#سداد_قرآنی
از نگاه علامه طباطبایی چرا اگر انسان از یاد_خدا اعراض کند، زندگی او بدون آرامش می شود؟
🌀و قوله: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً» أي ضيقة و ذلك أن من نسي ربه و انقطع عن ذكره لم يبق له إلا أن يتعلق بالدنيا و يجعلها مطلوبه الوحيد الذي يسعى له و يهتم بإصلاح معيشته و التوسع فيها و التمتع منها، و المعيشة التي أوتيها لا تسعه سواء كانت قليلة أو كثيرة لأنه كلما حصل منها و اقتناها لم يرض نفسه بها و انتزعت إلى تحصيل ما هو أزيد و أوسع من غير أن يقف منها على حد فهو دائما في ضيق صدر و حنق مما وجد متعلق القلب بما وراءه مع ما يهجم عليه من الهم و الغم و الحزن و القلق و الاضطراب و الخوف بنزول النوازل و عروض العوارض من موت و مرض و عاهة و حسد حاسد و كيد كائد و خيبة سعي و فراق حبيب.
◾️و لو أنه عرف مقام ربه ذاكرا غير ناس أيقن أن له حياة عند ربه لا يخالطها موت و ملكا لا يعتريه زوال و عزة لا يشوبها ذلة و فرحا و سرورا و رفعة و كرامة لا تقدر بقدر و لا تنتهي إلى أمد و أن الدنيا دار مجاز و ما حياتها في الآخرة إلا متاع فلو عرف ذلك قنعت نفسه بما قدر له من الدنيا و وسعه ما أوتيه من المعيشة من غير ضيق و ضنك.
📚الميزان ج14، ص: 225
🎙توضیح مختصر و ترجمه عبارت را در صوت زیر بشنوید:
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
توضیح معیشه ضنکا.mp3
2.93M
#سداد_قرآنی
از نگاه علامه طباطبایی چرا اگر انسان از #یاد_خدا اعراض کند، زندگی او بدون آرامش می شود؟
◾️توضیح_عبارت پست قبل
🎙سید محمد هاشمی
پیشنهاد میکنم حتما استماع کنید!
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_قرآنی
🌀 یکی از اسباب فراموشی مقصد این است که انسان گمان کند که وقت برای سیر وسیع است.
▪️انسان تا تنبه پیدا نکند که مسافر است و لازم است از برای او سیر و دارای #مقصد است و باید به طرف آن مقصد ناچار حرکت کند و حصول مقصد ممکن است، «عزم» برای او حاصل نشود و دارای اراده نگردد.
▪️و باید دانست که از موانع بزرگ این تیقظ و بیداری، که اسباب نسیان مقصد و نسیان لزوم سیر شود و اراده و عزم را در انسان می میراند، آن است که انسان گمان کند وقت برای سیر وسیع است، اگر امروز حرکت به طرف مقصد نکند، فردا می کند، و اگر در این ماه سفر نکند، ماه دیگر سفر می کند. و این حال طول_امل و درازی رجا و ظن_بقا و امید حیات و رجاء سعه وقت، انسان را از اصل مقصد، که آخرت است، و لزوم سیر به سوی او و لزوم اخذ رفیق و زاد طریق باز می دارد، و انسان بکلی آخرت را فراموش می کند و مقصد از یاد انسان می رود.
▪️و خدا نکند که انسان سفر دور و دراز پر خطری در پیش داشته باشد و وقت او تنگ باشد و عدّه و عدّه برای او خیلی لازم باشد، و هیچ نداشته باشد، و با همه وصف از یاد اصل مقصد بیرون رود.
▪️و معلوم است اگر این نسیان حاصل شد، هیچ در فکر زاد و توشه برنیاید و لوازم سفر را تهیه نکند، و ناچار وقتی سفر پیش آید، بیچاره شود و در آن سفر افتاده و در بین راه هلاک گردد و راه به جایی نبرد.
