eitaa logo
صبح
32 دنبال‌کننده
16 عکس
1 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در فضای مجازی و جاهای دیگر، بعضی افراد چنین القاء می کنند که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه شامل پیروان سائر ادیان و مذاهب مثل اهل تسنن و یا حتی شامل علمائی که ولایت فقیه را قبول ندارند می شود، سؤال اینست که واقعاً شعار « مرگ بر ضد ولایت فقیه » یعنی چه و شامل چه کسانی می شود؟ پاسخ : اولاً : آنچه در میان فقهاء بزرگوارست، اختلاف در محدوده ولایت فقیه است، نه در اصل آن بنا براین اصل ولایت فقیه مورد اتفاق علماء است. ثانیاً : این شعار، مرگ فرستادن بر ضد ولایت فقیه است یعنی کسی که ضدّیت به خرج می دهد، ضدّیت آنست که مبارزه و مخالفت عملی کند مانند کسی که در پی تضعیف ولایت فقیه برآید، یا فرامین حاکمیتی او را علناً مخالفت کند، و الّا آن کسی که بخاطر اعتقاد به دین یا مذهبی غیر شیعه، از حیث عقیدتی معتقد به ولایت فقیه نباشد، ضد ولایت فقیه نخواهد بود و این شعار، شامل او نخواهد شد، بنابراین مرگ بر ضد ولایت فقیه شامل اهل تسنن و پیروان سایر ادیان و مذاهب که ضدّیت با ولایت فقیه ندارند،نیست. گرچه آنان نیز اگر بخواهند در سمت و مسئولیتی در این کشور قرار بگیرند، باید التزام عملی به ولایت فقیه را داشته باشند، چون اگر غیر این باشد، تمامیت ارضی،انسجام ملی و مصالح کشور مورد آسیب قرار می گیرد، و هیچ عاقلی این را نمی پذیرد. https://eitaa.com/sobh255
اولین پدران ما چگونه می زیسته اند؟ http://zmoeeni.blogfa.com/post/24 @sobh255
توضیح و تبیین بخشی از دعای ماه رجب.pdf
215.9K
نسبت به عبارات دعاهای ماه رجب دیده شده، بعضاً برداشت ها و معانی اشتباه و خلاف توحید، صورت گرفته است، لذا ضرورت توضیح مختصری در این باب احساس شد. با مقداری تأمل در این عبارات بلند، هم از معارف زیبای آن مقداری بهره مند می شویم و هم سوء برداشت ها برطرف می شود. انشاء الله https://eitaa.com/sobh255
تبیین روایت مشهور « لو لاک ... ».pdf
190.7K
تبیین روایت مشهور « لو لاک ... » «يا أَحْمَدُ! لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما» در این روایت چنین آمده است که اگر حضرت فاطمه (س) خلق نشده بود، پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم خلق نمی شدند، این کلام را چگونه می توان با مقامات حضرات نبوی و علوی (علیهما وآلهما الصلاة و السلام) سازگار دانست ؟ @sobh255
هفته گذشته توفیق بود زائر امام هشتم علیه السلام بودم و در نماز جمعه مشهد مقدس حضور داشتم. آنچه امام جمعه محترم فرمودند، آن بود که هر یک از زن ومرد، همسرش را در مقابل دیگران و حتی در حضور فرزندان، محترمانه خطاب کند نه آنکه مانند بچه خودش، یا سبک خطاب کند، حال این محترمانه صدا زدن می تواند اسم کوچک همسر یا با اضافه کردن آقا یا خانم باشد. اما آنچه بعضی افراد و رسانه های بی تقوا نشان دادند این بود که ایشان گفته اسم زن را نبرید!!! تفاوت از کجا....تا کجا... چنین موجوداتی هستند.... https://eitaa.com/sobh255
بسمه تعالی قابل توجه گروه های سرود انقلابی چند سالی هست که گروه های سرود خوبی از نوجوانان انقلابی تشکیل شده و کارهای زیبا و ماندگاری هم ارائه داده اند که جای تقدیر دارد اما دو مسئله ذهنم را مشغول کرده که کوتاه و دوستانه تذکر می دهم : 1. سرپرستان، باید مراقب باشند این نوجوانان پاک و معصوم که معمولاً هم از درون تشکل های مذهبی و خانواده های متدین به آنها امانت سپرده شده را نا خواسته، به وادی موسیقی و خوانندگی نکشانند. و متأسفانه نوع موسیقی های زمینه و نواها اخیراً چرخش نرم به این سمت را نشان می دهد در حالی که مقام معظم رهبری می فرمایند : « به طور کلی، ترویج موسیقی - هرچند موسیقی حلال باشد - با اهداف عالیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگار نیست و بهتر است جوانان عزیز وقت با ارزش خود را صَرف یادگیری علوم و فنون لازم و مفید نموده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم، پر نمایند.» 2. موضوع اشعار که ابتدا بیشتر در موضوعات انقلابی و جهادی و اسلامی بود، اکنون از نظر محتوا به سمت وطن پرستی رفته است. گر چه سرود درباره میهن دوستی هم خوب است اما اگر وطن پرستی و نژاد ایرانی را برجسته کردیم و اسلام و انقلاب و جهاد و مسلمانان و مظلومان در گفتار و افکارمان کمرنگ شدند، آنگاه تفاوت ما با دیگران در چیست؟ مسلماً در آمریکا و چین و کره هم سرودهای وطنی خوانده می شود، فرق ما با آنها چیست؟ بغیر از ریش و استفاده از نام اسلام در مواقع منفعت ؟؟!! https://eitaa.com/sobh255
