🔸 باور کنیم پوشش نامناسب چه مرد چه زن حق الناس هست...
#همه_ما_بهم_ربط_داریم
#کوتاه_نمی_اییم #بد_حجاب #حیا #ازدواج #بی_تفاوت_نباشیم #حجاب #واجب_فراموش_شده #جان_فدا #امام_زمان
سکوت.ممنوع فردیس👇
@fardis_amrebemarof
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
#حجاب #قالیباف #لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #جان_فدا
@fardis_amrebemarof
364.7K
شما هم اون عکس رو دیدین که خانم بیحجاب، زیر تابوت شهید رو گرفته و تشییع می کنه؟
این محب هست ولی مطیع نیست!
تا حالا به این نکته فکر کردیم که از این محب بودن استفاده نکردیم؟؟✖️
دلها چقدر آماده هدایته و ما چقدر ساکت و بیتفاوت عبور میکنیم...
#حجاب #جان_فدا #شهدا
@fardissokotmamnoo
#کوتاه_نمی_اییم
#لبیک_خامنه_ای #جان_فدا
سکوت ممنوع فردیس👇
@fardis_amrebemarof 📌
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سخن_نگاشت | در ضرورت شرعی حجاب خدشه و شبهه وجود ندارد
👈🏻 رهبر انقلاب: حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی.
🔍 متن کامل بیانات👇
https://khl.ink/f/51655
35.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پرسشها_و_پاسخها
#جلسه_1
#استاد_علی_تقوی
مرکز تخصصی واجب فراموش شده
@fardissokotmamnoo
لینک.روبیکامون👇
https://rubika.ir/fardis_amrebemarof
36.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #جلسه_دوازدهم
📝 #درس_دهم :
ادامه روشهای امربهمعروف و نهیازمنکر
✍ مدرّس : حجّتالاسلام دکتر فرخی
لینک.روبیکامون👇
https://rubika.ir/fardis_amrebemarof
هدایت شده از ☫سکوت ممنوع|البرز،تهران
⭕️با گذشت دوروز از توهین علنی رییس اتحادیه پوشاک فردیس شاهد هیچ گونه خبر برخورد علنی با ایشان یا ابراز پشیمانی علنی ایشان نیستیم
لازم به ذکر است درصورت پشیمانی همان طور که توهین خودرا استوری کرده است ابراز پشیمانی خودرا نیز علنی کند...#کوتاه_نمی_اییم
باید به امت حزب الله جواب بدهی...#تا حصول نتیجه پیگیر هستیم..
📌َتوهین بی شرمانه رییس اتحادیه پوشاک فردیس به جانباز مدافع حرم
اشد برخورد و عذرخواهی در فضای مجازی و حقیقی را خواستاریم
وضع پوشاک شهرستان نماینگر از چه اعتقاداتی می باشد و متاسف برای مسئولینی که در انتخاب افراد دقت لازم را ندارند.
#بی_تفاوت_نباشیم #کوتاه_نمی_اییم
#مافی_صنعت_معدن
#دوخا_اتاق_اصناف
#کاشفی_فرماندار
#ناصر_خاکی_دادستان
📌سکوت ممنوع فردیس
@fardis_amrebemarof
#عکسنوشته #آمرین
#آیات #قرآن
🍃وَالْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ يُطِيعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ.
(سوره توبه آیه ۷۱)
🌱مردان وزنان مومن همه ياور و دوستدار يكديگرند، خلق را به کار نیکو وادار از کار زشت منع می کنند و نماز به پا می دارند و زكات مى دهندو حکم خداوند و رسول اورا اطاعت مىكنند، آنان را خداوند مشمول رحمت خود خواهد گردانید ، که خدا صاحب اقتدار و درست کردار است.
#بی_تفاوت_نباشیم #واجب_فراموش_شده #جان_فدا #لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎سکوت ممنوع فردیس
@fardissokotmamnoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهاد تبیین
برشی از سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی در مراسم شهرستان فردیس
قهرمان ملی🚩
لینک.روبیکامون👇
https://rubika.ir/fardis_amrebemarof
🔴گفتم حاجی رویِ امـــر به معــــروف هم دیگه نمیشه حســـاب کرد، چون تأثیـــر نداره!
گفت ولی دشمن روی سکوت تو حساب ویژهای باز کرده...
#شهدا #واجب_فراموش_شده #جان_فدا #امام_زمان #حجاب
📌سکوت.ممنوع فردیس
@fardissokotmamnoo
استوری جدید رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان فردیس
بدون شرح....
قضاوت با شما
📌
💎سکوت ممنوع فردیس
@fardissokotmamnoo
☫سکوت ممنوع|البرز،تهران
استوری جدید رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان فردیس بدون شرح.... قضاوت با شما 📌 💎سکوت ممنوع فردیس @fardi
🔸 بازتاب بخشی ازنظرات مردم. در چت کانال..به استوری به ظاهر معذرت خواهی ایشان
📎اقای دادستان ایشان ضمن هیچ گونه معذرت خواهی توهین بی چند وچون خودشان را هم تایید میکند
گستاخی را مشاهده بفرمایبد. قضاوت با مردم مومن وانقلابی
✔️اقای دادستان جناب دکتر ناصر خاکی. تساهل و.مماشات را کنار بگذارید طبق قانون با ایشان برخورد بشود انشالله
#کوتاه_نمی_اییم
سکوت ممنوع فردیس👇
@fardissokotmamnoo