eitaa logo
سخن و مداحی ناب خبر فلسطین اخبار پرسپولیس استقلال فوتبال برتر ورزش سه
13.1هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.1هزار ویدیو
39 فایل
|♥️بسم الله الرحمن الرحیم♥️. جهت مشاوره @mohamad143418
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔰چه عواملي مي‌تواند باورهای ما را تقويت بكند؟ پاسخ : يكی ازعوامل مهم كه باعث تقويت باورهای دينی ما می شود نماز است. در روايات و قرآن هم به نماز تاكيد شده است. بيشترين تاكيد قرآن در اعمال عبادی بر نماز است. داريم: نماز معراج مومن است، نماز وسيله ی قرب به خداوند متعال است، نماز جلوی فحشا و منكرات را می گيرد. سيد بحرالعلوم می فرمايد كه من اين اثر نماز را بالاتر از اثر عروج می دانم. اينكه نماز جلوی فحشا و منكر را می گيرد يعنی انسان را به درجه ی عصمت است. نماز ستون دين است. اين آثاری است كه برای نماز گفته شده است. ما در اذان به نماز خير العمل (بهترين عمل) می گوييم. نماز انسان را به خضوع و خشوع می رساند. همسر امام صادق (ع) می فرمايد: زمانی كه امام داشتند از دنيا می رفتند، حضرت فرمودند: شفاعت ما به كسی كه نماز را سبك بشمارد نمی رسد. سبك شمردن نماز يعنی اينكه گاهی نماز را بخواند و گاهی نخواند يا عادت دارد كه در اول وقت به نماز بی توجهی كند. يك وقت انسان به خواندن نماز در اول وقت مقيد است و يكی دوبار عذر دارد. يك وقت انسان نسبت به نماز اول وقت خواندن بی توجه است. اين درجه ای از سبك شمردن نماز است كه قرآن آنرا سرزنش كرده است. اين افراد نماز مي‌خوانند ولی نسبت به نماز سهل انگار هستند، صلاتهم ساهون. نمازی كه قرآن می گويد همان نمازی است كه آن آثار را دارد. يعنی نمازی كه روح دارد، حضور قلب دارد و اين يك نماز واقعی است و انسان را از فحشا و منكر باز می دارد. چنين نمازی سنگين است. پس نماز ظاهری سنگين نيست. ما يك صورت نماز داريم كه انسان را بالا نمی برد البته همين نماز با بی نمازی خيلی فرق می كند. كسی كه نماز نمی خواند در قيامت عقاب می شود و شفاعت اهل بيت به آنها نمی رسد. حتی ظاهر نماز هم ارزشمند است. اگر انسان بخواهد درجاتی بدست بيارود بايدهمت بلندتری داشته باشد و نمازش را با روحش انجام بدهد. ما همه دنبال استاد می گرديم. استادی كه باعث رشد و تقرب شما می شود همين نماز است. اما بشرط اينكه بتوانيم اين نماز را با حضور قلب انجام بدهيم. 💬 @nab_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. با توجه به اینکه مبنای مراجع معظم تقلید در اعلام عید سعید فطر متفاوت است و برخی بر اساس نگاه فقهیشان، دیدن ماه را با چشم مسلّح(استفاده از ابزاری نظیر تلسکوپ) را کافی میدانند و برخی نیز با ادلّه فقهی خودشان، تنها دیدن ماه را با چشم معمولی لازم میدانند لذا در برخی سالها، اختلافی در اعلام روز عید فطر رخ میدهد که طبیعیست و ناشی از این تفاوت در مبنای فقهیست. . قاعدتا مساله دیدن ماه، تقلیدی نیست اما هر مکلّف لازم است که بر مبنای نظر مرجع تقلید خودش عمل کند، مثلا اگر حتی کسی خودش با تلسکوپ ماه را بییند اما مرجع تقلیدش این روش را قبول نداشته باشد نمیتواند افطار کند. . تا‌کنون مقام معظم رهبری و حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی روز یکشنبه را بر اساس مبنای فقهی خودشان عید اعلام کرده اند. حضرات آیات سیستانی، مکارم شیرازی،شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی که مبنای فقهی آنها متفاوت است هنوز روز یکشنبه را عید اعلام نکرده اند. پ ن ۱ : با توضیحاتی که گفته شد در این موضوع، بحث اعتماد یا عدم اعتماد نیست، بحث بر سر تفاوت مبنای فقهیست وگرنه گروه دوم یقین دارند که گروه اول یقینا با چشم مسلح، دیدن ماه بر آنها ثابت شده، اما مبنای آنها برای اعلام عید متفاوت است. پ ن ۲: کسانی که با مباحث علوم انسانی آشنا هستند میدانند که الزاما بحث و گفتگو باعث یکی شدن نظرات نمیشود. پ ن ۳: در این موضوع، هیچکدام از مراجع معظم تقلید حُکم نکرده اند و لذا پیروی از نظر هر مرجع تقلید انشاالله مورد رضایت پروردگار خواهد بود. . پ ن ۴: شاید کار ساده، سکوت و توضیح ندادن این موضوع باشد اما چون میدانیم که مخاطبین فرهیخته ما ممکن بود این موضوع برایشان جای سوال داشته باشد توضیح لازم را عرض کردیم. پ ن ۵: حتما موضوع را از دفتر مرجع تقلیدتان پیگیری فرمایید، ممکن است برخی نظرات مراجع تغییر کند. 💬 @nab_menbar
✨﷽✨ 🔰براي حضور قلب در نماز بايد چكار كرد؟ پاسخ – يكي از چيزهايي كه انسان را به حضور قلب مي‌كشاند خواندن نماز در اول وقت است. اين كار يعني اينكه من نماز را مهم مي‌دانم. مرحوم ملكي تبريزي در كتاب اسرارالصلاة دارد: اگر كسي نمازش را در اول وقت بخواند ملائك براي نماز صبح او را صدا مي‌كنند. ايشان قسم مي‌خورند كه عده اي صداي آن ملك را شنيده اند كه احتمالا ايشان خودشان بوده اند كه صداي ملك را شنيده اند. رعايت كردن آداب ظاهر نماز باعث حضور قلب مي‌شود مثل نماز خواندن در مسجد، جماعت خواندن، پاكيزگي و طهارت را رعايت كردن، انگشتر دست كردن وعطر زدن. 💬 @nab_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ آيت الله مجتهدی تهرانی(ره) : ✨ من علمای بسياری را درک كردم ،از امام خمينی گرفته تا آيت الله بروجردی و آيت الله شاه آبادی و آيت الله حایری و ...و اگر بخواهم در يک كلام نصيحت تمام بزرگان را بگويم می گويم : 👌 اگر دنيا و آخرت می خواهيد ،اگر رزق و روزی می خواهيد.و در يڪ كلام اگر همه چيز می خواهيد بخوانيد 💬 @nab_menbar
♥️ (ع) فرمودند: 🌴 ما سَدَّ اللّهُ عزّوجلّ عَلى مُؤمِنٍ بابَ رِزقٍ، إلّا فَتَحَ اللّهُ لَهُ ما هُوَ خَيرٌ مِنهُ 🍃 خداوند عزّوجلّ هيچ درى از روزى را بر مؤمن نمى بندد، جز اين كه بهتر از آن را براى او مى گشايد 📚بحارالأنوار، ج72، ص52. @nab_menbar
✨﷽✨ 🔰چه طور مي‌توانيم بفهميم عملمان قبول شده است؟ 💬مرحوم خوانساری می فرمود : بعضی از نمازها را اگر به قرآن عرضه كنيم، يك مهر مردود پای آن می گذارد. فرمودند: اين نماز قرآنی است: نماز، انسان را از فحشا و منكر باز ميدارد. در حديث داريم: ميخواهيم ببينيم عبادت قبول است بايد ببينيم چقدر جلوی فحشا و منكر را می گيرد. نشانه پذيرش عمل اين است كه ببينيم چقدر ما را متعبد كرده است. چقدر خاشع كرده است. قدرت بازدارنگی ما چقدر زياد شده است. نشانه قبولی نماز اين است كه نماز سّد فحشا و منكر شده باشد. در سوره معارج نُه صفات براي نمازگزار واقعي ذكر شده است: نمازگراز كسي است كه از مالش به راحتي ميگذرد و وفا به عهد دارد و خيانت نميكند و... 💬 @nab_menbar
✨﷽✨ ‌ 🔰پیامبر اعظم(ص): ‌ وارد بهشت شدم، ديدم بر در آن نوشته است: ثواب صدقه، ده برابر است و قرض هجده برابر. گفتم: اى جبرئيل! چرا صدقه ده برابر و قرض هجده برابر است؟ گفت: زيرا صدقه به دست نيازمند و بى نياز مى رسد، امّا قرض جز به دست كسى كه به آن نياز دارد، نمى رسد.🌷 ‌ 🍃 كنز العمّال، ح 15373 🍃 ‌ 💬 @nab_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Panahian-Clip-BozorgTatinKomakBeEmamZaman-64k.mp3
1.63M
🔻پاسخ به یک سوال پرتکرار 🎵 ما چه کاری می‌تونیم برای امام زمان(عج) انجام بدیم؟ 👈🏻بزرگترین کمک به امام زمان(عج) در حال حاضر این است که ... 💬 @nab_menbar
✨﷽✨ 🔰در مورد اهميت تدبر در قرآن توضيحاتي بفرماييد. 💬پاسخ : حضرت علي (ع) مي‌فرمايد: عجايب قرآن قابل شمارش نيست و كهنه نمي شود. ملاصدرا مي‌گويد: من عمرم را در مسائل عقلي گذراندم ولي در اواخر عمرم فهميدم كه من در سايه بوده‌ام زيرا در اواخر عمرم به سراغ قرآن رفتم. ملاصدرا قطب علم است و اين مطلب را در مورد قرآن مي‌گويد. فيض كاشاني كه دويست كتاب علمي دارد مي‌گويد: در چند رشته تخصص يافتم ولي درهيچ كدام از علومي دوايي براي عطش علم خودم پيدا نكردم و در آخر عمر به سراغ قرآن رفتم. امام خميني در كتاب صيحفه ي نور جلد ۲۰ ص ۲۰ مي‌فرمايد: اينجانب بطور جد مي‌گويم از گذران عمر خودم ناراحت هستم كه چرا از اول به سراغ قرآن نرفتم. ما قرآن را مي‌خوانيم كه مي‌فرمايد: قسم به زيتون و انجير. اين جمله مي‌تواند پايان نامه ي يك دكترا باشد كه چرا قرآن به انجير و زيتون قسم خورده است و به ميوه‌هاي ديگر قسم نخورده است. مثلا در قرآن مي‌خوانيم: وقتي درياها جوش مي‌آيد. نكند مفهوم اين جمله همان است كه الان ژاپن مي‌خواهد از آب دريا بنزين درست بكند. اينها براي ما تلنگر است. قرآن مي‌فرمايد: با آب يخ آب تني بكنيد. ما بايد بدنبال اين باشيم كه آب سرد با پوست و اعصاب بدن چكار مي‌كند. چرا اسم انجير يك بار در قرآن آمد است ولي اسم زيتون هفت بار در قرآن آمده است؟ نكند خوردن يك انجير و هفت زيتون آثاري دارد كه خوردن يك زيتون و هفت انجير آن آثار را ندارد. چرا قرآن مي‌فرمايد كه بدن خودتان را با سدر بشوييد؟ رابطه ي سدر با پوست بدن چيست؟ ما فكر مي‌كنيم كه لباس پشمي خوب است در حاليكه قرآن مي‌فرمايد لباس پنبه اي خوب است. قرآن مي‌فرمايد: وقتي به رنگ گوساله ي بني اسرائيل نگاه مي‌كردي، شاد مي‌شدي. اين آيه در مورد روانشناسي رنگ هاست. يعني رنگ در روح اثر دارد. 💬 @nab_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا