eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
536 دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
9هزار ویدیو
512 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴موشک ضد تانک ایرانی قاتل تانک‌های آلمانی 🔷 بر اساس ادعای برخی کانالهای روس، تانکهای لئوپارد آلمانی در اوکراین با موشک‌های ایرانی منهدم شده‌اند. 🔹تا چندی پیش عکس هایی از کرنت‌های ایرانی در دستان سربازان روس دست به دست می‌شد. موشک ضد تانک الماس ☫ کانال 👇🏻 @sardarghaani
♦️یک روزنامه چاپ انگلیس: «لیتیوم» سلاح جدید ایران، آمریکا و «اسرائیل» را نگران کرده؛ آن را خطرناکتر از برنامه هسته ای و موشک‌های مافوق صوت «فتاح» و «خیبر» می دانند/ بعید نیست ایران اوپکی برای لیتیوم تاسیس کند! 🔸روزنامه فرا منطقه‌ای رای الیوم در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان آورده است: 🔹اگر برنامه اتمی و موشکی ایران اسرائیل و حامی‌اش جهان غرب را نگران می‌کند؛ بنابراین اعلام کشف یک معدن لیتیوم حاوی 8.6 میلیون تن لیتیوم خام که دومین معدن بزرگ جهان بعد از شیلی محسوب می‌شود و در غرب شهر همدان قرار دارد و ده درصد ذخایر جهان را در خود جای داده است؛ باعث می شود ایران بازیگر اصلی در مهم‌ترین صنایع جهانی در آینده تبدیل شود؛ زیرا این ماده یعنی لیتیوم در صنایع خودروهای برقی، باطری ها، دستگاه کامپیوتر، تلفن‌های همراه و پنل‌های خورشیدی تولیدکننده انرژی و غیره استفاده می‌شود. 🔹بیشتر توضیح می‌دهیم و می‌گوییم که اگر اتحادیه اروپا و سایر مناطق جهان تولید و استفاده از خودروها با موتور نفتی را از سال 2035 به بعد ممنوع اعلام کنند و به خودروهای برقی و انرژی پاک روی بیاورند، این امر بدان معنا است که همه در خاورمیانه، شمال و جنوب تلاش خواهند کرد تا دوستی و رضایت ایران را جلب کنند تا به این ماده اصلی دست یابند که در صنایع گفته شده ضروری است. 🔹همچنین بعید نمی‌دانیم که ایران در آینده نزدیک سازمانی از کشورهای تولیدکننده لیتیوم را مانند اوپک تأسیس کند تا از قیمت‌ها و منافع مشترک کشورهای عضو حمایت کند و کنترل تولید را در دست داشته باشد. 🔹اغراق نمی‌کنیم اگر بگوییم توافق هسته‌ای ایران دیگر اولویتی برای آمریکا ندارد بعد از این‌که ایران در صنایع نظامی پیشرفت چشمگیری بدست آورد به ویژه در زمینه موشک‌های مافوق صوت و پهپادهایی که توانایی‌های بالای خود را در جنگ اوکراین به اثبات رسانده‌اند و توازن قدرت را به نفع متحد روس تغییر دادند. 🔹به این ترتیب ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای بزرگ سیاسی، نظامی و اقتصادی است و کشف معدن لیتیوم جایگاه این کشور را در جهان و روابطش با محور جدید چین-روسیه و سازمان بریکس را تقویت خواهد کرد. 🔹وجه تمایز سلاح جدید اقتصادی ایران، «لیتیوم»، این است که بر خلاف سلاح مشابه نفتی با توانمندی‌های اتمی «مخفی» و موشکی بسیار پیشرفته حفاظت می‌شود. 🔹عنات هوخبرع ، کارشناس جغرافیای سیاسی اسرائیلی در اظهارنظری برای روزنامه «معاریو» اشتباه نکرد وقتی گفت ذخایر لیتیومی که ایران رسما اکتشاف آن را اعلام کرده می‌تواند به تغییر توازن قدرت در منطقه منجر شود و جایگاه ژئوپلیتیکی و اقتصادی بی سابقه‌ای به تهران اعطا کند ♻️ 🇮🇷@BasirNews1 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
نفوذی مرتبط با منافقین در مجلس چه اطلاعاتی را لو داده است؟ 🔹جزئیات جدیدی از نفوذی مرتبط با منافقین در مجلس نشان می‌دهد نقش این فرد محدود به عملیات تروریستی داعش در سال 96 نبوده و درواقع وی بخشی از پروژه نبرد ترکیبی علیه ایران بوده است. 🔹بازیابی اطلاعات گوشی نفوذی منافقین در مجلس نشان می‌دهد که وی در مدت ارتباط با سرپل این گروهک، اطلاعات دارای طبقه بندی را برای آنها ارسال کرده که بخش قابل توجهی از این اطلاعات مربوط به حوزه‌های اقتصادی بوده است. 🔹به عنوان مثال اطلاعات مربوط به مسئولین حوزه‌های اقتصادی کشور شامل نام و نام خانوادگی، سمت، سازمان محل خدمت، شماره تماس و ... که در قالب دفترچه‌های دارای طبقه بندی در اختیار نمایندگان بوده را برای سرپل منافقین ارسال کرده است. 🔹این در حالیست که مسئولین حوزه اقتصادی، یکی از اهداف عمده منافقین برای تخلیه تلفنی و جمع آوری اطلاعات هستند که در نهایت برای اقداماتی همچون اعمال تحریم های آمریکا یا کشف مسیرهای تبادلات اقتصادی ایران با دیگر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 🔹غیر از اطلاعات حوزه اقتصادی، بولتن‌های مربوط به حوزه‌های سیاسی و امنیتی نیز توسط این عامل نفوذی منافقین برای سرپل این گروهک تروریستی ارسال شده است. ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
منابع امنیتی پاکستان هم کشته شدن مغز متفکر داعش خراسان را تأیید کردند 🔸شباب‌المهاجر طراح چند عملیات‌ در شهرهای مرزی ایران بود. 🔺‌ رسانه‌ های پاکستان امروز به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند که تروریست کشته شده به نام ثناءالله غفاری معروف به «شباب المهاجر»، مغز متفکر حملات تروریستی داعش در کشورهای منطقه از جمله ایران، پاکستان و تاجیکستان در ولایت کنر افغانستان به هلاکت رسید. 🔹‌ تحلیلگران امنیتی پاکستان مدعی شدند که غفاری اهل کابل بوده و خانواده وی از هند به افغانستان مهاجرت کرده است. 🔹‌ شبکه خبری دنیا پاکستان گزارش داد که ثناء‌الله غفاری زیر چتر داعش خراسان طراحی حملات در پاکستان را از سال۲۰۲۰ آغاز کرد و همزمان مجری حملات دیگر در کشورهای ایران، تاجیکستان و در مناطق مختلف افغانستان نیز بود. ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
️ ✋ پدرِ فرزندم کیست؟ 🔸تقریباً از هر ۱۰ مادر انگلیسی یک نفر مطمئن نیست که چه کسی پدر فرزندش است. 🔺بر اساس یک نظرسنجی جدید و غافلگیرکننده در انگلیس که ۱۰۰۰ مادر را مورد بررسی قرار گرفته است. تقریباً از هر ۱۰ مادر، یک نفر نمی‌داند که پدر فرزندش کیست. 🔹در این نظرسنجی حدوود ۷.۸ درصد مادران اعتراف کرده‌اند که بر سر اصل و نسب بیولوژیکی فرزندانشان دروغ می‌گویند. 🔹این بدان معناست که به طور بالقوه ۲.۱ میلیون خانواده در بریتانیا وجود دارد که مرد خانواده پدر واقعی فرزند نیست. منبع: نیویورک پست ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
بازی هوشمندانه ایران برای بهره برداری از خلاء امریکای منزوی 🔺وال استریت ژورنال: 🔹ایران برای نخستین بار در چهار دهه گذشته، از حمایت قدرت های بزرگ برخوردار شده است. تهران دارای سانتریفیوژهای پیشرفته، یک انباشت فزاینده از اورانیوم غنای بالا و کادری اصیل از فیزیکدانان و مهندسان هسته ای است. احتمالا هیچ مانع فنی چشمگیری هم پیش روی نظام مذهبی ایران، برای حرکت به سوی سلاح هسته ای وجود ندارد. اتحادهای رو به توسعه ایران با روسیه و چین نیز به پیشرفت هسته ای تهران یاری رسانده است. 🔹 این ائتلاف تجدید نظرطلب، تنهایی راهبردی ایران را به پایان رسانده است. روسیه، چین و ایران همگی خواهان زایل کردن قدرت آمریکا هستند. آنها درک می‌کنند که برای دستیابی به اهداف مشترک، نیاز دارند به یکدیگر در بخش‌های نظامی و اقتصادی کمک کنند. به همین دلیل، جمهوری اسلامی ایران فن آوری پهپاد و توپخانه به روسیه می دهد تا در جنگی به کار گرفته شود که در نگاه نخست، هیچ منافع اسلامی انقلابی ای در آن نیست. به سختی می‌شود باور کرد که چنانچه تهران کاستی ای در مهندسی هسته ای داشته باشد، روسیه ای که آماده تحویل جنگنده های پیشرفته Su-35 و سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته‌تر به ایران است، از ارائه تجارب و فن آوری هسته‌ای به نظام اسلامی ایران رویگردان شود. 🔸 برای زمانی دراز، نهادهای سیاست خارجی غرب، این آرامش خاطر را داشتند که روسیه و چین خواهان یک ایران هسته‌ای نیستند. اما ولادیمیر پوتین هیچ مشکلی با بروز یک بحران هسته‌ای در خاورمیانه نخواهد داشت، اگر این مسئله موجب انحراف توجه از جنگ اوکراین بشود. روسیه هم به مانند آمریکا، دهه‌هاست که با کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای در نزدیکی خود زندگی کرده است. تنها نکته تازه این است که بمب اتمی ایران، ضربه شدیدی به منافع آمریکا در خاورمیانه و در سراسر جهان خواهد زد. بیست سال است که دولت‌های آمریکا تاکید کرده اند که هیچگاه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد. هنگامی که ایران این کار را انجام دهد، ته مانده هیبت آمریکا در خاورمیانه هم بخار خواهد شد. 🔹 نیاز چین به نفت خاورمیانه نیز منطقه را آشفته کرده است. شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین تقریبا هیچ اشاره‌ای به ناخرسندی از جنگ پوتین برای بلعیدن اوکراین نداشته است، جنگی که موجب بی ثباتی دومین شریک تجاری چین یعنی اتحادیه اروپایی می شود. بمب هسته‌ای ایران همچنین می‌تواند خروج آمریکا از خاورمیانه را سرعت دهد. طبقه سیاسی آمریکا همیشه نسبت به ایده حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران آلرژی داشته است. تصورش دشوار نیست که چه بسا آنها به این استدلال برسند که بمب هسته ای ایران، چندان تاثیری بر موازنه کلی قدرت نخواهد داشت. یک منطق متعارف رو به رشد در واشنگتن، چرخش به آسیا را توصیه می کند. ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 | عامل اصلیِ پیروزی 🔎 چرا ملت ایران برای ادامه تحول‌آفرینی‌های امام خمینی(ره) به «امیدواری» نیازدارد؟ 🔻 «روح امیدواری، خیلی نعمت بزرگی است... مردمِ مأیوس، ناامید و بدون افق دید، بیصبری میکنند؛ نه اینکه کار نمیکنند، مانع کار هم میشوند؛ ولی مردمِ امیدوار خودشان جلو جلو میدوند و مسئولان را به دنبال خودشان میکشانند.» ۱۳۸۵/۰۳/۲۹ 🔻 رهبر انقلاب اسلامی همواره بر تقویتِ امید و امیدآفرینی و در نقطه‌ی مقابل تلاشِ وسیع دشمنان ملت ایران در جهت تزریق یأس و ناامیدی تأکید داشته‌اند. در این مطلب برخی نکات کلیدی در این زمینه براساس بیانات ایشان مرور می‌شود. 🔻‌ ناامیدی سم مهلک است 🔹 نکته‌ي اول این است که «یأس» عامل ناکامی در همه‌ي فعالیتها است: «روحیهی «فایدهای ندارد» - یأس از آینده - سم مهلک همهی فعالیتهاست... امید، آن نیروی عظیمی است که انسان را پیش می‌برد.» ۱۳۸۸/۰۶/۰۸ و در نقطه‌ی مقابل، امید عامل حرکت و تحرک یک ملت است: «امید عامل مهمّ حرکت،‌ عامل مهمّ پیشرفت است. بحمدالله خدای بزرگ برای ملّت ایران موجبات امید را هم فراهم کرده؛ زمینه‌های امید در بین ملّت ما و کشور ما بحمدالله کم نیست.» ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ در حقیقت «وقتی که جوان امید داشت، در میدانهای مختلف خوب کار میکند، خوب تلاش میکند، خوب درس میخواند، خوب تحقیق میکند. »۱۴۰۰/۱۰/۱۹ و نتیجه اینکه «جوانان... وقتی امیدوار باشند، تحرّک جوانها، تحرّک فوق‌العاده است.» ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ بنابراین «امید، بزرگترین قوّه محرّکه انسان است. امید به پیروزی، امید به پیشرفت و امید به موفقیّت، هر انسانی را به حرکت وادار میکند.» ۱۳۷۶/۰۷/۲۴ و «امید موجب میشود انسان تلاش و حرکت کند، پیش ببرد، مبارزه کند و زنده بماند... امید، موجب میشود که انسان به مبارزه بپردازد و راه را باز کند و پیش برود.» ۱۳۷۴/۱۰/۱۷ در مقیاس کلانِ ملی هم «عامل اصلی پیروزی، در صحنه بودن مردم است؛ عامل در صحنه بودن مردم، امید و اطمینان آنهاست.» ۱۳۸۹/۰۶/۲۵ 🔻 نقاط مهم امیدواری: 🔹 ۱- پیروزی انقلاب و عقب‌ راندن ابرقدرت‌ها اما در میدان واقعیت‌ها هم نقاط امیدواری زیادی پیش‌روی ملت ایران قرار دارد: «نقطه‌ی روشن عبارت است از ظرفیّتهای ملّی‌ای که ما اینها را شناخته‌ایم... ملّت ایران انقلاب را راه انداخت، تشکیل جمهوری اسلامی را راه انداخت؛ اینها مثل معجزه است... ملّت ایران توانست در مقابل ابرقدرت‌های بزرگ دوران سینه سپر کند، آنها را به عقب‌نشینی وادار کند؛ پس این خودش یک نقطه‌ی امید است.» ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 🔹 ۲- فرسودگی جبهه دشمن در نقطه‌ی مقابل حرکت ملت ایران هم «یکی از نقاط امید، فرسودگی جبهه‌ی مقابل ما است. بنده به طور قاطع میگویم امروز تمدّن غربی دچار انحطاط است..» ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 🔹 ۳- وعده نصرت الهی علاوه بر همه‌ی اینها اما نقطه‌ی اساسی امیدواری اعتماد به وعده‌ی الهی است: «چه کسی از خدا راستگوتر است؟ وعده‌ی ‌چه کسی از خدا درست‌تر است؟ خدا میگوید: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم؛ اگر شما نصرت کردید خدا را، یعنی به سمت تمدّن اسلام و جامعه‌ی اسلامی و تحقّق دین خدا پیش رفتید، خدا شما را یاری میکند؛ نقطه‌ی امید.» ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📊 | بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان صنعت هسته‌ای کشور. ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ 📥 دریافت و مطالعه نسخه PDF👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | ایران قوی... ✏️رهبر انقلاب در دیدار اخیر: 💗هر کسی ایران را دوست دارد ❤️هر کسی جمهوری اسلامی را دوست دارد 💗هر کسی ملّت را دوست دارد ❤️و قوّت این کشور را میطلبد 💗اگر شما میخواهید 👈بایستی به این بخش از تلاش و فعّالیّت علمی و تحقیقاتی و صنعتی و کاری‌ای که اینجا [در صنعت هسته‌ای] انجام میگیرد اهمّیّت بدهد و برایش اعتبار قائل بشود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 حق مسلم ملت 📹 نماهنگی از بازدید اخیر رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای و دیدار مسئولان صنعت هسته‌ای کشور 📥 دسترسی به نسخه کیفیت اصلی: https://khl.ink/f/53139
هدایت شده از فیلمنامه نویسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 علم‌الهدی، همسر رئیس‌جمهور در مصاحبه با رسانۀ ونزوئلایی: سن درختان دانشگاه شهید بهشتی که در آن تدریس می‌کنم بیشتر از سن آمریکاست؛ برای همین ایرانیان از تلاش‌های آمریکا خنده‌شون می‌گیره. ☫ کانال 👇🏻 @sardarghaani ☝️سوژه‌ای مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا @filmnamenevisi فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ رمزگشایی از خبرسازی رسانه‌های آمریکایی در مورد توافقات جدید میان تهران و واشینگتن 🔹طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های آمریکایی با انتشار اخباری که هیچ‌یک از مقامات واشینگتن و تهران تاکنون آن را تأیید نکرده‌اند از گفتگو میان مقامات این کشور با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند. 🔹موضوع قابل توجه در جریان‌سازی جدید رسانه‌های آمریکایی، پنهان‌سازی ادعاهای قبلی واشینگتن در مورد موضوعیت نداشتن تداوم دیپلماسی با ایران پس از اغتشاشات پائیز گذشته در کشورمان است. 🔹در حالی که ایران همواره بر ضرورت تداوم گفتگو برای دستیابی به توافق با هدف رفع تحریم‌ها تاکید داشته و هیچگاه از این رویکرد راهبردی عدول نکرده، جریان‌سازی رسانه‌های غربی به صورتی است که گویا ابتکار عمل در اختیار طرف غربی بوده و هست! 🔹بسیار روشن است که پس از اقدامات فعال و موثر ایران در تداوم همکاری با آژانس، مدیریت اغتشاشات داخلی و رفع تنش کم‌سابقه در مراودات منطقه‌ای، اینک طرف غربی است که راهی به غیر از همراهی با ابتکارات ایران ندارد. 🔹در این میان دو پرونده از موارد چهارگانه ادعایی آژانس بسته شده و مسیر همکاری فنی و حقوقی میان دو طرف از سنگلاخ‌های بهانه‌جویی‌های سیاسی تا حدودی فاصله گرفته است. 🔹ناامیدی غربی‌ها از اغتشاشات، به بار نشستن راهبرد دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و آغاز مناسبات ایران و عربستان، همگی دلایل بسیار محکمی است که می‌تواند موجب خروج طرف غربی از توهم نتیجه‌بخش بودن سیاست افزایش فشار برای امتیازگیری شده باشد. 🔹گرچه هیچ یک از مقامات ایران و آمریکا تاکنون خبرهای منتشره در مورد آغاز گفتگوها و دستیابی به توافق را تأیید نکرده‌اند، اما واکاوی دقیق شرایط جدیدی که ذکر آن رفت، موضوع شکل‌گیری نوعی از گفتگوی با واسطه میان تهران و واشینگتن به‌ویژه در موضوع آزادی زندانیان دو طرف و رفع انسداد از منابع مالی ایران را محتمل می‌نماید. 🔹بیان این موضوع از سوی دو رسانه معتبر آمریکاییِ مرتبط با دستگاه‌های سیاسی و امنیتی آمریکا، نشان می‌دهد که کاخ سفید به‌دنبال انتقال نشانه‌های مثبت برای تغییر مسیر چندماه گذشته و بازگشت به میز مذاکره‌ای است که ایران هیچ‌گاه آن را ترک نکرده است. کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
هدایت شده از فیلمنامه نویسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📡 صدها کشیش مسیحی دسته جمعی در یک کلیسا مسلمان شدند و شهادتین را به عربی و انگلیسی قرائت کردند. ولی اصلا خبرش جهانی نشد. شما منتشر کنید.اسلام دین اول جهان خواهد بود. 🌍 🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇 🕎 @mosesom ☝️سوژه‌ای مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا @filmnamenevisi فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✅ انسان‌ها در هر نظام‌ اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند که کشانده می‌شوند به یک سمت خاصی. 🔆 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله 🔸من همیشه نظام‌های اجتماعی را به تورهای ماهی‌گیری مثال می‌زدم که گاهی در میان خود هزاران ماهی را می‌کشانند به یک سمت خاصی و آن ماهیان خودشان متوجه نیستند که با همان حرکت تور، دارند به یک طرفی کشیده می‌شوند و نمی‌فهمند که یک کسی دارد آنها را هدایت می‌کند در داخل تور، آنها خیال می‌کنند آزادند و دارند راه می‌روند، هیچ احساس اسارت هم نمیکنند. نظام‌های اجتماعی هم این چنین‌اند، حتی نظام صحیح هم به یک معنا همین‌طور است، اگر چه او دیگر اسارت نیست چون در او آگاهی و بینایی هست، وانگهی نظام مستند به خدا و بندگی بالاخره بندگی خداست، اما هر نظام اجتماعی این خصوصیت را دارد، انسان‌ها در نظام اجتماعی داخل یک تور نامرئی هستند و دارند کشانده می‌شوند به یک طرفی؛ اگر چنانچه آنها را به طرف بهشت ببرند، انسان‌ها را به طرف بهشت می‌روند، و اگر به‌طرف جهنم ببرند، انسان‌ها دارند به طرف جهنم کشانده می‌شوند. 💡قرآن می‌فرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ. جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا ۖ وَبِئْسَ الْقَرَارُ» (سورۀ ابراهیم، آیه ۲۸ و ۲۹). سردمداران نظام‌های باطل و طاغوتی و کفرآمیز، انسان‌هایی را که در سایه این نظام‌ها دارند زندگی می‌کنند می‌کشانند به سمت جهنم و اگر این نظام یک نظام غیرخدایی است کشانندگان این نظام همان کسانی هستند که اطراف تور را گرفتند و دارند می‌برند به یک طرفی. پس اطاعت از هر نظام اجتماعی باطل و غلط و غیرالهی عبادت غیرخداست ولو اسمش هم مسلمان باشد و نمازش را هم بخواند. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17177 https://eitaa.com/AvardGhaah 🆔@Asre_jadid_57 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیران، مسائل را بر مبنای علوم انسانی غرب حل می‌کنند که این علوم، رسالهٔ عملیهٔ کفار هستند؛ اینکه در روایات داریم مسلمان‌ها در آخرالزمان، احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، یعنی همین. 🔰 آیت‌الله حائری شیرازی 🔸علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. 🔸اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان، احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. 🆔@Asre_jadid_57 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن با یک☝️ ..
عبدالله الغریفی ترویج همجنسگرایی در بحرین را محکوم کرد آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای برجسته بحرینی طی سخنانی در مسجد جامع امام صادق (علیه السلام) حمایت سفارت آمریکا در بحرین از همجنسگرایی و تلاش آن برای گنجاندن آن در جامعه بحرینی را محکوم کرد.ادیان نیوز ⸙𖥓 هزینه میلیون‌ها دلاری برای گسترش همه‌گیری همجنس‌گرایی در عراق جبار عوده از اعضای ارشد ائتلاف «چارچوب هماهنگی شیعیان» عراق در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا توجه ویژه‌ای به ترویج فساد و فرهنگ غربی در عراق دارد. او به وبگاه المعلومه گفت: واشنگتن با برنامه‌های به اصطلاح فرهنگی و بشردوستانه خود با نام‌های متعدد، میلیون‌ها دلار در عراق برای گسترش همه‌گیری همجنس‌گرایی به اشکال مختلف هزینه کرده است، در این راستا برافراشتن پرچم‌های انحطاط در برخی سفارت‌خانه‌های غربی در بغداد شاهدی ملموس بر این مسأله است خبرگزاری فارس ⸙𖥓჻خبر وقایعᭂ࿐🇮🇷꯭꯭꯭᭄🌐 ◉⎆𝐋𝐢𝐧𝐤➪» @KHABARVAGHAYE کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
📜 اهمیت گفتمان‌سازی در نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (1⃣): «من الان بین صحبت آقایان که صحبت میکردند، به نظرم رسید این بیانهای خوب، این لحن و ادا و ادبیّات مناسبی که الحمدلله طلّاب جوان ما دارند، این خیلی امروز مورد احتیاج است. بروید پخش بشوید در سرتاسر کشور؛ حالا هم سنّت منبر [هست]. این حرفهای خوب را، این مطالب عالی را در همین زمینه‌های گوناگون به مردم بزنید؛ مسئله‌ی سبک زندگی، مسئله‌ی حکمرانی اسلامی،‌ مسئله‌ی مبارزه‌ی با طاغوت، مسئله‌ی استقرار توحید به معنای واقعی کلمه در جامعه، و مسئله‌ی عدالت که جزو اساسی‌ترین مسائل است؛ بروید بگویید اینها را، معرفت مردم را بالا ببرید، انقلابی در مردم به وجود بیاورید؛ و البتّه وجود دارد، تقویت کنید.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42475 «وقتی شد، آن‌وقت همه به این فکر خواهند افتاد و در همه یک انگیزه‌ای به وجود می‌آید؛ کأنّه یک جادّه‌ی وسیع و یک بزرگ‌راهی به وجود می‌آید که همه میل میکنند از این بزرگراه حرکت کنند.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=34162 « یک جامعه مثل هواست، همه تنفسش میکنند؛ چه بدانند، چه ندانند؛ چه بخواهند، چه نخواهندhttps://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18453 « یعنی یك مفهوم و یك معرفت در برهه‌ای از زمان در یك جامعه همه‌گیر بشود.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=6917 «به‌وسیله‌ی برنامه‌های خوب و برنامه‌سازی‌های خوب، مورد نیاز جامعه را - كه گاهی باید موضوعی را به شكل گفتمان عمومی درآورد - تامین و تضمین كنید.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3262 «نباید گفت آقا، اجرا که دست ما نیست؛ بله، اجرا دست این مجلس نیست، دست مسئولین است؛ لکن یک چیزی بالاتر از اجرا دست  شما است و آن، افکار عمومی است. شما یا امام‌جمعه‌اید یا نماینده‌ی ولیّ‌فقیه‌اید یا مدرّس عالی‌رتبه‌ی حوزه‌اید یا روحانی سرشناس و محترمید؛ شما میتوانید روی افکار عمومی اثر بگذارید؛ وقتی افکار عمومی شکل گرفت، یک در جامعه نسبت به یک مسئله‌ای به وجود آمد، این به‌طور طبیعی مجریان و قانون‌گذاران و دست‌اندرکاران را به دنبال خود خواهد کشاند؛ این یک چیز طبیعی است. بنابراین به نظر من این مجلس از این جهت یک چیز فوق‌العاده‌ای است؛ یک پدیده‌ای است؛ ما باید به این اهمّیّت توجّه بکنیم.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=33198 «ببینید عزیزان! فکر شما و کاری که کردید و راه نوئی که پیدا کردید، پیشنهادی که به نظرتان رسیده، تأثیرگذاری‌اش فقط این نیست که این فوراً به دستگاه اجرائی منتقل بشود و فوراً یک ترجمه‌ی عملیاتی بشود و اجرائی و عملیاتی شود؛ نه، این تنها تأثیر نیست. یکی از مهمترین تأثیرات همین فکر کردن‌ها این است که شما فضاسازی میکنید، میکنید. در نتیجه، در یک فضای معتقد به یک مبنای فکری یا عملی، رئیس جمهور هم همان جور فکر میکند، وزیر هم همان جور فکر میکند، مدیرکل هم همان جور فکر میکند، کارکنان هم همه همان جور فکر میکنند؛ این خوب است. و شما این کار را انجام میدهید. فکر کنید، بگوئید، بنویسید، در مجامعِ خودتان منعکس کنید؛ آن کرسیهای آزاداندیشی را که من صد بار - با کم و زیادش - تأکید کردم، راه بیندازید و اینها را هی آنجا بگوئید؛ این میشود یک فضا. وقتی یک فضای به وجود آمد، همه در آن فضا فکر میکنند، همه در آن فضا جهتگیری پیدا میکنند، همه در آن فضا کار میکنند؛ این همان چیزی است که شما میخواهید. بنابراین اگر چنانچه این کاری که شما مثلاً در فلان نشستتان، در فلان مجموعه‌ی دانشجوئی‌تان کردید، فکری که کردید، ترجمه‌ی عملیاتی نشد، به صورت یک قانون یا به صورت یک دستورالعمل اجرائی درنیامد، شما مأیوس نشوید؛ نگوئید پس کار ما بی‌فایده بود؛ نخیر. و من به شما عرض بکنم؛ در این پانزده شانزده سال اخیر، همین حرکت علمی‌ای که آغاز شده، همین جور آغاز شده؛ همین جور امروز علم شده یک ارزش؛ چند سال قبل اینجوری نبوده. ما همین طور روزبه‌روز هی پیش رفتیم.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17466 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
📜 اهمیت گفتمان‌سازی در نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (2⃣): «امروز که ما به بحث عدالت میپردازیم - بحث این نشست و مطرح شدن موضوع عدالت - این دنباله‌ی همان دغدغه‌ی اساسی است؛ به این معنا نیست که در طول سالهای متمادی، ما عدالت را نشناختیم یا نظام جمهوری اسلامی مطلقا تعریفی از عدالت نداشته و حرکتی نکرده؛ نه، یک تعاریف اجمالی و کلی و یک قدر متیقن‌هائی همیشه وجود داشته؛ همه هم با آنها آشنا بودند، کارهای زیادی هم - همین طور که عرض کردیم - انجام گرفته. لیکن امروز که ما این را داریم مطرح میکنیم، اولاً به این دلیل است که میخواهیم عدالت، یک زنده و همواره حاضر در صحنه باشد. در میان نخبگان، در میان مسئولان، در میان مردم، بخصوص در بین نسلهای تازه، باید عنوان عدالت و مسئله‌ی عدالت، به عنوان یک مسئله‌ی اصلی، به طور دائم مطرح باشد. یکی از اهداف این نشست و طرح موضوع عدالت در این نشست، این است.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12496 «هدف دومی که ما از تشکیل این جلسه داشته‌ایم، این است که یک فرهنگ و یک ، اول در میان نخبگان و به تبع آن در سطح عموم جامعه به وجود بیاید. همین حرفهائی که شما امشب بیان کردید، وقتی در سطح جامعه منتشر شود، ذهن نخبگان و سپس ذهن عموم مردم را به یک سمت اساسی سوق خواهد داد؛ اندیشیدن در مورد الگوی توسعه و مدل حرکت به سمت جلو، احساس اینکه باید در این زمینه مستقل باشیم و روی پای خودمان بایستیم، عیوب وابستگی و تکیه کردن به الگوهای بیگانه گسترش خواهد یافت. ما امروز به این احتیاج داریم. متأسفانه جامعه‌ی نخبگانی ما هنوز در بخشهای مهمی از این مسئله به یک نتیجه‌ی صحیح و درست نرسیده‌اند؛ که این باید اتفاق بیفتد و به حول و قوه‌ی الهی اتفاق خواهد افتاد.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10664 «تبلیغ باید جریان ساز باشد، تبلیغ باید باشد، تبلیغ باید فضا ایجاد کند؛ ایجاد کند. یعنی یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌ای از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشود جامعه. این، با کارهای جدا جدای برنامه‌ریزی نشده، حاصل نخواهد شد؛ این کار احتیاج دارد به برنامه‌ریزی و کارِ فعال و مثل دمیدن پیوسته‌ی در وسیله‌ی فشاری است که میتواند آب یا مایه‌ی حیات یا هوا را به نقاط مختلفی که مورد نظر است، برساند. باید دائم با این دم دمید، تا این اشتعال همیشه باقی بماند. این کار هیچ نباید متوقف بشود و به برنامه‌ریزی احتیاج دارد. این برای چیست؟ برای این است که اندیشه‌ی دینی، معرفت دینی در مخاطبان، در مردم، رشد پیدا کند. اندیشه‌ی دینی که رشد پیدا کرد، وقتی همراه با احساس مسئولیت باشد و تعهد باشد، عمل به وجود می‌آورد و همان چیزی میشود که پیغمبران دنبال آن بودند. فرهنگ صحیح، معرفت صحیح، در مواردی بیدارباش، در مواردی هشدار؛ اینها کارکردهای تبلیغ است؛ آثار و نتائجی است که بر تبلیغ مترتب میشود.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8513 «ممکن است کسی بگوید ما این آرمانها را چه‌جوری دنبال بکنیم؟ ما که در کشور اثری نداریم؛ یک عدّه مدیرانی هستند، دارند کار خودشان را میکنند، ما هم اینجا شعار میدهیم، حرف میزنیم. این اشتباه در فهم مسئله است؛ هرگز این‌جوری نیست. دانشجو تصمیم‌ساز است؛ دانشجو است. شما وقتی که یک آرمانی را دنبال میکنید، میگویید، تکرار میکنید و بجد پای آن می‌ایستید، این یک در جامعه ایجاد میکند، این موجب تصمیم‌سازی میشود؛ زیدِ تصمیم‌گیر در فلان مرکز تصمیم‌گیریِ مدیریّت کشوری، وقتی که یک چیزی به‌عنوان یک درآمد، مجبور میشود دنبال بکند. یک نمونه‌ی زنده‌اش همین گفتمان نهضت نرم‌افزاری و احیای حرکت علمی است که مطرح شد، تکرار شد، خوشبختانه استقبال شد و به‌عنوان یک گفتمان درآمد؛ حرکت جامعه براساس آن به‌وجود آمد؛ ده پانزده سال است که ما از لحاظ علمی داریم همین‌طور حرکت میکنیم و جلو میرویم. در همه‌ی زمینه‌ها همین‌جور است، دانشجو میتواند مؤثّر باشد. کسی از عزیزان از قول مرحوم شهید بهشتی، نقل کردند که ایشان فرمودند که «دانشجو مؤذّن جامعه است؛ وقتی که خواب بماند، مردم هم خواب میمانند»؛ خب، تعبیر خوبی است؛ شما میتوانید بیدارکننده باشید، میتوانید باشید، به‌هیچ‌وجه تصوّر نکنید که این کارهای دانشجویی شما، کارهای بی‌اثری است.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=30255 🖇 فیش‌های گفتمان‌سازی در سایت رهبری https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1090 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
💥 فعلاً آنچه می‌تواند جامعه را اداره کند، فقه است نه فلسفه. چون فلسفه اسلامی هنوز امتداد عینی پیدا نکرده است. 🔵 امام خامنه‌ای در دیدار اعضای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی (۱۳۹۷/۱۲/۱۳): «فلسفه خوب است؛ نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است. در این تردیدی نیست. لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفه‌ی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا [اینکه] اقتضای فلسفه‌ی ملّاصدرا یا فلسفه‌ی فرض بفرمایید که ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان [مسئله] چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد،‌ قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده؛ بنابراین فعلاً آنچه میتواند جامعه را اداره کند، فقه ما است». http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898 کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
🔶اجتهاد در علوم عقلی و فلسفه و کلام لازم است. مقام معظم رهبری (دامت برکاته): اگر اجتهاد با همان شیوه‌ی درست و صحیح خود که تکیه‌ی به کتاب و سنت است، و با آن متد معقولِ صحیحِ منطقىِ حساب شده‌ی پخته انجام بگیرد، بسیار خوب است. اجتهادها ولو نتائج مختلفی هم داشته باشد، موجب بالندگی است، موجب پیشرفت است. مجتهدین ما، فقهای ما در طول تاریخ فقاهت ما در مسائل گوناگون نظرات مختلفی ایراد کردند. شاگرد بر علیه نظر استاد، باز شاگرد او بر علیه نظر او حرفهائی زده‌اند، مطالبی گفته‌اند؛ هیچ اشکالی ندارد؛ این موجب بالندگی و پیشرفت است. این اجتهاد باید در حوزه تقویت شود. اجتهاد مخصوص فقه هم نیست؛ در علوم عقلی، در فلسفه، در کلام، اجتهاد کسانی که فنان این فنون هستند، امر لازمی است. اگر این اجتهاد نباشد، خواهیم شد آب راکد. 📚بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌؛۱۳۸۹/۰۷/۲۹ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357 🏠https://eitaa.com/fotoooh کمپین دانشجویی در ایتا. تلگرام، سروش، بله، آیگپ↙️ @studentcfantiusantizionist در ایتا↙️ به همراه دانلود «اپلیکیشن جامع استاد مطهری»↙️ https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist/25093 🔴 دانلود «اپلیکیشن 👆با یک اشاره ..
🔸️ملّاهای ضد فلسفه و عرفان 💠رهبر انقلاب: اختلافات را باید مدیریّت کرد. مواظب باشید اختلاف ‌نظرها به درگیری و تشنّج و ناخن زدن به چهره‌ی یکدیگر نینجامد! ما در گذشته در سنّت حوزه‌های خودمان داشته‌ایم که حالا من آخرین موردش را که بخواهم عرض بکنم، مرحوم حاج شیخ مجتبیٰ قزوینی (رضوان ‌الله علیه) [است که] ملّای برجسته‌ی بزرگی در مشهد بود، ضدّ فلسفه و عرفان. بنده خودم جزو ارادتمندان ایشان بودم و هستم؛ مرد واقعاً بزرگی بود امّا سلیقه‌ی علمی ایشان این بود: درست ضدّ فلسفه و ضدّ عرفان که کتاب هم در این زمینه نوشته بود، تدریس هم میکرد؛ جزو برجسته‌ترین شاگردهای مرحوم آمیرزا مهدی اصفهانی بود؛ و امام بزرگوار، مغز فلسفه و عرفان بود، لُبّ فلسفه و عرفان بود؛ خب اینها خیلی با هم فاصله دارند، یعنی درست بکلّی در دو قطب یک طیف قرار دارند. وقتی که مبارزات شروع شد و امام نشان داد که رهبر این مبارزه است -امام از روزهای اوّلِ مبارزه این را اثبات کرد- این آقای حاج شیخ مجتبیٰ قزوینی با همه‌ی این اختلافاتی که داشت، بلند شد از مشهد و یک جماعتی را هم با خودش برداشت، آمدند دیدن امام در قم؛ آمدند اظهار ارادت به امام کردند. تا وقتی هم ایشان زنده بود -سال ۱۳۴۶ ایشان از دنیا رفت- پای انقلاب بود، یعنی واقعاً امید ما طلبه‌های مبارزِ آن روز در مشهد به مرحوم حاج شیخ مجتبیٰ بود، با اینکه اختلاف سلیقه‌اش با امام این جوری بود. مرحوم آمیرزا جواد آقای تهرانی ملّای دیگری بود در رتبه‌های بعدی از همان جماعتِ مخالفین فلسفه و عرفان که ما خدمت ایشان درس هم خوانده بودیم. ایشان خب نقطه‌ی مقابل بودند دیگر. ایشان قبل از انقلاب اظهار ارادت به امام می‌کرد. من خودم قبل از پیروزی انقلاب از ایشان شنیده بودم اظهار ارادت و علاقه‌ی به امام را؛ بعد از پیروزی انقلاب هم این آدم بلند شد رفت جنگ؛ پیرمرد هفتاد هشتاد‌ ساله بلند شد، رفت لباس بسیجی پوشید و پای خمپاره [ایستاد] و مشغول جنگ شد؛ یعنی ما آدمهای این جوری داشتیم. [یعنی] اختلاف فکری، در عین حال اتّحاد به معنای واقعی کلمه؛ لله، فی‌الله، فی‌سبیل‌الله. 💠بیانات در دیدار طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور/ 18 اردیبهشت 98 🆔 @yaminpour
♦️ برای رسیدن به آرمانهای اسلامی ابزارهایی لازم است. آن ابزارها هم که ما را به آن آرمانها برساند، باز در خود منظومه‌ی معرفتیِ اسلام بلاشک وجود دارد؛ چون امکان ندارد که مقصد را به ما بگویند و ما را تحریض کنند به رسیدن به آن مقصد امّا راه را جلوی پای ما نگذارند؛ چنین چیزی امکان ندارد. 💠 رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳‌۹۹/۱۲/۴: «نظام اسلامی که تشکیل شد، آرمانهایی را مطرح کرد که خود این آرمانها هم مربوط به اسلام بود و از قرآن گرفته شده بود. اینها قبل از تشکیل نظام اسلامی به صورت یک آرزو گفته میشد، یا ممکن بود به صورت آرزوی دست‌‌نیافتنی در ذهن کسی بیاید، مثل قیام به قسط مثلاً، مثل عدم تحمّل ظلم -انظلام- مثل عدم استکبار، عدم ظلم، نبود ظلم، یا حیات طیّبه، تعالیِ اخلاقی انسان، رواج فضایل و از این قبیل آرمانها -اینها آرمانهای اسلامی است؛ اینها آرمانهایی است که جمهوری اسلامی مطرح کرده- [امّا] چیزهایی نبود که در مرحله‌ی عمل بتواند مورد توجّه قرار بگیرد. خب برای رسیدن به این آرمانها ابزارهایی لازم است. آن ابزارها هم که ما را به آن آرمانها برساند، باز در خود منظومه‌ی معرفتیِ اسلام بلاشک وجود دارد؛ چون امکان ندارد که مقصد را به ما بگویند و ما را تحریض کنند به رسیدن به آن مقصد امّا راه را جلوی پای ما نگذارند؛ چنین چیزی امکان ندارد. بنابراین راهش هم در کتاب و سنّت هست. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47396