eitaa logo
نسل آفتاب
870 دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
188 فایل
تنها رسانه مستقل کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/17322071138633
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی بود و نبودمان فرقی ندارد حوزه علمیه در سال‌های اخیر به جای مسئولیت پذیری و پاسخگویی، کم کم رویکرد مسئولیت گریزی و فرافکنی را در پیش گرفته و به انکار اصل ضرورت ورود دین در نظامات مختلف متوسل شده است. تا جایی که گفته می‌شود از حوزه، نظام مالی و اقتصادی، سیاسی، سلامت و... مطالبه نکنید! اینها همه مقولات عقلایی هستند و صرفاً کلیات آنها باید مورد ردع شارع نباشد؛ سلّمنا که حوزه نه باید و نه می‌تواند در این امور دخالت کند اما سؤال بی جواب از حوزه این است که بالاخره وظیفه این سازمان عریض و طویل در جامعه چیست و قرار است چه خدمتی به مردم ارائه کند؟ کدام نقشه و برنامه کلان است که ما روحانیت، متولی اجرای آن در جامعه هستیم؟ کدام وظیفه است که اگر ما نباشیم روی زمین می‌ماند؟ آیا آمده‌ایم که فقط رسائل و مکاسب و کفایه بخوانیم و درس بدهیم و مردم هم هر طور دلشان می‌خواهد زندگی کنند جلوی چشم ما اعتقادات دینی مردم تباه می‌شود، مساجد خالی می‌شوند، می‌بینیم که خیلی از مردم دیگر همان نماز دست و پا شکسته را هم نمی‌خوانند، خیلی‌ها بی دلیل روزه نمی‌گیرند، خانواده‌ها دچار بحران‌های فراوان هستند، فساد اخلاقی ساعت به ساعت، زن و مرد این مملکت را به تباهی می‌کشاند و به رویمان هم نمی‌آوریم. انسان وقتی اوضاع دینداری در مذهبی‌ترین شهر کشور یعنی قم را می‌بیند از تصور وضع مردم در دیگر شهرها هراسان می‌شود واقعیت این است که دیگر نمی‌توانیم بگوییم تا دیر نشده باید کاری کرد. چرا که متأسفانه در خیلی از عرصه‌ها دیر شده و کار از کار گذشته و وقوع فاجعه نزدیک است! فقط لااقل الآن بیدار شویم و همت کنیم، تا قدری از عمق، شدت و درد این مصیبت‌ها بکاهیم خدا رحمت کند امام عزیزمان را که سال ۱۳۴۱ در مسجد اعظم قم فریاد زد: اگر بناست اسلام نباشد، احكام قرآن نباشد، مذهب جعفرى در كشور از رسميت بيفتد، روحانيت اصلًا نمی‌‏خواهيم باشد ما حوزه‌‏هاى علميه را می‏‌خواهيم براى حفظ اسلام، ترويج احكام الهى و قوانين قرآن آيا اين حوزه‏‌ها را می‌خواهيم كه فقط از ترتب بحث كند؟ صحیفه امام(ره) جلد ۱ صفحه ۱۵۹ این حرف‌ها یعنی حوزه و آخوندی که بود و نبودش در جامعه فرقی ندارد، نمی‌خواهیم ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
توهین بستن راه کربلا و ممنوعیت سفر به عتبات عالیات توهین به امام حسین علیه‌السلام محسوب می‌شود و هدف از این کار قطع ارتباط شیعیان با اربابشان است کاری که مافیای غذا و دارو این مدت انجام داد را حتی حاکمان اموی و عباسی هم نتوانستند انجام دهند همچنین نسبت دادن بیماری کرونا به زوار امام حسین علیه‌السلام و رفت و آمد زائران و نسبت دادن علت شیوع مجدد بیماری به زوار و رفتن به عتبات توهین دیگری به امام حسین علیه‌السلام و حرم‌های پاک اهل‌بیت علیهم‌السلام است این کار نشانه زوال این مافیای مخوف و از بین رفتن آن‌هاست، زیرا هر کسی با آل علی در افتاد وَر افتاد و همچنین نشانه بی اعتقادی و بی اعتمادی به اهل‌بیت علیهم‌السلام و عدم اعتماد به فرشتگان موکل به این حرم هاست انتقال موج جدید کرونا از عراق یک دروغ محض است ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
حکمت بیماری‌ها امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: اگر هيچ درد و رنجى به انسان نرسد چگونه از فساد و فحشا دور ماند، در برابر خداى جلّ و علا فروتنى ورزد و با مردم مهربان باشد؟ نمى‌‏بينى هر گاه كه انسان دچار درد و دشوارى مى‌‏گردد خاضع و فروتن مى‏‌شود، به سمت خداى جلّ و علا مى‏‌رود، از او طلب سلامتى مى‌‏نمايد و دستش را براى صدقه دادن مى‌‏گشايد. توحید مفضل صفحه ۸۲ ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
من مراقب خودم هستم سیگار نمی‌کشم غذای غیر ارگانیک نمی‌خورم اما؛ واکسینه می‌شوم در حالی‌که انواع عناصر و مواد شیمیایی، زیان‌بار، تخریبگر و زهرآگین در ترکیبات واکسن کرونا به بدن من تزریق می‌شود ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
بر زخم ملت ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
گزارش ‏رکنا‌ از خودکشی ۸۴ نفر تنها در یک روز در تهران آماری که معمولاً سانسور می‌شود ثواب این اقدامات برای کرونا هراسان ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
نمکی وزیر بهداشت رژیم، مرزهای ادبیات «متملقانه» را یک تنه جابه جا کرد بخشی از تملق‌های وزیر بهداشت هدایت رهبری باعث حماسه آفرینی در مهار ویروس کرونا شد ۱۱ خرداد ۹۹ نامه نمکی به رهبری: تا خدا هست و دعای شما، هراسی از ویروس کرونا نداریم ۲۲ تیر ۹۹ رابطه من و رهبر، رابطه مرید و مراد بود اما الآن به عاشق و معشوق تبدیل شده ۳۱ شهریور ۹۹ عهد بسته‌ام کمتر گله کنم تا مبادا سبب رنجش رهبر معظم و مردم شوم ۱ مهر ۹۹ رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث ضرر ما شده و مراعات کننده‌ترین فرد کشور مقام معظم رهبری بوده ۷ آبان ۹۹ توصیه رهبری در خصوص منع واردات واکسن کرونای آمریکا و انگلیس کاملاً دلسوزانه و علمی بود ۲۱ دی ۹۹ هر وقت فکر می‌کنم شاید این مرد بزرگ [علی خامنه‌ای] را برنجونمش، بغض گلویم را می‌گیرد ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ نمی‌خواهم خیلی به کالبد شکافی موچ چهارم کرونا بپردازم، زیرا غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
ماه در زمانه قاجار به جز مقدسینی که قبل از افطار راهی مسجد می‌شدند و آنها که دم صبح هم همین کار را می‌کردند، دسته سومی هم بودند که شب را به قمار صبح می‌کردند و می‌گفتند اگر به این سرگرمی مشغول نشوند، ناچارند بخوابند و روز دیگر خواب نمی‌روند و روزه برای آنها مشکل خواهد شد این دسته بیشتر اعیان زادگان بودند ولی در هر حال روزه را می‌گرفتند، چون اگر نمی‌گرفتند، درخانه خودشان هم، جا نداشتند مرحوم احمد منشور می‌گفت با برادرم موقر در مجلس قمار تا صبح مشغول شدیم چون به سحری نرسیدیم، روزه را خورده بعد به منزل آمدیم خبر روزه‌خوری ما زودتر از خودمان به منزل رسیده بود، همینکه وارد شدیم مادرم از ما رو گرفت چند روز با ما مثل جذامی‌ها رفتار می‌کردند قدغن شده بود نوکرها به ما نزدیک شوند غذایی اگر می‌آوردند، در اتاق می‌گذاشتد و فرار می‌کردند ظرف‌های غذای مارا علی‌حده در حضور ما کنار حوض، خاک‌مال می‌کردند تا بالاخره با وساطت برادر بزرگتر مارا توبه دادند و دوباره به عضویت خانه پذیرفتند برای خوردن نیاز بود که طبیبی تصدیق مرض بدهد، اطبای آن دوره حتی اطبای یهودی ولو برای روزه‌خوری هم احترام تصدیق خود را داشتند و تصدیق دروغ نمی‌دادند محال بود وقت افطار صدای فقیری از کوچه بلند شود و چندین نفر داوطلب به سمتش نروند دراین ماه کار تعطیل می‌شد و مردم به عبادت مشغول می‌شدند طلبکار، سر وقت بدهکار نمی‌رفت ادارات دولتی باز بود اما کسی مراجعه نمی‌کرد مرافعه شرعی در دفتر علما متوقف می‌شد محصلین دیوانی به سراغ مطالبه بدهکاری نمی‌رفتند در خانه‌ها کسی به نوکرها امر و نهی نمی‌کرد اگر بنایی نیمه‌تمام بود صاحب کار، بیش از نصفِ روز کار نمی‌کشید اما اجرت روز کامل را می‌داد خلاصه اینکه مردم در همه چیز رعایت یکدیگر را می‌کردند شرح زندگانی من تاریخ اجتماعی و اداری دوره قاجاریه، جلد اول، نشر هرمس عبدالله مستوفی نسل آفتاب
بازارها رونق ندارد کاسبان و تجار سود نمی‌کنند گرفتار مریضی‌های عجیب شدیم هر روز یک نوع بیماری از راە می‌رسد و گرفتارمان می‌کند دچار گرانی‌های وحشتناک شدیم مرگ‌های ناگهانی امانمان نمی‌دهد زلزله و سیل و سرما جان عزیزانمان را می‌گیرد گرفتار مسئولین نالایق شدیم می‌پرسی چرا فقط یک دلیل دارد (دچار خشم خدا شدیم) می‌پرسی چرا چرا دچار خشم خدا نشویم وقتی غش در معامله می‌کنیم وقتی کم فروشی می‌کنیم وقتی احتکار می‌کنیم تا گران شود وقتی ربا و نزول در بازار بیداد می‌کند وقتی فروشنده به خریدار رحم نمی‌کند وقتی طبیب به بیمار رحم نمی‌کند وقتی دولت به مردم رحم نمی‌کند وقتی مردم به هم رحم نمی‌کنند وقتی سگ بازی می‌شود افتخار وقتی محرم و نامحرمی معنا ندارد وقتی حیا و غیرت از بین رفته وقتی همه به هم دروغ می‌گویند وقتی بیت المال غارت می‌شود وقتی نماز و روزه فراموش می‌شود وقتی حجاب تحقیر می‌شود وقتی ترک محرمات و جدیت در عبادات نداریم وقتی سبزی فروش، سبزی آبزده می‌فروشد وقتی نانوا نان بی کیفیت می‌پزد وقتی قصاب آشغال گوشت چرخ می‌کند وقتی تعمیر کار خرج تراشی می‌کند وقتی دکتر زیر میزی می‌گیرد وقتی فیلم و سریال‌ها ترویج بی بند و باریست وقتی بانک‌ها ربا خواری می‌کنند وقتی مسئولین اختلاس می‌کنند وقتی مدیران متعهد نیستند وقتی همه به هم خیانت می‌کنند وقتی… وقتی… و… وقتی خدا را فراموش کرده‌ایم و امرش را سبک می‌شماریم چرا دچار خشم خدا نشویم باید توبه کنیم همه باید توبه کنیم روزگار عجیبی است دختران در نوبهار زندگانی خود، عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی می گذارند که حتی حیوانات هم از آن شرم می‌کنند روزگار عجیبی است پدران و مادران به غذا و لباس فرزندان اهمیت می‌دهند اما فراموش می‌کنند که بذر ارزش‌ها و اخلاق را در وجودشان بنشانند روزگار عجیبی است کارمندان به بهانه حقوق کم، در کار خود اخلاص نمی‌ورزند و فراموش نموده‌اند که خداوند متعال در رزق و روزی حلال برکت می‌اندازد و حرام را از بین می‌برد روزگار عجیبی است پسران و دختران جوانی که ساعت‌های طولانی را در کوچه و بازار سپری می‌کنند اما در اولین رکعت نماز خسته می‌شوند روزگار عجیبی است دختران و پسران جوانی که با سینه گشاده به موسیقی گوش می‌دهند اما اگر به کلام‌الله گوش فرا دهند سینه‌هایشان تنگ می‌گردد نمی‌دانند که حلال با حرام درآمیختنی نیست روزگار عجیبی است هر چه خوشمزه است را می‌خریم و صدها هزار تومان اسکناس می‌پردازیم اما هنگامی که به صندوق صدقه می‌رسیم دنبال سکه فلزی می‌گردیم تا در آن بیندازیم و به صدای افتادن سکه در صندوق افتخار می‌کنیم روزگار عجیبی است زنگ موبایل خودمان را تنظیم می‌کنیم تا دیر به سر کار نرسیم اما روبرو شدن با خداوند متعال در نماز صبح را فراموش می‌کنیم در حالی که می‌دانیم توان آنرا داریم که زنگ موبایل را برای نماز هم تنظیم نماییم روزگار عجیبی است برخی از ما درباره آبرو و عیوب بندگان خدا سخن می‌رانیم و فراموش می‌کنیم که: مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی‌راند مگر این که فرشته‌ای، مراقب و آماده (برای دریافت و نگارش) آن سخن است روزگار عجیبی است از وفور حوادث و اتفاقات شکایت می‌کنیم اما با این حال خداوند را هنگام وقوع آنها از یاد می‌بریم روزگار عجیبی است مردان، همسران و دختران و خواهران خود را می‌بینند لباس‌هایی می‌پوشند که برجستگی‌های بدنشان را آشکار می‌کنند اما به غیرت نمی‌آیند و با ادعای اینکه آنها روشنفکر، آزاداندیش و متمدن هستند هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند رشوه همانند قهوه خوردن آسان و گوارا شده است اختلاط زن و مرد، نماد تمدن به خود گرفته است آرایش و اندام نمایی زنان به خوش اندامی مبدل شده است برهنگی و بی بند و باری به آزادی تبدیل شده است ابلیس از همان ابتدا صراحتاً اعلام کرد که ما انسان‌ها را در دنیا گمراه می‌سازد و در آخرت از ما کناره گرفته و اعلان بیزاری می‌کند اما… برخی انسان‌ها کر و کور و لال هستند و تعقل نمی‌کنند. سخنی که قلب را نسبت به زمان تمدن اندوهگین می‌کند اگر کسی را به ترک گناه و معصیتی نصیحت کنی چنین پاسخ می‌دهد که بیشتر مردم آن کار را انجام می‌دهند و فقط من نیستم و اگر در قرآن، کلمه بیشتر مردم (أکثر الناس یا أکثرهم) را جستجو کنی به این موارد برمی‌خوری: أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
افطار با شیر امام باقر علیه‌السلام: علی علیه‌السلام، خوش می‌داشت که با شیر افطار کند. ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
سوغات انگلستان بالاخره رسید رنج‌نامه‌ای به بهانه ورود و تزریق واکسنهای ژنتیکی و انگلیسی قسمت اول با گذشت سه ماه از دستور جنجالی رهبر انقلاب درباره واردات واکسنهای انگلیسی و آمریکایی، دو هفته‌ای می‌شود که در کمال آرامش بسته‌های واکسن انگلیسی آکسفورد توسط کواکس به ایران تحویل داده شده است چیزهایی مانند نتایج ناامید کننده کارآزمایی‌ها، تعلیق و توقف واکسن در بسیاری از کشورهای جهان، انگلیسی بودن، مغایرت با دستور رهبری، متخلف بودن سازندگان واکسن و امثالهم اساساً چیزی نبود که مانع وزارت بهداشت و درمان در استفاده از این واکسن شود این هفتصدهزار دوز که با تأخیر چند هفته‌ای و در سکوت ملایم خبری وارد شدند، تازه ابتدای راه هستند و به گفته مسئولین، ۱۶ میلیون دوز از این واکسن‌ها قرار است ما را به اندازه کافی از ژنوم‌های تراریخته ویروس‌های شامپانزه درون این واکسن بهره‌مند کنند یک و نیم ماه قبل گفتیم که دست‌پخت دانشگاه انگلیسی آکسفورد و کمپانی نه چندان خوش‌نام آسترازنکا چیزی جز یک سلاح بیولوژیک بالقوه و وسیله گسترش بیماری نیست، اما چه باید کرد که گفتن همیشه کافی نیست ادامه دارد ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration
سوغات انگلستان بالاخره رسید رنج‌نامه‌ای به بهانه ورود و تزریق واکسن‌های ژنتیکی و انگلیسی قسمت دوم در طول این یک ماه و نیم سازندگان این واکسن با حواشی عجیبی روبرو شدند که حتی تصورش هم نمی‌رفت. این حواشی به حدی بود که سازندگان واکسن تصمیم گرفته‌اند برای حفظ اعتبار خود حتی نام واکسنشان را هم تغییر دهند (از AstraZeneca به Vaxzevria) سه ماه قبل تعداد زیادی از کشورها استفاده از واکسن در افراد مسن بالای ۵۰ و ۶۰ سال را به علت نبود اطلاعات کافی ممنوع کرده‌بودند اما امروز و در یک طنز تاریخی، همان کشورها به علت وقوع نوع خاصی از عوارض جانبی خطرناک در قالب لختگی خون در حال ممنوع کردن تزریق در افراد زیر ۶۰، ۵۰ یا ۳۰ سال هستند اتحادیه اروپا وقوع لختگی خون توسط واکسن را تأیید کرد و حتی کشور سازنده یعنی انگلستان تزریق واکسن در افراد زیر ۳۰ سال را ممنوع کرد، اما دو نهاد مشکلات این واکسن را نپذیرفتند: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران سازمان غذا و دارو اعلام کرد تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی اشکالات این واکسن را تأیید نکند ما هم مشکلی با آن نداریم. اما سازمان بهداشت جهانی هیچگاه این اشکالات را تأیید نخواهد کرد، چرا که طراح ارشد واکسن آکسفورد یعنی آندرو پولارد، خود عضو کمیته تخصصی واکسیناسیون در سازمان بهداشت جهانی است ایتا تلگرام سروش @sunshinegeneration