فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های دیده نشده از شاه درباره مشکلات اقتصادی ایران در دوره پهلوی
محمدرضا #پهلوی: [به دلیل بحران اقتصادی] مردم ایران عموماً از تبذیر و مخارج بیهوده خودداری کنند (فقط به فکر قوت لایموت، غذای بخور و نمیر باشند)
#تاریخ_بدانیم
#جهاد_تبیین
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما حق و وظیفه انتخاب دارید؛
و نسبت به انتخاب خود مسوولید!
#جهاد_تبیین
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
اگر مسامحه کنید، مسئول هستید پیش خدای تبارک و تعالی.
اگر نروید و رأی ندهید و آن ها که جدیت دارند به اینکه وارد بشوند در مجلس و به هم بزنند اوضاع ایران را ، آنها خدای ناخواسته بروند، مسئولیتش به عهدۀ شماست مستقیماً...
مراجع مسئولاند، علما مسئولاند، ائمۀجمعه مسئولاند، خُطبا مسئولاند، تُجار مسئولاند، بازرگانان مسئولاند، دانشگاهیها مسئولاند، طلاب علوم دینیه مسئولاند، کارگرها مسئولاند، همه مسئولاند...
📚صحیفه امام، ج۱۲،ص۶
#انتخابات
#جهاد_تبیین
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
هدایت شده از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
🔹 تشکیل حکومت اسلامی بر فقیه واجب است
✅ آیت الله شیخ جواد تبریزی رحمة الله علیه کتاب ارشاد الطالب ج ۴ صفحه ۲۳۰ - ۲۳۱ می فرمایند:
⬅️ و لكن بما أنّ التحفظ على بلاد المسلمين والدفاع عنهم وعن الحوزة الإسلامية و الممانعة عن استيلاء الخونة والفساق والأشرار فضلاً عن المنافقين والكفار، ممّا يعلم وجوبه على حد وجوب سائر الاُمور التي يعبر عنها بالحسبة، بل ما ذكر أهمها و الأصل والأساس لها
✅ فالواجب على الفقيه العادل البصير - مع تمكنه - هو التصدي لذلك مباشرة أو بالتوكيل.... كما يعلم عدم جواز معارضته أو تضعيفه، بل يجب تقويته والمساعدة والمجاهدة على مهماته.
✍ از آن جایی که تحفظ بر بلاد مسلمین و دفاع از آن ها و ممانعت از استیلاء خائنین و فاسقین و اشرار و همچنین منافقین و کفار از باب حسبه واجب است (بلکه این موارد اصل و اساس و اهم موارد حسبه است)، پس بر فقیه عادل بصیر در صورت امکان، تصدی این موارد به صورت مستقیم یا با وکالت، واجب است... کما اینکه معلوم است که به مخالفت پرداختن با این فقیه عادل بصیر و تضعیف او جایز نیست بلکه تقویت او و تلاش در جهت امور مهم او واجب است.
#حکومت
#ولایت_فقیه
#دوره_غیبت
#شیخ_جواد_تبریزی
✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزههای علمیه
@ejtemaievasiasi
#شبهه:
🔻چرا با وجود استانهای محرومی چون سیستان و خوزستان که نیاز به کمک دارند بودجه کشور و مالیاتی که از ما گرفته میشود باید خرج کشورهای غزه و فلسطین و سوریه و لبنان شود؟!
#پاسخ:
1⃣ بودجهی هر استان مشخص است و هیچ وقت بودجهی یک استان را به استان دیگر نمیدهند چه برسد بخواهند بودجه آن را به کشوری دیگر بدهند.
2⃣ بودجهی هر چیزی مشخص است مثلا بودجهی عمران و آبادی مشخص است، بودجه علمی و فرهنگی مشخص است، بودجه نظامی و دفاعی مشخص است و هیچگاه بودجه عمرانی و فرهنگی را صرف بودجه نظامی نمیکنند.
