eitaa logo
نسل آفتاب
797 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
6.9هزار ویدیو
181 فایل
کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/16661122313610
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی افزایش حقوق ۵۷٪ کارگران در سال ۱۴۰۰ که مطابق قانون کار بود را عامل تورم ۲۹٪ به ۴۵٪ می‌داند در حالی که قبلاً سازمان برنامه بودجه این حرف را تکذیب و میزان تأثیر افزایش حقوق کارگران در تورم را ۳٪ اعلام کرده بود با این نگاه سال گذشته ۱۴۰۱ در یک ظلم بزرگ حقوق کارگران برخلاف قانون کار تنها ۲۷٪ نصف تورم افزایش پیدا کرد آقای دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد قبل از وزارت در برنامه ۱۴۰۰ گفتند: سهم دستمزد کارگر در فرایند تولید در ایران پایین است، تورم‌زا بودن بخاطر افزایش دستمزد کارگر حرف کسانی است که فهم دقیقی از اقتصاد ندارند اخیراً آقای مرتضوی وزیر کار در مصاحبه‌ای صراحتاً حقوق خود با مزایا و اضافه کار را ۵۰ میلیون ذکر کردند در حالی که کف حقوق یک کارگر که طبق قانون کار حدود ۸ تومان است اینکه می‌گوییم: نمی‌شود شعار حمایت از محرومین و مردم داد اما سیاست‌گذاری ما ضدمردمی باشد یعنی همین، با این افزایش حداقلی حقوق افزایش سن بازنشستگی ظلمی مضاعف است در چنین موقعیتی طرح این حرف شهید مطهری احتمالاً جرم بدتر از کمونیست بودن دارد (اینکه در یک اجتماع، یک مدیرکل بی‏مصرف ماهی۲،۳هزارتومان حقوق می‏گیرد ولی یک کارگر روزی ۱۰تومان، که اگر همه روزه بگیرد ماهی ۳۰۰می‏شود، یک کار ظالمانه است هیچ دلیلی ندارد که حقوق رفتگر نباید از سیصدتومان مثلًا بالاتر باشد و حقوق یک وزیر نباید از سه هزارتومان کمتر باشد…) نظری به نظام اقتصادی اسلام صفحه ۱۳۹ نسل آفتاب
چاره مکتب اقتصادی اسلام برای کارگر وقتی از افزایش دستمزد کارگر استقبال می‌کنیم نه یعنی چاره اساسی این است باید توجه کنیم طبقه کارگر پدیده مدرنی است نان خوردن نیمی از خانواده‌های جامعه با اجیر شدن و صرفاً فروش کار خود پدیده‌ای بی سابقه در صدر اسلام و پس از نهضت حصار کشی اروپا و تبدیل رعیت به کارگر پدید آمده است؛ که صنعتی شدن و هم غلبه تجارت بر کشاورزی بدان افزوده است در فرهنگ اسلامی عامل و العمالات داریم که در کشاورزی و تجارت (مزارعه، مساقات، مضاربه) از سود نهایی بهرمندند نه اینکه صرفاً کار خود را بفروشند و دستمزد بگیرند در حالیکه در کارگری موجود حتی یک سوم ارزشی که کارگر بر کالا افزوده را دریافت نمی‌کند اجاره دادن خود در روایات مکروه و مانع رزق بیان شده الکافی جلد ۵ صفحه ۹۰ و اجاره، بیشتر در اشیاء (خانه و چارپا و…) مطرح است نظام اقتصادی را نمی‌توان بر یک کراهت شرعی بنیان نهاد اصلاً کارگر دارای لفظ معرّب است (القاریجار) که نشانه کمتر شناخته شده بودن است ملاذالاخیار جلد ۱ صفحه ۴۲۷ در مواردی از امام صادق علیه‌السلام پرسیده شده: اگر کسی با اجاره دادن خود (کارگری) بیشتر از تجارت نصیبش شود چه؟ (بازهم مکروه است؟) که حضرت همان منع رزق را دلیل می‌آورد روضةالمتقین جلد ۶ صفحه ۴۸۲ معلوم است در روابط طبیعی گذشته، کارگری کمیت کمی داشته و الا لشکر بیکاران و عرضه زیاد نیروی کار، امکان سود بیشتر از تجارت را نمی‌داده است (دقت کنید) با این اوصاف راه حل اساسی برای طبقه کارگر: ۱) تبدیل کارگریِ صرف به عامل ۲) شریک سرمایه شدن است اولی با تأسیس نهادهای حقوقی جدید به سبک مضاربه و مزارعه بجای اجاره نفس قابل تحقق است که در عقلانیت اسلامی قابل ابتکار و تایید شرعی است دومی با برنامه‌ریزی درجهت تخصیص منابع تولید ثروت به این طبقه است طبق بند ب سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ باید ۲۵٪ اقتصاد ایران تا پایان برنامه ششم به سه دهک پایین و بیکاران تعلق می‌گرفت که مدیریت اقتصادی راه دیگری را رفت اینگونه به شاغل_مالکی بجای کارگرِ صرف می‌رسیدیم و عایدی سرمایه و کار به کارگر می‌رسید؛ توازن بازار هم بهم نمی‌ریخت نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سهم بری عادلانه از درآمد کار بند۵ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است: سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره‌ تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش، بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه (۹۲/۱۱/۲۹) این سهم بری عادلانه سه راه حل روشن دارد: اساسی: تبدیل نظام کارگری (اجاره نَفْس و فروش کار) به نظام عاملیت (که در همه عقود اسلامی کار مثل مضاربه، مزارعه و مساقات شناخته شده است) این راه اصولی با نظام عامل_مالک شدن (با تحقق بند ب سیاست‌های اصل۴۴) کامل‌تر هم می‌شود روبنایی: افزایش حداقل دستمزد کارگر در نسبت با تورم؛ به گونه‌ای که سبدمعیشت خانواده به شکل آبرومند تأمین شود به حسب محاسبات، سهم دستمزد حدود ۸/۲٪ از هزینه‌های تولید است؛ پس افزایش آن تعطیلی یا اخراج کارگران را در پی ندارد تجربه افزایش ۵۷درصدی سال قبل هم همین را ثابت کرد؛ اثرش بر تورم هم به حسب گزارش سازمان برنامه، بیش از ۳/۳٪ نبود میانه: شراکت در سود ارزش تولید شده با محاسبه واقعی میزان بهره وری گرچه گفتمان مزد براساس بهره‌وری عملاً به نفع کارگران نبوده و نظراً هم ایراداتی دارد؛ لکن به حسب محاسبات در دهه اخیر کارگران حتی به اندازه بهره‌وری خود هم مزد نگرفته‌اند و فقط یک‌سوم بهره‌وری دستمزد گرفته‌اند سهم بری عادلانه، سال۹۲ ابلاغ و امروز هم دوباره تکرار شد طی ۱۰سال گذشته آن ابلاغ، نوشته بر کاغذ مانده؛ آیا تأکید امروز هم به همان سرنوشت دچار است؟ زیبنده نیست سیاست‌های به نفع عامه (نیم خانوار ایرانی) و طبقه محروم همواره چنین شود نسل آفتاب
یک داستان تکراری هر سال به انتهای سال که نزدیک می‌شویم دوباره بحث افزایش حداقل دستمزد کارگران مطرح می‌شود یک سال بیست درصد یک سال سی درصد یک سال هم ۵۷ درصد تمام استدلال مخالفین افزایش حداقل دستمزد مسأله تورم و تعدیل نیروی کار بود که با اتفاقی که در سال ۱۴۰۱ رخ داد این استدلال کاملاً رد شد هم تورمی ایجاد نشد و هم بیکاری کاهش یافت اما اصل ماجرا چیست؟ یک سال را به عنوان سال پایه در نظر بگیرید سالی که دستمزد کارگر حق اوست و عادلانه به او پرداخت می‌شود خب طبیعتاً چنین سالی وجود ندارد و دستمزد عادلانه در ساختار فعلی اقتصاد دنیا بی‌معناست اما حداقل دستمزد که در حقیقت حداقل حق کارگر است وجود دارد حداقل دستمزد حق کارگر و مرز استثمار است هر چند ما معتقدیم در ساختار سرمایه‌داری همین حداقل دستمزد هم استثمار است فرض کنید به علت‌های مختلف تورم در جامعه به وجود می‌آید مثلاً افزایش نرخ ارز و تحریم و… سال آینده کارگر می‌خواهد قراردادش را تمدید کند سؤال: با وجود تورم اگر کارگر همان دستمزد قبل را بگیرد حق او ضایع شده است یا خیر؟ اگر کمتر از میزان تورم دستمزدش افزایش پیدا کند چه؟ قطعاً پاسخ هر دو سؤال مثبت است سؤال بعد: آیا این افزایش اسمی (و نه واقعی) دستمزد کارگر باعث تورم شد؟ قطعاً این افزایش درصد اندکی بر تورم اثر خواهد گذاشت اما آیا برای جلوگیری از تورم ما حق داریم حق کارگر را ضایع کنیم؟ قطعاً خیر و البته راهکار اساسی در مورد مسأله کارگر اینجاست: سهم‌بری عادلانه از درآمد کار چاره مکتب اقتصادی اسلام برای کارگر نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کرملین تا کرج نسبت محرومیت‌زدایی با سرمایه‌داری مهدی عسگری در بخشی از نطق خود در نقد لایحه بودجه۱۴۰۳: حرکت در ریل اقتصاد سرمایه‌داری با عدالت و مردمی‌سازی اقتصاد سازگاری ندارد برای مثال در سفر اخیر رئیس‌جمهور که ایشان مستقیماً از کرملین به کرج آمد، بازدید از محله محروم اسلام‌آباد (که قبلاً مورد بازدید تیم معاونت اجرایی قرار گرفته بود) لغو می‌شود درعین‌حال نشست با فعالان بزرگ اقتصادی با سخنرانی ۲سرمایه‌گذار و امضای ۴تفاهمنامه چندهزار میلیارد تومانی برگزار می‌شود یکی از این تفاهم‌نامه‌ها به ارزش ۵۵هزار میلیاردتومان مربوط به احداث یک مگافارم برای تولید انحصاری مرغ مورد نیاز استان‌های تهران و البرز است که به حدود ۳۰۰۰هکتار زمین و روزانه ۲۰هزار مترمکعب آب نیاز دارد این یعنی ۲برابرِ آب شرب شهرستان اشتهارد که تأمین آن سال‌ها با مشکل مواجه بوده و اخیراً برای تأمین آن از طریق خط انتقال از سد طالقان اقدام شده است سؤال این است که این تولید شبه‌انحصاری و تمرکز ثروت، چه نسبتی با مردمی‌سازی اقتصاد دارد؟ اگر زمین و آب را در اختیار مردم قرار دهیم، نمی‌توانند در تولید مشارکت کنند؟ این تمرکز در تولید، باعث تضعیف و نابودی تولیدکنندگان کوچک و متوسط، ایجاد رانت در دریافت منابع، انحصار در شبکه توزیع و قیمت‌گذاری، تمرکز سرمایه در دست عده‌ای‌ خاص و افزایش تبعیض و شکاف طبقاتی می‌شود و ، حداکثر کارگران نظام سرمایه‌داری خواهند بود مهدی عسگری در نطق خرداد۱۴۰۲: افزایش سهم ۱.۵درصدی‌ها (طبقه سرمایه‌دار) از سپرده‌های کشور درطول ۲۰سال گذشته از ۴۵درصد به ۷۰درصد نسل آفتاب
1.04M
توضیحات مهم و ضروری دکتر منان رئیسی درباره اتحاد پنهانی که سال‌ها بین سه کنج مثلث سرمایه‌دار، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی وجود داشته است و تأثیرات سوئی که این موضوع بر وضعیت فعلی کلان‌شهرهای ما گذاشته است نسل آفتاب
به نظرتان کدام مسئله است که رهبر انقلاب درباره آن، این چهار توصیف را همزمان در یک سخنرانی به کاربرده‌اند؟ ۱.خیلی مهم است ۲. اما تقریباً هیچ خبری از آن نیست ۳.این حادثه بسیار تلخ و بدی است ۴. عجیب است لطفاً این فرمایش ایشان را ملاحظه بفرمایید: مسئله شهرسازی خیلی مهم است واقعاً شهر تهران یک شهر بی‌هویت است این در حالی است که هویت و ریشه فرهنگی ما از اغلب این کشورهایی که شهرهایشان به خصوص پایتخت‌هایشان مظهر فرهنگ ملی آنهاست، عمیق‌تر و بیشتر است اما در عین حال، شما به تهران که نگاه می‌کنید از این فرهنگ عمیق تقریباً خبری نیست این حادثه بسیار بد و تلخی است پایه این کار در دوره پهلوی دوم گذاشته شد… ما باید از آن زمان در مورد توسعه شهری طوری عمل می‌کردیم که فرهنگ اسلامی و ایرانی همراه با زیباسازی در آن رعایت می‌شد اما مطلقاً نشده است لذا شهر تهران از این جهت شهر عجیبی است شما باید این را درست کنید و می‌شود مجموعه شهرداری با یک همت هفت هشت ده ساله و پیگیر، می‌تواند حقیقتاً یک هویت اسلامی و ایرانی به این شهر بزرگ بدهد که هر کس وارد شد نشانه‌های فرهنگ اسلامی و ایرانی را در این شهر مشاهده کند (۱۳۸۴/۱۳/۱۲) توصیف حضرت آقا از واژه شهر عجیب برای شهرسازی تهران یادآور این آیه (البته با سیاق منفی) است: الَّتِی لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَاد همان که مانندش در شهرها ساخته نشده بود سوره فجر آیه ۸ از آن هفت‌هشت سالی که ایشان در بیانات فوق فرموده‌اند ده سال دیگر هم گذشته است و ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم مشکل کجاست؟ از مهمترین دلایل تثبیت این وضعیت عجیب و ترویج بی‌هویتی در تهران و سایر کلان‌شهرهای ما، نحوه درآمدزایی شهردای‌ها و وابستگی شدید آنها به منابع حاصل از تراکم‌فروشی است که سبب شده است امکان التزام به اصول شهرسازی اسلامی و مدیریت منطقی، علمی و شرعی شهر، عملاً میسر نباشد تا وقتی که همه فکر و ذکر مدیران شهری این باشد که چطور درآمدشان را چند همت افزایش دهند، خبری از همّت برای اصلاح وضعیت بی‌هویت فعلی نخواهد شد قبلاً در لینک زیر، توضیحی مختصر و شفاهی در این خصوص تقدیم شده است https://eitaa.com/sunshinegeneration/30302 نسل آفتاب
اللّهم صلّ علی عبدک و ولیّک خضر النبی
اضافه کنید اجرای سیاست‌های فاجعه‌آمیز اقتصادی دولت‌مردانِ مدعی و خیلی انقلابی که ده‌ها برابر تحریم‌های دشمنان به کشور ایران و امت اسلامی ضربه زده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزشمار ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ : سعی همه‌ی دشمنان انسان و شیاطین و طواغیت آن بوده است که بشر را از حیات طیبه [اسلامی] دور کنند ۱۳۷۷/۱۰/۲۸ نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیبرالیسم، هیچ تقابلی با اسلام فردی ندارد هیچ مشکلی با مسلمان‌های دائم‌الذکر و دائم‌الصلاه و صائم‌الدهر ندارد مشکل لیبرالیسم با اسلام سیاسی و اجتماعی است که احیای آن، فلسفه انقلاب اسلامی بوده است نسل آفتاب
آقای رائفی پور اگر معنای بدیهی را متوجه می‌شوید و نمی‌خواهید معنایش را تغییر دهید لطفاً یک و فقط یک گزاره بدیهی اقتصادی نام ببرید که دیگران آن را قبول ندارند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد علوم انسانی فیزیک نیست که گزاره‌های بدیهی داشته باشد هر چند در فیزیک هم اختلاف نظر زیاد است نسل آفتاب
اندیشه اقتصادی شما که هر نوع مداخله را باعث فساد می‌دانست اما همین‌قدر بازگشت و عذرخواهی از حرف اشتباه خوب است اما توهین و تهمت کمونیست به برادرانتان بدون ارتباط نظری و صرفاً بخاطر یک پیشنهاد کارشناسی برای مدیریت ارزی خیلی بد است این افراط و تفریط جناب رائفی‌پور کمی عجیب است نسل آفتاب
