eitaa logo
صوفی پژوهی
308 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
606 ویدیو
98 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 دوشنبه ☀️ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۳ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 10 ژوئن 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا " "و کسی که خونش به مظلومی و ناحق ریخته شود ما به ولیّ او حکومت و تسلط (بر قاتل) دادیم" (آيه ٣٣ سوره اسرا) ⚘ای شهید به کدامین گناه در وطن اینگونه بی رحمانه به شهادت رسیدی که بدنت حتی یک جای سالم نداشت... ⚘ ◻️شهادت توسط منتسب به گنابادی ◻️تاریخ شهادت: ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ◻️محل شهادت: تهران ، خیابان پاسداران ◻️مزار شهید : امامزاده علی اکبر (ع) چیذ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🛑اختلافات بزرگان متصوفه درباره ی سماع2️⃣ 💢عمق این انحرافات در عقاید متصوفه به قدری بوده که رقص سماع را با نماز مقایسه می کردند و راهی برای رسیدن به خدا می دانستند. ❌فرزند مولوی نیز مانند پدر جملاتی را بیان می کند که گویای ژرفای این انحراف است. وی در تعریف اولیای صوفیه می گوید: ⬅️( انبیا توجه و رویکرد به خدا را در قالب نماز به مردم می­ رساندند؛ اما اولیا (صوفیه)، آن نماز حقیقی را به صورت سماع به عالمیان رساندند).[3] ⬅️باور این عقاید چیزی جز بی مایگی و سست عنصری نسبت به دین و تعالیم آن نیست. برخلاف آنچه نسبت به مولوی و کتابش در بین مردم مشهور و معروف است، این صحبت ها نشان می دهد که او عقیده ی صحیحی در رابطه به قرآن و دین نداشته است. 🖊پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب 📖پی‌نوشت: [1]. ولد نامه،ص 112 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🏴 توجیه جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی توسط درویش فراری 🔻 افشین ساجدی عضو فرقه دراویش صهیونیستی مصطفی آزمایش که رسما به مهره رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، در جدیدترین فعالیت‌های خود به وارونه جلوه دادن جنایت اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی در شهر رفح پرداخته و عامل این جنایت را جنبش حماس معرفی کرده است! 🔻لازم به ذکر است که افشین ساجدی این عنصر نامطلوبِ فرقه آزمایش، از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون به طور علنی حمایت آشکار و همه جانبهٔ خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و در فضای مجازی به طور گسترده به توجیه و دفاع تمام‌قد از جنایات این رژیمِ سفاک مشغول است. 🍃🍃🍃🍃🌺🍃🍃🍃🍃 🖊 کانال حقیقت سراب 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌸 سلام مولای من🌿🌸 دوست داشتن شما شیرین ترین اتفاقی است که هر روز رخ می دهد ... وقتی دلم بوی یاد شما را می گیرد، وقتی لبم به ذکر نامتان متبرک می شود، وقتی جانم به محبتتان معطر می گردد هزار هزار شکوفه در درونم می شکفد، بهار می شوم، آرام می گیرم و زنده می گردم ... من با شما در نهایت خوشبختی ام ...🌿🌺 💖 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج💖💫 📎 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
📌 سه شنبه ☀️ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۴ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 11 ژوئن 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره ❓گناهی به نفسم آمده و نمیتوانم آن را کنم، چه کار کنم 🔵صوفی پژوهی @sufi110
🔰گزارشی از مدرسه «درنگی در نظریه وحدت وجود؛ پیشینه، ادله و نقدها 🎙دکتر محمد هادی قندهاری(استادیار دانشکده:علوم انسانی، گروه:فلسفه) 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
صوفی پژوهی
🔰گزارشی از مدرسه «درنگی در نظریه وحدت وجود؛ پیشینه، ادله و نقدها 🎙دکتر محمد هادی قندهاری(استادیار د
🔰موضوع بحث ایشان «پیشینه وحدت وجود در ادیان و مکاتب» بود. 🔶این استاد برجسته دانشگاه آزاد تهران بحث خود را با تبیین تمایزهای تعبیر عرفان اسلامی با عرفان اسلام آغاز کردند و لزوم تفکیک بین عرفان اسلامی مصطلح و معرفت ماخوذ از قرآن و اهل بیت علیهم السلام را خاطر نشان ساختند. 💢ایشان بیان کردند که محور عرفان اسلامی، وحدت جوهری عالم وجود است که از آن به وحدت وجود و وحدت اطلاقی و وحدت سنخی و وحدت شخصی تعبیر می کنند ❇️این در حالی است که محور مکتب معرفتی اسلام در این حوزه تباین خدا و خلق و عدم سنخیت و غیریت صفتی بین خلق و خدا است. 🔶دکتر قندهاری در ادامه، بحث را به سیر تاریخی وحدت وجود در تصوف اسلامی کشانده و آن را به دو دوره تاریخی تقسیم نمودند: 1️⃣دوره نخست) از قرون اولیه پیدایش تصوف تا قرن هفتم، که نظریه صوفیان در این بازه، متمرکز بر وحدت شهود بوده است. 2️⃣دوره دوم) از قرن هفتم به بعد که محی الدین ابن عربی نظریه وحدت وجود را پایه گذاری کرد. 👌🏻ایشان اشاره کردند که در تقسیمی دیگر، وحدت وجود به دو قسم ⬅️«وحدت سنخی» و «وحدت شخصی» تقسیم می شود که اولی دیدگاه برخی از فلاسفه حکمت متعالیه و دومی دیدگاه خاص صوفیان است. 💢استاد قندهاری در ادامه پیشینه نظریه وحدت وجود در مکاتب عرفانی را به پیش از ظهور اسلام و مکاتب اوپانیشاد، ادویتا ودانتا، دائویسم، فیثاغورسیان، پهلوی و خسروانی، رواقیون، نو افلاطونی اسکندرانی و غیره رسانده و درباره هرکدام سخن گفتند. 🔰دکتر قندهاری به عنوان خاتمه بحث خود از اهمیت چهار مسئله بحث کردند: ⬅️اول: مطالعه ای تطبیقی که یکی از ارزشمندترین روشهای مطالعاتی است. ⬅️دوم: یاد آوری اصول مشترک بین عرفانهای مختلف با عرفان اسلامی علیرغم تفاوت های فرهنگی و اقلیمی. ⬅️سوم: آشکار کردن اجمالی تفاوت بنیادین مکتب معرفتی اسلامی با تمام عرفانهای هفتگانه فوق الذکر. ⬅️چهارم: منابع احتمالی نظریه وحدت وجود در عرفان های پیش از اسلام. 🔵صوفی پژوهی @sufi110