توضیح و تبیین بخشی از دعای ماه رجب.pdf
215.9K
نسبت به عبارات دعاهای ماه رجب دیده شده، بعضاً برداشت ها و معانی اشتباه و خلاف توحید، صورت گرفته است، لذا ضرورت توضیح مختصری در این باب احساس شد. با مقداری تأمل در این عبارات بلند، هم از معارف زیبای آن مقداری بهره مند می شویم و هم سوء برداشت ها برطرف می شود. انشاء الله https://eitaa.com/sobh255
تبیین روایت مشهور « لو لاک ... ».pdf
190.7K
تبیین روایت مشهور « لو لاک ... »
«يا أَحْمَدُ! لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما»
در این روایت چنین آمده است که اگر حضرت فاطمه (س) خلق نشده بود، پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم خلق نمی شدند، این کلام را چگونه می توان با مقامات حضرات نبوی و علوی (علیهما وآلهما الصلاة و السلام) سازگار دانست ؟
@sobh255
هفته گذشته توفیق بود زائر امام هشتم علیه السلام بودم و در نماز جمعه مشهد مقدس حضور داشتم.
آنچه امام جمعه محترم فرمودند، آن بود که هر یک از زن ومرد، همسرش را در مقابل دیگران و حتی در حضور فرزندان، محترمانه خطاب کند نه آنکه مانند بچه خودش، یا سبک خطاب کند، حال این محترمانه صدا زدن می تواند اسم کوچک همسر یا با اضافه کردن آقا یا خانم باشد.
اما آنچه بعضی افراد و رسانه های بی تقوا نشان دادند این بود که ایشان گفته اسم زن را نبرید!!!
تفاوت از کجا....تا کجا...
چنین موجوداتی هستند....
https://eitaa.com/sobh255
بسمه تعالی
قابل توجه گروه های سرود انقلابی
چند سالی هست که گروه های سرود خوبی از نوجوانان انقلابی تشکیل شده و کارهای زیبا و ماندگاری هم ارائه داده اند که جای تقدیر دارد اما دو مسئله ذهنم را مشغول کرده که کوتاه و دوستانه تذکر می دهم :
1. سرپرستان، باید مراقب باشند این نوجوانان پاک و معصوم که معمولاً هم از درون تشکل های مذهبی و خانواده های متدین به آنها امانت سپرده شده را نا خواسته، به وادی موسیقی و خوانندگی نکشانند. و متأسفانه نوع موسیقی های زمینه و نواها اخیراً چرخش نرم به این سمت را نشان می دهد در حالی که مقام معظم رهبری می فرمایند : « به طور کلی، ترویج موسیقی - هرچند موسیقی حلال باشد - با اهداف عالیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگار نیست و بهتر است جوانان عزیز وقت با ارزش خود را صَرف یادگیری علوم و فنون لازم و مفید نموده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم، پر نمایند.»
2. موضوع اشعار که ابتدا بیشتر در موضوعات انقلابی و جهادی و اسلامی بود، اکنون از نظر محتوا به سمت وطن پرستی رفته است. گر چه سرود درباره میهن دوستی هم خوب است اما اگر وطن پرستی و نژاد ایرانی را برجسته کردیم و اسلام و انقلاب و جهاد و مسلمانان و مظلومان در گفتار و افکارمان کمرنگ شدند، آنگاه تفاوت ما با دیگران در چیست؟ مسلماً در آمریکا و چین و کره هم سرودهای وطنی خوانده می شود، فرق ما با آنها چیست؟ بغیر از ریش و استفاده از نام اسلام در مواقع منفعت ؟؟!!
https://eitaa.com/sobh255
یک #شبکه اجتماعی ناشناخته را
بعضی از #مسئولین_غربگدا
سر زبان ها انداختند، بطوری که دعوتنامه هایش خرید و فروش میشود.
فردا روز اگر سؤال شد چرا هنوز #نرم_افزارهای_ایرانی در مهجوریت هستند؟
همین مسئولین، با ژست آزادی مردم در انتخاب و امثال آن
شانه از #پاسخگویی خالی نکنند
@sobh255
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
ابَوُالصّلت هَروي روايت كرده است كه در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا(عليه السلام) رفتم
حضرت فرمود كه
اي ابوالصَّلْت اكثَر ماه شعبان رفت و اين جمعه آخر آن است
پس تدارك و تلافي كن در آنچه از اين ماه مانده است تقصيرهايي را كه در ايّام گذشته اين ماه كرده اي
و بر تو باد كه رُو آوري بر آنچه نافعست براي تو
و دعا و استغفار بسيار بكن
و تلاوت قرآن مجيد بسيار بكن
و توبه كن بسوي خدا از گناهان خود
تا آنكه چون ماه مبارك درآيد خالص گردانيده باشي خود را از براي خدا
و مگذار در گردن خود امانت و حق كسي را مگر آنكه ادا كني
و مگذار در دل خود كينه كسي را مگر آنكه بيرون كني
و مگذار گناهي را كه مي كرده اي مگر آنكه ترك كني
و از خدا بترس و توكّل كن بر خدا در پنهان و آشكار امور خود
و هر كه بر خدا توكّل كند خدا بس است او را
و بسيار بخوان در بقيّه اين ماه اين دعا را:
اَللَّـهُمَّ اِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنا فيما مَضي مِنْ شَعْبانَ، فَاغْفِرْ لَنا فيما بَقِيَ مِنْهُ.
بدرستي كه حقّ تعالي در اين ماه آزاد مي گرداند بنده هاي بسياری را از آتش جهنّم براي حرمت ماه مبارك رمضان
منبع : مفاتیح الجنان
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
@sobh255
بسمه تعالی
قال الباقرعلیه السلام:ایاک والرجاء الکاذب فیوقعک فی الخوف الصادق
بپرهیزازامید نابجا غیرواقعی که تو را در ترسی حقیقی می افکند
آقایان
سعید جلیلی
محسن رضایی
سیدابراهیم رئیسی
علیرضا زاکانی
سیدامیرحسین قاضیزاده هاشمی
سلام علیکم
وضعیت نابه سامان امروزکشور، برکسی پوشیده نیست وهمین شرایط شما بزرگواران را به نتیجه رساند که وارد میدان شوید.
امروزشما هریک طرفدارانی دارید وشعارها وبرنامه هایی، اما آنچه بین شما مشترک است آنست که هرسه جریان ارزشی وانقلابی وتحول خواه را نمایندگی میکنید.
اما چون مؤمن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود با توجه به تجربه سالهای گذشته، بایدبه گونه ای عمل کرد که از تقسیم و شکسته شدن آرا جلوگیری شود، دلخوش کردن به دور دوم رها کردن نقد برای نسیه وخلاف احتیاط است که الاحتیاط طریق النجاة واحتیاط شرط عقل است...
لذا حال که به انتخابات نزدیک میشویم، ما که همه شما را برای این مقام صالح، واصلح ازسایررقبا میدانیم درعین حال ازشما میخواهیم تا ترتیبی اتخاذ شود که فقط یک نفر از پنج بزرگوار دررقابت باقی بماند و بقیه شخصیت ها او راحمایت و پشتیبانی کنند که اگر چنین نشود و اتفاقی که نباید، بیفتد بدانید که مغضوب مردمی خواهید بود که روزها برای این جریان(نه فرد) ازوقت و جان و مال و...مایه گذاشته وهزینه کردند وخدا نیز ذوانتقام است وان الله یدافع عن الذین آمنوا...
ممکنست هرکس بجهت برنامه هایی که دارد،احساس تکلیف برماندن کند،اما براساس دفع المفسدة اولی من جلب المنفعة، دفع افسد، رضایت به مقداری ازهدف برای ازدست نرفتن تمام آن، الاهم فالاهم و... این مسئله شکل دیگری می یابد.
بدانید فرق ما با کاندیدای پوششی سال۹۶ آنست که او از ابتدا برای نماندن آمده بود، ولی ما پس از ارائه برنامه ها و... نظرات و اقبال مردمی را در نظر گرفته و آنکه رأی بیشتر مردم را دارد خواهد ماند، و این تکلیفیست که بر دوش خود شما نامزدان محترمست، نه ستادها و طرفداران شما.
والسلام علی من اتبع الهدی
جمعی ازهوادارانتان
👆👆👆نشرحداکثری تا به خود نامزدها برسد
⁉️ در انتخابات به تکلیف عمل کنیم یا نتیجه را در نظر بگیریم ⁉️
یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطهی «تکلیفمداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟
🔸 امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟
🔸 امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختیها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟
🔸 حتماً تکلیفگرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجهی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه.
🔸 البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجهی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده،
کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامهریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده.
🔸 بنابراین، این که تصور کنیم تکلیفگرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.
🔸 در دفاع مقدس و در همهی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهمالسّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فیسبیلالله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامهریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست.
♦️ بنابراین تکلیفگرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست میآید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامهریزی کند.
( بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان )
چند شب قبل، اتفاقی دقایقی از برنامه دورهمی را دیدم
سؤال و جوابها اغلب غیر مفید، یا حول شخصیت ها و آثار فرهنگ های بیگانه بود
این ها چه تناسبی با رسالت رسانه ملی که باید دانشگاه عمومی باشد، دارد؟
بنظرم صدا و سیما باید، حداقل در این برنامه هایی که خودش می سازد ، از فرد محوری و سلیقه ای عمل کردن عبور کند، برنامه ها را با کارشناسی جمعی، هدفمند و به رسالت خود نزدیکتر کند.
پدر مادر های محترم 🌷
توجه ‼️ توجه ⁉️
کارشناس ها همه اتفاق نظر دارند که کار مداوم بچه ها با گوشی و فضای مجازی برای بچه ها مضرات و خطرات زیادی دارد
خطرات جسمی 👂👀💪
خطرات روحی 😞😤
خطرات اخلاقی ☠️
ولی به بهانه برنامه « شاد » و کلاس های مجازی همه ساکت شده بودند 😷
اینک با شروع فصل تابستان و تعطیلی اغلب کلاس ها
وقت آن رسیده که به کمک فرزندانتان بشتابید🏃♂️
و کار کردن فرزندانتان را با گوشی و اینترنت 📱
محدود و مدیریت کنید.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
بسمه تعالی
مطالبی در آستانه آغاز به کار دولت جدید :
1- روی کار آمدن رئیس جمهوری ارزشی برای مردم و حزب الهی ها یک پیروزی و نعمت است و این نعمت هم یک آزمایش الهی است. پیامبراکرم (ص) فرمود : من از امتحان خوشی ها ، بر شما نگران ترم تا امتحان گرفتاری ها.
چرا که ما در امتحان گرفتاری ها صبر می کنیم، اما در امتحان خوشی ها معلوم نیست شکر آن خوشی را بجا آوریم.
2- در عین اینکه مشکلات کشور را قابل حل میدانیم، اما شرایط موجود و عقلانیت، ما را بر آن میدارد که توقعات از دولت جدید را بالا نبریم.
3- دولت سیزدهم، گر چه مستقل و فرا جناحیست و در این مدت از هر دانا و نادانی نظر خواهی کرده، اما چنانکه رئیس جمهور محترم منتخب میدانند، دولت سهامی احزاب نیست بلکه سهم مردم است و انشاء... عملکردش مطابق انتظارات مردم خواهد بود و بر نا رضایتی جریانات و سیاسیون و هوچی گرهای رسانه ای شان وقعی نمی نهد.
4- جناب آقای رئیسی یکی از چندین فرد ارزشی ثبت نام کرده در انتخابات ( اعم از تأیید شده و تأیید نشده ) است، بنابراین باید لااقل به تعداد همین افراد تفاوت سلیقه را در میان افراد ارزشی محترم بشماریم، هر کدام از ما نزدیک به یکی از این سلابق متفاوت هستیم و یا حتی سلیقه ای متفاوت با همه این سلایق هستیم و البته محترمست، بنابراین رئیس جمهور منتخب را نباید بخاطر تفاوت سلیقه با خودمان یا دیگر افراد ارزشی متهم کنیم، و همینطور دیگران را بخاطر تفاوت سلیقه با ایشان. باید حق کارشناسی همه دستگاه ها و قوا را به رسمیت بشماریم گرچه با هم متفاوت باشد.
5- بت سازی نکنیم، افراط ها معمولاً به تفریط هم می انجامد ، چنانکه نسبت به رئیس دولتهای نهم و دهم چنین اتفاق افتاد، عده ای خصوصا در ابتدای کار، بودند که او را محور میدانستند و هیچ چیز غیر او را نمی پذیرفتند، و عده ای هم خصوصا در اواخر بودند که از هر مشکل و کاهی ، کوهی میساختند و به سفارشات رهبری معظم مبنی بر حفظ آرامش جامعه و اصلی فرعی کردن مسائل، عمل نمیکردند و هر دو گروه ادعای انقلابی گری داشتند، و شاید واقعا هم انقلابی بودند اما آن درک و بصیرت لازم را نداشتند. انسانها در شخصیتها و توانائیها و انقلابی گری یکسان نیستند، در قضاوت ها ، باید ملاک های اصلی انقلابی گری توصیف شده در بیانات مقام معظم رهبری، مورد توجه قرار گیرد.
ولاحول و لاقوة الا بالله
@sobh255