یک اجتماعی ناشناخته را بعضی از سر زبان ها انداختند، بطوری که دعوتنامه هایش خرید و فروش میشود. فردا روز اگر سؤال شد چرا هنوز در مهجوریت هستند؟ همین مسئولین، با ژست آزادی مردم در انتخاب و امثال آن شانه از خالی نکنند @sobh255
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 ابَوُالصّلت هَروي روايت كرده است كه در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا(عليه السلام) رفتم حضرت فرمود كه اي ابوالصَّلْت اكثَر ماه شعبان رفت و اين جمعه آخر آن است پس تدارك و تلافي كن در آنچه از اين ماه مانده است تقصيرهايي را كه در ايّام گذشته اين ماه كرده اي و بر تو باد كه رُو آوري بر آنچه نافعست براي تو و دعا و استغفار بسيار بكن و تلاوت قرآن مجيد بسيار بكن و توبه كن بسوي خدا از گناهان خود تا آنكه چون ماه مبارك درآيد خالص گردانيده باشي خود را از براي خدا و مگذار در گردن خود امانت و حق كسي را مگر آنكه ادا كني و مگذار در دل خود كينه كسي را مگر آنكه بيرون كني و مگذار گناهي را كه مي كرده اي مگر آنكه ترك كني و از خدا بترس و توكّل كن بر خدا در پنهان و آشكار امور خود و هر كه بر خدا توكّل كند خدا بس است او را و بسيار بخوان در بقيّه اين ماه اين دعا را: اَللَّـهُمَّ اِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنا فيما مَضي مِنْ شَعْبانَ، فَاغْفِرْ لَنا فيما بَقِيَ مِنْهُ. بدرستي كه حقّ تعالي در اين ماه آزاد مي گرداند بنده هاي بسياری را از آتش جهنّم براي حرمت ماه مبارك رمضان منبع : مفاتیح الجنان 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 @sobh255
بسمه تعالی قال الباقرعلیه السلام:ایاک والرجاء الکاذب فیوقعک فی الخوف الصادق بپرهیزازامید نابجا غیرواقعی که تو را در ترسی حقیقی می افکند آقایان سعید جلیلی محسن رضایی سیدابراهیم رئیسی علیرضا زاکانی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سلام علیکم وضعیت نابه سامان امروزکشور، برکسی پوشیده نیست وهمین شرایط شما بزرگواران را به نتیجه رساند که وارد میدان شوید. امروزشما هریک طرفدارانی دارید وشعارها وبرنامه هایی، اما آنچه بین شما مشترک است آنست که هرسه جریان ارزشی وانقلابی وتحول خواه را نمایندگی میکنید. اما چون مؤمن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود با توجه به تجربه سالهای گذشته، بایدبه گونه ای عمل کرد که از تقسیم و شکسته شدن آرا جلوگیری شود، دلخوش کردن به دور دوم رها کردن نقد برای نسیه وخلاف احتیاط است که الاحتیاط طریق النجاة واحتیاط شرط عقل است... لذا حال که به انتخابات نزدیک میشویم، ما که همه شما را برای این مقام صالح، واصلح ازسایررقبا میدانیم درعین حال ازشما میخواهیم تا ترتیبی اتخاذ شود که فقط یک نفر از پنج بزرگوار دررقابت باقی بماند و بقیه شخصیت ها او راحمایت و پشتیبانی کنند که اگر چنین نشود و اتفاقی که نباید، بیفتد بدانید که مغضوب مردمی خواهید بود که روزها برای این جریان(نه فرد) ازوقت و جان و مال و...مایه گذاشته وهزینه کردند وخدا نیز ذوانتقام است وان الله یدافع عن الذین آمنوا... ممکنست هرکس بجهت برنامه هایی که دارد،احساس تکلیف برماندن کند،اما براساس دفع المفسدة اولی من جلب المنفعة، دفع افسد، رضایت به مقداری ازهدف برای ازدست نرفتن تمام آن، الاهم فالاهم و... این مسئله شکل دیگری می یابد. بدانید فرق ما با کاندیدای پوششی سال۹۶ آنست که او از ابتدا برای نماندن آمده بود، ولی ما پس از ارائه برنامه ها و... نظرات و اقبال مردمی را در نظر گرفته و آنکه رأی بیشتر مردم را دارد خواهد ماند، و این تکلیفیست که بر دوش خود شما نامزدان محترمست، نه ستادها و طرفداران شما. والسلام علی من اتبع الهدی جمعی ازهوادارانتان 👆👆👆نشرحداکثری تا به خود نامزدها برسد
⁉️ در انتخابات به تکلیف عمل کنیم یا نتیجه را در نظر بگیریم ⁉️ یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ 🔸 امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ 🔸 امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ 🔸 حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. 🔸 البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. 🔸 بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست. 🔸 در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فی‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. ♦️ بنابراین تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند. ( بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان )