🌹 #امامحسنجانم؛
امشـب دعـٰاے مُجیــر هم بہ شـوقِ تـو
فریـٰاد میزنـد «تَعالَیـــت یا ڪریـــــم»
#الهیبحقحسنابنعلیعلیهالسلام
#أجرنامنالناریامجیر
🌺 ثوابها رو در کیسه ی سوراخ نریز ...
❎ وضو میگیری، اما در همين حال اسراف میکنی..
❎ نماز میخوانی، اما با برادرت قطع رابطه میکنی..
❎ روزه میگیری، اما غيبت هم میکنی..
❎ صدقه میدهی، اما منت میگذاری..
❎ بر پيامبر و آلش صلوات میفرستی، اما بدخُلقی میکنی..
⛔️ دست نگه دار بابا جان❗️
✅ ثواب هايت را در کيسه سوراخ نريز❗️
🔹 از فرمایشات زیبای مرحوم آیت الله مجتهدی
🚀 @stickernew 🇮🇷
هرگز نمی توانی تصور کنی..
که چقدر خوشحال شد..
کودک یتیمی که ..
علی به او گفت:
مرا پدر صدا بزن...
📡 @atre1o1 🇮🇷
📡 @atre1o1 🇮🇷
🚀 @stickernew 🇮🇷
🔴 نصب پلاکاردی از عکس های امام خمینی، شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و رهبر انقلاب در بغداد با زیرنویس ”به زودی در صحن قدس نماز خواهیم خواند".
🚀 @stickernew 🇮🇷
🚀 @stickernew 🇮🇷
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌼🌸🌙عید
🌼🌸🌙سعید
🌼🌸🌙فطر
🌼🌸🌙 و جشن طاعت
🌼🌸🌙بر ره یافتگان
🌼🌸🌙ضیافت الهی
🌼🌸🌙و
🌼🌸🌙همه
🌼🌸🌙شما
🌼🌸🌙بزرگواران
🌼🌸🌙و خانواده
🌼🌸🌙محترمتان
🌼🌸🌙مبارک
🌼🌸🌙بــــــاد
🌸عید سعید فطر مبارکباد🌸
فرصت خوب رهایی شد تمام
ماه عشق و آشتی ماه صیام
سی شب ماه خدا پایان رسید
ماه شوال المکـرم شد پدید
رفت دیگر یا علی و یاعظیـم
خواندن سی جـزء قرآن کریم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🚀 @stickernew 🇮🇷
هدایت شده از صاحب نفس
عطر1و1،اللهم اهل الکبریاءوالعظمه،آقای مرتضوی.mp3
999.1K
دعای نمازعید فطر باصدای مرحوم مرتضوی که درنماز عید فطر که به امامت مقام معظم رهبری درسالهای قبل برگزار شده بود
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
🥰 #صاحب_نفس 😘
☝️@saheb_nafas 🇮🇷
🔸امیرالمؤمنین (علیه السلام )فرمودند:
🙏 عُذرخواهی، نشانه ی خِردمندی(باهوشی)است.
🚀 @stickernew 🇮🇷
روضه امام مهدی(عج) برای امام حسین علیهالسلام
حوزه/ در منابع روایی آمده است، زمانی که قائم آل محمد ظهور میکند، مابین رکن و مقام می ایستد، و (پنج) ندا سر میدهد.
إذا ظهر القائم (عج) قام بین الرکن و المقام و ینادی بنداءات خمسه:
زمانی که قائم آل محمد ظهور می کند مابین رکن ومقام می ایستند و پنج ندا سر می دهند:
الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم،
آگاه باشید ای اهل عالم من دوازدهمین امام هستم،
الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم،
آگاه باشیدای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده
الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان،
آگاه باشید ای اهل عالم که جدمن حسین را تشنه کام کشتند،
الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا،
آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند،
الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا.»
اگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را ازروی کینه توزی پایمال کردند
🚀 @stickernew 🇮🇷
🚀 @stickernew 🇮🇷
ندای امام عصر (عج) در هنگام ظهور
روایت دارد که امام زمان صلواتاللهعلیه که ظهور فرمود، میفرماید: «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم»۱، پنج ندا میکند به اهل عالَم، بدون هیچ دستگاهی و اختراعی، این [ندای او] به همه میرسد؛ به هر کسی به لغت [و زبان] خودش میرسد. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این پنج قاره یا مثلاً چهار اقلیم. نهخیر، نه، اینها محدود هستند، آن هم با دستگاه، [اما] او غیر محدود است بدون دستگاه. «إِنّی أَنَا الْمُنْتَقِم، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ
الْحُسَين قَتَلوهُ عَطشاناً، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَين سَحَقوهُ عُدواناً».
[اگر] کسی معرفت پیدا کند، مسئله ظهور امام و غیبت امام را میفهمد. [در حقیقت] ما [او را] نمیبینیم، او ما را میبیند؛ ما کلامش را نمیشنویم، او کلام ما را میشنود. ما معرفتمان ناقص است. عینک ما یک تاری دارد والّا آنها که ما را میبینند.
لکن گفت: «شیعَتُنا أَصبَرُ مِنّا لِأَنّا نَصبِر وَ نَحنُ نَعلَم وَ هُمْ یَصبِرون وَ هُم لا یَعلَمون»۲ [علم] ما از اینکه منتقِم خواهد آمد، [بهاین دلیل است که] روایت است، اما آنها خودشان میدانند که منتقم میآید.
۱.إلزام الناصب، ج۲، ص۲۳۳؛ «في الموائد: إذا ظهر القائم (عج) قام بين الركن و المقام و ينادي بنداءات خمسة: الأول: ألا يا أهل العالم أنا الإمام القائم، الثاني: ألا يا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا يا أهل العالم إن جدّی الحسين قتلوه عطشان، الرابع: ألا يا أهل العالم إنّ جدّی الحسين عليه السّلام طرحوه عريانا، الخامس: ألا يا أهل العالم إنّ جدّی الحسين عليه السّلام سحقوه عدوانا».
۲.ر.ک: تفسیر قمی، ج۱، ص۳۶۵؛ كافی، ج۲، ص۹۳؛ بحارالانوار، ج۶۸، ص۸۰؛ «عَنْ جَمِيلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام قَالَ نَحْنُ صَبَرْنَا وَ شِيعَتُنَا أَصْبَرُ مِنَّا- لِأَنَّا صَبَرْنَا بِعِلْمٍ وَ صَبَرُوا عَلَى مَا لَا يَعْلَمُون».
پنج ندای امام مهدی(عج) هنگام ظهور
پرسش
پنج ندایی که امام زمان(عج) هنگام ظهور میفرمایند چیست؟
و جمله «یا اهلَ العالَم قُتِلَ الحسین(ع) بکربلاء عطشانا» از چه کسی است؟ و در کدام منبع حدیثی آمده است؟
پاسخ اجمالی
آنچه در پرسش به آن اشاره شده است، در منابع روایی کهن و حتی مجامع روایی ثانویهای چون «بحار الأنوار» وجود ندارد، ولی در کتاب «إلزام الناصب فی إثبات الحجة الغائب(عج)» نوشته علی حایری یزدی (متوفای 1323 هـ.ق)، جملاتی را از کتابی با نام «الموائد» اینگونه نقل میکند:
«زمانی که حضرت قائم(عج) ظهور میکند، [کنار کعبه] ما بین رکن و مقام میایستد و پنج ندا میدهد:
الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم؛ آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم.
الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.
الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.
الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را برهنه روی خاک افکندند.
الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند».[1]
به هر حال؛ چه این جملات روایت باشد و چه نباشد و چه استناد آن به امام زمان(عج) محرز شود و یا نشود؛ بیانگر این واقعیت تاریخی است که امام حسین(ع) در روز عاشورا به حالت تشنگی شدید به شهادت رسید.
در روایتی چنین نقل شده است:
«حسین(ع)، تشنه شد و کاسه آبى خواست. هنگامى که آنرا به دهان بُرد، حُصَین بن نُمَیر، تیرى به سوى او انداخت که به دهانش فرو رفت و میان او و آب نوشیدن، مانع شد و حسین، کاسه را از دست، فرو گذاشت. هنگامى که دید دشمنان از او پس میکِشند، برخاست و بر تَل و سیلْ بندِ کنار فرات، به سوى آب رفت که جلویش را گرفتند...».[2]
و منابع کهن حدیثی و تاریخی دیگری که شدّت تشنگی امام حسین(ع) را در روز عاشورا نقل کردهاند.[3]
[1]. یزدى حایرى، على، إلزام الناصب فی إثبات الحجة الغائب (عج)، محقق، مصحح، عاشور، على، ج 2، ص 233، بیروت، مؤسسة الأعلمى، چاپ اول، 1422ق.
[2]. دینورى، احمد بن داود، الاخبار الطوال، تحقیق، عامر، عبد المنعم، مراجعه، شیال، جمال الدین، ص 258، قم، منشورات الرضى، 1368ش.
[3]. ر.ک: سید بن طاوس، اللهوف فی قتلی الطفوف، ص 120، تهران، نشر جهان، چاپ اول، 1348ش؛ ابن نما حلی، جعفر بن محمد، مثیر الأحزان، قم، ص 73، مدرسه امام مهدی(عج)، چاپ سوم، 1406ق.