eitaa logo
سریر
293 دنبال‌کننده
214 عکس
214 ویدیو
6 فایل
کانال سریر با هدف طرح دغدغه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه تشکیل شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
آذر پیرا، کشتی گیر آمریکایی رو شکست داد و بعدش رفت با تماشاگران حامی فلسطین عکس سلفی گرفت. درود بر مرام پهلوانی و آزادمردی نان پدر و شیر مادر حلالت دلاور @ssarir
شرح عباراتی از زیارت اربعین رسالت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تعلیم کتاب و حکمت از یک سو و تزکیهٴ نفوس مردم از سوی دیگر بود تا هم جاهلان را عالم نماید و هم گمراهان را هدایت کند و در نتیجه، جهل علمی و جهالت عملی را از جامعه جدا سازد. همین دو هدف در متن زیارت اربعین سالار شهیدان (علیه السلام) تعبیه شد؛ چنان که منشأ ددمنشی منکران رسالت و دشمنان نبوّت، حبّ دنیا و شیدایی زرق و برق آن بود و عامل مهمّ توحّش منکران ولایت و دشمنان امامت نیز همان غَطْرَسهٴ دنیا و دلباختگی به آن بود، که در بخشی از زیارت اربعین به آن اشارت رفته است: «و تَغطْرَس و تَرَدّی فی هواه». در شرح عبارت « بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» در زیارت اربعین باید بیان نمود، نفس ما بیش از دو نیروی اصیل در وجود خود ندارد؛ ما یک نیرویی داریم که او اندیشه و فکر و تفکر و استدلال و قیاس و مانند آن را به عهده دارد و یک نیرویی داریم که عزم و اراده و نیت و اخلاص را تأمین می کند. جزم بدون عزم، عالم بی عمل می سازد، عزم بدون جزم، مقدس بی درک می سازد، اما در خصوص حسین بن علی علیه السلام باید گفت ایشان کاری کرد که با یک دست جزم علمی مردم را تأمین کرد و با دست دیگر عزم عملی مردم را بیمه کرد « بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ » که مردم بشوند عالم « وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» که بشوند عاقل، و عقل همان است که « عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اکْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ» @ssarir
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹راهپیمایی اربعین یکی از مصادیق قوت دنیای اسلام و جبهه مقاومت اسلامیست. 🔹 اربعین ازروز اول که بوجود آمد اهمیتش به همین اندازه بود و آن عبارتست از رسانه پرقدرت عاشورا. 🔹امروز هم در دنیای پیچیده پرتبلیغات، حرکت اربعین فریاد رسا و رسانه بی همتاست. چنین چیزی در دنیا وجود ندارد. 🔹حرکت اربعین باید گسترش و عمق بیشتری پیدا کند. اصحاب حکمت و علم بایستی در این زمینه کار کنند. @ssarir
گام دوم وفاق قالیباف: موفقیت دولت موفقیت همه ماست. @ssarir
آیا جهش کشور ممکن است؟ آقای اریک ساندر لاب دارنده دکتری از دانشگاه پرینستون آمریکا، پایان نامه دکترای فلسفه خود را با عنوان «تاریخچه سازمانی جهادسازندگی ایران؛ از تأسیس تا نهادسازی» انجام داده که ترجمه آن توسط دانشگاه امام حسین(ع) منتشر شده است. اصلی‌ترین سؤال سندرلاب در این پژوهش این است که چگونه انقلاب اسلامی با جهاد سازندگی توسعه روستایی را به ابزاری برای تحکیم قدرت داخلی و تأثیرگذاری بر پروژه خارجی استفاده کرده است؟ روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران می گوید: من با آقای لاب زمانی که در ایران و در دانشکده جامعه‌شناسی دانشگاه تهران بود ملاقاتی داشتم. آقای لاب کنایه‌ای به ما زد، گفت که شما کتاب و مقاله‌ای در این حوزه نداشته‌اید به جز چند کتابی که خاطرات افراد یا آمار عملکرد است. یکبار از او پرسیدم: ما سالها قبل جهاد سازندگی را منحل کردیم، الان برای شما چه اهمیتی دارد که دهه ۶۰ جهاد سازندگی چه فعالیت‌هایی داشته است؟ لاب پاسخ داد: ما بررسی کردیم که چگونه یک دولت نوپای انقلابی که درگیر جنگ بیرونی و درونی است به سرعت توانست مشارکت مردم را جلب کند. این چگونگی برای ما سوال بود که ما به کلیدواژه جهاد سازندگی رسیدیم. جهاد سازندگی نیز یک ارگان معمولی‌ دولتی یا یک حزب نیست. اقرارهای مستند سازمان های بین المللی در این باره از جمله اینکه جهاد سازندگی فقط در 6 سال اول فعالیت خود، 20-30 سال کشور را پیشرفت داده است. این چیزی نیست که انکار، کم رنگ یا فراموش شود زیرا مردم از نزدیک جهادگران و خدمات آنها را لمس کرده اند. در سالهای اول جنگ، همزمان جوانان انقلابی و جهادی در کنار مردم در قالب یک نهاد، اقدام به سازندگی کشور کرده اند که ایران در حال جنگ، همان ابتدا با یک جهش روبرو شد و زیرساخت ها و امکانات آب، برق، گاز، مدرسه، خانه بهداشت و ... به سرعت به اقصاءنقاط کشور رسید. متأسفانه سردمداران همین جریان مدعی تکنوکراسی و لیبرالیسم این نهاد را سربریدند و تلاش های دلسوزان برای جلوگیری از این انحلال و تعطیلی نتیجه نداد. حالا هم پوزخند می زنند که مگر می شود کاستی های چنددهه یا چندساله را در کمترین زمان جبران کرد؟ بله می شود. البته شرط و شروط دارد!