3⃣ هر کشوری برای دفاع از مرزهای خود در برابر دشمنان موجود و دشمنان احتمالی بودجهای را به عنوان بودجهی نظامی قرار میدهد؛
✔️ مثلا بودجهی نظامی آمریکا حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است. و بودجهای نظامی چنین حدود ۲۹۳ میلیارد دلار است، هند حدود ۷۶ میلیارد دلار و عربستان حدود ۶۹ میلیارد دلار و روسیه حدود ۶۵ میلیارد دلار و اسرائیل حدود ۲۵ میلیارد دلار و ترکیه حدود ۱۸ میلیارد دلار برای نظامی و دفاعی خود بودجه قرار دادهاند. در حالی که کشور ایران بودجهای که برای قسمت نظامی و دفاعی خود قرار داده است حدود ۶ و نیم میلیارد دلار است که تقریبا ۶ درصد از بودجهی کل کشور است. [1]
4⃣ این بودجهی نظامی و دفاعی گاهی صرف ساخت موشک و سلاح میشود و گاهی صرف خرید علم و دانش برای مسائل دفاعی میشود و گاهی هم صرف کمک به کشورهایی میشود که همپیمان شما هستند و آنها برای شما با دشمنانتان در مرزهای دور میجنگند.
5⃣ حال خوب است شما با دشمن هایتان در کشور خودتان بجنگید و هم هزینهی سلاح بدهید، هم نیروهای خود را خرج کنید، هم زیرساختهای کشور خود را به خطر بندازید؟! یا اینکه در خارج از مرزهای کشور خود با نیروهای کشورهای دیگر بجنگید و فقط شما هزینهی جنگ را بدهید و زیر ساختهای کشور خودت هم در امان باشد؟! کدام بهتر است؟!
✔️ مسلما این بهتر است که شما فقط هزینهی بدهید و در بیرون مرزهای شما با دشمنان شما بجنگند.
6⃣ آن بودجهای که به کشورهای فلسطین و سوریه و لبنان داده میشود در واقع از بودجهی نظامی و دفاعی است زیرا این یک نوع دفاع از کشور است و هیچگاه بودجههای فرهنگی و عمرانی کشور را خرج این کارها نمیکنند.
7⃣ در تمام کشورها اصل بر منافع طرفینی است، یعنی هر کشوری بنابر منافع خودش با کشورهای دیگر تعامل و همکاری میکند و تا زمانی که کشورها منافع هم را حفظ کنند با هم تعامل میکنند. کشور ما هم از این قانون پیروی میکند.
8⃣ تعامل ما با تمام کشورها بر اساس منافع است یا این منافع ملی است یا عقیدهای است مثلا ما با کشورهای اسلامی تعاملاتمان بر اساس منافع عقیدهای و ملی است و با کشورهای غیر اسلامی بر اساس منافع ملی است.
9⃣ وقتی کشور ما به کشورهایی مثل فلسطین و سوریه و لبنان کمک میکند مسلما در برابر این کمک از آنها هم امتیازاتی خواهد گرفت شاید در زمانی که در حال جنگ و درگیری باشند نتوانند امتیازاتی به ایران بدهند ولی بعد از جنگ امتیازاتی خواهند داد؛
✔️ مثل سوریه که بعد از پیروزی در جنگ با داعش سرمایهگذاری و ساخت بناهای خراب شدهی خود را فقط به ایران و روسیه واگذار کرد و این درآمدزایی و ارزآوری برای ایران است.
✔️ یا زمانی که ایران در جنگ با صدام بود تنها کشوری که به ایران کمک کرد و درِ انبار مهماتش را به روی ایران باز کرد همین سوریه بود. پس کمک به این کشورها یا جبران کمکهای قبل آنان است یا در آینده آنان جبران خواهند کرد.
🔟 علاوه بر همهی اینها خیلی از این کمکها مردمی و توسط نیروهای بشردوستانه و هلالاحمر جمعآوری میشود و به مردم مظلوم #فلسطین و #غزه کمک میشود.
