رونق بازار ساندویچ ماکارونی در ایران
ساندویچ ماکارونی منو تو خوردی، تکه کلام شخصیت بچه است و از وقتی مهمونی ایرج طهماسب پخش میشود، بهشکلی عجیب و باورنکردنی جستجو برای ساندویچ ماکارونی در گوگول افزایش پیدا کرد
عدهای دنبال عکس ساندویچ ماکارونی میگردند و بررسیها نشان میدهد، تعداد اغذیهفروشیهایی که ساندویچ ماکارونی را به منو خود اضافه کردهاند رو به افزایش گذاشت
سالی که اوشین پخش شد
لباس تاناکورا مد شد
سالی که ستایش پخش شد نصف نوزادان دختر اسمشون شد ستایش
سالی که ساندویچ ماکارونی پخش شد
ساندویچ ماکارونی رونق گرفت
با #رسانه میشه این کارها رو کرد حتی اگر هدفت اون نباشه تبلیغ غیر مستقیم کردی و رو فرهنگ و پوشاک و خوراک مردم #تاثیر گذاشتی
#قدرت_رسانه
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
این وضعیت #فایزر، مثلاً #بهترین_واکسن ازنظر WHO هست
همان WHO که تمام دستوراتش موبهمو در دوران کرونا در ایران اجرا شد و میشود
حالا ببینید وضعیت واکسنهایی که حتی WHO هم حاضر نشده تأییدش کند چه خواهد بود
پن: یک نفر یک برگ مقاله علمی معتبر و اکسپت شده نشون بده و ثابت کنه که برکت یا نورا یا دیگر واکسنهای مثلاً داخلی دارای فوایدی بیشتر از عوارضش هستن
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
دردِ بزرگ
درد نیست کشوری که ١۶۵ میلیون هکتار زمین دارد -که اگر به هر خانوارش ١٫٠٠٠ زمین برای زندگی و تولید و کار بدهند حدود ٢ درصد از زمینهای قابل ساخت کشور اشغال میشود- با ادامهی سیاستِ طاغوتیِ احتکار زمین، مردمش باید در به در دنبال خونهی اجارهای (بخوانید قفسهای هفتاد هشتاد متری) باشند؟ و هر سال خانه و خانواده به دوش؟ خونهی اجارهای که در برخی شهرها ٨٠-٩٠ درصد درآمد یک کارگر یا کارمند را میبلعد؟
#احتکار_زمین #دار_واسعه #معماری_اسلامی
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
نسل آفتاب
دردِ بزرگ درد نیست کشوری که ١۶۵ میلیون هکتار زمین دارد -که اگر به هر خانوارش ١٫٠٠٠ زمین برای زندگی
علی بن ابراهيم عن ابيه عن حماد عن حريز عن زرارة ومحمد بن مسلم، وابو بصير وفضيل وبكير وحمران و عبد الرحمن بن ابي عبد الله عن ابى جعفر و ابي عبد الله عليهماالسلام قالا: قال رسولالله صلّیاللهعلیهوآلهوسلّّم: من احيا ارضا مواتا فهي له
امام صادق علیهالسلام و امام باقر علیهالسلام از پیامبر نقل کردند که پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّّم فرمودند: هرکس (از شیعیان) زمین موات (بی آب و علف) را احیاء کند، زمین برای او میشود.
تهذیبالأحکام جلد ٧ صفحه ١۵٢
#احتکار_زمین #احیاء_موات #دار_واسعه
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
نقشه دشمن برای تضعیف سنتهای دینی
حضرت #امام_خامنه_ای:
امروز هر کاری در کشور علیه سنّتهای دینی و مقدّسات دینی انجام بگیرد، یک انگیزهی سیاسی پشتش هست؛ ممکن است خود طرف نداند، امّا هست و به این راه کشانده شده. تضعیف دین، تضعیف سنّتهای دینی، تضعیف شعائر دینی و مناسک دینی، زیر سؤال بردن اینها، غیر منطقی جلوه دادن اینها، همه چیزهایی است که دشمن از اینها استفاده میکند؛ حالا ممکن است این کسی که [این] کار را انجام میدهد نداند، توجّه نداشته باشد؛ بله، گاهی بعضیها از روی غفلت یک حرکتی انجام میدهند.
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
بازی این روزهای بعضی رسانهها
بخش عمدهای از رسانههای کشور از لزوم #کوچک_شدن_دولت به شکل افراطی و بیش از شرایط فعلی _که دولت ایران از جمله کوچکترین دولتهاست_ میگویند، اما هیچ کس به مردم نمیگوید کوچک شدن دولت یعنی کوچک شدن رفاه عمومی و خدمات رایگان دریافتی شما، یعنی افزایش هزینههای زندگی شما.
کوچک شدن افراطی دولت یعنی دیگر دولت خود را موظف به فراهم کردن #آموزش_رایگان، بهداشت و #درمان_رایگان، #تامین_اجتماعی_رایگان، پارکها و مراکز تفریحی رایگان، تأمین آب شرب و برق ارزان نمیداند و این امور به ثروتمندان سپرده میشود که در ازای هر خدمت از مردم پول بگیرند.
کوچک شدن دولت یعنی شکاف طبقاتی، یعنی #آزاد_شدن_اقتصاد از کنترل عمومی و اسیر شدن آن در دست طبقه پرقدرت خصوصی و کاهش دخالت دولت و کاهش رفاه عمومی، یعنی تسلط گروههای پرنفود و ثروتمندان بر امور مختلف کشور و مسائل اقتصادی
کوچک سازی دولت هرگز در کشورهایی که اجرا شده به کاهش هزینههای دولت منجر نشده است، تنها نوع هزینه و وظایف دولت را تغییر داده است و بخش قابل توجهی از #اقشار_ضعیف جامعه را از خدمات عمومی رایگان محروم کرده است.
دولت فقیر و کوچک نمیتواند از مردم فقیر حمایت کند.
#نئولیبرالیسم
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراف امیددانا به خیانت
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا مَن چالشُه دائم
استاد رحیم پور ازغدی:
همیشه مؤافق، منافق است
همیشه مخالف (بی دلیل) هم روانی است
اولیاء خدا در هر قضیهای اهل موضع گیری و ایجاد چالش با ظلم هستند
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
آقای رئیسی در جمع جهادیها گفتند:
به نسخهها، به آنهایی که از خارج برای ما نسخه میپیچند باید با احتیاط نگاه کرد
تمام حرف اخیر دلسوزان هم این بود که به نسخههای بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول اعتماد نکنید
پس چرا سیاستهای تعدیل اقتصادی اجرا شد و زندگی مردم اینقدر گران شد؟
آقای رئیسی مگر شما نگفتید به نسخهای که از خارج برای ما میپیچند باید با احتیاط عمل کرد؟
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration
حکم غذا خوردن در خانه میت بعد از دفن میت چیست؟
امام صادق عليهالسلام میفرماید:
الاکل عند اهل المصیبه من عمل الجاهلیه
یعنی: غذا خوردن نزد مصیبتزدگان با خرج آنان، از رفتارهای جاهلیت است و سنت پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرستادن غذا برای مصیبتزدگان است
منلایحضرهالفقیه جلد ۱ صفحه ۱۸۲
بر اساس حدیث فوق، پس از شهادت جعفر بن ابیطالب (جعفر طیار) پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم دستور داد به خانه جعفر غذا بفرستند تا خانوادهاش جز مصیبت از دست دادن جعفر، دغدغه دیگری نداشته باشند. براساس سنت پیامبرﷺ، اگر حتی صاحبان عزا دیگران را برای غذا خوردن در خانه متوفی دعوت کنند شایسته نیست بروند زیرا غذا خوردن نزد اهل مصیبت و در منزلشان از اعمال مردم قبل از ظهور اسلام و دوره جاهلیت بوده است
همچنین در حدیث آمده
زمانی که حضرت جعفر طیار علیهالسلام در جنگ موته شهید شد پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّّم از حضرت فاطمه سلاماللهعلیها خواست که به نزد اسماء همسر جعفر و خانوادهاش برود و برایشان غذا تهیه کند، بعد از این دستور پیامبرﷺ، میان مسلمانان رسم شد که وقتی کسی دچار مصیبت میشد همسایگان و خویشان او برایش غذا تهیه کرده و میبردند
سنت عقلانی و قرآنی اسلام اقتضا میکند تا در جهت همدردی با مصیبتزده و کاهش فشار روحی و روانی شرایط به گونهای فراهم شود که او در مدت عزاداری دغدغه نداشته باشد
در روایات شیعی و سنی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّّم در شهادت جعفر بن ابیطالب، تصریح شده که مستحب است خویشان و نزدیکان متوفی در تهیه غذا و فراهم آوردن برخی امکانات، به خانواده او که دچار تألمات روحی شدهاند یاری رسانند و از آنان مراقبت و به آنها مهربانی کنند. به فرموده امام صادق عليهالسلام از همان زمان، این کار به صورت «سنت» درآمد
بعد از دفن، مستحب است صاحبان عزا را سر سلامتی دهند ولی اگر مدتی گذشته است که به واسطه سرسلامتی دادن مصیبت، یادشان میآید، ترک آن بهتر است و نیز مستحب است تا برای اهل خانه میت غذا بفرستند و غذا خوردن نزد آنان و در منزلشان مکروه است
متأسفانه آداب مجالس عزای میت امروزه از مسیر اصلی و اسلامی خود خارج شده و مصیبت بلکه مصیبتهای دیگر را بر مصیبتزده تحمیل میکند؛ زیرا افزون بر صرف هزینههای سنگین برای خرید قبر و تهیه وسایل کفن و دفن و ختم؛ مصیبت زده باید با توجه به هزینههای سنگین امروزی پذیرای افرادی باشد که برای تسلای خاطر و تعزیت بر مصیبتزده وارد میشوند و علاوه بر مصیبت اصلی هزینههای گزاف بیموردی را متحمل شود.
از نظر آموزههای اسلام، تحمیل هزینه پذیرایی از مردم بر مصیبتزده، از سنتهای غیرعقلانی است.
منلایحضرالفقیه جلد ۱ صفحه ۱۸۲
#نسل_آفتاب در ایتا، تلگرام، سروش
@sunshinegeneration