آدرس‌های غلط تکراری به هدف گران‌سازی نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل مشترک دولت‌ها در سیاست اقتصادی چیست؟ گفتگو با سید یاسر جبرائیلی درباره فساد چای دبش نسل آفتاب
واقعیت اینه که اقتصاد و سیاست و فرهنگ در هم تنیده هستند صاحبان قدرت اقتصادی برای اینکه عدالت حقیقی مانع رسیدن اونها به اهدافشون بوده از اقتصاد ظاهراً ارزش‌زدایی کردند اما در حقیقت به سمت بی عدالتی بردند در حقیقت اقتصاددانان اجازه نمی‌دهند شما مسائل فرهنگی و ارزشی و سیاسی را وارد تحلیل اقتصادی کنی چرا؟ چون لیبرالیسم و بازار آزاد قبل از اینکه یک ساختار اقتصادی باشد یک ساختار ایدئولوژیک و فرهنگی است مثلاً زن باید در خدمت کارخانه‌ها باشد همین یک مورد بس است برای درک درهم‌تنیدگی اقتصاد و فرهنگ بنابراین هیچ‌کسی جز ولیّ جامعه حق ندارد جهتِ این حکمرانی در هم‌تنیده را مشخص کند بازار آزاد خنثی نیست، جهت دارد نهایت ایده اقتصاد بازار آزاد می‌شود دنیایی که در آن ۲۶ نفر به اندازه ۳/۸ میلیارد نفر ثروت دارند این وضع را می‌خواهیم؟ برای رسیدن به این وضعیت انقلاب کردیم؟ نسل آفتاب
لسه فرار چشمی که پیوند عمیق جریان سیاسی لسه‌فر (بده‌بره) و جریان اقتصادی لسه‌فر (خودت‌بمال) و جریان فرهنگی لسه‌فر (ززآ) را نمی‌بیند و فکر می‌کند می‌تواند در کنار جریان اقتصادی‌اش بایستد دقیقاً مثل کسی است که لخت، پریده وسط دریا و می‌خواهد خیس نشود اگر آب و خیسی از هم جدا شدند، لیبرالیسم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی نیز جدا خواهند شد پیوند رسانه‌های لیبرال از اعتماد و هم‌میهن و فردای‌اقتصاد و دنیای‌اقتصاد که مثل روز روشن واضح است پیوند اشخاص و مسئولین هم که اظهر من‌الشمس است از آخوندی گرفته تا غنی‌نژاد و روحانی و خاتمی و… پیوند دانشگاهی آنها هم به وضوح سال گذشته در جریان دانشگاه شریف روشن شد پیوند فرهنگی‌شان هم در مسائلی مثل حجاب فضای مجازی مشخص است حالا عده‌ای بچه انقلابی که در حوزه سیاست و فرهنگ می‌خواهند انقلابی باشند در دام لیبرالیسم اقتصادی افتاده‌اند و فکر می‌کنند می‌توانند از لیبرالیسم فرهنگی و سیاسی فرار کنند این همان نکته‌ای است که به درستی احمدی‌نژاد در سال ۸۸ فهمیده بود او درک کرده بود که این جریانات سیاسی که در ظاهر مخالف هم هستند یک آبشخور فکری در حوزه اقتصاد دارند و نظریه عدالت آنها دقیقاً در مقابل نظریه عدالت انقلاب است به همین دلیل هم حضرت آقا دقیقاً روی این مسأله دست گذاشتند و فرمودند نظر احمدی‌نژاد در حوزه عدالت اجتماعی به من نزدیک‌تر است عدالت اجتماعی که اساساً برای لیبرال‌ها به قول غنی‌نژاد یک امر بی‌ارزش است لیبرال‌هایی که روزه می‌گیرند و سر سفره افطار به فکر گران‌کردن زندگی مردم و کوچک‌کردن سفره‌شان برای پر کردن جیب سرمایه‌دارن هستند در حقیقت انقلاب یک هسته سخت دارد به اسم ولایت فقیه هسته سختی که هر دولتی آمده و به لیبرالیسم اقتصادی رسیده، محکم با آن برخورد کرده البته که برای ولی جامعه هزینه ساخته‌اند اما ولایت فقیه بیدی نیست که با این بادها بلرزد همه ماجرای دعوای پرفسور درخشان و دکتر غنی‌نژاد بر سر همان یک جمله بود آنجا که پرفسور درخشان گفتند: امام فرموده‌اند باید منافع محرومین و مستضعفین را تأمین کنیم و دکتر غنی‌نژاد گفت: بفرمایند هاشمی و احمدی‌نژاد و روحانی و خاتمی و رئیسی