غصه ای با نام #شاد
مضرات کار مداوم با ابزارهای الکترونیکی برای کارمندان و توده زیادی از مردم، نا آشنا نیست.
یک پله بدتر آنست که این کار مداوم در فضای اعتیاد آور مجازی باشد.
محسنات این ابزارها و فضای مجازی را نمی توان منکر شد، اما تبعاتی چون ایجاد مشکلات جسمی، روحی، ذهنی، از طرفی و مضرات فضای مجازی رها شده را، از طرفی دیگر نمی توان نادیده گرفت.
حال اگر افراد درگیر با این طوفان مصیبت، نوجوانان و کودکان بی پناه و معصوم ما باشند، با اندکی تأمل می توان تصور کرد که نتیجه این جدال چه خواهد بود.
نمی دانم مسئولین، در راه اندازی برنامه شاد، تا چه اندازه، به این نکته توجه داشته اند، اما این مطلب پیچیده ای نیست که اگر این کج راهه و این مسیر غلط ادامه یابد، در آینده ای نه چندان دور دغدغه ای که امروز نسبت به رابطه جوانان و فضای مجازی داریم را باید، نسبت به کودکان و فضای مجازی داشته باشیم.
خصوصا آنکه بسیاری از معلمان و مدارس پیامرسان های دیگر (داخلی-خارجی) را در کنار برنامه شاد به کار می گیرند....
در خانه اگر کس است یک حرف بس است
والسلام ✍ز-م
@sobh255
قال علیه السلام عند قبره صلی الله علیه وآله ساعة دفنه:
ان الصبرَ لجمیلٌ الا عنک، وانّ الجزعَ لقبیحٌ الا علیک، وانّ المصابَ بک لجلیلٌ، وانه قبلَک وبعدَک لجَلَلٌ.
امیرالمؤمنین ع نزد قبر رسول الله ص هنگام دفن آنحضرت فرمود:
(یا #رسول الله)
شکیبائی نیکوست، جز در غم از دست دادنت
وبی تابی ناپسند است، جز در اندوه فراق تو
مصیبت تو بزرگ، ومصیبت های پیش از تو وبعد از تو ناچیزند.
نهج البلاغه حکمت292
@sobh255
در فضای مجازی و جاهای دیگر، بعضی افراد چنین القاء می کنند که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه شامل پیروان سائر ادیان و مذاهب مثل اهل تسنن و یا حتی شامل علمائی که ولایت فقیه را قبول ندارند می شود، سؤال اینست که واقعاً شعار « مرگ بر ضد ولایت فقیه » یعنی چه و شامل چه کسانی می شود؟
پاسخ :
اولاً : آنچه در میان فقهاء بزرگوارست، اختلاف در محدوده ولایت فقیه است، نه در اصل آن بنا براین اصل ولایت فقیه مورد اتفاق علماء است.
ثانیاً : این شعار، مرگ فرستادن بر ضد ولایت فقیه است یعنی کسی که ضدّیت به خرج می دهد، ضدّیت آنست که مبارزه و مخالفت عملی کند مانند کسی که در پی تضعیف ولایت فقیه برآید، یا فرامین حاکمیتی او را علناً مخالفت کند، و الّا آن کسی که بخاطر اعتقاد به دین یا مذهبی غیر شیعه، از حیث عقیدتی معتقد به ولایت فقیه نباشد، ضد ولایت فقیه نخواهد بود و این شعار، شامل او نخواهد شد، بنابراین مرگ بر ضد ولایت فقیه شامل اهل تسنن و پیروان سایر ادیان و مذاهب که ضدّیت با ولایت فقیه ندارند،نیست.