🌐 منابع:
ـ سایت خبرآنلاین، مقایسه بودجه نظامی ایران با اعراب و اسرائیل، ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
#جهاد_تبیین
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
🔴اولین دوره مجازی روایت انقلاب👌
📣 با حضور اساتید برجسته:
موسی حقانی
یعقوب توکلی
مهدی ابوطالبی
وسایر اساتید و تحلیلگران
😍جلسات بصورت پخش زنده😍
با مشارکت کانالهای:
گروه پژوهشی آرتا
مدرسه انقلاب
اسلام سیاسی
و...
🔘جلسه اول با موضوع پهلوی و باستان گرایی
🔊با سخنرانی دکتر موسی حقانی
🗓زمان: یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴
🔮مکان: گروه پژوهشی آرتا
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
هدایت شده از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
🗳بسته صوتی آموزشی دوره انتخابات امید آفرین
🔷بخش اول
✔️انتخابات در اندیشه امامین انقلاب
👤استاد: حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی
🎤جلسه 1
🎤جلسه 2
🎤جلسه 3
🎤جلسه 4
🎤جلسه 5
🎤جلسه 6
🎤جلسه 7
🎤جلسه 8
🎤جلسه 9
🎤جلسه 10
🎤جلسه 11
🎤جلسه 12
🎤جلسه 13
✔️اخلاق انتخابات
👤استاد:حجت الاسلام والمسلمین آقای عالم زاده
🎤جلسه 1
🎤جلسه 2
✔️مبانی فقه انتخابات
👤استاد:حجت الاسلام والمسلمین حمیدیان
🎤جلسه 1
🎤جلسه 2
🎤جلسه 3
🎤جلسه 4
🎤جلسه 5
🎤جلسه 6
🎤جلسه 7
🎤جلسه 8
✔️احکام انتخابات
👤استاد: حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی
🎤جلسه1
🎤جلسه2
🎤جلسه3
🎤جلسه4
✔️نقش خبرویت و جایگاه آن در فقه نظام سیاسی
👤استاد:حجت الاسلام والمسلمین انصاری
🎤جلسه 1
🎤جلسه 2
✔️ انتخابات خبرگان در فرض تزاحم صفات
📌به زودی بارگذاری می شود
🔷طلاب محترم برای شرکت در دوره آموزشی انتخابات امید آفرین همراه با اعطای مدرک از طریق لینک مستقیم سامانه آموزش های کاربردی حوزه اقدام نمایید.
http://karbordi.ismc.ir/course/view.php?id=10617
#انتخابات_امید_آفرین
#تواصی_به_حق
#اننشار_حداکثری
✔️ جهت مشاهده آخرین بروز رسانی های دوره آموزشی انتخاباتی به کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه مراجعه فرمایید:👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
هدایت شده از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
🗳بسته صوتی آموزشی دوره انتخابات امید آفرین
🔷بخش دوم
✔️ بررسی فقهی رابطه متقابل مجلس خبرگان با مردم
👤 استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای بهرامی نسب
🎤جلسه 1
🎤جلسه 2
🎤جلسه 3
✔️آشنایی با ساختار و عملکرد مجلس خبرگان و کمسیونهای آن
👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای حسنلو
🎤جلسه 1
🎤جلسه 2
✔️جایگاه مجلس خبرگان در فقه نظام سیاسی
👤 استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای رجبی
🎤جلسه 1
🎤جلسه 2
✔️ مجلس خبرگان و نهادهای مشابه در حقوق اساسی سایر کشورها
👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای زواری
🎤جلسه 1
✔️آشنایی با مجلس شورای اسلامی
📌به زودی بارگذاری می شود
✔️شبهات انتخابات
👤استاد:حجتالاسلام والمسلمین کاشی زاده
🎤جلسه۱
🎤جلسه۲
🎤جلسه۳
✔️شرایط و ویژگیهای انتخاب اصلح
👤حجت الاسلام والمسلمین لیالی
🎤جلسه1
🎤جلسه2
🎤جلسه3
🎤جلسه4
🎤جلسه5
✔️اقتصاد ایران با توجه به موضوع انتخابات
📌به زودی بارگذاری می شود
🔷طلاب محترم برای شرکت در دوره آموزشی انتخابات امید آفرین همراه با اعطای مدرک از طریق لینک مستقیم سامانه آموزش های کاربردی حوزه اقدام نمایید.
http://karbordi.ismc.ir/course/view.php?id=10617
#انتخابات_امید_آفرین
#تواصی_به_حق
#اننشار_حداکثری
✔️ جهت مشاهده آخرین بروز رسانی های دوره آموزشی انتخاباتی به کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه مراجعه فرمایید:👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
با سلام و ارادت فراوان
لطفا در انتشار دو پست فوق در کانال های مدارس علمیه کشور، کانال های ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه های علمیه، طلبگی، دانشجویان، اساتید دانشگاه ها، و کلیه مراکز فرهنگی و همچنین ارسال به صورت خصوصی به افراد فعال بصیرتی و سیاسی، اجتماعی همراهی فرمایید.
#انتخابات_امید_آفرین
#تواصی_به_حق
#اننشار_حداکثری
در صورت امکان به صورت فرواردی ارسال شود.
👈میانهروی،
👌اعتدال نیست انحراف است!
1⃣ یکی از ترفندهای گمراهکننده دشمن که برای پیشگیری از انتخاب نامزدهای شایسته به کار میبرد، تحریف دو واژه «تندرو» و «میانهرو» است.
دشمنان بیرونی و جریانات غربگرای داخلی اصرار دارند افرادی را که در اعتقادات و باورهای خود به اسلام و انقلاب ثابت قدم هستند «تندرو»! معرفی کنند و در مقابل، از کسانیکه در تندبادهای مخالف، از اصول و مبانی کوتاه میآیند و منافع ملی را نادیده میگیرند، «میانهرو»! مینامند. این عده که متأسفانه بعضاً بر اثر غفلت در میان نیروهای معتقد به اسلام و انقلاب نیز دیده میشوند، به این نکته بدیهی از ترفند موذیانه دشمن توجه ندارند که «میانهروی»، نقطه مقابل «تندروی» نیست.
اگر تندروی را به معنای تأکید و پایداری بر اصول و مبانی بدانیم -که چنین نیز هست- نقطه مقابل آن «انحراف» است، نه «میانهروی». چرا؟ بخوانید!
2⃣ دشمن در ادبیاتی که از طریق رسانههای خود و جریانات سیاسی همسو با خود به فرهنگ سیاسی ما تزریق کرده و میکند، اصرار دارد که میانهروی را «اعتدال» ترجمه کند! و متاسفانه برخی از غفلتزدگان و سادهاندیشان نیز این ترجمه غلط را میپذیرند و حتی برای اثبات آن از کلام خدا و احادیث معصومان علیهمالسلام نیز سند میآورند.
مثلاً ادعا میکنند در کلام خدا آمده است: «وَ کَذلِکَ جَعَلنکُم اُمَّةً وَسَطًا... ما شما را امت وسط قرار دادهایم».
و یا به کلام حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهجالبلاغه اشاره میکنند که فرمودهاند «اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی هِیَ الجادَّة ... راست و چپ گمراهی است و طریق وسط، جاده (راه اصلی) است».
این کلام حضرت امیر علیهالسلام به معنای آن است که انحراف به چپ یا راست (و هرچه بیرون از مبانی و صراط مستقیم الهی باشد) گمراهی است. دقیقاً شبیه این شعار حکیمانه و پذیرفته شده انقلاب که «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی».
مفسران بزرگ قرآن نیز «امت وسط» را به معنای امتی دانستهاند که در صراط الهی حرکت میکند و به چپ و راست جاده و این سوی و آن سوی منحرف نمیشود.
3⃣ حالا به شرح حکیمانهای از رهبر معظم انقلاب که در اسفند ماه سال ۹۴ در جمع مردم نجفآباد مطرح فرمودهاند، دقت کنید؛ «ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم، من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیردولتی و مانند اینها تأکید میکنم، از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود، امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده حقیر هستم. میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند، بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنکُم اُمَّةً وَسَطًا.امّا «وسط» در اسلام چیست؟
در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی هِیَ الجادَّة».
4⃣ بازهم به قول حضرت آقا: «تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست، سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّمتر و پایدارترند، حزباللّهیها را میگویند تندرو. میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد».
5⃣ حالا نگاهی به تاریخ ۴۵ ساله انقلاب بیندازید! چه میبینید؟! فداکاریها، ثبات قدمها، مردم دوستیها و پاکدستیها را در میان چه کسانی مییابید؟
آنان که شعار میانهروی میدادند؟! و یا در قاموس و کارنامه کسانی که بر ایستادگی در برابر دشمنان و فداکاری و مردم دوستی تاکید داشتهاند و از سوی دشمنان بیرونی و جریانات غربگرا و... «تندرو» نامیده میشدند؟!
6⃣ و بالاخره اشاره به این آیه از کلام الله نیز بیمناسبت نیست. آنجا که خدای مهربان خطاب به رسول خدا میفرماید؛ «وَإِنْ كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِيَ عَلَيْنَا غَيْرَهُ وَإِذًا لَاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا... نزدیک بود، تو را از آنچه که به تو وحی کردهایم غافل کنند تا چیز دیگری غیر از آن را به ما نسبت بدهی. [در آن صورت] به یقین تو را به دوستی برمیگزیدند» (اسرا/۷۳).
✍حسین شریعتمداری
#جهاد_تبیین
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺جنگ شناختی یا پسا نرم !
#جهاد_تبیین
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
تبیین آنلاین
🔺جنگ شناختی یا پسا نرم ! #جهاد_تبیین 📱تبیین آنلاین @spoh_ir
حالا بهتر درک میکنیم چرا عاقبت تفکر نکردن جهنمی شدن است!
💠الملک : ۸ تا ۱۰ تَکاَدُ تَمَیزَُّ مِنَ الْغَیْظِ کلُمَا أُلْقِىَ فِیهَا فَوْجٌ سَأَلهَُمْ خَزَنَتهَُا أَ لَمْ یَأْتِکمُ نَذِیرٌ(۸)
قَالُواْ بَلىَ قَدْ جَاءَنَا نَذِیرٌ فَکَذَّبْنَا وَ قُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِن شىَءٍ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فىِ ضَلَالٍ کَبِیرٍ(۹)وَ قالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنَّا فی أَصْحابِ السَّعیرِ
نزدیک است (دوزخ) از شدّت غضب پاره پاره شود هر زمان که گروهى در آن افکنده مىشوند، نگهبانان دوزخ از آنها مىپرسند: «مگر بیمدهنده الهى به سراغ شما نیامد؟!» (۸)
مىگویند: «آرى، بیمدهنده به سراغ ما آمد، ولى ما او را تکذیب کردیم و گفتیم: خداوند هرگز چیزى نازل نکرده، و شما در گمراهى بزرگى هستید!» (۹)
و مىگویند: «اگر ما گوش شنوا داشتیم یا تعقّل مىکردیم، در میان دوزخیان نبودیم!» (۱۰)
💠الفجر : ۲۳ وَ جیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ یَوْمَئِذٍ یَتَذَکَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّکْرى
و در آن روز جهنم را حاضر مىکنند (آرى) در آن روز انسان متذکّر مىشود امّا این تذکّر چه سودى براى او دارد؟! (۲۳)
💠الأنفال : ۲۲ إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذینَ لا یَعْقِلُونَ
بدترین جنبندگان نزد خدا، افراد کر و لالى هستند که اندیشه نمىکنند. (۲۲)
💠یونس :۱۰۰ وَ ما کانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ یَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذینَ لا یَعْقِلُونَ
(اما) هیچ کس نمىتواند ایمان بیاورد، جز به فرمان خدا (و توفیق و یارى و هدایت او)! و پلیدى (کفر و گناه) را بر کسانى قرار مىدهد که نمىاندیشند. (۱۰۰)
#جهاد_تبیین
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir