eitaa logo
جامعه بانوان استراتژیست
1.2هزار دنبال‌کننده
443 عکس
224 ویدیو
7 فایل
کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 مفهوم اُنس در انسان جدی گرفته نشده است و معماری و شهرسازی امروز در نوعی در حال آزار انسان است. لذا انسان احساس تنهایی می‌کند. 💢 یکی از ریشه‌های تنهایی، است. باید بررسی شود چقدر از تنهایی انسان‌ها معلول معماری است و چگونه نوع طراحی شهری و معماری خانه‌ها، انسان‌ها را از هم دور می‌کند؟ ✍️ توئیت معماری هجری https://twitter.com/MemariHejri_ir/status/1613959393447645185?t=rDhYckFC11PztiqZfKqHrA&s=19 کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت هفتم: 🔹صاحبان تفسیر نمونه چند دیدگاه مختلف درباره نظریه داروین اتخاذ کرده‌اند: هرچند ظاهر آیات برچگونگی آفرینش تدریجی یا آنی انسان صراحت ندارد در مجموع با خلقت مستقل آنی سازگارتر است. زیرا بیان بعضی آیات سوره حجر نشان می‌دهد که میان خلقت آدم از خاک و پیدایش صورت کنونی، انواع دیگری وجود نداشته است. همچنین مطرح می‌کند که قرآن در مورد کیفیت خلقت سایر جانداران نظری ندارد (مکارم شیرازی و دیگران، ۱۳۶۴، ج۱۱ و۱۷). استاد شهید مرتضی مطهری (ره) نیز از جمله کسانی است که خلقت تدریجی را پذیرفته است و در جهت تعارض‌زدایی از قرآن و نظریه تکامل تدریجی به ریشه‌های مخالفت با این نظریه پرداخته است. شهید مطهری در مخالفت با کسانی که تکامل تدریجی را با توحید و خداشناسی منافی می‌دانند، می‌گوید: «از نظر قرآن چه خلقت را دفعی بدانیم و چه تدریجی، کار خداست» (مطهری، ۱۳۶۹، ج۵۱:۱). علت تلقی نادرستی که این نظریه را مخالف خداشناسی و نظریه ثبات انواع را در راستای خداشناسی شمرده است از نظر شهید مطهری، دو پیش فرض نادرست است: یکی اندیشه خدای رخنه‌پوش که خدا را در مجهولات خود جستجو می‌کند و دیگری اندیشه‌ای یهودی که تدریجی بودن آفرینش را با مخلوق خدا بودن آن در تضاد می‌بیند (مطهری، ۱۳۶۹، ج۶۷:۱). از دیدگاه شهید مطهری بر اساس قرآن، خلقت، آنی نیست، بلکه یک حیوان و یک انسان در مراتب تکاملی که طی می‌کند، دائماً در حال خلق شدن است. به نظر می‌رسد مرحوم مطهری با استفاده از آموزه‌های صدرایی در فلسفه اسلامی برداشتی نو از نظریه داروین کرده است. بر این اساس، جهان همیشه در حال خلق شدن است و چون دائماً در حال پیدایش است، نیازمندی آن به خداوند عینی‌تر و ملموس‌تر است. بنابراین نظریه آنی بودن خلقت از نظر مطهری، اسلامی نیست (مطهری ۱۳۷۶،ج۱۶). از نظر استاد مطهری، حتی اگر از نظر علمی قطعی باشد که انسان اجداد حیوانی داشته است با ظواهر دینی قابل تأویل است. از این رو برای قابل جمع ساختن دیدگاه قرآنی و نظریه تکامل تدریجی، سعی وافری به عمل می‌آورد. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔸 زن و مرد مقابل هم یا در کنار هم؟ 🔹رهبری در دیدار اخیر(١) خود با بانوان ایده‌ی جدیدی را در نسبت میان دو جنس مطرح کردند. ایده‌ی زوجیت در مقابل تضاد دیالکتیک هگلی. نگاهی که به لحاظ نظری دو وادی مفهومی کاملا متقاوت را برای ما گشود. رویکردی که در آن، سنتز محصول تضاد و تز و آنتی‌تز نیست. بلکه سنتز از همراهی و ملائمت به دست می‌آید. 🔹تعریف زوجیت همین است، کامل شدن زن و مردی که در کنار هم به آرامش می‌رسند. این نگاه را اگر تا مبنای انسان‌شناسی و شناخت زن و مرد پیش ببریم دو طرح را پیش روی ما می‌گذارد. طرحی که در آن زن و مرد ضد و مقابل همند و خانواده می‌شود جمع اضدادی که باهم سر جنگ دارند، و طرح مقابل که همان زوجیت است و الگوی رفتاری زن و مرد بر اساس وفاق(٢) است و اگر این یکی بودن رو به انشقاق(٣) و جدایی نهاد، راه قرآن صلح است و اگر نشد طلق و آزاد شدن زن و مرد تا به زندگی ادامه دهند. زیرا اصل ازدواج در همان همراهی است که اگر محقق نشد ازدواج به کارکرد خود نرسیده و اسلام راه را برای خروج از آن باز گذاشته است. 🔹حتی اگر سراغ آیات طلاق برویم، در طلاقی که اسلام تعریف می‌کند بازهم جنگ و تقابل نیست بلکه تمام تعابیر نشان از برخورد همراه با ملاطفت دارد؛ تعابیری چون «امساک بالمعروف»(۴) به نيكويى نگاه داشتن يا «تسریح باحسان»(۵) به نيكى رها ساختن. 🔹اگر این نگاه را تا مبانی حقوقی پیش ببریم باز دو الگوی جدید پیش روی ما می‌گذارد. الگوی تقابلی حقوق‌محور یا الگوی تکلیف و مسئولیت‌محور. در الگوی اول فرد چه زن باشد یا مرد، خود را محور تعریف کرده و حقوق را بر مدار «خودش» تعریف می‌کند نه بر محور زوجیتی که دائر مدار بر تضاد نیست. در زوجیت چون اصل بر وفق و یکی شدن است، خودمحوری موضوعیت ندارد و زوجین بدون تنش و درگیری به نیازهای هم توجه کرده و به تکالیف متقابل می‌رسند. 🔹از سوی دیگر با این رویکرد زوجیت عین عدالت است. اگر با تعبیر امیرالمؤمنین‌ (ع) عدالت(۶) امور را سر جای خود قرار می‌دهد، زوجیت زن و مرد را سر جای زن و مرد بودن قرار می‌دهد. زن و مردی که در آفرینش زوج همند نه مشابه و برابر با یکدیگر؛ و همین مبنا تفاوت اساسی ما با نگاه انسان‌شناسی فمینیسم در تعریف جنس و جنسیت را رقم می‌زند. جنسیتی که در نگاه اسلام اکتسابی نیست و بالذات صفات منحصر به فردی را به هریک از زن و مرد می‌دهد. ✍️ مهدیه منافی پی‌نوشت: ١- بیانات رهبر ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ ٢- وفاق مقابل شقاق. عرب به چیزی که قبلا یکی بوده و از هم جدا شدند، "شقاق" می‌گوید. ٣- سوره نساء، آیه۳۵ ۴ و ۵- سوره بقره، آیه۲۲۹ ۶- نهج البلاغه حکمت ۴۳۷ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 موضع‌گیری رهبر انقلاب درباره اهانت جنون‌آمیز نسبت به قرآن کریم در چندکشور اروپایی 🔹 اهانت جنون آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان میدهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. علی‌رغم توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است. همه‌ آزادی‏خواهان جهان باید درکنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند. ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
هوالحکیم 💢 اندیشکده یقین در هفته نخست اسفند ۱۴٠۱، به مناسبت روز "نقشه خدا و هندسه الهی" برگزار می کند: 🔻 دومین جشنواره فکر فجر @StrategicNews_irکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت هشتم: 🔹در این راستا، شهید مطهری غرض از داستان آفرینش آدم را در قرآن برخی تعالیم اخلاقی و تربیتی می‌داند نه بیان نحوه خلقت انسان. او تصریح می‌کند که داستان آدم در قرآن سمبلیک است (مطهری، ۱۱۹:۱۳۵۶). از نظر شهید مطهری نه تنها نظریه تکامل ضد الهی نیست بلکه با اصل تکامل بهتر می‌توان دخالت قوه‌ای مدبر و هادی و راهنما را در وجود موجودات زنده و هدف‌مداری جهان را اثبات کرد و علت اینکه در غرب، عده‌ای این اصل را ضد الهی و الحادی تلقی کردند ضعف دستگاه‌های فلسفی آنها بوده است (مطهری، ۱۲۴:۱۳۵۶). مطهری آشکارا می‌گوید که دلالت اصلی تکامل بر وجود متصرف غیبی در کار جهان از هیچ اصلی کمتر نیست و قرآن کریم با کمال صراحت، خلقت تدریجی جنین را در رحم مطرح می‌کند و آن را به عنوان دلیل و شاهدی بر معرفت خدا می‌شمرد (مطهری، ۱۳۷۶، ج۱). در اینجا بدون اینکه وارد مباحث پیچیده مربوط به نسبت علم و دین شویم سعی می کنیم با توجه به تنوع دیگاه‌های مختلف در خصوص این موضوع، طبقه بندی ساده‌ای از انواع دیدگاه‌ها در این زمینه را بیان کنیم: ١- یک نظریه بین خلقت از دیدگاه قرآن و نظریه تکاملی داروین قائل به سازگاری است( دکتر یدالله سحابی) ٢- نظریه دیگر قائل به ناسازگاری مطلق میان دیدگاه اسلام ونظریه تکامل است (علامه طباطبایی) ٣- برخی مانند دکتر شریعتی، زبان قرآن در آیات خلقت را سمبلیک( نمادی) می‌داند. ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
💐 امام خمینی(ره) 🇮🇷 امــــام آمـــــد... ✍ فاطمه سالارطایفه 🎨 ۱۴٠۱/۱۱/۱۲ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سخنان تاریخی امام خمينی(ره) در بدو ورود به ایران 🇮🇷🌹 🌹🇮🇷 ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 تبیین و دلیل ضرورت دوقطبی در جامعه ✨جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و فوری است.[١] 🔸 دوقطبی شدن، اساس تفکیک بین حق و باطل می‌باشد، لذا عدم دوقطبی یعنی ایجاد نفاق، که اوج باطل بودن را می‌رساند. ▪️ ‏نفاق، حاصل یکی دیدن حق و باطل است، حال آنکه حق با باطل یکی نیست و دوقطبی به معنای یکی ندیدن حق و باطل می‌باشد. 🔸 در تفکر توحیدی حق از باطل جداست، که باید باطل را زدود و به سمت حق رفت. ▪️مبتنی بر نظریه‌ی مرحوم علامه مصباح یزدی، هیچگاه نباید حق با باطل یکی شود که در صورت ممزوج دیدن آن دو، "نفاق" شکل می‌گیرد. ▪️مهمترین عامل تفکیک حق از باطل، "فتنه‌" است که توسط دوقطبی کردن در جامعه موجب تفکیک حق از باطل می‌شود. ▪️در طول تاریخ، هیچگاه زمین خالی از حجت خدا نبوده و اساسا وجود حجت به جهت برجستگی حق و زدودن باطل بوده است که همین امر مهم را برای مردم تبیین و موجبات بصیرت‌افزایی آنان را فراهم می‌کردند تا مردم از شبهات و انحرافات معرفتی نجات یابند. لذا ایجاد دوقطبی توسط انبیاء و امامان، یک امر ضروری برای اقامه‌ی حق بوده تا بین حق از باطل جدایی صورت گیرد. تا در انتها تمام باطل‌ها زدوده شود و تنها حق به جا بماند. 🔸 امر دوقطبی، فتنه و امتحانی است برای مردم تا مشخص گردد که چه کسانی در جبهه‌ی باطلند و کدامشان در جبهه‌ی حق هستند و هیچ نفاقی در جامعه باقی نماند و تنها حق برجسته شود.[٢] 🔸 یکی از مؤیّدین این ادعا، روایت امام صادق(ع) است که فرموده‌اند: ‏آرزومند فتنه باشيد؛ زيرا فتنه موجب نابودى ستمگران(باطل) و پاک شدن زمين از [لوث وجود] فاسقان است(لذا حق برجای می‌ماند). [٣] ✨ انقلاب اسلامی ایران یکی از برترین نمونه برای تجلی نور و برجستگی تفکیک حق از باطل است. بدین جهت، امام خمینی(ره)، چنین سخن حکیمانه‌ای گفت: انقلاب ما، انفجار نور بود!🇮🇷 پی‌نوشت: ١- بیانات امام خامنه‌ای(روحی فداه) ١٩بهمن١۴٠٠ ٢- سوره عنکبوت، آیه٣. ٣- تنبيه حفالخواطر : 2/87(الإمامُ الصّادقُ اذه(ع) : تَمَنَّوُا الفِتنَةَ ؛ ففيها هَلاكُ الجَبابِرَةِ ، و طَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ) ‎ ✍️ بانو صائینیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
💢 دومین جشنواره فکر فجر 💠 حرکت در لبه علم و حکمت @StrategicNews_irکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
پدران، عامل هویت‌بخش نسل آینده 🔹امام سجاد علیه‌السلام در رساله حقوق پیرامون حق پدر بر فرزند می‌فرمایند: «اَمَّا حَقُّ اَبِیکَ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّهُ اَصْلُکَ» و اما حق پدرت این است که بدانی او ریشه و اصل توست. 🔹تأمل در این حق بزرگ، ما را به نقش ویژه‌ی پدر در ارتباط با فرزند می‌رساند. نقشی که مهم‌ترین عنصر هویت‌بخش به نسل آینده است. هویت به انسان کرامت می‌دهد و انسان با کرامت به دلیل جایگاهی که از بدو تولد پیدا می‌کند، جایگاه انسانی خود را مورد تحقیر قرار نمی‌دهد. 🔹هویت موضوعی است که غرب عمیقا از فقدان آن رنج می‌برد و با روابط آزاد و بی‌قید، با نسلی که دچار مسأله‌ی بی‌هویتی و تولد نامشروع است، روبه‌روست. 🔹می‌توان گفت، شاخص‌ترین فیلم سال‌های اخیر که به خوبی این موضوع را تصویر کرده است فیلم «جوکر» است. شخصیت آرتور به عنوان نقش اصلی این فیلم، بی‌هویت است. او پدر ندارد و این بی‌هویتی، او را به ناامیدی رسانده است. آرتور در تمام فیلم به دنبال پدر و فهم گذشته خود رفت و زمانی که آن را نیافت، به اوج ناامیدی رسید و به جنایاتش دامن زد. شرایط زندگی و بی‌هویتی جوکر موجب تحقیرش شد و کسی او را تکریم نمی‌کرد و همین تحقیرشدگی، به مشکلات او دامن زد. در سکانس‌های پایانی فیلم نیز پسر تنهای توماس وین را می‌بینیم که پدر و مادرش را باهم از دست داد و او هم بی‌پدر شد. این پسر نماد نسل آینده تباه‌شده‌ای است که هیچ‌چیزی برای ادامه حیات و زندگی ندارد. 🔹بدون پدر بودن یعنی بدون ولی بودن؛ جوکر ولی ندارد و جامعه او نیز دچار ولایت باطل شده است و ولایت باطل به فساد در زمین می‌انجامد. 🔹همان اتفاقی که به واسطه لیبرالیسم و مولود نامشروعش فمینیسم، در اروپا و آمریکا افتاده است. ولایت باطلی که پدیده‌ی مادران مجرد که پدر فرزند آن‌ها معلوم نیست و فرزندان بی‌پدر را روی دست تمدن غرب گذاشته است. 🔹اگر می‌خواهیم در مقابل فساد ‌فی‌الارضی که این روند باطل ایجاد کرده است بایستیم، راهی نداریم جز اصلاح و اصلاح محقق نمی‌شود مگر با احیای نقش ویژه پدر به عنوان اصل و ریشه نسل آینده و ولایتی که در سطح فردی تا تمدنی، می‌تواند حیات طیبه را محقق کند. ✍️ مهدیه منافیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
اگر امروز مفاهیم حق و عدل و انسانیت با ارزش است به خاطر مجاهدت‌ها و فداکاری‌های امیرالمؤمنین است. اگر امثال علی‌بن‌ابی‌طالب نمی‌بودند، امروز ارزش‌های انسانی وجود نداشت؛ عنوان‌های جذاب برای بشریت، جذابیت نداشت؛ بشر زندگی و تمدن و فرهنگ و آمال و آرمان و اهداف والا نداشت؛ بشریت به خاطر حفظ آرمان‌های والا، مرهون امیرالمؤمنین و انسان‌های والایی در حد اوست.[١] پی‌نوشت: ١- بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار جمعی از مردم و کارگزاران نظام(١٣۶٩/١١/١٠) ✅ کانال رسمی جامعه بانوان‌ استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔹اولین بار که با این جمله در یکی از پیج‌های اینستاگرام مواجه شدم، گوینده‌اش را بسیار تحسین کردم. 💠جمله این بود:  "The most important thing a father can do for his children is to love their mother." «مهم‌ترین کاری که یک پدر می‌تواند برای فرزندانش انجام دهد، دوست داشتن مادرشان است.» 🔹این جمله زیبا و عمیق است و همیشه در ذهنم بود تا این‌که با این روایت مواجه شدم: « قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه: حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى وَالِدِهِ إِذَا کَانَ ذَکَراً أَنْ یَسْتَفْرِهَ أُمَّهُ‏ ... وَ إِذَا کَانَتْ أُنْثَى أَنْ یَسْتَفْرِهَ أُمَّهَا ...» (۱) رسول خدا صلوات‌الله‌علیه فرمودند: «حق فرزند بر پدر درصورتی‌که پسر باشد این است که مادرش را مسرور گرداند... و اگر دختر باشد این است که مادرش را خشنود گرداند...» 🔹در این روایت واژه «یَسْتَفْرِهَ» ترجمه‌شده به «سرور، خشنودی». ریشه این واژه «فره» هست که به باب استفعال رفته. «فره» به معنای «فرح ملایم باطنی که در آن اصطکاک همراه با غم یا کدورت نباشد»(۲) است. 🔹این روایت بسیار عمیق‌تر از آن جمله انگلیسی است. زیرا اولاً در اینجا فراهم کردن نشاط و سرور درونی مادر، از حقوق فرزندان شمرده‌شده است. این بدان معناست که ایجاد حال خوب و سرزنده نگه‌داشتن مادر از «تکالیف» مرد است. موضوعی که علی‌رغم اهمیت بسیار، کمتر گفته‌شده است. اهمیت این مسئله به‌قدری زیاد است که در این روایت، به‌عنوان اولین حق فرزند ذکرشده است. 🔹ثانیاً، فراهم کردن نشاط درونی زن، از جانب مرد، فراتر از موضوع محبت است. زیرا محبت، امر درونیست، اما ایجاد نشاط، از لوازم مودّت است، یعنی ابراز محبت و محبت توأم با مسئولیت. ✍️ مهدیه منافی پی‌نوشت: ۱- الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏6، ص: 49 در اینجا بخشی از روایت آورده شده است. ۲- هو الفرح الملائم الباطنىّ من دون اصطکاک بما یوجب اغتماما و انکدارا. التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج۹، ص۷۴ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔸"ازدواج و حلال‌زادگی، کلید نجات نسل‌ها" 🔹خانم ایزابل ساهیل در کتاب «نسل رها شده، گرایش به رابطه جنسی و فرزندآوری خارج از چهارچوب ازدواج» می پرسد: ▫️حقوق کودکان چیست؟ ▫️آیا آن‌ها مستحق تولد در خانواده‌ای که بزرگسالان آن آمادگی والد شدن دارند و کاملا نسبت به وظایف فرزندپروی آگاهند، نیستند؟ او در ادامه می‌گوید: «برای ایجاد جهانی که کودکان بتوانند در آن رشد و بالندگی داشته باشند، ما نیاز به اصول اخلاقی جدیدی برای مسئولیت‌پذیری داریم که از طریق آن، روش پیش‌فرض فرزندآوری تغییر کند و تا زمانی که هردو والد به طور جدی احساس آمادگی و پذیرش مسئولیت فرزند را ندارند، اقدام به فرزندآوری نکنند.» 🔹این دیدگاه خانم ساهیل نشان از نگرانی برای نسل حرام‌زاده ای است که حاصل افراد هم‌باش است که معمولا تحت سرپرستی مادران مجرد هستند؛ بنا به اذعان خودشان در این کتاب، این کودکان بسیار بیشتر از خانواده‌هایی که با پیوند ازدواج تشکیل شده‌اند، در معرض ناهنجاری‌های اجتماعی، فقر و مشکلات تربیتی هستند. 📍خانم ساهیل راهکار را در ایجاد اصول اخلاقی جدید برای مسئولیت پذیری والدین هم‌باش می‌دانند. 🔻اما همه این راه کارهای بشری به بن‌بست خواهد رسید، همان گونه که تاکنون شاهدش بودیم. ✅راه حل نجات نسل امروز، چیزی جز پیوند شرعی ازدواج و تولد نسل حلالدزاده در دامان مادر و پدر پاکدامن نیست. ✅حلال‌زادگی کلید نجات نسل از پیش هلاک شده و فاسد امروزی است که از دامان زنان و مردانی ناپاک پا به دنیا می‌گذارند. ✅اصول اخلاقی‌ای که غرب برای بهبود شرایط بحرانی‌اش به آن نیازمند است، چیزی نیست جز اصول ازدواج مشروع و اصول حلال زادگی. 🔹اولین حقوق کودکان، حق حلال‌زادگیست که ما نسبت به آن مسئولیت داریم. و بی‌شک آینده روشن بشریت توسط حلال‌زاده‌ها رقم خواهد خورد. 🔺مسیر آزادی جنسی که با آزادی پوشش آغاز می‌شود، سراشیبی سقوطی است که غرب در آن غرق شده و به دنبال راه نجات می‌گردد! ✍️مهدیه منافی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 زن قله بلند تدبیر و خردمندی ✨ زینب کبریٰ (سلام‌ الله‌ علیها) توانست به همه‌ی تاریخ و همه‌ی جهان نشان بدهد ظرفیّت روحی و عقلی عظیمِ جنس زن را؛ این خیلی مهم است. به کوری چشم آن کسانی که چه در آن زمان، چه در دوره‌ی ما هر کدام به نحوی جنس زن را تحقیر میکردند و میکنند، زینب کبریٰ توانست نشان بدهد علوّ مرتبه‌ی زن و عظمت قدرت روحی و عقلانی و معنوی زن را. ... این بزرگوار، زینب کبریٰ (سلام ‌الله‌ علیها)، دو نکته را نشان داد: 🔹 یک نکته اینکه زن میتواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمّل؛ 🔹 دوّم اینکه زن میتواند قلّه‌ی بلندی باشد از خردمندی و تدبیر؛ اینها را عملاً زینب کبریٰ (سلام الله علیها) نشان داد؛ نه فقط به آن عدّه‌ای که در کوفه و شام بودند؛ به تاریخ نشان داد، به همه‌ی بشر نشان داد. 💬 بیانات رهبری در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 جهاد تبیین ، جهاد روایت ✨ زینب کبری (سلام الله علیها) جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. 🔹 حالا تا امروز روایت زینب کبری (سلام الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ی سالهای حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. ببینید! این درس است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند. 💬 بیانات رهبری در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت نهم: 🔹مفهوم «حیات» در قرآن: مفهوم «حیات» در قرآن 70 بار به کار رفته است)64 بار مفهوم حیات دنیا،5 بار مفهوم حیات و 1 بار مفهوم حیات طیبه) ♦️موضوع بندی آیات مربوط به «حیات» در قرآن: 1-فراموشی،انکار،ناامیدی از معاد: درباره این مسایل 9 آیه در قرآن وجود دارد 1-آیه 86 سوره بقره أُوْلَـئِكَ ٱلَّذِينَ ٱشتَرَوُاْ ٱلحَيَوةَ ٱلدُّنيَا بالأخِرَةِ فَلَا يُخَفَّفُ عَنهُمُ ٱلعَذَابُ وَلَا هُم يُنصَرُونَ 2-آیه 29 سوره انعام وَقَالُواْ إِن هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا ٱلدُّنيَا وَمَا نَحنُ بِمَبعُوثِينَ 3-آیه 7 سوره یونس إِنَّ ٱلَّذِينَ لَا يَرجُونَ لِقَاءَنَا وَرَضُواْ بِٱلحَيَوةِ ٱلدُّنيَا وَٱطمَأَنُّواْ بِهَا وَٱلَّذِينَ هُم عَن ءَايَتِنَا غَفِلُونَ 4-آیه 3 سوره ابراهیم ٱلَّذِينَ يَستَحِبُّونَ ٱلحَيَوةَ ٱلدُّنيَا عَلَى ٱلأخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ ٱللَّهِ وَيَبغُونَهَا عِوَجًا أُوْلَـئِكَ فِي ضَلَلِ بَعِيد 5-آیه 37 سوره مومنون إِن هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا ٱلدُّنيَا نَمُوتُ وَنَحيَا وَمَا نَحنُ بِمَبعُوثِينَ ✍️ نیلوفر تفلیسیکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 جامعه بانوان استراتژیست برگزار می‌کند: ❇️ کارگاه آموزشی شبکه‌های اجتماعی(ویژه بانوان) 🔸پیرامون محتوای کلاس شبکه‌های اجتماعی: 🔹ماهیت و فلسفه انواع شبکه‌های اجتماعی 🔹شناخت انواع محتوا متناسب با هر کدام از بسترهای فعالیت 🔹شناخت برخی از الگوریتم‌های اینستاگرام و توییتر 🔹برخی از تکنیک‌های تولید محتوا 🔹روش فعالیت در انواع شبکه‌ها 🔹مخاطب شناسی 🔹نحوه تعامل با انواع مخاطبان 🗓 چهارشنبه، ٢۶ بهمن ١۴٠١ 🕒 ساعت ١۵ الی ١٧ محل برگزاری: تهران، تهران‌نو، خیابان ۱۱ نیروی هوایی(شهید خشی)، ضلع جنوب غربی میدان لوزی، ساختمان فطرت، اندیشکده یقین مدرس: سرکار خانم مهدیه منافی ✍️ ثبت‌نام در پیام‌رسان ایتا: 🆔 @baran514 ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ زیبا از گروه فرهنگی هنری مأوا 👆 🔰 ابرقهرمانان پرده ی سبز یا خاک سبز؟! گذشته ات زیباست و آینده ات زیباتر. بر حال و حالَت متمرکز باش که تنها وظیفه تو همان است، ای ایرانی ... 🔹ابرقهرمانان ما نه مولود پرده سبزهای کروماک بلکه مولود خاک و خانه ای سبز به نام ایرانند. فریادشان در ظلمت های تاریخ ماندگار و نامشان در تاریکی ها، درخشان است. 🔹 خانه ما- هویت ماست. هویتی که از قضا رشک برانگیز است ... 💠 در شب ۴۴ سالگیمان و به نام رستم های وطن، الله اکبرگویان توحیدمان را در اوج وحدت فریاد می زنیم تا سرانجام بشکافد تاریکی جهل و رخوت و تسلیم و تحقیر ملت ها را ... 🇮🇷 به نام و... شواهدی دیگر که بر هویت ماندگار و ظلمت شکن ایرانیان شهادت می دهند. ✍️ زهرا کیاییکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 انقلاب اسلامی ایران، روح جهان بی‌روح مدرن 🔹 هیچ قومی نجات نخواهند یافت مگر زمانی‌که خود را اصلاح کرده و به سمت حق تغییر کنند.[١] 🔹 مردم ایران با رهبری انسان حکیمی مثل امام خمینی(ره)، طی سالهای قبل از ١٣۵٧، تصمیم به تغییر وضعیت جامعه‌ی خود گرفتند؛ چرا که رژیم فاسد پهلوی را نمی‌خواستند؛ اما به خوبی می‌دانستند، تا زمانی‌که خود را تغییر ندهند به نتیجه‌ی مطلوب نخواهند رسید، لذا باید شیوه‌ی زندگی، رابطه‌شان با خدا، دیگران و... کاملا تغییر می‌کرد، یک تغییر ریشه‌ای به سمت حق، لذا خداوند در بهمن١٣۵٧، انقلاب ایران را با بن‌مایه‌ی اسلامی به پیروزی رسانید. اسلام تسلیم حق خدا شدن است و همین عاملِ تغییر در مردم، روح قیام انقلاب ایران را رقم زد. 🔹 در جهان مادی‌گرایِ مدرنِ بی‌روح، نیاز یک روح برای زنده شدن لازم بود، لذا انقلاب اسلامی ایران، روح یک جهان بی‌روح شد. روح زنده‌ی انقلاب اسلامی ایران، سرآمد تمام روح‌های جهان گردید، جهانی که کالبدش یک مرده‌ی متعفّن بود. - هرچه انقلاب اسلامی ایران پایدارتر، روح جهان زنده‌تر خواهد بود، بدین خاطر، زنده نگه داشتن روح انقلاب اسلامی ایران ضروری است. 🔸 انقلاب اسلامی ایران انفجار بزرگ یک نور در جهان تاریک مدرن بود! - اگرچه جهان مدرن، بدنبال خاموش کردن نور انقلاب اسلامی، مرگ اسلام و ترویج لائیسم[٢] است اما روح اسلام، پویایی دارد و همیشه زنده است. بدین جهت اسلام روحی است بر جهان مرده‌ی مدرن. 🔸 با توکل به خدا، این نور الهی هیچگاه خاموش نمی‌شود چرا که علاوه بر خون٣٠٠ هزار شهید که پای این انقلاب، لاله‌گون گشته، با هوشیاری مردمان مؤمن انقلابی، همچنان این درخت تنومند آبیاری و محافظت می‌گردد. - مؤیّد این ادعا، وجود ایثار و ایستادگی مردم غیور و شریفی است که به سبب آن، در طول چهل‌وچهار سال فرازو نشیب و فتنه‌های براندازان، انقلاب اسلامی ایران به حول و قوه‌ی الهی همچنان پابرجاست. ✍🏻 بانو صائینی پی‌نوشت: ١- سوره رعد آیه١١ ٢- کتاب ایران، روح جهان بی‌روح، میشل فوکو_صفحه۶٨ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 دو نکته کوتاه درباره جشنواره فیلم فجر؛ هزینه فایده و مخاطب سرگردان 🔹چهل‌و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که فیلم شاخصی در حد یک جشنواره بزرگ در آن ندیدم... هر چند برخی فیلم‌ها از لحاظ فنی، ساختاری و تکنیک‌های فیلم سازی جهش‌ بسیار خوب و  قابل توجهی داشتند اما به لحاظ محتوایی بسیار معمولی هستند 🔹 از ابعادی این مسئله نشانگر غلبه‌ی «فرم‌گرایی» در سینما است؛ فرم گرایی که بالطبع هزینه‌های فراوانی داشته اما از لحاظ محتوا و پیام کم‌فایده یا بهتر بگویم «بی‌فایده» است؛از طرفی جشنواره فیلم فجر که برآمده از این انقلاب اسلامی است بنابر اقتضا باید یکی از ایدیولوژیک‌ترین جشنواره‌های جهان باشد پس باید مراقب بود مصداق «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» نشویم! و بدانیم که این همه هزینه آیا برای پیام کذایی‌مان صرف می‌کند یا نه... . 🔹 نکته دیگرِ مبتلابه، اینکه پیامِ هر قصه و داستانی برای مخاطب باید دارای درس و عبرت باشد و یا چنانچه به بازگویی مسئله حل نشده می‌پردازد باید یک راهکار چندجانبه ارائه دهد اما بسیاری از فیلم‌های کنونی صرفا نقش «روایی» و اخبارگونه دارند که مخاطب پس از تماشای فیلم نمی‌داند با این احساس به‌وجود آمده‌ی درونش چه کند و راه حل مسئله مطرح شده چیست؛ یا به عبارتی دیگر، وقتی راه حلی وجود ندارد و کاری از دستش برنمی‌آید چرا باید در جریان این اتفاق باشد؟! (مانند فیلم آنها مرا دوست داشتند و سرهنگ ثریا) پی‌نوشت: بعضی از فیلم‌های جشنواره تاکنون قابل‌قبول بودند اما منظور از این نکته تذکر درباره جایگاه و رسالت حقیقی این جشنواره است. ✍ مریم خان‌محمدکانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies