eitaa logo
صوفی پژوهی
303 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
557 ویدیو
86 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 سه شنبه ☀️ ۷ فروردین ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۵ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 26 مارس 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد_پاکدل_جلسه_دوم_۱۲_رمضان_۱۴۴۵_5766954490733269913.mp3
49.99M
🔰🔰جایگاه شریعت در عرفان و تصوف 🔰چگونگی جذب شیفتگان امام عصر 🎙استاد پاکدل، ▪️جلسه دوم ⏰شب ۱۳ماه رمضان مبارک سنة ١٤٤٥ ❇️[مفید و کاربردی و دارای نکات ارزشمند] جلسه قبلی: https://eitaa.com/sufi110/1554 🕌نجف اشرف ، 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢 دعای روز پانزدهم ماه رمضان 🍃 «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيْهِ طاعَةَ الخاشِعِينَ، وَاشْرَحْ فِيْهِ صَدْرِي بِإنابَةِ المُخْبِتِينَ، بِأَمانِكَ يا أَمانَ الخائِفِينَ». 🍃 «خدایا روزی کن مرا در آن فرمان برداری فروتنان، و بگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت ، ای امان ترسناکان». 📚 مفاتيح الجنان، ص۳۲۰. ✍️ دعای روز پانزدهم ماه رمضان، متضمن معارفی همچون طلب فرمان برداری مثل خاشعین و شرح صدر مثل مخبتین است. 📎 📎 📎 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
📌 چهارشنبه ☀️ ۸ فروردین ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۶ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 27 مارس 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 دعای روز شانزدهم ماه رمضان 🍃 «اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيْهِ لِمُوافَقَةِ الاَبْرارِ، وَجَنِّبْنِي فِيهِ مُرافَقَةَ الاَشْرارِ، وَآوِنِي فِيْهِ بِرَحْمَتِكَ إِلى دارِ القَرارِ، بِإِلهِيَّتِكَ يا ألهَ العالَمِينَ». 🍃 «خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان، و دورم دار در آن از رفاقت بدان، و جایم ده در آن با مهرت به سوی خانه آرامش به خدایی خودت ، ای معبـود جهانیان». 📚 مفاتيح الجنان، ص۳۲۰. ✍️ دعای روز شانزدهم ماه رمضان، متضمن معارفی همچون سازش با نیکان و دوری از رفاقت با بدان و پناه بردن به رحمت و آرامش خدادادی است. 📎 📎 📎
دیدگاه دراویش گنابادی نسبت به خلافت امام حسن(ع) 💢 از امامت، به ولایت معنوی و ولایت باطنی و از خلافت به ریاست ظاهری تعبیر کرده‌اند. 🔶ایشان معتقدند که امامت امری الهی است که مردم در انتخاب امام دخالتی ندارند و انتصابی است ولی خلافت، امری ظاهری و انتخابی است که اراده و خواست مردم در تعیین خلیفه مؤثر است. 🔻از همین رو یکی از پیروان و مروجان فرقه دراویش گنابادی علت صلح امام حسن (علیه السلام) را همین مطلب می‌داند و می‌گوید: 🔺«حضرت علی در سال 40 شهید می‌شوند و فرزند ارشدش را به جانشینی معنوی خودشان برمی‌گزینند و این هیچ ارتباطی به خلافت ظاهری ندارد، چراکه خلافت امری انتخابی بوده است نه انتصابی. پس از آن مردم با فشار و اصرار امام حسن (علیه السلام) را به خلافت برمی‌گزینند و بدین ترتیب به وجه امامت انتصابی امام حسن (علیه السلام) نیز منضم می‌گردد. درعین‌حال مردم شام و حاکمش معاویه به این انتخاب، گردن نمی‌نهند و امام حسن (علیه السلام) چون می‌بینند که همه مردم برای خلافت ایشان یکپارچه نیستند و نمی‌خواستند ریاستشان را به‌زور بر کسی تحمیل نمایند لذا پس از گذشت یک سال، در سال 41 هجری تصمیم به مصالحه با معاویه می‌گیرند… امام حسن (علیه السلام) چون احساس کردند که برای پذیرش خلافت ایشان مردم دچار اختلاف هستند و بخشی از جامعه به هر دلیلی به امامت ایشان رضایت ندارند، لذا آن امام همام، طی اقدامی کاملاً دموکراتیک، جوان مردانه و آزادمنشانه، حکومت را طی شرایطی به آن بخش واگذار کردند و راضی نشدند که به خاطر حفظ ریاست ایشان که قطعاً ریاست الهی تلقی می‌شد خون از بینی موافق یا مخالفی خارج شود» —————————————— 💻منبع روشنگری مازندران 🔵صوفی پژوهی @sufi110