ای که شما مصرانه از مردم می‌خواهید در آن زندگی کنند از پا در می‌آید. مشکل نه از کودکان و نوجوانان ماست که از آلودگی بالای این شبکه‌هاست و درست به همین دلیل شما هیچ‌گاه به فرزندان خودتان اجازه استفاده از اینستاگرام را نداده‌اید. نوجوانان نشانه‌های خوبی برای سنجش میزان آلودگی این زیست‌بوم جدید هستند. همین کودکان و نوجوانان مدتی پیش از چالش مومو متأثر شدند. چالشی که ‌ترس و اضطراب آزاردهنده‌ای را به آینده‌سازان این سرزمین تحمیل کرد و آثار آن هنوز باقی است. چندی پس از آن چالش شرم‌آور پایین کشیدن شلوار از پای پدر و مادر و نمایش آنلاین آن برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی دامنگیر این کودکان رهاشده و بی‌پناه در این فضای مجازی بسیار آلوده شد. با اندکی جست‌وجو در پیامدهایی که حضور فرزندان ما در این فضا داشته است متوجه عمق فاجعه می‌شویم. مطلبی که البته هیچ انتهایی برای آن تصور نمی‌شود. این مطلب البته کاملاً قابل پیش‌بینی بود و حتی توسط نهادهای بین‌المللی نیز به دولت‌ها تذکر داده شده بود. یونیسف ماه‌ها پیش و با توجه به همه‌گیر شدن ویروس کرونا هشدار داد که با توجه به حضور بیشتر کودکان در فضای مجازی باید از آنها مراقبت جدی به عمل آورد و نهادهای مختلف دولتی و خانواده در این زمینه مسئولیت دارند. یونیسف تصریح کرد فضای مجازی کنونی از امنیت و پایداری لازم برای زندگی برخوردار نیست و دولت‌ها را موظف کرد نسبت به خطرات این فضا به خانواده‌ها هشدار بدهند. کاری که هرگز توسط شما به‌صورت درخوری صورت نگرفت. آقای وزیر خوب می‌دانید متأسفانه همه‌روزه شاهد از دست رفتن معصومیت این قناری‌های زیبا و امیدهای آینده کشور هستیم. پیگیری وضعیت آن نوجوان عزیز هر چند لازم است اما هیچ عاقلی آن را راهکار حل مشکل گازهای سمی ‌موجود در فضای آلوده زندگی فرزندانمان نمی‌داند. راه‌حل همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند. شما فقط در حق فرزندان خودتان احساس وظیفه کردید و به آنها اجازه ندادید در این فضای آلوده تنفس کنند تا نفسشان از حرکت نایستد. و در حالی که موظف بودید، در قبال فرزندان این مرز و بوم تکلیفتان را ادا نکردید. رهبر معظم انقلاب بارها راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را از شما مطالبه کردند، انتقاد کردند، توبیخ کردند اما متأسفانه شما دائما هنرمندانه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردید؛ یک‌بار به غلط از پیشرفت 80 درصدیِ وظایف محوله به وزارت تابع خود در این زمینه خبر دادید که متأسفانه مورد تایید نهاد ناظر بر عملکرد شما یعنی شورای عالی فضای مجازی قرار نگرفت و این نهاد پیشرفت 30 درصدی شما را تایید کرد. بار دیگر انگشت اتهام را به سوی دیگر نهادهای مسئول در این زمینه نشانه رفتید حال آنکه به خوبی می‌دانید بیشترین نقش و تکلیف را در این زمینه وزارت ارتباطات برعهده ‌دارد. آقای وزیر ادامه در زیر:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا