eitaa logo
✍️ « سُلُوکِ تَشْکٖیلٰاتٖی »
212 دنبال‌کننده
39 عکس
7 ویدیو
0 فایل
🌱اندک مرقومات و داشته ها در مسیر « سُلُوکِ تَشْکیٖلٰاتٖی ». ✍️تشکیلات حقیقتا یک « مشرب سلوکی » است. تشکیلات مرکب چموشی است که اگر در مسیر توحید رام شود و طی طریق کند، راکب را به عرش وحدت برد و اگر طغیان کند خود و راکب را بر زمین کثرت کوبد...
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر کبیر انقلاب 👇 امام خمینی رحمه الله علیه اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد صحیفه امام خمینی جلد ۹ / ص ۲۷۴ ✍شکل گیری محور مقاومت در منطقه و پیروزی های مکرر سالهای اخیر مبارزان و گروه های مقاومت شیعه و سنی فلسطین، لبنان، سوریه، ایران، عراق و ... در برابر رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکایی ها، همه از نتایج نگاه تشکیلاتی و راهبرد امت واحده ی امامین انقلاب است. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✍️ « سُلُوکِ تَشْکٖیلٰاتٖی » 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
امام 👇 امام خمینی رحمه الله علیه: آنهایی که می‏ خواهند بین اهل سنت و اهل تشیع فاصله ایجاد کنند نه سنی هستند نه شیعه. اینها اصلًا به اسلام کار ندارند... و شماها بحمدالله خودتان بیدار هستید و ملت را در آنجا بیدار کنید. به همه آنها سفارش کنید که ماها برادر بودیم و هستیم و خواهیم بود و مصلحت شما مصلحت ماست، مصلحت ما مصلحت شماست. ما همه قرآن شریف را باید حفظ کنیم. ما همه‏ دین اسلام را باید حفظ کنیم و با وحدت ان شاءاللَّه، پیروز بشویم. و شما به آنها بگویید که هیچ گونه اختلافی را نگذارند رشد بکند، نگذارند بین مردم یک اختلافی ایجاد بشود؛ برای اینکه این ‏اختلافات همه به ضرر اسلام است. صحیفه امام، ج‏14، ص: ✍هفته وحدت هم از دیگر مصادیق تلاش امام برای انسجام تشکیلاتی دنیای اسلام و مبارزه ی با تشکیلات منسجم جبهه باطل است. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✍️ « سُلُوکِ تَشْکٖیلٰاتٖی » 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
امام 👇 امام خمینی رحمه الله علیه: روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✍️ « سُلُوکِ تَشْکٖیلٰاتٖی » 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا... همه ی شما به یک ریسمان چنگ بزنید، به حبل الله، محکم بفشارید و رها نکنید این تنها راه را، و از این مسیر که صراط ولایت علی بن ابی طالب است متفرق نشوید، وَلَا تَفَرَّقُوا... وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ و این نعمت و لطف بزرگ الهی را به یاد آرید که چگونه بودید، إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً، و چه شد، فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ، فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ. 🔹امرِ اعتصامِ جمعی به ولایت علی بن ابی طالب علی علیه السلام، از اصول راهبردی تشکیلات توحیدی ست. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✍️ « سُلُوکِ تَشْکٖیلٰاتٖی » 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
🔹تشکیلات چیست؟ 👈تشکیلات به معنای جمعیتی از مردم بوده که با هدفی مشترک، کارها و وظایف گوناگونی را در رابطه با یک مرکز، و یک قلب تپنده، و یک مغز فرمانده انجام داده، و میان خود روابط و نیز احساسات نزدیک دارند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✍️ « سُلُوکِ تَشْکٖیلٰاتٖی » 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
امامت: آیت الله حائری شیرازی👇👇 🔸بریدن از یکی= بُریدن از همه🔸 ▫️ نگاه‎ کنید به این قسمت از دعای رجبیه: اللهُمَّ إنّی أسئَلُکَ بِالمَولُودَینِ فی رَجَب مُحَمَّد بنِ عَلی الثّانِی وَ ابنَهُ عَلی بنِ مُحَمَّد المُنتَجَب الدعَاء ... چرا نمیگوید: أسئَلُکَ «بِالمَوالیدِ» بِالرَّجَب امِیر‎المُؤمِنِین؟ چرا [با وجودیکه ولادت حضرت علی نیز در ماه رجب است اما] اسم امیرالمومنین را نمی برد؟ می خواهد بگوید این دو مولود، موقعیتی دارند که اگر فراموش بشوند خطرناک است. ⛓ چون اینها حلقه‌ی زنجیرند، جزء سلسله ی امامت‎اند، وقتی سلسله کار می کند، جمیع حلقات، جزء ضروری هستند. حذف «یک» حلقه یعنی حذف «جمیع‎». این مهم است. وقتی «سلسله بِما انّهُ سلسله» مطرح شد، حذف یک حلقه با حذف جمیع، هیچ فرقی نمی کند. مثلاً شما می خواهید با یک زنجیری آب بکشید. دلو را سر زنجیر می کنید و به انتهای چاه می فرستید؛ این چاه، صد و پنجاه متر است. این زنجیر هم هر حلقه‎اش یک سانتیمتر است. هر متر، صد حلقه است. یعنی پانزده هزار حلقه می شود. اگر از این پانزده هزار حلقه، چهارده هزار و نهصد و نود و نه حلقه آن، محکم باشد و فقط یکی از آنها پاره شود، آب بالا نمی آید. دلو هم با آن قسمت از زنجیر می رود ته چاه! ▫️ صد و‎ بیست ‎چهار‎ هزار پیغمبر، به عنوان «سلسله» مطرح هستند. وقتی بعنوان سلسله‎ مطرح هستند، حذف «یکی» با حذف «جمیع» هیچ فرقی نمی کند! به همین‎دلیل می گوید: لانُفَرِّقُ بَینَ أحَدٍ مَن رُسُلِه. ▫️ حالا کار زمانی مشکل می شود که مومنین هم مثل سلسله انبیاء می‌شوند، یعنی آنها هم جزء سلسله می شوند. لذا تفرق از یکی، تفرق از جمیع خواهد بود. ▫️ این روایت امام صادق(ع) را ببینید: مفضل می گوید در خدمت امام صادق (ع) بودم. حضرت فرمود: وقتی دو نفر از شیعیان من با هم قهر میکنند إنّی ابرَاءُ مِنهُما وَ العَنهُما: من به هر دو نفر لعن میکنم و از هر دو نفرشان بیزاری می جویم! [یعنی] ارتباطم با هر دو نفر قطع میشود! گفتم: این دو که از هم قهرند، یک نفرشان مقصّر است، یک نفر دیگر بی‌تقصیر است. شما هم مقصّر و هم بی تقصیر را با هم لعن میکنید؟! آنکه بی تقصیر است چکار کرده؟! حضرت فرمود: انتظار دارم بی تقصیر پیش مقصر برود و بگوید: یا أخِی! أنا الظّالِم حتّی یقطَع التّهاجِر! بگوید: ای برادر، من ظالم هستم تا نزاع تمام شود! باید این کار را بکند. ▫️ این انتظار امام صادق (ع) برای چیست؟ بی‌تقصیر (مظلوم) چرا نباید از مقصر (ظالم) بِبُرَد؟ چون مسئله، مسئله شخصی است. مسئله‌ی اعتقادی نیست. در مسائل اعتقادی، گاهی تبرّی خودش جزء وظایف شرعیه می‌شود. اما در مسائل شخصی، این تبرّی درست نیست. چرا؟ چون مؤمنین، یک مجموعه‌ی به هم پیوسته‎اند، یک سلسله‎اند؛ از یک نفرشان بُریدی یعنی از همه بُریدی! [به همین دلیل است که] امام صادق (ع) می فرماید: اگر از او بُریدی، از من بُریدی! ▫️شبیه نماز جماعتی است که شما به وسیله یکی از مؤمنین، متّصل به جماعت هستید. اگر از ایشان بریدی، از جماعت می بُری [و نماز جماعتت از بین می رود]. می گوید همه مؤمنین، واسطه اتّصال همدیگر [به ائمه و خداوند] هستند. ▫️«وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاء بَعْضٍ» یعنی اگر ولایتت با یک نفر از مومنین قطع شد؛ با همه‎اش قطع شده است. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سلوک تشکیلاتی، کانال اندیشه تشکیلات توحیدی و مشرب تشکیلاتی در جوامع اسلامی 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
🔰 علیه السلام فرمودند: 🔻 ما بَعَثَ اللَّهُ نَبِيّاً قَطُّ حَتَّى يَسْتَرْعِيَهُ الْغَنَمَ يُعَلِّمُهُ بِذَلِكَ رِعْيَةَ النَّاسِ🔺 📌 خدا هیچ پیامبری را مبعوث نکرد، مگر اینکه او را امر بر چوپانی کرد، تا از این طریق تربیت مردم را به او بیاموزد 📝 «پیامبران، بخشی از عمر خود را پیش از رسیدن به مقام نبوت، در چوپانی می‌گذراندند. مدتی در بیابان‌ها به تربیت حیوانات اشتغال می‌ورزیدند تا در طریق تربیت انسان‌ ها شکیبا و بردبار باشند و تمام مصایب و سختی‌ ها را آسان بشمارند؛ زیرا اگر شخصی توانست دشواری‌ های تربیت حیوان را- که از نظر هوش و فهم با انسان قابل مقایسه نیست- بپذیرد، قطعاً خواهد توانست هدایت گمراهان را که شالوده فطرت آنان را ایمان به خدا تشکیل می‌دهد، بر عهده بگیرد»(1) همچنین در حدیثی از پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله نقل شده است: تمام پیامبران پیش از آن‌که به مقام نبوت برسند، مدتی چوپانی کرده‌اند. عرض کردند: آیا شما نیز چوپانی نموده‌اید؟ فرمود: بله. من مدتی گوسفندان اهل مکه را در سرزمین قراریط شبانی می‌کردم.(2) البته مدنظر ما این نیست که مسئولین فرهنگی و تشکیلات‌ها به کار چوپانی روی بیاورند، بلکه باید به کارهایی مشغول بشوند که صبر و تحملشان را افزایش دهد. (1): فروغ ابدیت، ج 1، ص 183 (2): مَا بَعَثَ اللهُ، عَزّ وَ جَلّ، نَبِیّاً اِلّا رَاعِیَ. قَالَ لَهُ أصحابُهُ وَ أنتَ یا رَسُولَ اللهِ؟ قَالَ: نَعَم، و أنَا رَعَیتُهَا لِأهلِ مَکَّةَ بِالقَرارِیطِ؛ الطبقات الکبری، ج 1، ص 100 📚 علل الشرایع، ج 1، ص 32، ح 2 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سلوک تشکیلاتی، کانال اندیشه تشکیلات توحیدی و مشرب تشکیلاتی در جوامع اسلامی 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سلوک تشکیلاتی، کانال اندیشه تشکیلات توحیدی و مشرب تشکیلاتی در جوامع اسلامی 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
💠 ✔️گاهی داریم حق‌طلبانه نقد می‌کنیم؛ ولی در واقع حسادت می‌ورزیم. ✔️گاهی داریم متواضعانه تمجید می‌کنیم، ولی در واقع داریم چاپلوسی می‌کنیم. ✔️گاهی داریم بزرگوارانه از کنار یک موضوع عبور می‌کنیم؛ ولی در واقع ترس و ضعف خود را پشت ادای بزرگواری پنهان کرده‌ایم. ✔️گاهی غیرتی می‌شویم و در مقام دفاع از یک ارزش برمی‌آشوبیم؛ ولى در واقع برای حفظ منافع و جایگاه در خطر افتاده‌مان برآشفته‌ شده‌ایم. 🔸️خیلی وقتها خودمان هم نمی‌دانیم منشأ رفتار ظاهرا خوب ما چیست. چون ما اهل "صدق" نیستیم. باطن نیّات و انگیزه‌های ما با ظاهر اعمال ما تطابق ندارد. قلب ما مسقیم نیست. صدق، مرتبه‌ی والایی است. کاش دستمان به آن برسد. فرمود: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ‌ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ [توبه/ ۱۱۹] 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سلوک تشکیلاتی، کانال اندیشه تشکیلات توحیدی و مشرب تشکیلاتی در جوامع اسلامی 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
هیچ زیربنای اجتماعی از آن زیربنای شوم خطرناک‌تر نیست که انسانی، یا انسان‌هایی، بتوانند هرچه می‌خواهند بکنند؛ بی‌آنکه بشود بر آن‌ها خرده گرفت و بی‌آنکه بشود از آنها بازخواست کرد! مسئولیت در جامعهٔ اسلامی، مسئولیت متقابل است. همه نسبت‌به یکدیگر مسئولند: «کلّکم راع و کلّکم مسئولٌ ...» 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سلوک تشکیلاتی، کانال اندیشه تشکیلات توحیدی و مشرب تشکیلاتی در جوامع اسلامی 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
🏷 ایمان،تقوا،مسئولیت 💢 صاحبان ایمان و تقوا اگر از کاری سر در نیاورند هرگز مسئولیت آن را نمی پذیرند.💢 ✍و نیز آنانی که تخصص و توان لازم را دارند و شانه زیر بار مسئولیت های لازم جوامع اسلامی نمی دهند در مراتب ایمان و تقوا نقصان جدی دارند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سلوک تشکیلاتی ، کانال اندیشه تشکیلات توحیدی و مشرب تشکیلاتی در جوامع اسلامی 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati
✍️ از ویژگی های یک تشکیلات توحیدی پرهیز از خودخواهی تشکیلاتی است. 🔖 یک خودخواهی فردی داریم و یک خودخواهی تشکیلاتی. طبیعتا خودخواهی تشکیلاتی از خودخواهی فردی آغاز می شود. 📍لذا در تشکیلات اولا باید مراقب خودخواهی فردی بود و با خودسازی و مراقبه ی مداوم فردی، زمینه را برای مراقبت پیوسته بر وجوه جمعی و سیال تشکیلات فراهم آورد، تا تشکیلات ما از خودخواهی به سمت خداخواهی حرکت کند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سلوک تشکیلاتی ، کانال اندیشه تشکیلات توحیدی و مشرب تشکیلاتی در جوامع اسلامی 📱 https://eitaa.com/soluketashkilati