35.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«من زینبم» 🔸 نویسنده:علیرضا حنیفی 🔹 کارگردان:عبداله امیدی 🔸تهیه کننده: موسسه هنرهای نمایشی زیتون " کاری از گروه نمایش شهید آوینی" ⏳ ۴،۵،۶ شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰ 📍 فرهنگسرای امام خمینی 🔻 تهیه بلیط محل اجرا « با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره » '@avinygroup'
رسانه اربعین اربعین را نشانهٔ اهل ایمان قرار دادند تا آنها رسانه باشند برای نهضت حسینی. چرا که اربعین خود رسانه پرقدرت عاشوراست. این خود نشان می دهد که تبیین و ابلاغ درست پیام، خود اگر ارزشی بیشتر از اصل ماجرا نداشته باشد از آن کمتر نیست. همچنان که اربعین در به زیر کشیدن بنی امیه نقش مهمی به جا گذاشت و نماد مقاومت در طول تاریخ گردید امروز و با احیای آن به برکت انقلاب اسلامی، رستاخیز اربعین, مایه قوت برای جبهه مقاومت و نابودکننده صهیونیسم و رسانه ای برای عزت آفرینی می باشد. @ssarir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف زندگی بندگی خداست و راه آن سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم است. @ssarir
🎭 نمایش "من زینبم" 🔻شناخت اربعین بدون شناخت رسالت حضرت زینب کبری سلام الله ممکن نیست! 📌 با دیدن نمایش من زینبم قدمی در راه شناخت رسالت آن حضرت برداریم... 🔹 امروز سه‌شنبه، ششم شهریور ماه آخرین روز اجرای نمایش « من زینبم » خرمدره، فرهنگسرای امام خمینی ساعت ۶عصر
28.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«من زینبم» این بار در ✨ به دنبال در نمایش «من زینبم» 🔸 نویسنده:علیرضا حنیفی 🔹 کارگردان:عبداله امیدی 🔸تهیه کننده: موسسه هنرهای نمایشی زیتون " کاری از گروه نمایش شهید آوینی" ⏳ ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ اجرای اول ساعت ۱۸:۰۰ اجرای دوم ساعت ۲۰:۰۰ 📍 زنجان، فرهنگسرای امام خمینی 📌 تهیه بلیط محل اجرا '@avinygroup'
🔹پیامبر از زبان سیدالشهدا 📌اسطوره‌ای در افق هستی این عبارات زیبا، بخش کوچکی از ویژگی‌های رفتاری پیامبر اکرم (ص) است که از زبان حضرت سیدالشهداء (ع) توصیف شده: 👈 «دائمُ الفکر» بود؛ همیشه در تفکر بود، هرگز از فکر کردن خسته نمی‌شد؛ 👈 «مُتِواصِلُ الأحزانِ» بود؛ یعنی همواره در غمِ شیرینِ باوقاری فرو رفته بود و معلوم میشد که غم متصلی است و بخش اعظم این غم، در دل پیامبر(ص) بود؛ در حالیکه معمولاً بر لبش، لبخند جاری بود؛ اما غمِ سنگین و ریشه‌داری در دل همراه او بود. آیا غمِ ناشی از درکِ یک حقیقتِ بزرگ بود؟ غمِ مردم بود؟ 👈 «لِیسَت لَهِ راحةٌ» هرگز پیامبر را بی‌دغدغه نمی‌دیدیم، همیشه دغدغه‌ی چیزی داشت. 👈 «طَویلُ السَّکت» یعنی اهل سکوت‌های طولانی بود. 👈 «لایَتَکَلَّمُ فی غَیرِ حاجَةٍ» جز زمانی‌که لازم و مفید بود، سخن نگفت. بنای پیامبر بر سکوت بود، اِلّا وقتی‌که حرف زدن، ضرورت و فایده‌ای می‌داشت. 👈 لَیِّن و اهل مدارا بود. اما تو خالی و بی‌اراده نبود. باوقار بود، در عین حال ترسناک هم نبود. پیامبر همیشه در بین ما حُرمت و ابهّت داشت، اما هیچ‌وقت از او نمی‌ترسیدیم. 👈 نعمت هرچند اندک، نزد او بزرگ بود. بدِ هیچ‌کس و هیچ‌چیز را نمی‌گفت. هرگز برای امر دنیوی و برای منافع خود عصبانی نشد. هرگز قاه‌قاه نخندید اما همواره تبسّم بر لب داشت، ظاهر و باطنش با مردم یکی بود. در خلوت و جلوَت یک شخصیت داشت. 👈 رفتارش در جامعه با مردم چگونه بود؟ بنای پیامبر بر دوستی و جذب و وحدت و محبت و اُلفت با مردم بود، نه ایجاد نفرت. «کانَ یُؤَلِّفُهُم و لایُنَفِّرُهُم». 👈 «مَن سَألَهُ حاجَةً لَم یَرجِع إلا بِها أو بِمَیسورٍ مِنَ القَولِ» هرکس به پیامبر رجوع می‌کرد و از او چیزی و کمکی می‌خواست، محال بود که بی‌جواب و با دست خالی برگردد. پیغمبر اگر داشت، می‌داد و اگر نداشت، او را با کلماتِ زیبا بدرقه می‌کرد، از او عذر می‌خواست، به او آرامش می‌داد و به‌گونه‌ای سخن می‌گفت که از دادنِ آن چیز هم نزد آن فرد عزیزتر بود. 👈 هیچ‌کس از محضر(ص) پیامبر ناراحت بیرون نمی‌رفت، حتی دشمنانش وقتی نزد ایشان می‌رفتند و در ساحت قدس او قرار می‌گرفتند، از جلسه که بیرون می‌آمدند، نمی‌توانستند از او متنفّر باشند. 👈 «و صارَ لَهُم أباً» برای مردم پدر بود «و صارَ عِندَه سِواء» و همۀ مردم بدون استثناء در چشم او مساوی بودند. برای هیچ‌کس بی‌دلیل، احترامی بیش از بقیه یا بی‌احترامی قائل نمی‌شد. 👈 اهل «تَسوِیَةُ النَّظَرِ و الإستِماعِ بَینَ الناس» بود. یعنی حتی نگاهش بین مردم به تساوی می‌چرخید و حتی به سخنان افراد که گوش می‌داد، به‌طرز مساوی گوش می‌داد. تا این حدّ بر حقوقِ بشر تأکید و دقت داشت. 👈 مجلس پیامبر (ص) مجلس صدق، حلم، حیاء و امانت بود. در حضور او هیچ‌وقت صدا بلند نمی‌شد. در مجلسی که او حضور داشت، همه متعادل بودند؛ همه بر اساس تقوا سخن می‌گفتند و همه متواضع بودند. به بزرگ‌ترها و مُسنّ‌ترها احترام می‌گذاشتند و با کوچکترها با مهربانی برخورد می‌کردند. «وَ یُوثِرونَ ذا الحاجةَ» و نیازمندان را بر خود مقدم می‌داشتند. 👈 چهره‌ی پیامبر(ص) شاد بود، ابرو گره نمی‌کرد، مگر آنگاه که بی‌عدالتی یا منکری را میدید. 👈 «سَهِلُ الخُلق» بود؛ یعنی خیلی راحت می‌شد با او رابطه برقرار کرد. 👈 «لَیسَ بِفَظٍّ و لاغَلیظٍ» خَشِن و تندخو نبود. 👈 «و لافَحّاشٍ و لاعَیّاب» هرگز فحش بر لب او جاری نشد، عیب‌گیر نبود، عیب مردم را تعقیب نمی‌کرد. 👈 «و لامَدّاحٍ» در عین حال اهل مبالغه در تمجید از افراد هم نبود. ✍حسن رحیم‌پور ازغدی | محمد پیامبری برای همیشه (ص ۲۹-۳۴) پی‌نوشت: تمام این جملات، ترجمه و توضیح فقراتی از روایت نسبتاً طولانی‌ای است که در کتاب شریف «معانی‌الاخبار، ص۸۲» نقل شده است. @ssarir
هدایت شده از هنرمندان زنجان
28.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎭 تیزر تئاتر «من زینبم» ▪️زمان: چهارشنبه ۱۴ شهریور ▫️ اجرای اول: ساعت ۱۸ ▫️ اجرای دوم: ساعت ۲۰ ▪️مکان: فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان ┄┅┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir 🆔 https://rubika.ir/Honarmandan_Zanjan_ir ┄┅┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