پس ای عزیز، بدان که یک سفر پر خطر لازمی در پیش است که عدّه و عدّه آن و زاد و راحله آن علم و عمل نافع است، و وقت سفر معلوم نیست چه وقت است، ممکن است وقت خیلی تنگ باشد و فرصت از دست برود.
▪️انسان نمی داند چه وقت کوس رحیل می زنند که باید ناچار کوچ کند. این طول امل که من و تو داریم، که از حبّ نفس و مکاید شیطان و شاهکارهای آن ملعون است، به طوری ما را از توجه به عالم آخرت باز داشته که در فکر هیچ کار نیفتیم.
▪️و اگر مخاطرات سیر و موانع حرکت داشته باشیم، در صدد اصلاح آن به توبه و انابه و رجوع به حق برنیاییم و هیچ در صدد جمع زاد و راحله نباشیم، ناگاه اجل موعود در رسد و ما را بی زاد و راحله و بی تهیه سفر ببرد: نه عمل صالحی داریم و نه علم نافعی، و مؤونه آن عالم روی این دو مطلب چرخ می زند، و ما هیچیک را تهیه نکردیم. اگر عملی هم کرده باشیم، خالص و بی غل و غش نبوده، بلکه با هزاران موانع قبول به جا آوردیم. و اگر علمی تحصیل نمودیم، علم بیحاصل و نتیجه بوده که خود یا لغو و باطل است و یا از موانع بزرگ راه آخرت است.
▪️اگر این علم و عمل ما نافع بود، در ما که سالهای سال است دنبال آن هستیم باید تأثیر واضحی کرده باشد و در اخلاق و اطوار ما تفاوتی حاصل شده باشد، چه شده است که علم و عمل چهل پنجاه ساله ما در قلوب ما اثر ضد بخشیده و دلهای ما را از سنگ خارا سخت تر کرده؟ از نماز که معراج مؤمنان است ما را چه حاصل شده؟ کو آن خوف و خشیتی که لازم علم است؟
▪️اگر خدای نخواسته با این حال که هستیم ما را کوچ دهند، خسارتهای بزرگی و حسرتهای بسیاری در پیش داریم که زایل شدنی نیست.
📚امام خمینی، چهل حدیث، ص۱۷۴
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_اجتماعی
🌀ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی_انقلابی دارد/ فرهنگ واقعاً #زیربنا است.
🔹در مسئلهی فرهنگ و رسانه، به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بیهوا حرکت کردن و بیحساب حرکت کردن نیست. [حرکت] انقلابی باید باشد، بنیانی باید حرکت بشود، در عین حال برخاستهی از اندیشه و حکمت باشد.
🔹فرهنگ واقعاً زیربنا است؛ خیلی از این خطاهایی که ما در بخشهای مختلف انجام میدهیم، ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ما است. اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است؛ فرهنگِ حاکم بر ذهنها است که در عمل، این مشکلات را به وجود میآورد. زندگیهای تقلیدی، زندگیهای تجمّلاتی و اشرافیگری، غالباً منشأ و ریشهی فرهنگی دارد. در واقع نرمافزار این حوادث، فرهنگ کشور و فرهنگ حاکم غلط و انحرافیای است که بر بعضی ذهنها مسلّط است.
🔹ابزارهای_فرهنگی از [قبیل] سینما و هنر و رسانههای صوتی و تصویری و امثال اینها را بایستی شکوفا کنید؛ مطبوعات و کتاب و امثال اینها ابزارهای فرهنگی هستند، باید به معنای واقعی کلمه اینها شکوفا بشوند. خب امروز بحمداللّه یک لشکر عظیمی از جوانهای علاقهمند به مسائل فرهنگی مشغول کارند، وجود دارند و تلاش میکنند و کار میکنند.
