eitaa logo
قول سدید
483 دنبال‌کننده
973 عکس
424 ویدیو
34 فایل
مرور و تحلیل اهم رویدادهای روز ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً(احزاب۷۰ )
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ده ویژگی کاسبان عدالتخواهی محسن مهدیان این روزها با پدیده جدیدی به نام "کاسبان عدالتخواهی" مواجهیم. "سوپرمن های دست ساز" و "بتمن های تخیلی" که تلاش می کنند قهرمان مبارزه با فساد باشند و از این دکان کاسبی کنند.  هرکس تخلف کرده است طبیعی است که باید در عدلیه پاسخگو باشد و البته نقش ما است. لذا سوال اصلی اینست که ما حق داریم افراد را بدون محاکمه وشنیدن ودیدن همه مستندات قضاوت کنیم و بدتر از آن حکم صادر کنیم و آبرو ببریم؟ با این مقدمه کوتاه لازمست مختصری درباره کاسبان اینروزهای عدالتخواهی بدانیم. شناخت کاسبان عدالتخواهی کمک می کند مطالبه گری مومنانه را فدای خدعه خناسان نکنیم و زمین بازی آنها نشویم. 🔻کاسبان عدالتخواهی چند دسته اند. 1⃣گروه اول پروژه بگیرهای  افشاگری اند که برای دادزن از دست کارفرما صله می گیرند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ این افراد اساسا هیچ معیار و مبنای مشخصی ندارند و اگر سابقه اینها را چک کنید مملو از رفتارهای متناقض است. 2⃣دسته دوم کاسبان لایک و فالور و دیده شدن هستند. اینها پول نمی گیرند اما گدایی توجه می کنند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ تولیدات اینها بدون هرگونه محتوای عمیق است. اغلب احساسی و هیجان زده اند. بیش از دو خط توئیت نمی توانند بنویسند و برای خط سوم دچار لکنت می شوند. 3⃣دسته سوم کاسبان سیاسی اند که دو دسته اول را به خدمت می گیرند تا به قدرت و مکنت برسند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ شناسائی این افراد مشکل تر از بقیه است. اما اجمالا این افراد را بیشتر در ایام انتخابات و بزنگاه های سیاسی بشناسید. ✅اما کاسبان عدالتخواهی چه ویژگی هایی دارند؟ شاخص کلان همان است که رهبری انقلاب درباره مطالبه گری فرمودند؛ اینکه مطالبه گری مذموم آنست که با دشمن مخرج مشترک پیدا کند.  🔻با این اصل کلیدی چند مورد قابل فهرست است: 1⃣یکم. عدالتخواهی غیر اخلاقی: این جریان برای کاسبی در عدالتخواهی هیچ حد و مرزی نمی شناسند. آبروی افراد برای آنها از بی ارزش ترین هاست و هیچ مرزی برای حریم شخصی و عمومی افراد قائل نیستند. هتک و تهمت و دروغ و غیره بماند. 2⃣دوم. عدالتخواهی شتابزده: هر چه دیدند و دست شان رسید، بدون تحقیق و بررسی به سرعت منتشر می کنند و به همین دلیل در اغلب موارد مورد سوء استفاده کارفرماهای سیاسی و ابرپروژه بگیرها قرار می گیرند. 3⃣سوم. عدالتخواهی سوپرمنی: عدالتخواهی این افراد اغلب برای ایجادقهرمان های دست ساز است.برای همین مهمترین هدف شان دیده شدن است و جاییکه عدلیه ورود کند وبخواهدعالمانه و منصفانه قضاوت کند، زیست عدالتخواهی آنها نیست و نابود می شود.  4⃣چهارم. عدالتخواهی فریبنده: در این سبک عدالتخواهی یک مصداق را در فرد یا نهاد پیدا می کنند و آن مصداق را به کل تعمیم می دهند. این خطای شیطانی مهمترین ابزار برای تخطئه و حذف کامل افراد و بدتر از آن ایجاد تلقی فساد سیستمی است. 5⃣پنجم. عدالتخواهی کاریکاتوری: مهمترین ویژگی این گروه جابجا کردن اصل و فرع است. یک حاشیه را تبدیل به اصل می کنند تا مخاطب از ظاهر فرعیات منکر اصول شود. 6⃣ششم. عدالتخواهی در بن بست: پروژه نهایی این افراد القای بن بست است. اینکه عدلیه تعطیل است و نهادهای نظارتی خوابند و هیچ اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، جز همین افشاگری های توئیتری.  7⃣ هفتم عدالتخواهی تخیلی: این جریان هیچ اعتنایی به واقعیت های زمانه ندارد و در یک رویای خیالی و توهمی هر نوع عقلانیتی را مصلحت اندیشی می دانند. برای این جریان، آرمان ابزار ظاهرسازی در عدالتخواهی کاسبکارانه است. 8⃣هشتم. عدالتخواهی کور: این جریان اساسا به ثمره اقدامش در مخاطب توجه ندارد. اینکه مخاطب دچار تلقی فساد سیستمی شود یا از اصلاح ناامید شود اصلا و ابدا برایش مهم نیست. این جریان کور است چون حتی برایش مهم نیست با دشمن مخرج مشترک پیدا می کند و ابزار دشمنی می شود. 9⃣نهم: عدالتخواهی متناقض: این جریان را باید در فرآیندها و در طول زمان تحلیل کرد نه در یک مصداق مشخص. این جریان اغلب نسبت به کارفرمای خود ساکت اند و هیچ سطحی از مطالبه را نمی پذیرند. بدتر اینکه درباره خودشان نیز حاضر نیستند پاسخگو باشند. از سوابق عدالتخواهی شان و دروغ ها و تهمت هایی که زدند تا سوابق کیفری و محکومیت هایی که داشتند و تا سوال هایی که اول از همه خودشان باید پاسخگو باشند. 🔟دهم. عدالت خواهی فصلی: این گروه ها اغلب در بزنگاه ها فعال می شوند. حالا این بزنگاه یا زمان انتخابات است یا زمانیکه یک مجموعه خوب می درخشد و باید تخطئه شود یا شرایطی که فرد باید تمام و کمال حذف شود تا پروژه ای که دست گرفته است ناتمام بماند یا چه و چه. خلاصه اینکه برای اینها عدالتخواهی پوسته ای برای پروژه های مهمتر است. این ده ویژگی باعث میشود بیشترین خوراک دشمنی ضدانقلاب را فراهم کنند و عملا آلت دست دشمن شوند. http://eitaa.com/sokhanesadeed
☀️ ظریف همچنان در توهم احیای برجام است/ برجام؛ سندروم استکهلم جریان اصلاحات 🔹 محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت سابق، در مصاحبه خود با جماران مدعی شده که توافق جدید هسته‌ای در تابستان ۱۴۰۱ آماده بوده و امید به زمستان سخت مانع از رسیدن به توافق شد! اما این ادعا چقدر صحیح و مبتنی با واقعیت است؟ 🔹 در زمان دولت قبل که هنوز ظریف سِمت وزیر امور خارجه را بر عهده داشت و تیم دیپلماسی کشور به دنبال احیای برجام بود، وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد ایالات متحده آمریکا در مسئله برجام و ایران اعلام کرد که «دولت بایدن دیگر به دنبال توافق برجام نیست». وندی شرمن در سخنانی به تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ مصادف با ۴ مارس ۲۰۲۱ اعلام کرد که «شرایط ژئوپلتیکی منطقه در ظرف شش سال پس از توافق برجام تغییر کرده و آمریکا به دنبال توافقی محکم‌تر از برجام است». 🔹 در همان زمان مقاله معروف «آقای بایدن قرار این نبود» که به قلم سیدعلی خرم از اساتید دانشگاه شهید بهشتی نوشته شد نیز نشان دهنده امید واهی جریان اصلاحات به بایدن و دموکرات‌ها در مسئله برجام بود. آیا برجام در اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا بود؟ 🔹در میان اما مسئله مهم این است که چه در اسفند سال ۱۳۹۹ که دولت روحانی بر سر کار بود و چه در تابستان سال ۱۴۰۱ و چه در ۱۴۰۲ برجام و احیای آن در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار نداشته و ندارد! 🔹برجام توافقی با عمری کوتاه مدت برای از بین بردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود که تنها دستاورد آن برای ایران تضعیف اقتصاد و عقب انداختن کشور در پروژه‌های فضایی، هسته‌ای و دفاعی بود. 🔹در بخش سیاست خارجی دولت بایدن که از سال ۲۰۲۰ بر سر کار آمد چندین ماه بخش خاورمیانه وجود نداشت و این منطقه ذیل آسیای پاسفیک تعریف می‌شد؛ این وضعیت در مورد برجام همچنان باقی است و با توجه به مسائلی مانند جنگ اوکراین، مسئله تایوان، تنش با کره شمالی و جنگ غزه جایی برای احیای توافق مرده برجام در سیاست خارجی آمریکا وجود ندارد. ظریف اعتراف کرد! 🔹ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره می‌کند که امکان حل اختلافات با آمریکا وجود ندارد و این نوعی اعتراف به حساب می‌آید. زیرا در دولت قبلی و در دورانی که مسئولان دیپلماسی کشور از امضای برجام سرمست بودند، ادعاهایی مبنی بر انعقاد برجام موشکی و منطقه‌ای از سوی رئیس جمهور سابق مطرح می‌شد که نشان از اعتماد به نفس بالای وی برای حل اختلافات با آمریکا داشت. 🔹اظهارات متناقض ظریف تمامی ندارند البته این تنها صحبت متناقض ظریف در مسئله برجام نیست. در جای دیگری از این مصاحبه او مدعی است که نپرداختن به جنبه‌های نظامی و منطقه‌ای در توافق برجام منجر به محدودیت ۵ ساله تحریم تسلیحاتی کشور و اعمال محدودیت ۸ ساله بر فعالیت فضایی شد و در حال حاضر بایستی برای احیای برجام در مورد منطقه نیز با آمریکا بر سر میز مذاکره نشست و حتی مسئله غزه را نیز وارد مذاکرات کرد. 🔹در سال ۹۴ و در روزهایی که توافق برجام در مراحل پایانی خود قرار داشت این تیم ظریف بود که پنج سال تحریم تسلیحاتی داوطلبانه را تنها به منظور نشان دادن حسن نیت به طرف مقابل بر کشور تحمیل کردند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سال ۱۳۹۹ و پس از لغو این ممنوعیت که در قطعنامه ۲۲۳۱ از آن یاد شده بود در سخنانی اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل هیچگونه محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران وضع نکرد بلکه این تیم مذاکره کننده ایرانی بود که به جهت تسریع روند امضای برجام این خودتحریمی را بر کشور تحمیل کرد. اقدامی که در آن زمان موجب تعجب چین و روسیه شد و در ازای آن هیچ امتیازی نصیب ایران نشد. این اقدام دولت وقت با صحبت‌های امروز وزیر خارجه سابق تناقض دارد. 🔹چگونه دیپلماتی که در کارنامه خود چیزی جز شکست و کج فهمی از شرایط دنیا و تحمیل هزینه گزاف در ازای هیچ ندارد مدعی است که تنها تحلیل اشتباه دولت فعلی منجر به عدم انعقاد توافق میان تهران و واشنگتن شده است؟! این سبک تحلیل جانبدارانه و عدم پذیرش اشتباهات گذشته و تداوم امید به احیای توافق مرده برجام از سوی محمد جواد ظریف، نشان از استمرار نوع نگاهی در او و همفکرانش دارد که همچنان آمریکا را نماینده دنیا می‌داند. 🔹نگاهی که در سیاست خارجه دولت روحانی پس از امضای برجام به شدت مشهود بود و منجر به کنار گذاشتن چین و امتیازدهی فراوان به فرانسه در قراردادهای پسابرجام شد. قراردادهایی که عمر آنها از خود برجام کوتاه‌تر بود! http://eitaa.com/sokhanesadeed
سردار «حسن رستگارپناه» در کتاب تاریخ شفاهی خود با عنوان «کردستان در بحران امنیت و محرومیت» به یکی از برخورد‌ها و رفتار‌های اسلامی این شهید بزرگوار اشاره می‌کند به‌طوری‌که حتی یک فرد اعدامی به حقش برسد و آن فرد وقتی عمل اسلامی واقعی را می‌بیند توبه کرده و تسلیم می‌شود. در ادامه شرح این ماجرا را می‌خوانید: «در سال ۶۱ سه نفر از عناصر کومه‌له داخل شهر بانه با اسلحه و تجهیزات دستگیر شدند. چند شب قبل از دستگیری این افراد، چند ترور داخل شهر شده بود. شواهد نشان می‌داد که همین افراد ترور‌ها را انجام داده‌اند. پس از تشکیل پرونده، یک قاضی برای صدور حکم از سنندج به بانه آورده شد. قاضی رأی اعدام را برای آن سه نفر صادر کرد. «سعید بانه‌ای» فرمانده سپاه بانه، آن‌ها را به محل اجرای حکم برد. یکی از آن‌ها حرکت نمی‌کرد، آقا سعید به پشت او لگدی زد. من خودم آنجا بودم. آقای بروجردی که صحنه را دید، گفت او را برگردانند و دو نفر دیگر را اعدام کنند. آقای بروجردی گفت آن عضو کومه‌له را به اتاقی ببرند. به سعید هم گفت بیاید. خودش آمد چشمان آن اعدامی را باز کرد و به او گفت: «حکم شما اعدام است. بچه‌های ما توجه نکردند و لگدی به شما زدند. شما می‌توانید قصاص کنید یا اگر خواستید، از حقتان بگذرید.» آن فرد از تعجب خشکش زد. پرسید: «می‌توانم قصاص کنم؟» آقای بروجردی گفت: «بله.» سعید ایستاد و او با لگد به پشتش زد. بعد این ماجرا... شخص کومله.. شروع کرد به گریه کردن. آقای بروجردی پرسید: «چه شد؟» گفت: «اگر اسلامی که شما می‌خواهید پیاده بکنید این است، من توبه کردم و مسلمان شدم». http://eitaa.com/sokhanesadeed
‼️زنان جوان نیویورک ناموس هیچ‌کسی نیستند‼️ 👆زن‌ها آزادند، هر طوری دلشان می‌خواهد، لباس دلربا بپوشند و مردان را به تماشای خود فرابخوانند، اما 🔺مردان تحریک شده‌ای که امکان ارضا شدن ندارند یا احساس کنند که تحریک جنسی آنها توسط زنان و دختران هوس‌انگیز، خیلی آزاردهنده است، "تفریح وحشیانه نیویورکی" را انتخاب می‌کنند: 🔹این تفریح، تازه‌ترین مدروز جوانان نیویورکی شده که مردانی که همه جا توسط زنان زیبا و جذاب تحریک شده، اما تأمین نشوند، بدون دلیل و صرفا برای تخلیه روانی و انتقام‌جویی از "جنس زن"، بطور اتفاقی یک زن جوان رهگذر را در خیابان انتخاب کنند و چنان با مشت به صورتش بکوبند تا صورت زیبایش معیوب و متورم بشود‼️ 🔹نیویورک شهر آزاد و پیشرفته مرفهین و پایتخت اقتصادی ایالات متحده آمریکاست! ✔️در این شهر بزرگ هیچ‌گونه "حجاب اجباری" وجود ندارد؛ از "گشت‌ارشاد" هم خبری نیست؛ بلکه به عکس، پلیس آمریکا از سه دهه قبل بارها اعلام کرده: بودجه و پرسنل کافی برای حفاظت از زنان و دختران در برابر قتل و تجاوزجنسی توسط مردان غریبه و آشنا را ندارد‼️ 🔰زنان و دختران آزاد جامعه آمریکا، بجای داشتن رهبری مانند ولی‌فقیه که با غیرت تمام، دلنگران نوامیس جامعه و آرزومند رشد، پیشرفت و سعادت زنان و دختران باشد، رهبرانی دارند که یکی از تفریحات حرفه‌ای آنها زن‌بارگی و دختربازی است که گاهی به فضاحت کشیده شده: جان‌اف‌کندی+مریلین مونرو بیل کلینتون+مونیکا لیوینسکی اما دو رئیس‌جمهور اخیر، در فساداخلاقی، پیشتازپیشینیان هستند‼️ ✍️محمدعلی رامین http://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️باز هم درباره حکم قصاص جناب سرهنگ جوانمردی 🟩تمام استدلال مخالفان قصاص جناب سرهنگ جوانمردی در حدی که بنده دیدم این است که ایشان انسان شریف و شجاعی است که در مقام دفاع از امنیت مردم و نظام یک آشوبگر را به قتل رسانده است و این حکم تاثیر منفی در روحیه مدافعان امنیت می گذارد؛در این باره گفتنی است: ✅️اولا همه این فرمایشها صحیح ولی برای مخالفت با یک حکم حقوقی، دلیل حقوقی لازم است؛ ✅️ثانیا مثل همه برادران انقلابیم بنده نیز ابدا به اجرای حکم قصاص راضی نیستم و در پست قبلی رای قطعی صادر شده پس از طی فرایند دادرسی با مشارکت بیش از ۱۰ قاضی را صرفا "قابل احترام" دانستم و درباره آن داوری ماهوی نکردم. ✅️ثالثا حاضرم دلایل و مستندات را بشنوم و اگر دلیلی حقوقی برای نقض حکم یاد شده وجود داشت با قبول وکالت مجانی این پرونده، تجربه سالها قضاوت و تدریس حقوق جزا را به خدمت گرفته و برای نجات ایشان از طریق قانونی تلاش کنم. ✅️رابعا حکم به قصاص ماموران خاطی در نظام دادرسی ما مسبوق به سابقه است و فلسفه وجودی سازمان قضایی هم کنترل رفتار ماموران و مصون سازی آنها از لغزشهای حین انجام ماموریت دفاع از امنیت، آسایش یا نظم عمومی است و به همین دلیل نمی تواند عامل تضعیف روحیه ماموران درستکار باشد. ✅️خامسا در این شب ضربت خوردن مولای عدالت ورزان و متقیان، همه کسانی را که به بنده زخم زبانی زدند می بخشم تا گوشه چشم عنایتی از رب العالمین را جلب کنم.خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر شهادت فرماید http://eitaa.com/sokhanesadeed
👈 در سوگ عدالت نه کلمات می تواند حق را در وصفت ادا کند و نه عقول و اذهان می تواند به فهم تو نایل شود. زیرا کجا می‌توان آب اقیانوس های بی کران و عمیق را در فنجان کوچک و کج و کوله ادراک ناقص‌العقل مان جای داد و گنجاند. با این اعتراف تکوینی به قدر فهم ناچیزمان‌ در سوگ عدالت می گوییم. امیرالمومنین علی علیه السلام، را نه می توان خدا دانست و نه بشر، او، کلید راز و رمز هستی و باب درب شهر علم رسول خداست. فهم و درک رسول خدا، بدون فهم و درک علی ممکن نیست چه آن که در تاریخ صدر اسلام ،منکران علی ، همان منکران رسول خدا هم‌بودند، کسانی که در کنار رسول خدا بودند ، اما با رسول خدا نبودند و منتظر رحلت پیامبر اکرم بودند تا پنهان خود را آشکار کنند، و آن کنند که با دخترش ، و با آن ناموس خدا و آن گنجینه اسرار پیامبران و آن مادر اوصیای الهی ، کردند که ننگ آنان شد و در تاریخ ثبت است. علی ، صراط خداوند در زمین و آسمان و عقبی است. علی، ریسمان خدا از خدا تا زمین است. علی، نردبان خدا از زمین تا آسمان است. علی، میزان خدا در روز محشر کبری است . علی، زبان گویای پیامبر و مفسر کتاب خدا و بلکه عین کتاب خداوند است. علی، اول مومن، اول مجاهد، و اول مظلوم است . علی، اوصافش بی کران و وصف ناپذیر است، اما در میان همه ی فضایل علی ، علی، را عدالتش به محراب شهادتش کشاند. عدالت، که گفتنش آسان و انجامش سخت است. فهم عدالت، به سختی فهم علی است و از آن مشکل تر ، عمل به عدالت است،به سختی عمل مثل عمل علی، اما آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید. امروز جهان در سوک فقدان عدالت علی می سوزد. امروز ، جنگ ها، کشتارها، جهالت ها، دشمنی ها، تضادها و اختلافات ، نابرابری ها، فسادها همه و همه به دلیل غیبت عدالت علی است. امروز ،جهالت عوام و خیانت خواص و عداوت کفار و نفاق منافقان در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی دست در دست هم داده است تا عدالت علی همچنان در پرده غیب بماند و نتواند ظاهر شود. امروز، کشتار کودکان و زنان در غزه، به دلیل غیبت عدالت علی است. دشمنی های آگاهانه و عامدانه نظام سرمایه داری غرب با انقلاب اسلامی و با نظام جمهوری اسلامی ایران و با رهبری حکیم و عزیر و با مردم ایران به دلیل وحشت آنان از آمدن فرزند عدالت علی است. ان شالله خداوند به حرمت مظلومیت علی و اولاد علی و به حرمت غربت و انتظار فرزندش حضرت صاحب‌ الامر، فرج و ظهور امام زمان را نزدیک کند ، نزدیک تر از آن چه در تصورمان بگنجد ، تا انتقام یک تاریخ مظلومیت علی را از فرزندان سفیانی قاتلان علی بگیریم و سفره نظام های سراسر ظلم و جفا و بی عدالتی مدرنیته را برچیند. ان شالله دکتر ابوالقاسم فاتحی در روز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ http://eitaa.com/sokhanesadeed
ماه تا آمد که بردارد سری از سجده‌گاه قصۀ شق‌القمر بار دگر تکرار شد http://eitaa.com/sokhanesadeed
قابل توجه دوستانی که صادقانه نگران اجرای حکم قصاص جناب سرهنگ جوانمردی هستند ✍️ج.ص م دو راه برای نجات ایشان وجود دارد: راه اول راه قانونی و قضایی و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ از رئیس قوه قضائیه توسط وکلای ایشان؛ که در صورت احراز خلاف شرع بودن، در چارچوب آن ماده، حکم نقض خواهد شد. راه دوم راه اجتماعی و مردمی تلاش برای جلب گذشت خانواده مقتول با بسیج ریش سفیدان و افراد مقبول مورد احترام خانواده مقتول است. با این حال متاسفانه جریانی که به بهانه دفاع از آقای جوانمردی، بر موج احساسات برخی جوانان انقلابی بی خبر سوار شده، بسیار زیرکانه یا احمقانه مانع نجات ایشان می شود؛ به سه صورت: ۱- با ترویج ادبیات منفی علیه مقتول و خانواده اش، راه را بر نتیجه بخشی تلاش میانجی گران برای گذشت نسبت آقای جوانمردی می بندند. ۲-از طرف دیگر،جوانان مومن و انقلابی را به نظام بدبین می کندو موجب ریزش مدافعان نظام می شوند. ۳-عدم تمکین در برابر قانون را در جبهه خودی به سبک جبهه دشمن ترویج می کند. http://eitaa.com/sokhanesadeed
دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ روز تعیین کننده و ماندگار در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مبارک باد. روزی که ملت فهیم، بصیر و انقلابی کشور عزیزمان با حضور حماسی و رأی قاطع بیش از ۹۸ درصدی خود، الگوی جدیدی از حاکمیت مبتنی بر مردم سالاری دینی تحت عنوان «جمهوری اسلامی ایران» را بنیان نهادند. سردار احرار عالم، حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی را حرم نامیدند؛ به راستی هر یک از ما برای حفظ این حرم چه گامی برداشته ایم؟! http://eitaa.com/sokhanesadeed
⭕️ خدا را شكر كه در زمان على(ع) نبوديم! 🔸 ما اگر بخواهيم در يك موضوع خدا را شكر بكنيم كه در زمان على نبوديم، حق داريم؛ براى اينكه اگر در آن زمان مى‏ بوديم آن‏قدر ايمان نداشتيم كه در آن موضوع ثابت‌قدم بمانيم. 🔸 ممكن است ما اگر در زمان على عليه‌السلام بوديم در جنگ جمل شركت مى‏ كرديم، در جنگ صفين هم شركت مى‏كرديم، ولى باور نكنيد اگر ما با على می‌بوديم جرأت مى‏‌‌كرديم كه در جنگ خوارج هم شركت بكنيم! 🔸 براى اينكه آن‌جا على به جنگ كسانى رفت كه «قائِمُ اللَّيْلِ وَ صائِمُ النَّهار» بودند، يعنى مردمانى كه از سر شب تا صبح عبادت مى‏كردند و روزها روزه‏‌دار بودند و در پيشانى آن‌ها آثار سجده بود: «جِباهاً قَرِحَة» پيشانی‌هايى كه از بس سجده كرده بودند قرحه‏‌دار شده بود. 🔻چه كسى جرأت داشت با اين‌ها بجنگد؟! 🔸 فقط على مى‏‌توانست چون به ظاهر نگاه نمی‌كرد، با اينكه على اقرار مى‏كند كه اين‌ها مردمانى متظاهر و دروغ‌گو نبودند. عمده اين است. اگر منافق می‌بودند مهم نبود ولى خير، اينها شب‌ها نماز مى‏خواندند و روزها روزه‏دار بودند اما وجودشان براى اسلام خطر است، جامدهايى هستند كه براى اسلام ضررشان از دشمنان اسلام بيشتر است. 🔸 اگر على در آن روز شمشير به روى خوارج نكشيده بود و اگر شخصيت على نبود و آن نصوصى كه پيغمبر درباره على بیان كرد و اگر آن مقام على، ايمان على، زهد و تقواى على نبود، بعد از على هم هيچ خليفه‌اى قدرت نداشت با خوارج بجنگد، هيچ سربازى جرأت نمى‏كرد به جنگ خوارج برود. 🔸 ولى چون على پيشقدم شده بود، آن‌ها هم با خوارج مى‏جنگيدند؛ مى‏گفتند اين‌ها كسانى هستند كه على با اين‌ها جنگيده است، اگر جنگيدن با اين‌ها خلاف حق بود على با اين‌ها نمى‏جنگيد. 📚 مجموعه آثار شهيد مطهرى، اسلام و نيازهاى زمان http://eitaa.com/sokhanesadeed
🌍روز جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ بنا بر تیزهوشی و تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی( ره )در باره ی شکل و نوع نظام سیاسی مردمی که به تازگی انقلاب کرده بودند، همه پرسی انجام شد که در نتیجه مردم، با ۹۸.۲ درصد رای خود، شکل ، فرم و قالب نظام سیاسی خود را جمهوری اسلامی انتخاب کردند. این نتایج سیب شد تا روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ که روز اعلام نتیجه نهایی همه پرسی مردم ایران بود، به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نامیده شود و تعطیل رسمی اعلام شود. از آن تاریخ تا کنون که نزدیک به ۴۵ سال از آن می گذرد، همه ساله این روز، که قطعا یکی از ایام الله است، بزرگ و با عظمت شمرده می شود. واکاوی و بازنگری در مفهوم سیاسی این روز ، امروز برای نسل جوان لازم است. تا کنون جهان انواعی از رژیم های سیاسی را تجربه کرده است. پادشاهی، جمهوری، پارلمانی، دموکراسی سلطنتی، توتالیتر ،امپراتوری، و مانند آن، بی شک ،نوع رژیم و قالب سیاسی حکومت برخاسته از نوع جهان بینی و معرفت سیاسی مردمی است که انقلاب کرده اند . مردم مسلمان و متدین ایران بنا بر مکتب اسلام و فرهنگ دیرین خود که همیشه مردمی آزاده و هوشیار بوده و هستند، این بار ، اما قالب جمهوری اسلامی را برای شکل نظام سیاسی خود انتخاب کردند. دو واژه جمهوریت که اراده سیاسی همگانی و عامه مردم و مشارکت همگانی را در سبک مدیریت کلان سیاسی خود نمایندگی می کند و اسلام ، که نوع جهان بینی، مکتب و معرفت سیاسی مردم را در چگونگی ورود و دخالت در سیاست مشخص می کند. اما نکته قابل توجه و مهم که در طی این ۴۵ سال گاه آگاهانه و گاه نا آگاهانه و گاه مغرضانه و گاه بی طرفانه ، و گاهی برای طرح یک مباحث نظری و علمی و گاهی برای طرح یک شیطنت سیاسی و اغواگری و بازگشت به رژیم شاهنشاهی و یا بدتر از آن طرح می شود و اکنون نیز بحث داغ روز محافل سیاسی و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ملعبه دست روشنفکر نماهای غرب زده است، نسبت جمهوریت با اسلام است. کسانی که با الفبای معرفت سیاسی اسلام آشنایی دارند و تاریخ صدر اسلام را بخوبی می دانند ، می دانند که پیامبر اسلام که نمونه و الگو و اسوه تمام عیار اسلام هستند، و نقش بنیانگذاری اسلام را داشته و دارند، در تمامی حرکات، اقوال و رفتارهای خود و از همه مهم تر در کتابی که آورده اند،و مبنای همیشگی مسلمان در اسلام ناب محمدی است، ( قرآن )، چیزی بنام جدایی دو مفهوم اسلامیت و جمهوریت ( در معنای مردمی بودن ، مردم گرایی ، مردم سالاری، مشارکت های مردمی و مانند آن ) وجود نداشت و ندارد. بله در عمل پس از رحلت آن حضرت، به دلیل تحرکات و رفتارهای سیاسی سیاست بازان خواص و شیاد عملا پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، بین وجه اسلامیت رهبری سیاسی مردم یعنی ،امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و وجه مردمی و خواست اکثر مردم در انتخاب وجه اسلامی حاکم سیاسی خود ، شکاف افتاد که این شکاف همچنان تا کنون در طول حدود ۱۴۰۰ سال ادامه دارد و جهان اسلام و بلکه بشریت از این شکاف جمهوریت و اسلامیت در سیک و نوع رهبری جوامع اسلامی چه ضربات سنگینی که از جدایی وجه جمهوریت اسلام با وجه اسلامیت جمهوری که متحمل نشده اند.. اما با وقوع انقلاب اسلامی و برقرای نظام جمهوری اسلامی ایران در همچنین روزی در سال ۱۳۵۸، مردم مسلمان و هوشیار ایران ، نوع رژیم سیاسی خود را جمهوری اسلامی انتخاب کردند و تمام هزینه های آن را نیز تا کنون داده اند. در ذات اسلام، جمهوریت و مردم نهفته است و اسلام منهای جمهوریت و منهای خواست مردم ، اسلام آمریکایی یا سعودی است. و جمهوریت منهای اسلام ناب محمدی نیز جامعه ای سکولار، لیبرال همانند آن چه در برخی کشورهای به اصطلاح مسلمان می بینم ، را بوجود آورده است . آتاتورک سمبل چنین اسلامی بود. نکته مهم این که تحقق جمهوریت بدون اسلامیت و برعکس ، اسلامیت بدون جمهوریت نیز شدنی نیست. ابن پرنده برای پرواز به هر دو بال اسلامیت و جمهوریت نیاز دارد. متأسفانه برخی برای کاسبی ، برخی هم از روی جهالت ، این دو را در تقابل با یکدیگر می بینند ،برخی هم می کوشند، جاهلانه یا مغرضانه و یا برای منافع سیاسی خود یکی را به نفع دیگری قربانی کنند تا بدین وسیله در وحدت جامعه اسلامی ما شکاف ایجاد کنند. مقبولیت و مشروعیت ، دو روی یک سکه اند که نام آن سکه ، اسلام ناب محمدی از جنس خمينی و خامنه ای است، دیگر سکه ها، تقلبی است که اشاعه دهندگان آن به دنبال منافع خود و یا اربابانشان هستند. نوشته شده در روز یکشنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، توسط ،ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی http://eitaa.com/sokhanesadeed
👆قابل توجه کسانی که دنبال راه قانونی و بدون هوچی گری برای نجات مدافع امنیت هستند http://eitaa.com/sokhanesadeed