eitaa logo
صوفی پژوهی
305 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
564 ویدیو
86 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
📌دست نوشته شهید محمد حسین حدادیان. شهداشرمنده ایم. ما مدعیان عشق" من من" بلدیم. ازراه شما،شعر نوشتن بلدیم. هرچند که برعکس شما." تا " کردیم. امازشما،عکس گرفتن بلدیم. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
⭕️ جلسات شبهای ماه مبارک رمضان 🎙 استاد شیخ جعفر تبریزی موضوع: در ابطال طریقه صوفیه و دفاع از مظلومیت اميرالمؤمنين علی بن ابی طالب علیهما السلام 🕗 از شب اول تا شب هجدهم، رأس ساعت 8:30 شب 🕌 مدرس آیت الله میرزا جواد تبریزی رحمة الله علیه 🔵صوفی پژوهی @sufi110
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
برترین عبادت

🔸 در قرآن كریم، را عبادت معرفی كرد... . فرمود كسانی كه از دعا كردن صرف نظر می ‌كنند و مستكبرانه برخورد می ‌كنند، داخل جهنم می شوند. ، دعا کردن است... . 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💠
  برترین عبادت

🔸 كسی که مریض دارد و دعا می ‌كند با چه حال دعا می‌ كند؟ كسی که در حال خطر است و می ‌كند، با چه وضع دعا می ‌كند؟ ، حاجت خود را لمس كرده است. كسی كه مریض است یا مریض دارد و بیمار او را می ‌خواهند به اتاق عمل ببرند، با تمام وجود، نیاز خود را یافت و با تمام وجود یافت كه غنی، دیگری است و با تمام وجود با آن غنی دارد گفتگو می‌ كند و از او می ‌خواهد. در حال دعا، بی تابی دارد، گرایش دارد، كشش دارد. 🔸 این حال را ما داشته باشیم كه در تمام لحظات، ما هستیم! هیچ كسی اطمینان ندارد كه همیشه حیات او هست یا سلامت او هست یا حیثیت او هست یا احترام و آبروی او هست؛ همه این شئون در تمام حالات است؛ این را انسان باید درك كند! كسی هست كه پاسخ مثبت به انسان بدهد و آن خداست كه همه اینها به دست اوست. 🔸 در قرآن كریم، را عبادت معرفی كرد فرمود: ﴿الَّذینَ یسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی سَیدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرینَ﴾ _ عبادتی كه در این آیه آمده است به دعا تفسیر شده است _ فرمود كسانی كه از دعا كردن صرف نظر می ‌كنند و مستكبرانه برخورد می ‌كنند، داخل جهنم می شوند. ، دعا کردن است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1385/08/04 🔵صوفی پژوهی @sufi110
⭕️ گزارشی از سُکر و مستی و حالات غیرطبیعی و مذموم عرفانی و صوفیانه! 🖋 دکتر سیدمحسن هندی یکی از صوفیان معاصر در کتابی که در آن به شرح حالات و کرامات خود! پرداخته، چنین نقل می کند: «نوشيدن عرق در خواب براى افرادى كه در راه سلوك هستند حكايت از حال فوق العاده اى مى كند كه به آنها دست خواهد داد. اينكه عرفا و شعرا نيز در لسان خود كلماتى از قبيل شراب و مى و ميكده و امثال آن به كار مى برند بى جهت نيست؛ زيرا هر معنايى را كه آنان بخواهند در عالم صورت بياورند بايد لفظى مناسب با اثر آن در نظر بگيرند. مثلاً حال فوق العاده اى كه در اثر چشيدن شمه اى از محبت امير المؤمنين عليه السلام حاصل مى شود كه نتيجتا حالت بى خودى به انسان دست خواهد داد، چنانچه بخواهند آن را در عالم صورت نشان دهند هيچ چيز مناسب تر از حالى نيست كه در اثر خوردن عرق و شراب به انسان عارض مى شود. حافظ – عليه الرحمه – مى گويد: شراب تلخ مى خواهم كه مرد افكن بود زورش كه تا يك دم بياسايم ز دنيا و شر و شورش» سپس در ادامه می نویسد: «برای شرکت در نماز جماعت آقای انصاری به مسجد جامع همدان رفتم… در حال نماز حالم منقلب بود و همان‌طور که اذان گفته می‌شد گویا من نیز از این عالم می‌رفتم… داخل کوچه حالت سکر به من دست داد به‌طوری‌که نزدیک بود نعره بزنم… پیرمرد خوش صورتی را دیدم که حلوا می‌فروخت. از فرط سکر می‌خواستم زیر سینی حلوای او بزنم… درست حالت مستی بود. مرد دیگری را از روی محبت و مهربانی می‌خواستم ببوسم ولی نبوسیدم… همه برای من مساوی بودند؛ زن، مرد… و نسبت به همه مهربان بودم… به مدرسه‌ی آخوند ملاعلی رسیدم… همانجا حالت سکر زیادتر شد به طوری که دیگر نتوانستم راه بروم و مقابل مدرسه به دیوار تکیه کردم. درست مثل مست‌ها، مست مست! … وارد منزل آقای انصاری شدیم… محکم روی زمین افتاده پاهایم را دراز کردم… وقتی آقای انصاری وارد اتاق شدند همه رفقا به احترام ایشان برخاسته، سلام کردند. من هم بلند شدم و با صدای بلند و تندی گفتم آقا! سلام. و مثل بار اول خودم را روی زمین انداخته و پاهایم را بی‌اختیار دراز کردم… گفتم: مردم خیال می‌کنند ما دیوانه‌ایم… ایشان فرمود چه کسی از همه دیوانه‌تر است؟… با صدای بلند گفتم: تو! سپس فرمود: بین اینها چه‌کسی را بیشتر دوست دارید؟… من با صدای بلند و کشیده در حالی‌که با مشت روی زمین می‌زدم گفتم: تو را! تو را!» (سفینة الصادقين، شرح حال صوفی معاصر سیدحسین یعقوبی قائنی، صص ۱۸۴- ۱۸۹) این حالات به غایت چندش‌آور در آن شخص – به گونه ای قوای ادراکی و عقلی‌اش را مختل می کند که می‌خواهد ناموس دیگران را از روی محبت ببوسد و در محضر استادش که او را حجت خدا می‌داند توان ایستادن و ادای احترام ندارد. چنین حالاتی فقط و فقط در میان کملین از اهل عرفان قابل ردیابی است! و از هیچ یک از اصحاب راستین انبیا و ائمه علیهم السلام (در درجات مختلف ایمان و تقوا و معنویت) چنین حالات سخیفی گزارش نشده است. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
#معرفی_کتاب ✅فضایح الصوفیه ✅محمدجعفر بهبهانی (۱۲۵۹ق) به کوشش: اکبر جدی، رضا مختاری خویی 🔰کتابی جام
فضایح الصوفیه یک چاپ قدیمی هم دارد [حدود ۳۰سال پیش] این چاپ شما چه فرقی دارد آیا همان است  یا تغییری صورت گرفته است؟ ✍: چاپ پیشین با ابتنای‌ بر یک نسخه خطی بود، لذا بعضا اشتباهاتی داشت و یا جمله گنگ شده بود؛ چاپ ما با استفاده از هر سه نسخه موجود از کتاب است. ارجاعات چاپ پیشین بعضا چندان دقت لازم را نداشت. در چاپ جدید سعی شده است در پاورقی مویداتی از آثار صوفیه برای مطالب مؤلف ذکر شود و هرجا که مرحوم مؤلف مطلبی به صوفیه نسبت داده است مستند شود. همچنین سعی شده است صرفا به عنوان‌بندی‌های کلی بسنده نشود و هر بحثی از کتاب عنوان مناسبش درج شود. در مجموع چاپ پیشین حدود ۳۵۰ص بوده است، و چاپ جدید به دلیل نوع تحقیق و ارجاعات و مستندسازی اقوال مؤلف و آوردن مویدات، حدود ۴۳۰ص. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
معرفی کتاب فضایح الصوفیه محمدجعفر بهبهانی (۱۲۵۹-۱۱۷۸) تهیه کتاب و اطلاعات بیشتر: https://t.me/ketab_14/100 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفیه و تطهیر ابلیس! با وجود متون صریح و تأکید آموزه‌های دینی بر عداوت و خباثت شیطان و نافرمانی کردن او، صوفیه سعی در پاک کردن دامان او کرده‌اند: سنایی | ابوسعید ابوالخیر | عراقی | ملای رومی| عین القضات همدانی 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🛑 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان ❇️ «اللّٰهُمَّ لَا تَخْذُلْنِى فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ؛ وَ لَا تَضْرِبْنِى بِسِياطِ نَقِمَتِكَ؛ وَ زَحْزِحْنِى فِيهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِكَ؛ بِمَنِّكَ وَ أيادِيكَ يَا مُنْتَهىٰ رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ.» 🔶 «خداوندا! مرا در این ماه در معرض نافرمانی ات وا مگذار؛ و با تازیانه های انتقامت عذابم مکن؛ و از انگیزه های خشمت دورم کن؛ به مهر ورزی و عطاهایت، ای نهایت شوق مشتاقان.» 📎 📎