🔹اگر دولتها و بخشهای فرهنگی دولت به این مجموعههای #جوان و علاقهمند کمک بکنند، قطعاً کارهای بزرگی انجام خواهد گرفت و قدمهای خلّاقانهای برمیدارند؛ صدها طرح ابتکاری در این زمینه وجود دارد در اختیار این جوانها، که گاهی اوقات که مثلاً انسان یک تماسهایی با جوانها دارد، میبیند کارهای بزرگی اینها میتوانند انجام بدهند و به ذهنشان میآید؛ خب امکانات میخواهند و امکانات در اختیار دولت است؛ بایستی حمایت_هوشمند انجام بگیرد. استعدادها را کشف کنید، از آنها حمایت کنید، آزادیشان را تأمین کنید؛ البتّه آزادی در چارچوب اصول قانون.
🔹و با فساد اخلاقی و فساد در زمینهی فرهنگ هم بیرودربایستی مقابله کنید و مبارزه کنید؛ یعنی واقعاً این جوری باید برخورد بشود.
🔹راه اصلی مواجهه و مقابلهی با جنگ نرم دشمن هم همین است که ما از حرکت صحیح در زمینهی فرهنگ حمایت کنیم و آن را تشویق کنیم، [از آن] تقدیر کنیم و در مقابل حرکتهای غلط بِایستیم.
🔹و عرصهی رسانه و فرهنگ، از یک طرف، یک دانشگاه بزرگی میتواند باشد و هست، و از طرفِ دیگر یک آوردگاه صلاح و فساد است، آوردگاه حق و باطل است و عرصهی جنگ فرهنگی با کسانی است که فرهنگشان ایجاد فساد در دنیا است؛ از این دو جهت باید نگاه کرد به آن.
🎙رهبر معظم انقلاب 00/6/6
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_اجتماعی
👌🏻پیشنهاد ویژه دارم برا مخاطبین کانال تا دقایقی دیگر ...
#سداد_اجتماعی
🌀 کتاب جهان بینی توحیدی
🎙استاد سید محمد هاشمی
🔺 این جلسات در سال ۹۹ برای جمعی از طلاب و فعالان عرصه فرهنگی حوزه علمیه ارائه شده و اکثر محتوای کتاب به بحث گذاشته شده است.
🔺تعداد جلسه: ۵
🔶 لینک دریافت جلسات👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/smhashemi/Tadris-shahid-motahhari/Jahan%20Bini%20Towhidi/
#شهید_مطهری
▪️پیشنهاد میکنم حتما این دوره مختصر و مفید رو استماع کنید، در برداشت و تحلیل مسائل دینی و فرهنگی خیلی تاثیر دارد
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تشکیلاتی | محبت در تشکیلات
📌 همانگونه كه خداى عزّوجلّ به شما دستور داده،
باهم پيوند داشته باشيد،
به يكديگر نيكى كنيد و
برادرانى نيكوكار باشيد.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ #اسوههایتشکیلاتی
📌مدیریت در سیره شهید تورجی زاده
▫️برنامه ریزی و اقدام عملی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_اجتماعی | کار فرهنگی تربیتی یعنی چه؟!
▫️فرهنگی یعنی جریان سازی , تربیتی یعنی انسان سازی , و همیشه در نظام تشکیلات مهدوی , تربیتی بر فرهنگی مقدم است.
🗂پروندهویژه قطعهای از پازل ظهور
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ #سداد_پلاس | معرفی کتاب
📔کتاب حماسه امام سجاد(علیه السلام) تحلیل مبارزات سیاسی فرهنگی
🖌حضرت امام خامنه ای(مدظ)
▪️پیشنهاد مطالعه فعالان عرصه مدیریت فرهنگی سیاسی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ پرونده ویژه | کربلا،ادبستان بندگی
🔖بررسی دو عنصر ادب و تربیت در مهندسی دینداری
▪️برگرفته از سخنرانی استاد سید منصور موسوی
▪️انتشار بزودی در کانال سداد
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
#تکمیلی
#ابزار_واجبفعالفرهنگی
#سداد_معصومین
#صحیفهسجادیه
🌐بهترين تبليغ برای شیعه، پخش صحيفه سجاديه در ميان مسلمين دنياست.
🌀 مکرر اين را پيشنهاد کردهام که يکي از کارهاي بسيار خوب ـ اگر اهل خيري پيدا بشوند ـ اين است که صحيفه سجاديه را به چاپ خوبي چاپ کنند و در ابتدايش يک صفحه اضافه کنند و در آن يک متن اهدا بنويسند و فقط جاي مشخصات را خالي بگذارند، به اين صورت که مثلا «اين کتاب از طرف برادر شما... اهل... به شما... اهل کشور... که در سال... به مکه آمدهايد، اهدا ميشود.» آنوقت هر ايراني که به مکه ميرود، با خودش ده بيست تا از اين کتابها ببرد و به مردمي که از اطراف آمدهاند هديه کند. اين کتاب، دعاي محض است و يک کلمه از آن کلماتي که موجب بهانه سعوديها بشود در آن وجود ندارد. ]اولِ کتاب [هم بنويسند که اينها دعاهايي است متعلق به علي بن الحسين بن علي بن ابيطالب، فرزند رسول الله که در سال 38 هجري قمري متولد شد و در سال 95 هجري قمري از دنيا رفت و امام چهارم شيعيان است. به نظر من اين بهترين شيوه تبليغ است؛ تبليغِ بيسرو صدايي است که در آن نه فحش است و نه مباحثهاي که طرف بخواهد عکسالعمل نشان بدهد. خلاصه براي شيعه يکي از بهترين تبليغها پخش صحيفه سجاديه در ميان مسلمين دنياست که اصلا از چنين کتابي خبر ندارند. چهل پنجاه سال پيش که طنطاوي (صاحب تفسير معروف) زنده بود نسخهاي از همين صحيفه سجاديه برايش فرستاده بودند، تعجب کرده بود و بعد در نامهاي به يکي از آقايان نوشته بود: سزاوار است که اين کتاب را «زبور آل محمد» بناميم.
📚استاد شهید مطهری، آشنایی با قرآن ج۱۲ص۱۶۶
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️#سداد_تربیتی | تعریفی بهتر از دین
🔖بهترین تعریف از دین این است که دین برنامه ای برای رساندن انسان به لقا پروردگارش است.
📚کتاب کربلا ادبستان بندگی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
#تکمیلی #ابزار_واجبفعالفرهنگی #سداد_معصومین #صحیفهسجادیه 🌐بهترين تبليغ برای شیعه، پخش صحيفه
#سداد_معصومین | نعمت معرفت حمدالهی
#ابزار_واجبفعالفرهنگی
#صحیفهسجادیه
🙌🏻 و الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَوْ حَبَسَ عَنْ عِبَادِهِ مَعْرِفَةَ حَمْدِهِ عَلَی مَا أَبْلَاهُمْ مِنْ مِنَنِهِ الْمُتَتَابِعَةِ، وَ أَسْبَغَ عَلَیهِمْ مِنْ نِعَمِهِ الْمُتَظَاهِرَةِ، لَتَصَرَّفُوا فِی مِنَنِهِ فَلَمْ یحْمَدُوهُ، وَ تَوَسَّعُوا فِی رِزْقِهِ فَلَمْ یشْکرُوهُ.
🙏🏻 و لَوْ کانُوا کذَلِک لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِیةِ إِلَی حَدِّ الْبَهِیمِیةِ فَکانُوا کمَا وَصَفَ فِی مُحْکمِ کتَابِهِ: «إِنْ هُمْ إِلَّا کالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا».
💠 و همۀ ستایشها مخصوص خداست که اگر بندگانش را از شناختِ سپاسگزاریاش بر آنچه که از عطایای پیاپیاش که محض امتحان کردنشان به آنان عنایت فرمود و نعمتهای پیوستهای که بر آنان کامل کرد، به چاه محرومیّت میانداخت؛ در عطایا و نعمتهایش، دخل و تصرّف میکردند و او را سپاس نمیگزاردند؛ و روزیش را به فراوانی هزینه میکردند و به شکر عنایاتش برنمیخاستند.
💠 اگر چنین بودند [که شکرگزاری نمی¬کردند]، از حدود انسانیّت بیرون میرفتند و به مرز حیوانیّت میرسیدند. در نتیجه به این صورت بودند که در کتاب محکمش وصف کرده: «آنان جز مانند چهارپایان نیستند؛ بلکه آنان گمراهترند!».
📚صحیفه سجادیه، دعای اول
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
#سداد_معصومین | نعمت معرفت حمدالهی #ابزار_واجبفعالفرهنگی #صحیفهسجادیه 🙌🏻 و الْحَمْدُ لِلَّهِ ا
#سداد_معصومین
#تکمیلی
#ابزار_واجبفعالفرهنگی
#صحیفهسجادیه
🌀ماجرای آشنایی مرحوم ملامحمدتقی مجلسی (مجلسی اول) با صحیفه_سجادیه در خواب توسط حضرت حجت (عج) و ترویج آن در اصفهان توسط ایشان
🔹من در اوايل بلوغ طالب بودم مرضات خداوندى را و ساعى بودم در طلب رضاى او و مرا از ذكر جنابش قرارى نبود تا آن كه ديدم در ميان بيدارى و خواب كه صاحب الزمان صلوات اللّٰه عليه ايستاده در مسجد جامع قديم كه در اصفهان است قريب بدر طنابى است كه الآن مدرس من است.
🔹پس سلام كردم بر آن جناب و قصد كردم كه پاى مباركش را ببوسم پس نگذاشت مرا و گرفت مرا پس بوسيدم دست مباركش را و پرسيدم از آن جناب مسائلى كه مشكل شده بود بر من كه يكى از آنها اين بود كه من وسوسه داشتم در نماز خود و مىگفتم كه آنها نيست به نحوى كه از من خواستهاند و من مشغول بودم به قضا و ميسر نبود براى من نماز شب و سؤال كردم از شيخ خود شيخ بهائى عليه الرحمة از حكم آن پس گفت به جاى آر يك نماز ظهر و عصر و مغرب بقصد نماز شب و من چنين مىكردم. پس سؤال كردم از حجت عليه السّلام كه من نماز شب بكنم فرمود نماز شب بكن و به جاى نيار مانند آن نماز مصنوعى كه مىكردى و غير اينها از مسائلى كه در خاطرم نماند
🔹آنگاه گفتم اى مولاى من ميسر نمىشود براى من كه برسم به خدمت تو در هر وقتى پس عطا كن بمن كتابى كه هميشه عمل كنم بر آن پس فرمود كه من عطا كردم به جهت تو كتابى به مولى محمد تاج و من در خواب او را مىشناختم پس فرمود برو و بگير آن كتاب را از او
🔹پس بيرون رفتم از در مسجدى كه مقابل روى آن جناب بود به سمت دار بطيخ كه محلهايست در اصفهان پس چون رسيدم به آن شخص و مرا ديد گفت ترا صاحب الامر فرستاده نزد من گفتم آرى پس بيرون آورد از بغل خود كتاب كهنۀ چون باز كردم آن را و ظاهر شد براى من كه آن كتاب دعا است پس بوسيدم آن را و بر چشم خود گذاشتم و برگشتم از نزد او و متوجه شدم بسوى صاحب الأمر عليه السّلام كه بيدار شدم و آن كتاب با من نبود پس شروع كردم در تضرع و گريه و ناله به جهت فوت آن كتاب تا طلوع فجر
💠 پس چون فارغ شدم از نماز و تعقيب و در دلم چنين افتاده بود كه مولانا محمد همان شيخ بهائى است و ناميدن حضرت او را به تاج به جهت اشتهار اوست در ميان علماء پس چون رفتم به مدرس او كه در جوار مسجد جامع بود ديدم او را كه مشغول است به مقابله صحيفه كامله و خواننده سيد صالح أمير ذو الفقار گلپايگانى پس ساعتى نشستم تا فارغ شد از آن كار و ظاهر آن بود كه كلام ايشان در سند صحيفه بود لكن به جهت غمى كه بر من مستولى بود نفهميدم سخن او و سخن ايشان را و من گريه مىكردم پس رفتم نزد شيخ و خواب خود را به او گفتم و گريه مىكردم به جهت فوات كتاب پس شيخ گفت بشارت باد ترا به علوم الهيه و معارف يقينه و تمام آن چه هميشه مىخواستى
💠 پس قلبم ساكن نشد و بيرون رفتم با گريه و تفكر تا آن كه در دلم افتاد كه بروم به آن سمتى كه در خواب به آن جا رفتم پس چون رسيدم به محله دار بطيخ پس ديدم مرد صالحى را كه اسمش آقا حسن بود و ملقب به تاج پس چون رسيدم به او و سلام كردم بر او گفت يا فلان كتب وقفيه نزد من است كه هر طلبه كه از آن مىكرد عمل نمىكند به شروط وقف و تو عمل مىكنى به آن بيا و نظر كن باين كتب و هر چه را كه محتاجى به آن بگير پس با او رفتم در كتابخانه او پس اول كتابى كه بمن داد كتابى بود كه در خواب ديده بودم پس شروع كردم در گريه و ناله و گفتم مرا كفايت مىكند و در خاطر ندارم كه خواب را براى او گفتم يا نه
💠 و آمدم در نزد شيخ و شروع كردم در مقابله با نسخه او كه جد پدر او نوشته بود از نسخه شهيد ره و شهيد ره نسخه خود را نوشته بود از نسخه عميد الرؤساء و ابن سكون و مقابله كرده بود با نسخه ابن ادريس بدون واسطه يا به يك واسطه و نسخه كه حضرت صاحب الأمر عليه السّلام بمن عطا فرمود از خط شهيد ره نوشته شده بود و نهايت موافقت داشت با آن نسخه حتى در نسخها كه در حاشيه آن نوشته شده بود
💠 و بعد از آن كه فارغ شدم از مقابله شروع كردند مردم در مقابله نزد من و به بركت عطاى حجت عليه السّلام گرديد صحيفه كامله در بلاد مانند آفتاب طالع در هر خانه و سيما در اصفهان زيرا كه براى اكثر مردم صحيفههاى متعدده است و اكثر ايشان صلحاء و اهل دعا شدند و بسيارى از ايشان مستجاب الدعوة و اين آثار معجزهايست از حضرت صاحب عليه السّلام و آن چه خداوند عطا فرمود بمن از بركت صحيفه احصاى آن را نمىتوانم بكنم.
📚ترجمه روضه المتقین ج14 ص422-419 . ترجمه از محدث نوری در کتاب نجم الثاقب حکایت64
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تشکیلاتی | ادب در تشکیلات
📌 کسی که مودب نیست ، شایستگی ریاست ندارد .
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ #اسوههایتشکیلاتی
📌مدیریت عدالت محور شهید حسین خرازی
▫️برخورد با ویژه خواری مدیران
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
1_682963943.pdf
370.8K
#سداد_تربیتی
#کودک_و_نوجوان
🌷تشکر و قدردانی
تشکر از دیگران فایده های خیلی مهمی دارد، مثلا:
-باعث می شود که دیگران به ادامه ی کارهای نیک خود تشویق شوند و کارهای خوب را بازهم انجام بدهند.
-به ما فرصت می دهد که امتیازات و خوبی های دیگران را نیز ببینیم و به نیکی های خودمان مغرور نشویم.
-دوستی و صمیمت بین ما و کسی را که از او تشکر می کنیم افزایش می دهد و....
همیشه یادمان باشد که به خاطر کارهای خوب و پسندیده دیگران از آنها تشکر کنیم.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
1_683077976.pdf
852K
#سداد_تربیتی
💠درسنامه احسان و نیکی به والدین
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2