ندارد هر کسی مرعوب ساینس شود، مغلوب ساسی هم خواهد شد تفکری که پشت نقاب علم خود را پنهان کرده است چیزی جز ایدئولوژی لیبرال سرمایه‌داری نیست که تقابلش با انقلاب و ولایت فقیه است و در مقابلش فقط یک تفکر وجود دارد که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند: تفکر انقلابی به همراه روحیه انقلابی و عملکرد جهادی شنیدم که آقای رئیسی در همایش گران‌سازی اقتصاد ایران گفته است: اقتصاد ما باید علم پایه باشد و مبانی قابل دفاع داشته باشد نه نگاه سلیقه‌ای داشته باشد ما معتقد به دانش و کار علمی در اقتصاد کشور هستیم باید نظریه‌ای که در دانشگاه اتقان علمی پیدا کرده و قابل دفاع است در کشور اجرایی شود ولی بدانیم اجرا میدان آزمون و خطا نیست آقای رئیسی اگر از این کلمات توبه نکنی سرنوشتی جز گذشتگان نخواهی داشت جناب رئیس جمهور آیا قائل شدن به مبنای ارزش‌های اسلامی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی سلیقه‌ای و غیر علمی است؟ آیا اگر حرف اسلام در دانشکده‌های اقتصاد خریداری نداشته باشد سلیقه‌ای و غیرعلمی است؟ اگر اندیشه امامین انقلاب مقاله ISI نشود غیرعلمی و سلیقه‌ایست؟ عیبی ندارد ما هم معتقدیم قال‌الصادق علیه‌السلام و قال‌الخمینی هم ایدئولوژی و ارزش است و البته قال‌الفریدمن هم ایدئولوژی است مسأله بر سر این است که کدامیک را انتخاب کنیم؟ آیا این ساختاری که در دنیا و ایران به عنوان نظام اقتصادی بوجود آمده است منطبق بر علم ساخته شده یا ایدئولوژی؟ آیا از قبل آزمون شده بود یا در جامعه آزمون شد؟ این چه نگاه ساده‌انگارانه‌ای است که به حکمرانی دارید؟ مگر می‌توان اقتصاد را بر اساس مقالات علمی در دانشگاه مدیریت کرد؟ آنوقت فرهنگ و سیاست و پیوست عدالت این مقالات علمی را نباید ببینیم؟ آیا همین که یک اقتصادخوانده در مورد اقتصاد نظری داد کافی است و یک سیاست اقتصادی هیچ پیوست فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و امنیتی ندارد؟ شما فرمودید که باید اقتصاد کشور علم پایه و مردم پایه باشد می‌توانید یک کتاب یا مقاله علمی به ما نشان دهید در مورد مردم پایه بودن اقتصاد؟ جناب آقای رئیسی ذات پاک و اعتقاد مخلصانه شما به انقلاب و اسلام می‌گوید مردم اما آن واژه علم که با آن شما را فریب می‌دهند چیزی جز نیست از لسه‌فر، فرار کنید آنگونه که یوسف از دست زلیخا فرار کرد آنگونه که موسی به دل دریا زد ترس را کنار بگذارید و بگویید: کلا ان معی ربی… و من‌الله توفیق و علیه‌التکلان نسل آفتاب
من سطرسطر ورق‌های تاریخ هفتاد، هشتاد سال گذشته و قبل از آن را مکرّر در مکرّر خوانده‌ام ما حقیقتاً یکی از گرفتارترین ملت‌ها در پنجه گردن‌کلفتی و قلدری قدرت‌های جهانی بوده‌ایم بنده در باب شبه قارّه هند مطالعات مفصّلی داشته‌ام و کتابی هم در این زمینه نوشته‌ام وقتی وضعیت ایران را با شبه قارّه مقایسه می‌کنم، می‌بینم با این‌که آن‌جا استعمار مستقیمِ انگلیسی‌ها وجود داشت، اما به لحاظ فشار انسانی بر یک کشور از ناحیه قدرت‌های اهریمنی دنیا، وضع ما از آنها بدتر بود آنها از طرف نیروهای خودی و میهنىِ خودشان دچار خیانت و نفاق و فساد و وابستگی نبودند یک مشت انگلیسی به آن کشور وارد شده بودند خودی‌های آنها عبارت بودند: از گاندی و نهرو و مولانا محمد علی و مولانا شوکت علی و جناح و غیره آنها با انگلیسی‌ها جنگیدند و بسیار هم زجر کشیدند؛ اما وضع ما این‌گونه نبود انگلیسی‌ها رضاخان را به عنوان یک عامل دست‌نشانده بر سرِ کار آوردند تا کار مورد نظر آنها را انجام دهد این حرف‌ها جای انکار نیست؛ حرفی نیست که من بزنم؛ این حرف‌ها جزو واضحات تاریخ است که هم گزارشگران نوشته‌اند و هم اسنادی که بعد از سی، چهل سال منتشر شده، گویای آن است همین چند روز پیش در سندی از همین قبیل می‌خواندم که در جلسه‌ای که سید ضیاء و رضاخان و مأموران انگلیسی بودند، رضاخان گفته بود که من سیاست سرم نمی‌شود و وارد نیستم؛ هرچه شما دستور بدهید؛ من گوش به فرمانم همین‌طور هم بود؛ اما لحظه‌ای که احساس کردند یک ذرّه حالت گوش به فرمانی‌اش متزلزل شده و گرایشی، آن هم نه به سمت استقلال حقیقی، بلکه به سمت آلمان هیتلری پیدا کرده است -طبیعتاً وقتی رضاخان به هیتلر نگاه کند، به هیجان می‌آید و لذّت می‌برد- او را کنار زدند و پسرش را بر سرِ کار آوردند اینها جزو واقعیّات کشور است رهبر حکیم انقلاب اسلامی نسل آفتاب
حرف من این است شما باید مبارزه‌ی با طاغوت را مبارزه‌ی با ظالم را مبارزه‌ی با استکبار را مبارزه‌ی با فساد را در فضای کشور منتشر کنید اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور می‌دهیم، نصیحت می‌کنیم، استدلال می‌کنیم، منطق می‌آوریم، اثر نمی‌کند؛ چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه ما خواسته‌ایم نیست من بارها تکرار کرده‌ام فرهنگ‌سازی؛ فرهنگ‌سازی یعنی همین کاری که شما می‌توانید بکنید یک جا لازم است فضای کشور فضای استقامت در مقابل دشمن باشد، یک جا لازم است فضای هجوم به دشمن باشد، یک جا لازم است فضای پیروی از دانش و علم باشد، یک روز لازم است فضای تعقّل و تدبّر باشد؛ فضاسازی باید بشود رهبر حکیم انقلاب اسلامی؛ ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به همه انقلابی‌های بی‌زار از چپ و راست واقعی می‌گویند انقلاب تحت تأثیر کمونیست‌ها بود نمی‌توانند انکار کنند که امام رهبر و هادی این انقلاب بود می‌گویند امام مخالف سرمایه‌داری و کمونیسم بود می‌گویند لیبرالیسم با انقلاب مخالف است می‌گویند چرا از امام مایه می‌گذارید شما به امام تهمت می‌زنید به انقلاب تهمت می‌زنید بعد می‌خواهید کسی از امام دفاع نکند و این دفاع از امام را هزینه کردن از امام معرفی می‌کنید نسل آفتاب
خبر کوتاه: برق شد هشدار: نئولیبرال‌ها مشغول کارند نسل آفتاب
منطق رائفی‌پور: چون جلوی معاملات مواد مخدر را نتوانستیم بطور کامل بگیریم پس نباید جلوی سفته‌بازی مضر دلار را بگیریم نتیجه: بیش از هزار صرافی غیرمجاز در حال فعالیت‌اند نتیجه ۲: دولت که مالک ۹۰ درصد ارز است باید مطیع سفته‌بازان چهارراه استانبول شود برادر ۹۰ درصد ارز دست دولت است ۹۰ درصد مواد مخدر هم دست دولت است؟ همین مقایسه نشان از عمق درک شما از اقتصاد دارد نسل آفتاب
چرا برخی در اوج اختلاف‌نظرهای سیاسی در اقتصاد حرف‌های مشترک دارند؟ این یک حقیقت تلخ است که نئولیبرالسم چپ و راست نمی‌شناسد، اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد، ریش‌دار و شش تیغ نمی‌شناسد برای هر رنگی در این قطار نابرابری‌ساز و معیشت‌سوز، جا هست… نسل آفتاب