eitaa logo
سخن شیعه
119 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️ بهشت بدون عمل!!!!!!!! بنا کردم، *ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات* ها را در قرآن شمردن، دیدم با همین تعبیرها، ده ها مورد، ایمان همراه با عمل صالح آمده است، ایمان تنها، ایمان بی تعهد، ایمانی که همراه آن احساس مسئولیتی نباشد، نه به درد دنیا میخورد و نه به درد عقبی میخورد، این منطق قرآن است. آن کسانی که فرض میکردند ایمان یک چیزی است برای منطقه ی قلب آدمی، ولو انسان به لوازم و تعهدات ایمان پایبند نباشد، میتواند در حوزه ی مومنین باشد، آنهایی که خیال میکردند، صرف باور داشتن که بدون عمل و تلاش و مجاهدت باشد، نویدهای خدا نصیبشان میگردد، آنهایی که گمان میکردند، بهشت را به یک امر قلبی بدون عمل؛ آن کسانی که تصور میکنند به طور خلاصه که اگر عمل را حذف کنیم، از ایمان چیزی باقی میماند؛ اینها بایستی به این آیات و آیات دیگری که در تلاوت بعدی هست و ده ها مورد دیگر در قرآن و سراسر قرآن با دقت بیندیشند تا ببینند، آن ایمانی از نظر اسلام ارزش دارد،،، که با عمل، با مسئولیت، با تکلیف، با تعهد همراه است... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۱۴. @sokhanshia
🔮 محرم خاطره بی نظیر تاریخ... محرّم را در پیش داریم. یکی از جهاتی که محرّم مورد اهتمام است بزرگداشت یک خاطره‌ی بی‌نظیر تاریخ است، [منتها] نه بی‌نظیر در مصیبت و غم و اندوه -که البتّه هست- بلکه بی‌نظیر در حماسه و بُروز برجستگی‌های انسان، برجستگی‌های اهل حق. اگر شما وضعیّت امام حسین را ملاحظه کنید خواهید دید که آن حرکت، آن قیام، با این خصوصیّات، بی‌نظیر است. ما خیلی قیام داشته‌ایم امّا این قیام با این خصوصیّات، بی‌نظیر است. [وضعیّت چنین بوده:] سلطه‌ی باطل با قساوت تمام و با وقاحت تمام روزبه‌روز رو به افزایش است. هیچ امر به معروف و نهی از منکری هم ممکن نیست. به قدری فضای رعب زیاد است که آمرین به معروف و ناهین عن المنکر سعی می‌کنند در معرض امر به معروف و نهی از منکر قرار نگیرند؛ حتّی افراد جسور و گستاخ. یعنی مثلاً عبدالله‌بن‌زبیر آدم جسوری است، آدم خیلی گستاخی است امّا سعی می‌کند با دستگاه خلافت مواجهه پیدا نکند؛ این قدر وضعیّت سخت است. یک کسی مثل عبدالله‌بن‌جعفر که برادرزاده‌ی امیرالمؤمنین و داماد امیرالمؤمنین و شوهر جناب زینب است، سعی می‌کند که به دستگاه خلافت حتّی نزدیک نشود، چون اصلاً غیر از این چیزی متصوَّر نیست. یک کسی مثل عبدالله‌بن‌عبّاس حالت انزوا از جامعه پیدا می‌کند، کأنّه کناره‌گیری می‌کند، یک گوشه‌ای می‌نشیند؛ یعنی این کسانی که زبانهای ناطق و گویا و شخصیّت‌های برجسته و آقازادگان بزرگ بنی‌هاشم و قریش و جوانهای نامدار صدر اسلام بودند -که هر کدام تاریخچه‌ای از افتخارات پشت سرشان است- جرئت نمی‌کنند بیایند وسط میدان، چه برسد مردم عادّی؛ نه فقط در شام، حتّی در خود مدینه. آن وقت شما وضع مدینه را با بقیّه‌ی جاهای دیگر که آن مرکزیّت را هم نداشته مقایسه کنید. این شرایطِ آن اختناق عجیب و غریب است. آن وقت قیام امام حسین در اینجا برای این است که این سلطه را در هم بشکند؛ حرکت امام حسین برای در هم شکستن این سلطه است، منتها به قصد قدرت‌طلبی نیست؛ ما خَرَجتُ اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا ظالِماً وَ لا مُفسِدا؛ مثل بقیّه‌ی افرادی که قیام می‌کنند، خروج می‌کنند، می‌زنند، میکُشند برای اینکه قدرت را قبضه کنند نیست، بلکه برای امر به معروف و نهی از منکر است. ♦️ مقام معظم رهبری- محرم 1380. @sokhanshia
⚘🌿 بسم الله الرحمن الرحیم ⚘🌿 ♦️ ایمان بدون تعهد... اگر تعهدی احساس نکردی در مومن بودن خودت شک کن، جامعه ای که به تعهدات ایمانی عمل نمیکند، نام خود را جامعه مومن نگذارد، آن کسانی که از قرآن شنیده اند، *و لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین* سست نشوید، غمگین نشوید، اگر مومن باشید از همه برترید؛ آن کسانی که این صلای عجیب را از قرآن شنیده ند، بعد به واقعیتها نگاه میکنند، میبینند مومن به قرآن از همه برتر نیستند، بلکه گروکش همه هستند و تعجب میکنند که این وعده قرآن پس کو!!!؟؟؟؟؟ و اگر زمانی برای انجاز(بر آوردن حاجت، وفا کردن وعده) این وعده پیدا نکردند، منتظر ظهور ولی عصر صلوات الله علیه میمانند، به این عده هم باید خاطر نشان ساخت که بله، وعده ی الهی حق است، هم در زمان ظهور حضرت مهدی و هم هر جایی که ایمان صورت ببندد، اما ایمانی که قرآن آن را همراه با عمل میداند، ایمانی که آن را از تعهد جدا نمیداند، ایمان،، نه فقط یک امر قلبی... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۱۵. @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿⚘ بیان جالب و شنیدنی امام خمینی در مورد تعهد و عدم تعهد به اسلام و نتیجه ی آن... ♦️ لطفا نشر دهید 🙏🙏🙏 ♦️ @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘🌿 بسم الله الرحمن الرحیم ⚘🌿 ♦️ ابولهب و ولید بن مخذومی مومن هستند..!!!!!!!! اگر فقط تصدیق و پذیرش در صدق کلمه ایمان کافی بود، من می گویم اول مومن به پیغمبر ابولهب بود یا ولید بن مغیره مخذومی بود، آن هوشمندان عرب خیلی خوب می فهمیدند که رسول خدا دروغ نمی گوید، خوب می‌فهمیدند که رسول خدا دروغ نمیگوید، دلیل می‌خواهید؟؟؟ دلیلش اینه که می نشستند باهم پیاله هایشان تصمیم می‌گرفتند پیغمبر را رسوا کنند، می گفتند برویم، بشنویم، ببینیم چه می گوید، عیب هایش را بگیریم، بعد که می رفتند می‌نشستند، فردا شب می آمدند می‌گفتند، نه این کلام بشر نیست، این سخن خدای بشر است، پس قبول می‌کردند، تصدیق می کردند که او از سوی خدا سخن می گوید، اما جنابعالی بعد از چهارده قرن از آن تاریخ، او را (ابولهب و تولید بن مخذونی) مومن نمیدانی!!! من می گویم اگر اگر او مومن نیست، به دلیل این که این ایمانش، این قبولش، این تصدیقش با تعهد های متناسب همراه نبود، آیا ما مومنیم؟؟؟؟؟ در حالیکه تصدیق ما هم با تعهد های متناسب همراه نیست!!!!؟؟؟؟ چه می فرمایید شما؟؟؟؟؟ 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۱۶. @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘⚘علامه مصباح یزدی؛🌿🌿 ایمان و عمل صالح.. راه تقویت ایمان و ثبات آن..... @sokhanshia
🕊🦋 بسم الله الرحمن الرحیم 🕊🦋 ♦️ عمرو عاص مومن بود...!!!!!!! اگر فقط تشخیص و ایمان قلبی کافی بود، عمر و عوض باید اول شیعه عالم باشد، عمر و عاصی که ماحرای غدیر را یا به چشم دیده، یا از کسانی که به چشم دیده اند شنیده، من و شما بعد از سیزده قرن و خرده ای این ماجرا را در کتابها فقط میخوانیم، عمر وعاصی که درباره ی امام علی علیه السلام شعر میگوید، عمر و عاصی که در دم احتضار، در آن حساسترین ساعتها و لحظه هایی که برای ذهن یک انسان مطرح است اظهار ندامت میکند، میگوید دینم را به دنیای معاویه فروختم، با علی که میدانستم حق است جنگیدم، پس عمر و عاصی به نظر عمیق تر و علمی تر از شیعه قرن چهاردهم هجری به ولایت بلا فصل امیر المومنین پی برده و تصدیق کرده بود، اما آیا شیعه است!!!؟؟؟!!! شما میگویید نه، چرا شیعه نیست؟؟؟؟ برای خاطر اینکه اعتقاد به امامت امیرالمومنین تعهدهای می آورد. اول تعهدش بیعت نکردن با معاویه بن ابوسفیان است. عمر و عاصی که با معاویه همدست میشود و با همین علی میجنگد؛ یعنی به تعهدهای تشیع، به مسئولیتها و تکلیف هایی که این باور به انسانی متوجه میکند، پایبند نمیپاند، شیعه نیست... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۱۷. @sokhanshia
❤ معنویّت و اخلاق، جهت‌دهنده‌ی همه‌ی حرکتها و فعّالیّتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ بودن آنها، محیط زندگی را حتّی با کمبودهای مادّی،بهشت میسازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، جهنّم می‌آفریند. 💢 بیانیه گام دوم انقلاب.. @manaviat_akhlag @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘💐 بسم الله الرحمن الرحیم ⚘💐 ♦️ چرا در امنیت و آسایش و ... نیستیم، آیا مشکل از خدا نیست..!!؟؟؟!!!!!!!!!! این حرف درست است و چون درست است من روی سخن را باز به خودمان بر میگردانم، میگویم با همین دلیل، آیا من و شما میتوانیم معتقد باشیم و مطمئن که شیعه هستیم؟؟ مگر ما به تعهد های شیعه بودن عاملیم؟؟ مگر ما پایبندیم؟؟ و سخن قرآن در این باره روشن و بی تردید و بی ابهام است. صریحا نفی میکند ایمان را از آن کسانی که به طور مطلق پایبند به تعهدات ایمانی خود نیستند، بنابراین ایمانی که در اسلام معتبر است. آن ایمانی است که با تعهد های عملی همراه باشد، اگر همراه نبود، منتظر نتیجه هایش هم نباش، منتظر نصرت در دنیا نباش، منتظر امنیت در دنیا مباش، *الذین آمنوا و لم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الا من و هم مهتدون*. الذین آمنوا* آن کسانیکه ایمان آوردند، *و لم یلبسوا ایمانهم بظلم* با ستم و ستمگری ایمان خود را نیامیخته اند، *اولئک لهم الامن* امنیت برای آنهاست. آن ایمانی که با ستمگری همراه است، امنیت برنمی دارد، آن ایمانی که تعهد در کنارش نیست، نصرت به مومن نمیدهد، پیروزی او را تضمین نمیکند، یاری خدا و یاری ذرات طبیعت و تکوین را برای او به ارمغان نمی آورد، خوشبختی و رستگاری دنیا و خلاصه یک کلام، بهشت دنیوی و اخروی را به او نمیدهد. 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۱۷. @sokhanshia
یکی از تفکرات و تحریفی که بین ما شیعیان هست و در واقع ایمان بدون عمل رو ترویج میکننم، مثل همین نمونه ای است که شهید چمران اشاره کرده اند... ☝️☝️☝️☝️☝️☝️ @sokhanshia
⚘🌸 بسم الله الرحمن الرحیم ⚘🌸 ♦️ فرمول هایی برای انسانهای راحت طلب،، در رفتن به بهشت..... پندارهای بیهوده ناشی از راحت طلبی، ضد این ( ایمان با عمل) را به ما تلقین میکند، یک صفتی است در انسان که همیشه دنبال کارهای راحت تر میرود، حالت سهولت طلبی، سهل گرایی در انسان است، بین دو کار اگر مخیرش کنید، هرکدام آسانتر است و تلاش کمتری میبرد، آن را انسان انتخاب میکند، خاصیت آدم این است،‌معمولا انسانها این جوری اند، این صفت، این خصلت بشری، این ویژگی، به ما میگوید راه آسانتر را بپذیر، راه کم خرج تر و بی تلاش تر را بپذیر، از طرفی ایمان مذهبی میگوید؛ بهشت از دست نرفته باشد، برای اینکه هم سهل گرایی به جای مانده باشد، هم بهشت از دست نرفته باشد، برای اینکه هم سهل گرایی به جای مانده باشد، مجبوریم بنشینیم فرمول درست کنیم، فرمولهای که نتیجه میدهد رفتن آدم بیکار تنبل را به بهشت، پای فرمول ها می ایستیم، گیر میدهیم، تا آخر هم نمیفهمیم؛ فقط وقتی به بهشت نرفتیم، می فهمیم که فرمولها غلط بود، من میگویم حالا یک تجدید نظر بکنیم، ببینیم آیا واقعا این فرمولها درست است؟؟؟؟؟؟؟؟....... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۱۹. @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدام اشک است برای امام حسین (ع)، که ارزشی فوق العاده دارد؟؟؟ (اشک به همراه عمل و یا بدون عمل صالح....). جواب رو از زبان شهید مطهری بشنویم. Sapp.ir/motahari_ri @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌾 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌾 ♦️ بدون تلاش نمیشود... قرآن متن قطعی خلل ناپذیر ماست و صدها روایت درست، روایت متقن. امام علیه السلام در روایتی بدین مضمون، که شفاعت ما نمی رسد یا نمی رسد به شفاعت ما، مگر بوسیله ی کوشش و جد و جهد، حالا ما با تنبلی، با زانوی غم به بغل گرفتن و غم گذشته و آینده را با بی غیرتی خوردن، _غم خواری خوب است، اما غم خواری که با بی غیرتی نباشد_ ما با این حالت منفیِ پستِ بی خاصیت، می نشینیم به امید شفاعت در حالی که خود امام علیه السلام، طبق این روایت میفرماید که شفاعت ما به کسانی میرسد که جد و جهد و کوشش داشته باشند، درست نقطه مقابل آنچه که در مغزهای ماست، و از این قبیل روایات ماشاالله... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۰. @sokhanshia
⚘مقام معظم رهبری؛💐 سالهاست روی مغزها کار میکنند تا بگویند اسلام منهای عمل و تلاش و کوشش کافیست. @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌾🌺 ♦️ چون فرزند فلان هستم پس مناجات و بندگی را کنار بگذارم.!!!!!!!!!!!! امام سجاد علیه اسلام در آن نیمه شب مشغول عبادت کردن است، مشغول زار زدن است، آن مردی که طبق برداشت صحیح از زندگی اش، یک پارچه تلاش در راه به حکومت رسانیدن حق و حقیقت است، نیمه ی شب هم یکپارچه تلاش در راه عبودیت و خضوع در مقابل خداست،؛ اشک می ریزد، مناجات میکند؛ مناجات عجیبی که حالا مجال نیست که عرض کنم، با یک وضع عجیبی، بعد آن مرد خوش باور ساده دل میگوید؛ ای پسر پیغمبر! تو چرا؟؟ تو با آن پدر، با آن مادر، با آن جد، که همه بندگان برگزیده خدایند؛ گریه را برای ما بگذار... آن وقت امام سجاد علیه السلام ضمن آنکه از این تز دفاع میکند، تز خضوع و خشوع و گریه و عبادت و دعا در مقابل پروردگار، برای جلا دا ن روح، برای هر چه بیشتر مصمم شدن، برای هر چه بیشتر به خدا متکی شدن و نه برای تخدیر(سست کردن)؛ ضمن اینکه این تز را تقویت میکند، این اشتباه را هم از ذهن این شیعه عامی بیرون می آورد، میگوید تو چه میگویی؟؟؟؟ **دع علی حدیث ابی و امی و جدی** بنداز دور صحبت پدر و مادر و جد را که تو فرزند فلانی، *الجنه للمطیعین* بهشت از آن فرمان برداران است. این تز اسلامی و تز شیعی است، در زمینه ایمان و عمل.... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۱. @sokhanshia
⚘🌸 بسم الله الرحمن الرحیم ⚘🌸 ♦️ شفاعت گرفتن معاویه از لباس و ناخن و موی پیامبر اکرم (ص)..!!!!!!!!!! چرا تاکید میکنم روی این مساله؟؟ برای خاطر اینکه سالیان درازی کار شده و بسی قرنها کار شده روی مغز مسلمانها، تا آنها را قانع کنند به اینکه عمل برای مسلمان بودن لازم نیست، تا به آنها بفهمانند که برای مومن بودن، یک دل پاک لازم است، نه یک عمل پاک، کمک کرده به این دستهای خائن و مزدور، راحت طلبی های ما، سهل انگاری های ما، پر ادعائی های ما، که مایلیم بهشت خدا، به یک کار کوچک به ما داده بشود و کمک کرده است به این دریافت غلط ، نادانی های غیر مغرضان، غرضی هم نداشتند جز اینکه نادان بودند. از بعد پیغمبر، بعد از مدت زمان کوتاهی این فکر بوجود آمد و ترویج شد. معاویه بن ابو سفیان خیلی جالب هست، از معاویه دیگر بی دین تر کسی را سراغ داری؟؟ از معاویه بدتر کسی را سراغ داری؟؟ دیگر بدتر از اینها چه کسی را در آن تاریخ و در صدر تاریخ اسلامی میشود سراغ گرفت؟؟ یک روز دیدند که معاویه وصیت میکند به نزدیکانش که بله، من که مردم یکی دوتا بسته کوچک هست، اینها را از آنجا بیاورید، بگذارید توی کفن من، گفتند چیه اینها؟؟؟ گفت یک دانه اش قسمتی از لباس پیغمبر است، یک روز هم پیغمبر اصلاح میکرد سر و صورتش را، یا ناخن میگرفت، چند دانه از آن ذرات مو و ناخن دور افتاده پیغمبر را جمع کردم، اینها را بگذارید توی کفن که خدا مرا ببخشد. آی زِکّی!!! معاویه هم به امید شفاعت پیغمبر حرکت میکند، کار میکند، اما در راه چه؟؟؟ در راه بدست آوردن چند دانه موی سبیل و صورت پیغمبر، خب دست مریزاد!!! تا آن جایی که آسان است، تا آنجایی که مایه ای ندارد، به قرآن هم گوش فرا میدهد، به قرآن هم احترام میگذارد، اما تا جایی که برای خودش نافع است.... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۲. @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ چرا خود را به گریه‌زدن (تباکی) هم برای امام حسین(ع) ثواب دارد؟ ◾️عزاداری امام حسین(ع) که به حق درباره‌اش گفته شده: «مَنْ بَکی‏ اوْ ابْکی‏ اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابن‌زیادها و به سود حسین‏‌ها و حسینی‏‌ها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی‌کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است. ◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‏‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. ◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و مسئله‌ شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‏‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بی‌رابطه با حسین‏‌های زمان و بی‌رابطه با یزیدها و عبیدالله‌های زمان به پا دارند. ◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی‌خورد. 📕 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳ 👌یک دقیقه با علامه 👌 🌿 @shahid_motahari313 @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫سخنی تکان‌دهنده از امام حسین(ع)، ناراحت‌کننده‌تر از زخمهای بدن‌ مقدسش @ahlolbasar @sokhanshia
🌸🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸🌺 ♦️ پرورش و تربیت مسلمان بدون عمل و کار و تلاش... سالیانی دراز، روی مغزها دارند کار میکنند تا بگویند اسلام منهای عمل، ایمان بدون عمل، در دل محبت و ایمان و باور و نه در عمل حرکت و تلاش و اثر، سالهاست به ما این را میخواهند به باوراندن، و قرآن همچنان ندایش بلند و زنده و شاداب است که *و ما اولئک بالمومنین* ، آن کسانی که این کارها را ندارند، مومن نیستند، ایمان ندارند، آن کسانی مومند، آن کسانی با شمایند، آن کسانی مشمول لطف خدا و برادری و مسلمانی هستند که در راه خدا، طبق ایمان، متعهدانه حرکت کنند، تلاش کنند، کار کنند، این منطق قرآن است. *یا ایها الذین آمنوا* ای کسانی که ایمان آورده اید، *ارکعوا و اسجدوا* رکوع و سجود و خضوع کنید در برابر خدا، *و اعبدوا ربکم* عبادت کنید پروردگارتان را، *و افعلوا الخیر* نیکی به جا آورید، *لعلکم تفلحون* مگر موفق گردید، رستگار شوید، اگر این کارها را بکنید، فلاح و رستگاری و موفقیت و نجاح هست، اما اگر *یا ایها الذین آمنوا* بود، ولی *ارکعوا و اسجدوا و اعبدوا ربکم و افعلوا الخیر* نبود، آیا فلاح و رستگاری هست!!؟؟؟!!!!!!! جوابش با شما.... 🛑 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۲۳. @sokhanshia