گرچه آنان نیز اگر بخواهند در سمت و مسئولیتی در این کشور قرار بگیرند، باید التزام عملی به ولایت فقیه را داشته باشند، چون اگر غیر این باشد، تمامیت ارضی،انسجام ملی و مصالح کشور مورد آسیب قرار می گیرد، و هیچ عاقلی این را نمی پذیرد.
https://eitaa.com/sobh255
توضیح و تبیین بخشی از دعای ماه رجب.pdf
215.9K
نسبت به عبارات دعاهای ماه رجب دیده شده، بعضاً برداشت ها و معانی اشتباه و خلاف توحید، صورت گرفته است، لذا ضرورت توضیح مختصری در این باب احساس شد. با مقداری تأمل در این عبارات بلند، هم از معارف زیبای آن مقداری بهره مند می شویم و هم سوء برداشت ها برطرف می شود. انشاء الله https://eitaa.com/sobh255
تبیین روایت مشهور « لو لاک ... ».pdf
190.7K
تبیین روایت مشهور « لو لاک ... »
«يا أَحْمَدُ! لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما»
در این روایت چنین آمده است که اگر حضرت فاطمه (س) خلق نشده بود، پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم خلق نمی شدند، این کلام را چگونه می توان با مقامات حضرات نبوی و علوی (علیهما وآلهما الصلاة و السلام) سازگار دانست ؟
@sobh255
هفته گذشته توفیق بود زائر امام هشتم علیه السلام بودم و در نماز جمعه مشهد مقدس حضور داشتم.
آنچه امام جمعه محترم فرمودند، آن بود که هر یک از زن ومرد، همسرش را در مقابل دیگران و حتی در حضور فرزندان، محترمانه خطاب کند نه آنکه مانند بچه خودش، یا سبک خطاب کند، حال این محترمانه صدا زدن می تواند اسم کوچک همسر یا با اضافه کردن آقا یا خانم باشد.
اما آنچه بعضی افراد و رسانه های بی تقوا نشان دادند این بود که ایشان گفته اسم زن را نبرید!!!
تفاوت از کجا....تا کجا...
چنین موجوداتی هستند....
https://eitaa.com/sobh255
بسمه تعالی
قابل توجه گروه های سرود انقلابی
چند سالی هست که گروه های سرود خوبی از نوجوانان انقلابی تشکیل شده و کارهای زیبا و ماندگاری هم ارائه داده اند که جای تقدیر دارد اما دو مسئله ذهنم را مشغول کرده که کوتاه و دوستانه تذکر می دهم :
1. سرپرستان، باید مراقب باشند این نوجوانان پاک و معصوم که معمولاً هم از درون تشکل های مذهبی و خانواده های متدین به آنها امانت سپرده شده را نا خواسته، به وادی موسیقی و خوانندگی نکشانند. و متأسفانه نوع موسیقی های زمینه و نواها اخیراً چرخش نرم به این سمت را نشان می دهد در حالی که مقام معظم رهبری می فرمایند : « به طور کلی، ترویج موسیقی - هرچند موسیقی حلال باشد - با اهداف عالیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگار نیست و بهتر است جوانان عزیز وقت با ارزش خود را صَرف یادگیری علوم و فنون لازم و مفید نموده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم، پر نمایند.»
2. موضوع اشعار که ابتدا بیشتر در موضوعات انقلابی و جهادی و اسلامی بود، اکنون از نظر محتوا به سمت وطن پرستی رفته است. گر چه سرود درباره میهن دوستی هم خوب است اما اگر وطن پرستی و نژاد ایرانی را برجسته کردیم و اسلام و انقلاب و جهاد و مسلمانان و مظلومان در گفتار و افکارمان کمرنگ شدند، آنگاه تفاوت ما با دیگران در چیست؟ مسلماً در آمریکا و چین و کره هم سرودهای وطنی خوانده می شود، فرق ما با آنها چیست؟ بغیر از ریش و استفاده از نام اسلام در مواقع منفعت ؟؟!!
https://eitaa.com/sobh255
یک #شبکه اجتماعی ناشناخته را
بعضی از #مسئولین_غربگدا
سر زبان ها انداختند، بطوری که دعوتنامه هایش خرید و فروش میشود.
فردا روز اگر سؤال شد چرا هنوز #نرم_افزارهای_ایرانی در مهجوریت هستند؟
همین مسئولین، با ژست آزادی مردم در انتخاب و امثال آن
شانه از #پاسخگویی خالی نکنند
@sobh255
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
ابَوُالصّلت هَروي روايت كرده است كه در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا(عليه السلام) رفتم
حضرت فرمود كه
اي ابوالصَّلْت اكثَر ماه شعبان رفت و اين جمعه آخر آن است
پس تدارك و تلافي كن در آنچه از اين ماه مانده است تقصيرهايي را كه در ايّام گذشته اين ماه كرده اي
و بر تو باد كه رُو آوري بر آنچه نافعست براي تو
و دعا و استغفار بسيار بكن
و تلاوت قرآن مجيد بسيار بكن
و توبه كن بسوي خدا از گناهان خود
تا آنكه چون ماه مبارك درآيد خالص گردانيده باشي خود را از براي خدا
و مگذار در گردن خود امانت و حق كسي را مگر آنكه ادا كني
و مگذار در دل خود كينه كسي را مگر آنكه بيرون كني
و مگذار گناهي را كه مي كرده اي مگر آنكه ترك كني
و از خدا بترس و توكّل كن بر خدا در پنهان و آشكار امور خود
و هر كه بر خدا توكّل كند خدا بس است او را
و بسيار بخوان در بقيّه اين ماه اين دعا را:
اَللَّـهُمَّ اِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنا فيما مَضي مِنْ شَعْبانَ، فَاغْفِرْ لَنا فيما بَقِيَ مِنْهُ.
بدرستي كه حقّ تعالي در اين ماه آزاد مي گرداند بنده هاي بسياری را از آتش جهنّم براي حرمت ماه مبارك رمضان
منبع : مفاتیح الجنان
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
@sobh255
بسمه تعالی
قال الباقرعلیه السلام:ایاک والرجاء الکاذب فیوقعک فی الخوف الصادق
بپرهیزازامید نابجا غیرواقعی که تو را در ترسی حقیقی می افکند
آقایان
سعید جلیلی
محسن رضایی
سیدابراهیم رئیسی
علیرضا زاکانی
سیدامیرحسین قاضیزاده هاشمی
سلام علیکم
وضعیت نابه سامان امروزکشور، برکسی پوشیده نیست وهمین شرایط شما بزرگواران را به نتیجه رساند که وارد میدان شوید.
امروزشما هریک طرفدارانی دارید وشعارها وبرنامه هایی، اما آنچه بین شما مشترک است آنست که هرسه جریان ارزشی وانقلابی وتحول خواه را نمایندگی میکنید.
اما چون مؤمن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود با توجه به تجربه سالهای گذشته، بایدبه گونه ای عمل کرد که از تقسیم و شکسته شدن آرا جلوگیری شود، دلخوش کردن به دور دوم رها کردن نقد برای نسیه وخلاف احتیاط است که الاحتیاط طریق النجاة واحتیاط شرط عقل است...
لذا حال که به انتخابات نزدیک میشویم، ما که همه شما را برای این مقام صالح، واصلح ازسایررقبا میدانیم درعین حال ازشما میخواهیم تا ترتیبی اتخاذ شود که فقط یک نفر از پنج بزرگوار دررقابت باقی بماند و بقیه شخصیت ها او راحمایت و پشتیبانی کنند که اگر چنین نشود و اتفاقی که نباید، بیفتد بدانید که مغضوب مردمی خواهید بود که روزها برای این جریان(نه فرد) ازوقت و جان و مال و...مایه گذاشته وهزینه کردند وخدا نیز ذوانتقام است وان الله یدافع عن الذین آمنوا...
ممکنست هرکس بجهت برنامه هایی که دارد،احساس تکلیف برماندن کند،اما براساس دفع المفسدة اولی من جلب المنفعة، دفع افسد، رضایت به مقداری ازهدف برای ازدست نرفتن تمام آن، الاهم فالاهم و... این مسئله شکل دیگری می یابد.
بدانید فرق ما با کاندیدای پوششی سال۹۶ آنست که او از ابتدا برای نماندن آمده بود، ولی ما پس از ارائه برنامه ها و... نظرات و اقبال مردمی را در نظر گرفته و آنکه رأی بیشتر مردم را دارد خواهد ماند، و این تکلیفیست که بر دوش خود شما نامزدان محترمست، نه ستادها و طرفداران شما.
والسلام علی من اتبع الهدی
جمعی ازهوادارانتان
👆👆👆نشرحداکثری تا به خود نامزدها برسد
⁉️ در انتخابات به تکلیف عمل کنیم یا نتیجه را در نظر بگیریم ⁉️
یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطهی «تکلیفمداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟
🔸 امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟
🔸 امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختیها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟
🔸 حتماً تکلیفگرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجهی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه.
🔸 البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجهی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده،
کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامهریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده.
🔸 بنابراین، این که تصور کنیم تکلیفگرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.
🔸 در دفاع مقدس و در همهی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهمالسّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فیسبیلالله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامهریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست.
♦️ بنابراین تکلیفگرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست میآید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامهریزی کند.
( بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان )
چند شب قبل، اتفاقی دقایقی از برنامه دورهمی را دیدم
سؤال و جوابها اغلب غیر مفید، یا حول شخصیت ها و آثار فرهنگ های بیگانه بود
این ها چه تناسبی با رسالت رسانه ملی که باید دانشگاه عمومی باشد، دارد؟
بنظرم صدا و سیما باید، حداقل در این برنامه هایی که خودش می سازد ، از فرد محوری و سلیقه ای عمل کردن عبور کند، برنامه ها را با کارشناسی جمعی، هدفمند و به رسالت خود نزدیکتر کند.
پدر مادر های محترم 🌷
توجه ‼️ توجه ⁉️
کارشناس ها همه اتفاق نظر دارند که کار مداوم بچه ها با گوشی و فضای مجازی برای بچه ها مضرات و خطرات زیادی دارد
خطرات جسمی 👂👀💪
خطرات روحی 😞😤
خطرات اخلاقی ☠️
ولی به بهانه برنامه « شاد » و کلاس های مجازی همه ساکت شده بودند 😷
اینک با شروع فصل تابستان و تعطیلی اغلب کلاس ها
وقت آن رسیده که به کمک فرزندانتان بشتابید🏃♂️
و کار کردن فرزندانتان را با گوشی و اینترنت 📱
محدود و مدیریت کنید.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
بسمه تعالی
مطالبی در آستانه آغاز به کار دولت جدید :
1- روی کار آمدن رئیس جمهوری ارزشی برای مردم و حزب الهی ها یک پیروزی و نعمت است و این نعمت هم یک آزمایش الهی است. پیامبراکرم (ص) فرمود : من از امتحان خوشی ها ، بر شما نگران ترم تا امتحان گرفتاری ها.
چرا که ما در امتحان گرفتاری ها صبر می کنیم، اما در امتحان خوشی ها معلوم نیست شکر آن خوشی را بجا آوریم.
2- در عین اینکه مشکلات کشور را قابل حل میدانیم، اما شرایط موجود و عقلانیت، ما را بر آن میدارد که توقعات از دولت جدید را بالا نبریم.
3- دولت سیزدهم، گر چه مستقل و فرا جناحیست و در این مدت از هر دانا و نادانی نظر خواهی کرده، اما چنانکه رئیس جمهور محترم منتخب میدانند، دولت سهامی احزاب نیست بلکه سهم مردم است و انشاء... عملکردش مطابق انتظارات مردم خواهد بود و بر نا رضایتی جریانات و سیاسیون و هوچی گرهای رسانه ای شان وقعی نمی نهد.
4- جناب آقای رئیسی یکی از چندین فرد ارزشی ثبت نام کرده در انتخابات ( اعم از تأیید شده و تأیید نشده ) است، بنابراین باید لااقل به تعداد همین افراد تفاوت سلیقه را در میان افراد ارزشی محترم بشماریم، هر کدام از ما نزدیک به یکی از این سلابق متفاوت هستیم و یا حتی سلیقه ای متفاوت با همه این سلایق هستیم و البته محترمست، بنابراین رئیس جمهور منتخب را نباید بخاطر تفاوت سلیقه با خودمان یا دیگر افراد ارزشی متهم کنیم، و همینطور دیگران را بخاطر تفاوت سلیقه با ایشان. باید حق کارشناسی همه دستگاه ها و قوا را به رسمیت بشماریم گرچه با هم متفاوت باشد.
5- بت سازی نکنیم، افراط ها معمولاً به تفریط هم می انجامد ، چنانکه نسبت به رئیس دولتهای نهم و دهم چنین اتفاق افتاد، عده ای خصوصا در ابتدای کار، بودند که او را محور میدانستند و هیچ چیز غیر او را نمی پذیرفتند، و عده ای هم خصوصا در اواخر بودند که از هر مشکل و کاهی ، کوهی میساختند و به سفارشات رهبری معظم مبنی بر حفظ آرامش جامعه و اصلی فرعی کردن مسائل، عمل نمیکردند و هر دو گروه ادعای انقلابی گری داشتند، و شاید واقعا هم انقلابی بودند اما آن درک و بصیرت لازم را نداشتند. انسانها در شخصیتها و توانائیها و انقلابی گری یکسان نیستند، در قضاوت ها ، باید ملاک های اصلی انقلابی گری توصیف شده در بیانات مقام معظم رهبری، مورد توجه قرار گیرد.
ولاحول و لاقوة الا بالله
@sobh255
اگر به سلامت جسم و روان فرزندانتان علاقه مندید به کمپین
#نه_به_اینترنت_اجباری_برای_کودکان
بپیوندید
بطور طبیعی فرزندان ما در آینده وارد فضای مجازی و اینترنت خواهند شد.
اما همانطور که ورود به موقع می تواند سودمند باشد، ورود زود هنگام آنها به این فضا با مخاطرات جبران ناپذیری همراه خواهد بود.
تبعات جسمانی،عضلانی،چشمی، مغزی و روانی کار مداوم با گوشی و لپ تاپ، فضای افسار گسیخته اینترنت موجود، و عدم امکان نظارت دقیق والدین بر حضور کودکان و نوجوانان در این فضا از جمله این خطرات است، که اینک با برنامه #شاد گریبانگیر فرزندان ما شده است.
حال با شرایط موجود چگونه میتوان عمل کرد؟
چنانکه مسئولین مربوطه گفته اند ، کلاس های بچه ها بصورت تلفیقی حضوری و غیرحضوری خواهد بود،
سخن اینست که در بخش غیرحضوری استفاده حداکثری از ظرفیت کانال های مختلف تلویزیونی جایگزین کلاس های اینترنتی بشود، و بین برنامه های حضوری و این کلاسهای تلویزیونی هم همپوشانی و هماهنگی صورت گیرد.
به این ترتیب فرزندان ما نیازی به اینترنت نخواهند داشت و معضل حضور زود هنگام و اجباری کودکان در اینترنت حل خواهد شد، و نیز از فشار کاری معلمان محترم کاسته شده و به ارزیابی و کنترل آموزشی دانش آموزان،بهتر می پردازند، به خواست و یاری پرودگار.
پس از همه والدین گرامی و دلسوزان جامعه دعوت میشود تا در این کمپین شرکت نموده و از این طرح در فارس من حمایت کنید، تا به گوش مسئولین برسد👇👇👇
https://farsnews.ir/my/c/90902
بسم الله الرحمن الرحیم
چند سالی هست که عده ای، از روشنفکرنماها گرفته تا افراد بی اطلاع و بعضی حوزویان ساده اندیش، دلسوز حوزه شده و گاه نحوه عملکرد حوزه نجف در سیاست را بعنوان الگویی موفق می نمایانند و یا به قهقرا رفته و شرایط حوزه ی قبل از انقلاب را مطلوب معرفی کرده و حوزه های کنونی کشورمان خصوصا حوزه قم را تشویق به تأسی به آن می کنند که نکاتی در این میان قابل تأمل است :
اولاً : قائل به جدایی دین از سیاست دانستن حوزه نجف، یا حوزه قبل از انقلاب و یا هر حوزه و عالم دیگری، بیانی جاهلانه است چرا که اساسا عالم مسلمان نمی تواند قائل به جدایی دین از سیاست باشد، منتهی آنچه هست این است که عالمی شرایط را مهیای دخالت در سیاست نبیند، بنابراین با تصدیق گمان علمای هر دسته حوزه و علما را به دو دسته تقسیم می کنیم : 1- حوزه و علماء در موضع قدرت سیاسی یا مبسوط الید. 2- حوزه و علماء در موضع عدم قدرت سیاسی یا غیر مبسوط الید.
نکته دوم اینکه نمونه هایی از نتایج هر یک از این شرایط قدرت و عدم قدرت سیاسی را در زمینه هایی که مستقیما با دین و دینداری(حتی فردی) مردم مرتبط می شود را برشماریم :
❌دوره پهلوی : با وجود علمایی بزرگی چون آیات سیدابوالحسن اصفهانی، شیخ عبدالکریم حائری،سیدحسین بروجردی و... به علت نبودن شرایط دخالت حداکثری علماء و یا دخالت و مؤثر نبودن آن، کشف حجاب رضاخانی محقق شد، حرم امام هشتم(ع) به گلوله بسته شد، جمعیت زیادی در طول سال های این دوره کشته و شهید شدند، کاباره ها و شرابخانه ها و سینماهای مبتذل علنا و رسما فعالیت داشتند، در برهه ای روضه خوانی برای اهلبیت(ع) ممنوع شد، قوانینی جهت تسلط کفار بر مسلمین و دارایی های آنان تصویب شد، منابع ایران که متعلق به مسلمانان بود، توسط کفار غارت، و مسلمانان این سرزمین دچار فقر و قحطی شدند، در مناسبت های عزاداری دینی بعضاً جشن های ویژه برگزار می شد و... و در عین حال شاه خود را مسلمان می دانست. حوزه نجف دوران حکومت بعث : به کشورهای مسلمان ایران و کویت حمله شد و بسیاری از جوانان شیعه به اجبار به این جنگ ها اعزام شده و کشته شدند، بسیاری از علما نتوانستند با آن مخالفت کنند و حتی از آنان خواسته میشد از این جنگ ها حمایت کنند که بعضی به سختی توانستند خود را از این دفاع معاف کنند و بعضی که مخالفت کردند خود و خانواده شان به زندان افتادند و شهدای زیادی دادند، علمای زیادی از جمله محمدباقر صدر،محمدصادق صدر، بیش از 20نفر از خاندان حکیم و... در این دوران اعدام شدند، حرم های مطهر امیرالمؤمنین، امام حسین و حضرت ابوالفضل(علیهم السلام) مورد هجوم و تخریب قرار گرفت و... البته علماء این دوران تلاش هایی مانند انتفاضه شعبان و انتفاضه صفر نمودند اما به نتیجه مورد نظر نرسید، و این شاهدی بر این است که سکوت، عقیده علمای نجف نبوده و نیست بلکه این شرایط است، که آنان را در برهه هایی به سکوت واداشته است. و در حوزه نجف پس از صدام، وجود مراکز فساد و فحشا، فساد گسترده اداری اقتصادی و... در حکمرانان که هر از گاهی مردم را به اعتراضات خیابانی وا می دارد، وجود و تبلیغ علنی گروه ها و فرقه های انحرافی از مسیحیت تا صوفیه و مدعیان مهدویت و یمانی، تخریب حرم مطهر عسکریین(ع)، فعالیت گروه های تکفیری و تروریستی، سال ها دادگاه های عراق برای شیعیان بر اساس فقه غیر شیعه قضاوت کرده و حکم می داد و....
✅ در دوره صفویه علماء در قدرت نسبتاً خوبی بودند که دوره نشر و شکوفایی حوزه ها و علوم دینی، دوران تألیف کتب و دائرة المعارف هایی چون بحارالانوار که به کمک نفوذ و قدرت اجتماعی مؤلف آن نوشته شده، دوران علامه مجلسی ها و شیخ بهایی ها، دوران رونق و آبادانی زیارتگاههای مذهبی، دوران مبارزه با فرقه های انحرافی حتی صوفیه که خواستگاه سلسله صفویه بوده، آن هم توسط خود شاهان صفوی و... در دوران ابتدایی برپایی انقلاب اسلامی، مراکز فساد جمع آوری شد، منابع کشور به جیب مردم مسلمان بازگشت، مساجد مرکز حضور جوانان و مرکز همیاری های سیاسی اجتماعی شد، اتفاق ناخواسته جنگ تحمیلی به دانشگاه تربیت صدها هزار شهید و مبارز و عارف، از نوجوان تا جوان و پیر شد، حجاب اسلامی به عرصه بازگشت، مفاهیم و معارف دینی، از کنج خلوت خانه ها به صحنه اجتماع و رسانه ها آمد، دست دشمنان دین از سر مسلمانان کوتاه شد،آموزش و پرورش و دانشگاه ضد اسلامی تحول یافت، از ابتدای انقلاب و هم اینک فقیهی از حوزه در رأس حاکمیت است، حوزه قم هم اکنون : در سراسر کشور و نیز در سراسر دنیا ( در غالب جامعة المصطفی ص) شعبه دارد، در زمینه های حکومت داری و مسائل مستحدثه و غیرمستحدثه اجتماع، پژوهشکده و پژوهشگر دارد، ارکان مختلف حاکمیت ارتباط علمی با این حوزه دارد، فقه اسلامی را در جامعه رسمیت بخشیده و دعواها بر سر ضعف در استنباط و اجرای آنهاست نه اصل آن، بسیاری از فضلای آن در سراسر کشور مؤثر در امور هستند، این تفکر دخالت در سیاست و قدرت، فرقه خطرناکی مثل داعش را از میان برداشت، مظلومین سرتاسر دنیا را به فکر واداشت، امید داد و منجر به قیامشان شد، معارف اسلام را طبق وعده امام صادق(ع) در دنیا منتشر نموده و اسلام را بعنوان مدعی قدرتمند اداره حیات و زندگی به جهانیان معرفی کرده است....
سوم اینکه :
باید بدانیم دین مخصوص یک زمان نیست و تمام دین چه فردیات آن و چه اجتماعیات آن برای همیشه است.
باید بدانیم که بخش بزرگی از دین ( مثل ولایت ولاة عدل،اجرای حدود،جهاد و...) با اعمال قدرت اتحاد مصداقی و بخش بزرگ دیگری از دین ( مثل اعانه مظلوم،تبلیغ و ترویج دین،جلوگیری از اشاعه گناهان، نهی از منکر و حتی اموری مثل اقامه نماز و...) در مقام اجراء با اعمال قدرت ملازمه دارند.
باید بدانیم داعش ( که از وهابیت خطرناک تر بود) با قدرت ازبین رفت و اگر نبود این قدرت و سیاست، باید مانند وهابیت آن را تحمل می کردیم و فقط برای نقد آن مؤسسه می ساختیم.
جای تعجب است، وقتی ما بیان یک نکته دینی در رسانه های سایر کشورها را پیروزی بزرگ اسلام می دانیم این همه نشر معارف را در این نظام که به برکت همین بسط ید در قدرت و سیاست است را چگونه نبینیم.
در عراق مقدسات و عتبات همین امروز، علنا بصورت گسترده شهادت صدیقه شهیده (س) را منکر می شوند و کاری نمی توانیم بکنیم، اما در ایران ما سطح انتظارات آنقدر بالاست که برای عدم تعطیلی روز شهادت یکی از ائمه(ع) برآشفته می شویم ، این از برکت همین ورود به سیاست است.
اگر امروز از وجود تعدادی کلیسای خانگی، یا تبلیغ بعضی فرق انحرافی، به حق نگران و منتقدیم از برکت وجود همین بسط ید و قدرت است و گرنه در مثل عراق فرق انحرافی، با وجود حوزه نجف، علنا جولان می دهند و کسی هم جلودارشان نیست.
اگر از وضعیت پوشش و حجاب یا بعضی برنامه های رسانه یا بعضی محافل و اردوهای مختلط یا رواج فرهنگ غربی یا... گله مندیم باز از برکات این سیاست ورزی و این انقلاب مبارک است و گرنه در مثل کشور مسلمان عراق این گله ها نه جایگاهی دارد و نه خریداری.
باید بدانیم، آنچه امروز از معارف دینی مانند بارانی فراگیر و مانند رودی خروشان در سراسر ایران و جهان در حال نشر و اجراست، اگر نبود این قدرت در سیاست، با زحمت فراوان و قطره قطره به بخش کوچکی از آن دست می یافتیم و....
پس این نعمت بزرگ را بیشتر قدردان باشیم، و از لفظ سیاست نترسیم سیاست برای ائمه طاهرین است که ساسة العباد بودند و برای پیروانشان و آن سیاستی که پدر سوختگی است به فرموده آن امام راحل(ره) باشد برای آنها.
@sobh255
مدتیست تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون در باره مزاحمت های جنسی در صنفشان بگو مگو میکنند
بعضی از این دلقک هایی که اسم خودشان را هنرمند گذاشتند (نه همه آنها) اصلا در قید وبند این حرف ها نیستند و بی حیایی را خودشان در جامعه ترویج میکنند
اما اینکه چند وقته به این بحث گیر دادند ممکنه برای حساسیت زدایی و سنجیدن واکنش مردم و مسئولین باشد
که واقعا هم موفق شده اند و گرنه اگر جامعه چند سال پیش بود باید انفجاری در جامعه پیش می آمد
قبلا اینجا مثل غرب نبود که خیلی راحت از کنار این مسایل عبور کنند
این حرفها زده میشه و بعد هم تجاوز کننده و مورد تجاوز خیلی راحت در تلویزیون و سینما کار خودشان را میکنند و فقط عادی سازی صورت گرفته.
این ها حیا و فرهنگ عمومی جامعه را هدف گرفته اند بنابراین حتی اگر شاکی وجود ندارد، مدعی العموم باید ورود کند
@sobh255
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:
يُعَذِّبُ اللَّهُ اللِّسَانَ بِعَذَابٍ لَا يُعَذِّبُ بِهِ شَيْئاً مِنَ الْجَوَارِحِ فَيَقُولُ أَيْ رَبِّ عَذَّبْتَنِي بِعَذَابٍ لَمْ تُعَذِّبْ بِهِ شَيْئاً فَيُقَالُ لَهُ خَرَجَتْ مِنْكَ كَلِمَةٌ فَبَلَغَتْ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا فَسُفِكَ بِهَا الدَّمُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِبَ بِهَا الْمَالُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِكَ بِهَا الْفَرْجُ الْحَرَامُ وَ عِزَّتِي لَأُعَذِّبَنَّكَ بِعَذَابٍ لَا أُعَذِّبُ بِهِ شَيْئاً مِنْ جَوَارِحِكَ.
پیامبر اکرم ص میفرمایند: خداوند زبان عذابی میچشاند که هیچ چیزی را آنگونه عذاب نمیکند
زبان عرضه میدارد: خدایا مرا عذابی میکنی که هیچ چیزی را آنگونه عذاب نمیدهی؟
خدای عزوجل میفرماید: از تو کلمه ای خارج شد وبه شرق وغرب زمین رسید، و با این سخنت خونهایی ریخته شد، ومال هایی غارت شد، و نوامیسی هتک شد، به عزتم سوگند تو را عذابی دهم که هیچ عضو دیگری را عذاب نکرده باشم
منبع:وسائل الشیعه
#تقیه #تبری #برائت #وحدت #شیعه #سنی
@sobh255
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر انقلاب: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی ممکن است در کشور اسلامی باشد اما مثل انگلیس دعوا درست میکند؛ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی یعنی شیعهی دعوادرستکن، یعنی سنی دعوا درست کن
@sobh255
✅ با اخبار منافقان و شایعات چگونه برخورد کنیم؟
🌼 قرآن کریم :
🔸🔸 چرا هنگامی که شایعات منافقان را شنیدید، مومنین نسبت به یکدیگر گمان خیر نبردند و نگفتند این دروغی بزرگ و آشکار است؟!
🔸🔸 آنگاه که این شایعه را از زبان یکدیگر میگرفتید، و سخنی میگفتید که به آن یقین نداشتید؛ و این کارتان را کوچک میپنداشتید در حالی که نزد خدا بزرگ است!
🔸🔸 چرا هنگامی که آن را شنیدید، نگفتید: «ما حق نداریم این سخنان را بگوییم؛ سبحان الله، این بهتان بزرگی است»
( سوره مبارکه نور🌹 آیات۱۲،۱۵و۱۶ )
✍ ز_م
@sobh255