🌸 دعا برای همه
علامه حسن زاده آملی می فرمودند: کتابی نوشته بودم، خدمت علامه طباطبایی تقدیم کردم مطالعه نمایند. ایشان یک دوره تمام آن را مطالعه فرمودند. در جایی از کتاب دعای شخصی درباره خودم کرده بودم. علامه به من فرمودند: آقا تا من خودم را شناختم دعای شخصی در حق خودم نکردم، بلکه دعایم عام است. (همه را شامل می شود)
علامه حسن زاده آملی می فرمود: این تادیب اخلاقی بسیار در من اثر گذاشت!
۲۴ آبان، سالروز وفات علامه طباطبایی قدس سره
🔹️کتاب عرفان علامه طباطبایی در بیان استاد رمضانی، نوشته وحید واحدجوان، ص 88
@sokhanerfan
🔹علامه طباطبایی بهترین شاگرد علامه قاضی
علامه حسن زاده آملی: روزی به محضر مبارك آيت الله حاج شيخ محمد تقى آملى در تهران مشرف شدم و ايشان فرمودند: در ميان شاگردان مرحوم آقاى قاضى، ايشان ـ يعنى استاد طباطبائى ـ و مرحوم سيد احمد كربلائى كشميرى (که در جوانی از دنیا رفتند) از همه بهتر بودند.
💢کانال سخن عرفان
@sokhanerfan
🔹 جریان #غزه با هیچ اصلی از اصول انسانی سازگار نیست.
با کدام اصل سازگار است؟!
اگر در حد همین حیوان هم بود این کار را نمی کرد.
آیت الله جوادی آملی
@sokhanerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخنی مهم و تکاندهنده از قول علامه طباطبایی(ره) پس از استفاده از محضر عارف کامل مرحوم میرزا علی آقای قاضی(ره)
🔹بعد از دیدن اقای قاضی فهمیدم از اسفار یک حرف هم نفهمیدم
🔸 ۲۴ آبان سالروز وفات علامه طباطبایی (قدس سره)
@sokhanerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 یکی از ویژگی های مهم علامه طباطبایی(ره) از زبان استاد مطهری (ره)
#بسیار شنیدنی
🔹۲۴ آبان، سالروز رحلت مرحوم استاد علامه طباطبایی قدّس سرّه
@sokhanerfan
🍀 شعر زیبای علامه حسن زاده آملی در فراق استادشان علامه طباطبایی (ره)
صبا به كوى عزيزان روضه رضوان
سلام ما به حضور عزيز ما برسان
حضور قدسى قديس عيسوى مشرب
كه مرده زنده نمودى به حكمت و عرفان
حضور فخر اماثل جناب علامه
حضور صدر افاضل مفسر قرآن
حضور نور دل و ديدگان اهل ولا
حضور صاحب تفسير فرد الميزان
حضور مالك درج نهاية الحكمه
حضور سالك مجذوب اولياى زمان
پيام ما برسانش كه اى فرشته خصال
كه اى خجسته فعال و كه اى ستوده بيان
ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا
تو را است شادى وصل و مرا غم هجران
لقاى روى توام آنزمان كه شد حاصل
نموده ام به حقيقت زيارت انسان
ز امهات و اصول مجالس فيضت
رسيده ايم به معنى واقع احسان
سكوت تو همه فكر و كلام تو همه ذكر
بيان تو همه بكر و نوشته ات برهان
به حكمت نظرى بو على و توصنوان
به حكمت عملى بو سعيد و توسيان
دراست تو به معيار خواجه و صدرا
قداست تو نمودار بوذر و سلمان
اشارت تو نجات و عبارت تو شفا
روايت تو نصوص روايت و قرآن
عنايت تو فتوحات فيض عين حيات
حكايت تو فيوضات جلوه سبحان
ز عقل كل پدرى و ز نفس كل مادر
سزا است مثل تو فرزند حى بن يقظان
فغان و آه كه نشناختيم قدر تو را
گرفت از كف ما نعمتى چنين، كفران
كنون به سوگ تو بنشستهايم در حسرت
كنون ز دورى تو اوفتاده در حرمان
نه من ز هجر تو اندر خروش و افغانم
كه در خروش و فغانست خطه ايران
قيامتى شده برپا به قم كه واهمه گفت
مگر كه زلزلت الارض را رسيده زمان
مگر كه يونسى اندر دهان ماهى شد
مگر كه نوح به كشتى نشست در طوفان
مگر كه مه به محاقش رسيد ناهنگام
مگر كه نير اعظم به ظل شده است نهان
مگر كه عرش برين بر زمين فرود آمد
و يا جنازه علامه شد به عرش روان
صداى ضجه مرد و زن و صغير و كبير
ز ارتحال چنان عالم عظيم الشان
قلم شكسته و دلخسته و زبان بسته
چگونه وصف تو را مثل من كند عنوان
ز درس و بحث و ز تعليم و تربيت تا هست
سخن، فيوض الهى تو را رسد هر آن
تو جان جان حسنزاده كى روى از ياد
اگرچه پيكرت از ديدگان شده پنهان
@sokhanerfan
سماع چیست .mp3
6.72M
🔸سماع چیست و آیا قابل دفاع است؟
پاسخ استاد واحدجوان
@sokhanerfan
🔸لزوم تدريس تفسير «الميزان» در حوزه هاى علميّه
اين حقير روزى به حضرت استاد (علامه طباطبایی) عرض كردم: هنوز اين تفسير شريف در حوزههاى علميّه جاى خود را چنانكه بايد باز نكرده است؛ و به ارزش واقعى آن پى نبرده اند. اگر اين تفسير در حوزه ها تدريس شود، و روى محتويات و مطالب آن، بحث و نقد و تجزيه و تحليل بعمل آيد و پيوسته اين امر ادامه يابد، پس از دويست سال ارزش اين تفسير معلوم خواهد شد.
در دفعه ديگرى عرض كردم: من كه به مطالعه اين تفسير مشغول مى شوم، در بعضى از اوقات كه آيات را بهم ربط مى دهيد و زنجيروار آنها را با يكديگر موازنه، و از راه تطبيق معنى را بيرون مى كشيد؛ جز آنكه بگويم در آن هنگام قلم وَحى و الهام الهى آنرا بر دست شما جارى ساخته است، تعبير ديگرى ندارم!
ايشان سَرى تكان داده و مى فرمودند: اين فقط حسن نظر است؛ ما كارى نكرده ايم!
علامه حسینی طهرانی، مهر تابان، ص 71
@sokhanerfan
✳️ مطالب علامه حسینی طهرانی (قدس سره) درباره علامه طباطبایی (قدس سره)
من چه گويم درباره كسی كه عمرم و حياتم و نفسم با اوست. من اگر خدا شناس باشم يا پيغمبر شناس، و يا امام شناس، همه اينها به بركت رحمت و لطف اوست يعنى از وقتيكه خداوند او را به ما عنايت كرد، همه چيز را مرحمت كرد. او همه چيز بود؛ بلند بود و كوتاه بود، در عين بلندى كوتاه؛ و در عين اوج و صعود، در حضيض و نزول.
با ما طلبه هاى عَجول و گستاخ، نرم و ملايم؛ مانند پدر بلند قامتى كه خم مى شود و دست كودك را مى گيرد و پا به پاى او راه مى رود، استاد با ما چنين مى كرد؛ او با ما مماشات مى نمود. و با هر كدام از ما طبق ذوق و سليقه و اختلاف شدّت و حِدّت و تندى و كندى او راه مى رفت؛ و تربيت مى نمود.
و با آنكه اسرار الهيّه در دل تابناك او موج مى زد سيمائى بشّاش و گشاده و وارفته، و زبانى خموش، و صدائى آرام داشت. و پيوسته به حال تفكّر بود، و گاه گاهى لبخند لطيف بر لبها داشت.
بحسن خلق و وفا كس به يار ما نرسد
تو را در اين سخن انكار كار ما نرسد
اگرچه حسن فروشان به جلوه آمده اند
كسى به حسن و ملاحت به يار ما نرسد
بحقّ صحبت ديرين كه هيچ محرم راز
به يار يكجهت حقگزار ما نرسد
هزار نقش برآيد ز كِلك صُنع و يكى
به دلپذيرى نقش نگار ما نرسد
آرى، اى استاد عزيز! بعد از تو بايد همان جمله اى را گفت كه حضرت سجّاد عليه السّلام بر سر قبر پدر گفت: أَمَّا الدُّنْيَا فَبَعْدَكَ مُظْلِمَةٌ؛ وَ أَمَّا الاخِرَةُ فَبنُورِ وَجْهِكَ مُشْرِقَة.
🔸علامه حسینی طهرانی، مهر تابان، ص 79
@sokhanerfan
❇️ ایمان و زندگی
گاه این سؤال مطرح می شود كه آیا انسان می تواند بدون ایمان زندگی كند یا نه؟
در پاسخ به این سؤال باید در ابتدا بررسی كرد كه مقصود از زندگی چیست؟ اگر مراد حركت و تلاش در جهت ارضای غرایز طبیعی حیوانی است، نه تنها ایمان برای چنین زندگی مورد نیاز نیست، بلكه مزاحم آن نیز خواهد بود. كسانی كه می گویند انسان نیازی به ایمان ندارد، زندگی حیوانی را مطرح می كنند.
اما اگر مراد از زندگی، توجه به همه ابعاد و استعدادهای انسانی باشد، قطعا بدون ایمان نمی توان زندگی كرد.
كسی كه ایمان دارد، اندیشه و عمل وی بر طبق قانون (خاص) است. چنین انسانی با اكراه نیز دست به عمل نمی زند تا همواره احساس رنج و ملامت كند، بلكه با شور و شوق دست به عمل می زند.
امروزه ایمان از سه جهت مورد سوءتفاهم واقع شده است:
1 - تظاهر اشخاص پلید به ایمان داشتن. طرفداران ماكیاولی همواره برای گمراه كردن انسان ها، عاملی نیرومندتر از این سراغ ندارند كه خود را مؤمن نشان دهند.
2 - خطای فكر در مورد ایمان. عده ای تصور كرده اند كه هر ایمانی بر مبنای تعبد محض است. یعنی شخص مؤمن همه اعتقادات و حركات و سكنات خود را بر مبنای تعبد استوار می سازد.
3 - بازیگری با الفاظ. برخی از انسان ها به جای ایمان به خدا و رسولان او و توجه به هدف اعلای هستی و التزام به تكالیف الهی، ایمان را در حد یك سلسله مفاهیم خلاصه می كنند.
امروز مفاهیمی مانند انسان گرایی، علم گرایی، آزادی خواهی، بازیچه دست خودخواهان قرار گرفته و بدون این كه به این امور ایمان داشته باشند، انسان ها را از یك سلسله حقایق محروم می كنند.
البته باید توجه داشت كه جهات سه گانه مذكور نمی تواند "ضرورت ایمان را برای انسانی كه می خواهد با حیات قابل تفسیر در این دنیا زندگی كند، منتفی بسازد."
🔹علامه محمدتقی جعفری
@sokhanerfan
🔸تعینات خلقی
🔹عالم عقل
اولين مرتبه از تعینات خلقی، عالم عقل يا عالم ارواح است. مهمترين ويژگي اين عالم، تجرد عقلي آن است. علامت تجرد عقلي آن است كه اشارهٔ حسي نميپذيرد، برخلاف مجردات مثالي و ماديات كه هر دوي آنها با اختلافاتي در ميان خود، قابليت «اشاره حسيه» را دارند.
عالم عقل، به دو مرحلهٔ كوچكتر با نامهاي «جبروت» و «ملكوت» تقسيم ميشود. در مرحلهٔ جبروت كه مرحلهٔ بالايي عالم عقل است، «عقول» يا «كروبيان» وجود دارند. كروبيان موجودات مجردياند كه به هيچ بدن خاصي تعلق ندارند، همانند: ملايكهٔ مهيّمه، عقل اول، جبرائيل. اما در مرحلهٔ دوم و زيرين عالم عقل يعني «ملكوت»، نفوس ناطقه حضور دارند. نفوس ناطقه موجودات مجردي هستند كه به بدن خاص تعلق گرفتهاند. همين مرحله از عالم عقل يعني ملكوت، خود به دو بخش «ملكوت اعلا» و «ملكوت اسفل» تقسيم ميشود. در ملكوت اعلا، نفوس فلكي قرار دارند. نفس فلكي، نفس ناطقهاي است كه به بدن فلكي تعلق يافته است؛ چرا كه براساس باور حكيمان و عارفان، هر موجود فلكي اعم از خود فلك، سيارات و ستارگان موجود در آن، داراي نفس مجرد و ناطقه است. اما در ملكوت اسفل، نفوس ناطقهٔ غيرفلكي؛ يعني همهٔ نفسهاي ناطقه و مجردي كه از فلك قمر پايينتر قرار دارند، جاي ميگيرند، همانند: نفوس ناطقهٔ انسانها يا جنيان.
🔹عالم مثال
بعد از عالم عقل كه داراي تجرد عقلاني است، در تنزل بعدي به عالم مثال ميرسيم. عالم مثال، واسطهاي ميان عالم عقل و عالم ماده است كه به جهت رهايي از ماده، مشابه عالم عقل بوده و مجرد است و از جهت شكلها و اندازهها و رنگها مشابه عالم ماده و مثال آن ميباشد. از همين رو برزخ بين دو عالم عقل و ماده است و به همين جهت تجرد آن را تجرد مثاليِ برزخي ميگويند؛ يعني عالمِ نيمهمجرد است.
بيشتر مكاشفات اهل معرفت و سير و سلوك، مكاشفههاي «صوري» است و در عالم مثال روي ميدهد. به همين جهت شناخت دقيق اين عالم و ويژگيهاي آن ميتواند در حل بسياري از مشكلات و رمزهاي موجود در مكاشفات مؤثر باشد، افزون بر آنكه تفكيك بين مثال متصل و مقيد كه در نفس انسان است و بين مثال منفصل و مطلق كه در جهان بيرون از نفس تحقق دارد، نيز در همين زمينه و همچنين تعبير رؤياها داراي اهميت است.
🔹عالم ماده
آخرين مرتبه از خلقت و آخرين تعين از تعينهاي خلقي، عالم ماده است كه خود به دو قسم «علويات» و «سفليات»؛ آسمانيها و زمينيها تقسيم ميشود.
@sokhanerfan
💥راه مبارزه تحریم و منع نیست!
✍استاد شهید #مطهری:
من به عنوان یک فرد مسئول به مسئولیت الهی، به رهبران عظیم الشأن نهضت اسلامی که برای همهشان احترام فراوان قائلم، هشدار میدهم و بین خود و خدای متعال #اتمام_حجت میکنم که نفوذ و نشر اندیشههای بیگانه به نام اندیشه اسلامی و با مارک اسلامی اعمّ از آنکه از روی سوء نیت و یا عدم سوء نیت صورت گیرد،
🚨خطری است که کیان اسلام را تهدید میکند.
⚠️راه مبارزه با این خطر تحریم و منع نیست! مگر میشود تشنگانی را که برای جرعهای آب لهله میزنند، از نوشیدن آب موجود به عذر اینکه آلوده است منع کرد؟!
✅این ما هستیم که مسئولیم. ما به قدر کافی در زمینههای مختلف اسلامی کتاب به زبان روز عرضه نکرده ایم. اگر ما به قدر کافی آب زلال و گوارا عرضه کرده بودیم، به سراغ آبهای آلوده نمیرفتند.
گر نه تهی باشدی بیشتر این جویها
خواجه چرا میدود تشنه در این کویها
راه مبارزه، عرضه داشتن صحیح این مکتب در همه زمینهها با زبان روز است.
حوزههای علمیه ما که امروز اینچنین شور و هیجان فعالیت اجتماعی یافتهاند باید به مسئولیت عظیم علمی و فکری خود آگاه گردند، باید کارهای علمی و فکری خود را ده برابر کنند، باید بدانند که اشتغال منحصر به فقه و اصول رسمی جوابگوی مشکلات نسل معاصر نیست.
📚نهضتهای صدساله اخیر ص۹۳
@sokhanerfan
💠 شعور هستی
🔹 آنکه در همه هست، همین «وجه الله» است، همین #ظهور خداست، همین #فیض خداست، این در همه هست؛ منتها آنها باید نگهداری کنند! وقتی که به آنها که نگهداری می کنند گفتند در نماز جماعت داوود شرکت کن، می گویند چشم! درباره آسمان و زمین فرمود: ﴿فَقَالَ لَهَا وَ لِلْأَرْضِ ائْتِیا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً قَالَتَا أَتَینَا طَائِعِینَ﴾؛ اینکه تمثیل نیست.
🔹 خدا مرحوم آقا #سید_عبد_الحسین_شرف_الدین را غریق رحمت کند! ایشان رساله ای دارد به نام «کلمة حول الرؤیه» که اینها را حمل بر تمثیل کرده که حرفی نیست سؤال و جوابی نیست، اینها تمثیل است. نه! سؤال و جواب هست، حرف هست، درک می کنند، به دلیل اینکه زمین شهادت می دهد.
اگر زمین درک نکند که چه کسی آمده مسجد چه کسی نیامده، شهادتش هم تمثیل است؟!
🔹 این روایات که یکی و دو تا نیست. این مسجد کاملاً باخبر است که چه کسی آمده چه کسی نیامده، چه کسی نماز خوانده چه کسی نماز نخوانده، کدام همسایه آمده کدام همسایه نیامده، از کدام همسایه شکایت می کند نسبت به کدام همسایه شهادت می دهد.
🔹 شهادت دو مرحله دارد: یک مرحله، مرحله تحمّل متن حادثه است؛ یک مرحله، مرحله ادای در محکمه است.
اگر شاهد در مرحله حدوث حوادث حضور نداشته باشد و درک نکند، گفتنش در محکمه که اثر ندارد. ممکن است در بعضی از مسائل انسان نتواند به یک روایت واحد اکتفا بکند؛ ولی وقتی به حد تواتر رسید، در آن زمینه انسان جزم پیدا می کند.
🔹 زمین می فهمد مسجد می فهمد #شهادت_می_دهند شکایت می کنند. این همان ﴿إِنْ مِنْ شَیءٍ إِلاَّ یسَبِّحُ بِحَمْدِهِ﴾ در سوره مبارکه «اسراء» را نشان می دهد.
🔸آیت الله جوادی آملی
📚 سوره مبارکه واقعه جلسه 10
تاریخ: 1396/10/05
@sokhanerfan
• اینطور نیست که اگر آدم مطلبش درست باشد با هر شیوهای مجاز باشد که آن را مطرح کند و به هر وسیلهای متوسل شود. مطلب صحیح را هم باید به طریق صحیح مطرح کرد. جدال، مراء و فریاد و پرخاشگری در ارائه مطلب و از مرز حسن برخورد خارج شدن، درست نیست.
• شخصیت انسانی و شخصیت مؤمن، برتر و بالاتر از این است که در طرح مطلبش ولو اینکه حق و درست باشد از مرز صحت برخورد و روش درست خارج شود. مطلبی را که میخواهیم عنوان کنیم اگر با دلیل و برهان و استدلال بگوییم و طرف ما پذیرفت که پذیرفت؛ اگر نپذیرفت، دعوا و فریاد و سر و صدا کردن کار صحیحی نیست. (با این کارها نمیپذیرد)
🔹 استاد مهندسی (ره)
@sokhanerfan
فلسفه معنویت؛ آیت الله حسن رمضانی.mp3
10.28M
✅ سخنان حضرت آیت الله حسن رمضانی
💠 در همایش ملی فلسفه معنویت با تأکید بر آرای علامه حسن زادۀ آملی
1402/ 09/ 01
@sokhanerfan
🌺علاقه امام به استاد عرفانش
علاقه امام خمینی (ره) به استادش مرحوم آیت الله شاه آبادی بسیار زیاد بود تا آنجا که هرگاه از ایشان نامی به میان می آورد می فرمود: روحی له الفداء، جانم فدای او باد! این مطلب در کتابهای امام (ره) بخصوص در کتابهای عرفانی ایشان کاملاً مشهود است.
امام برای درس آیت الله شاه آبادی ارزش و احترام زیادی قائل بودند و می فرمودند: «اگر آیت الله شاه آبادی هفتاد سال تدریس می کرد، من در محضرش حاضر می شدم، چون هر روز حرف تازه ای داشت»
💢کانال سخن عرفان
🆔 @sokhanerfan
جمله بی نظیر امام خمینی درباره آیت الله شاه آبادی .mp3
3.65M
🔸جمله بی نظیر امام خمینی درباره استاد عارف، آیت الله شاه آبادی (قدس سرهما)
🔹استاد واحدجوان
@sokhanerfan
🟢 مقام حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها
🔹 در تاریخ اسلام زنان قدّیسه و عالیقدر فراوانند. کمتر مردی است به پایه خدیجه(س) برسد، و هیچ مردی جز پیغمبر(ص) و علی(ع) به پایه حضرت زهرا(س) نمیرسد.
🔸حضرت زهرا(س) بر فرزندان خود که امامند و بر پیغمبران غیر از خاتم الانبیاء(ص) برتری دارد.
📗 شهید آیتالله مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۱۹
@sokhanerfan
🔹عملکرد حضرت زهرا علیها السلام
شما وقتى زندگى حضرت زهرا را مطالعه مى كنيد، مى بينيد در فكر اين انسان كأنّه وجود ندارد كه من دختر پيغمبر آخرالزمان هستم.
حديث است كه وقتى به محراب عبادت مى ايستاد بدنش به لرزه در مى آمد، ماهيچه هاى بدنش مىلرزيد، از خوف خدا گريه مى كرد. شبهاى جمعه را تا صبح نمى خوابيد و مى گريست. زندگى علىّ بن ابى طالب عليه السلام را ببينيد. من نمى دانم چرا ما اين جور شديم؟! اگر بناست اين نسبتها منهاى عمل به درد بخورد، اگر عمل در كار اثرى نداشته باشد، حضرت زهرا كه از همه شايسته تر بود و همچنين امام زين العابدين عليه السلام، امام حسن عليه السلام، امام حسين عليه السلام و خود علىّ بن ابىطالب عليه السلام كه گاهى مى ديدند در دل شب از خوف خدا غش كرده است، چه علتى داشت؟ آيا او فكر نمى كرد كه من اولين مؤمن به اسلام هستم، من داماد پيغمبر هستم و پيغمبر شخصاً به من علاقه دارد؟ اين، تعليم اسلام بود. اسلام وقتى صحيح تعليم داده مى شد نتيجه اش اين بود كه پسر پيغمبر روى انتسابش به پيغمبر هرگز حساب نمى كرد، روى عمل خودش حساب مىكرد، حسابش فقط روى اين بود كه برنامه پيغمبر را اجرا كند.
🔹مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى، ج25، ص: 445
@sokhanerfan
معنای صرف الشئ و معنای صرافت و وحدت وجود.mp3
7.87M
صرف الشیء و صرف الحقیقه یعنی چه؟
چرا حقیقت وجود کثرت نمی پذیرد؟
صرافت و وحدت وجود یعنی چه؟
🔸استاد واحدجوان
@sokhanerfan
🔹چهل و ششمین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه تهران برگزار میشود:
🔰تبیین ابعاد رابطه دین و عرفان (تکمیلی همراه با پرسش و پاسخ)
با حضور و ارائه:
🔹دکتر منصور میر، عضو هیئت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی
🔹حجت الاسلام و الملسمین وحید واحدجوان، عضو هیئت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی
🔸دبیر جلسه: دکتر محمد نصیری، عضو هیئت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی
زمان: دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۲-۱۰
مکان: دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران
لینک مجازی نشست:
https://vroom.ut.ac.ir/cul
@sokhanerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎬 برنامه آفتاب شرقی با موضوع «اخلاق اجتماعی در سیره اهلبیت (علیهمالسلام)»
✅ با حضور حجتالاسلام و المسلمین واحدجوان
🗓️ تاریخ پخش: شبکه یک سیما، شنبه ۱۸آذر لغایت پنجشنبه ۲۳آذر
@sokhanerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎬 ریشه محبت معصومین علیهم السلام به مردم
✅ استاد واحدجوان
@sokhanerfan
۰۱ مودت از شاخصههای اخلاق اجتماعی اهلبیت است.mp3
14.15M
🎧 فایل صوتی👆 برنامه آفتاب شرقی
با حضور استاد واحدجوان
⏳ شنبه ۱۸آذر۴۰۲ مصادف با ۲۵جمادیالاول «مودت و محبت از شاخصههای اخلاق اجتماعی اهلبیت»
📺 فایل تصویری👇
https://telewebion.com/episode/0xa31eef4
@sokhanerfan
۰۲ محبت به خدا اساس اخلاق اجتماعی است.mp3
17.65M
🎧 فایل صوتی👆 برنامه آفتاب شرقی
با حضور استاد واحدجوان
⏳ یکشنبه ۱۹آذر۴۰۲ مصادف با ۲۶جمادیالاول «حب به خدا اساس اخلاق اجتماعی»
📺 فایل تصویری👇
https://telewebion.com/episode/0xa370ed1
@sokhanerfan