eitaa logo
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
814 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
73 فایل
🔴کانال رسمی دانشجوی شهید مدافع حریم اسلام #مصطفی_صدرزاده با نام جهادی #سید_ابراهیم #خادمین_کانال مدیرت کانال @Hazrat213 انتقاد و پیشنهاد @b_i_g_h_a_r_a_r
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرپر و پژمرده‌ام خودم، ولی امشب مست توام ای گل معطر زخمی ای به فدای سرت بیا که ببندم زخم تو را به معجر زخمی... #یارقیه‌خاتون @syed213
1_109427924.mp3
5.94M
🌴این پا و اون پا نکن 🌴چشمامو دریا نکن 🎤 🏴 حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها تسلیت... @syed213
از ما زمینیــان به شما آسمـان ، ، سلام این روزها هزار و دو چندان شکسته‌ای حالا کجای نشستــه‌ای @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام هر سلامت می‌کنم و این قلب پاره‌پاره با شمیم حیات‌بخش پاسخت آرامی‌شود و جان می‌گیرد... دردهای بی‌شمارم جز تو درمانی ندارد... تو باز خواهی آمد و از رنج و بیماری افسانه‌ای بیش نخواهد ماند... @syed213
✅برنده قرعه کشی روز #شهادت_حضرت #رقیه سلام الله..... کد101 خانم طبریان..... ان شالله نایب الزیاره همه جاماندگان و خیرین باشند🌹 #السلام علیک یا ابا عبدالله #کربلا #اربعین
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
«پادشاهان پیاده» کتابیه که میشه با مرور هرکدام از صفحاتش ، چند دقیقه ای کنار یکی از زوار عزیز و شریف اربعین قدم زد و حال و هوای دل و روحشو دید و شنید و از عطر تبرک وجودش مست شد و در عین حال به ارزش و اهمیت راهبردی این همایش عظیم واقف شد بی‌آلایش باهات حرف می‌زنه. هرکسی، تو هر لباسی؛ از زائر و موکب‌دار، کوچک و بزرگ، از هر شغل و حرفه‌ای که هستن. مشهورند یا ناشناخته، همه‌شون زبان حال رو میگن. هم قدمت می‌کنن با لحظه‌لحظه‌هاشون.....  اینه که به دل می‌نشینه‌. به شدت توصیه میشه چه برای زائرها و چه برای جامونده ها ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شهیدان‌زنده‌اندونزدپروردگارشان‌روزی‌می‌گیرند... #سلام‌برشهدا دیده‌ام را که گشودم تو نمایان گشتی مژه بر هم ننهم دیده‌ام آزرده شود... سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 خاموش ماندن از گفتار حکمت‌آمیز فایده‌اى ندارد، همان‌گونه که سخن گفتن نابخردانه... 📒 @syed213 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 خاموش ماندن از گفتار حکمت‌آمیز فایده‌اى ندارد، همان‌گونه که سخن گفتن نابخردانه... 📒
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۸۲ نهج‌البلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻 ⁉️ سکوت بهتر است یا سخن گفتن...؟ ✨ دانشمندان دراین‌باره بحث‌هاى مختلفى کرده اند؛ 1⃣ گروهى خطرات سخن گفتن و گناهان کبیره و عظیمه ناشى از آن را در نظر گرفته و دستور به داده‌اند. 2⃣ عده‌اى را که در سخن گفتن است در نظر گرفته و سخن گفتن را توصیه مى‌کنند ولى حق مطلب همان است که امام(علیه السلام) فرمود. ✅ آنجا که انسان، حکیمانه و عاقلانه سخن بگوید است و ترک آن رذیلت و آنجا که انسان جاهلانه و نابخردانه سخن بگوید است و ترک آن فضیلت. 🔺 به همین دلیل هم روایات زیادى در مدح سکوت وارد شده و هم احادیث فراوانى در فضیلت کلام؛ ❇️ از جمله از امام سجاد على‌بن‌الحسین (علیه السلام) سؤال شد که سخن گفتن افضل است یا سکوت فرمود: «هر کدام از این دو آفاتى دارد هرگاه از آفات سالم باشند سخن گفتن از سکوت افضل است» عرض کردند: اى پسر رسول خدا چگونه است (که سخن گفتن افضل باشد)؟ امام(علیه السلام)فرمود: «خداوند پیامبران و اوصیاى آنها را به سکوت مبعوث نکرد، بلکه مبعوث کرد تا با مردم سخن بگویند (و پیام خدا را به آنها برسانند)». حضرت در پایان این حدیث به نکته جالبى اشاره کرده فرمود: «حتى هنگامى که مى‌خواهى فضیلت سکوت را بیان کنى با کلام بیان مى‌کنى و هرگز فضیلت کلام را با سکوت بیان نخواهى کرد». ✳️ در حدیث دیگرى از امام صادق از پدرانش از امیرمؤمنان على (علیهم السلام) چنین آمده است: «تمام نیکى‌ها در سه خصلت جمع شده است: ✨نگاه کردن و سکوت و سخن گفتن.✨ هر نگاهى که در آن نباشد سهو و بیهوده است و هر سکوتى که در آن نباشد غفلت و بى‌خبرى است و هر کلامى که در آن نباشد لغو است». و در پایان اضافه فرمود: «خوشا به حال کسانى که نگاهشان عبرت، سکوتشان فکر و کلامشان ذکر باشد». 💠 نتیجه این که سکوت و کلام نیز مانند سایر اعمال انسان هستند که اگر در و شرایط لازم باشند و اگر خارج از این حد گردند رذیلت و این با تفاوت اشخاص و مجالس و مطالب و موضوعات متفاوت است و هر کس مى‌تواند با دقت فضیلت را از رذیلت در اینجا دریابد؛ به یقین سکوت از امر به معروف و نهى از منکر و از حکم به حق و از شهادت عادلانه و از اندرز و نصیحت‌هاى مخلصانه و از مشورت خردمندانه جزء رذایل و یا از است، ولى سخن گفتن به دروغ، غیبت، تهمت، اهانت، امر به منکر و نهى از معروف، شهادت به باطل و فضول کلام (سخنان بیجا و بى معنا) جزء رذایل اخلاقى یا از به شمار مى آید. 🍃لاَ خَیْرَ فِی الصَّمْتِ عَنِ الْحُکْمِ; کَمَا أَنَّهُ لاَ خَیْرَ فِی الْقَوْلِ بِالْجَهْلِ🍃 تعبیر به «حکم» در کلام امام (علیه السلام) تنها به معناى قضاوت کردن در محاکم قضایى یا فتواى به حلال و حرام آن‌گونه که بعضى از شارحان پنداشته اند، نیست بلکه هر و را فرا مى‌گیرد، زیرا نقطه مقابل آن در همین کلام «جهل» ذکر شده است. 🔹 قرآن مجید نیز کراراً به مسئله اشاره کرده و اهل کتاب را بر کتمان حق و سکوت سرزنش مى‌کند؛ از جمله مى فرماید: 🔺 «(به خاطر بیاورید) هنگامى را که خدا، از کسانى که کتاب آسمانى به آنها داده شده، پیمانى گرفت که حتماً آن را براى مردم آشکار سازید و کتمان نکنید!» @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روایت سیدرضا نریمانی از پیدایش نوحه معروف "منم باید برم" @syed213
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ بخشی از سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی در رابطه با شهید مصطفی صدرزاده(سیدابراهیم) @syed213
⭕️هرچند تا #انتخابات آتی مجلس باید هر روز منتظر یک بحث داخلی پیرامون موضوعاتی همچون حجاب، کنسرت، #ورزشگاه رفتن زنان و... بود تا افکار عمومی از ناکارآمدی اقتصادی دولت، مخالفت نمایندگان مجلس با #شفافیت و... منحرف شود اما اکنون که گویا مشکل ورود بانوان به ورزشگاه برای بازی ایران و #کامبوج حل شده باید به شدت مراقب دو قشر بود؛ 1⃣ کسانی که احتمالاً سعی میکنند با توسل به این موضوع از #پاسخگویی بابت دیگر وعده‌های عمل نشده از سوی این دولت و ابراز پشیمانیِ چند وقت گذشته‌شان بابت رای دادن به آن فرار کنند و احیاناً با شعار "ما همان‌ها هستیم که درب استادیوم را برای #زنان باز کرده‌ایم" دوباره رای جمع کنند! 2⃣ عده‌ای که احتمالاً با سر دادن شعارهای سیاسی و هنجار شکنانه در زمان حضور زنان در ورزشگاه و یا با برگزاری تجمع و فراخوان دادن بمنظور مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه سعی خواهند کرد بر طبل ایجاد یک دوقطبی دیگر در آستانه انتخابات بدمند!! ➕ البته باید توجه داشت که حتی باوجود یک سری اولویت بمراتب مهم‌تر، نباید با مطالبه قشر دیگری از بانوان (مخصوصاً بعد از آماده سازی زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها) مخالفت کرد! @syed213
قرار بی قرار.m4a
4.8M
✅ قصه ی #مصطفی_باصدای_من... #کتاب_قرار_بی_قرار #فصل_اول_کتاب #قسمت_دوازدهم #نذر_عمویم_عباس #از_زبان_مادر_بزرگوار_شهید ✅ ارسالی از یاس، پزشک از کرمانشاه @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شهیدان‌زنده‌اندونزدپروردگارشان‌روزی‌می‌گیرند... #سلام‌برشهدا گاهی بعضی از #نگاه‌ها چشم دل را به سوی #خدا باز می‌کند...! مخصوصا تگر آن نگاه از قاب چشم‌های آسمانی یک #شهید باشد... سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 هیچ‌گاه دو دعوت متضاد وجود ندارد؛ مگر این که یکى از آن دو ضلالت و گمراهى است... 📒 @syed213 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 هیچ‌گاه دو دعوت متضاد وجود ندارد؛ مگر این که یکى از آن دو ضلالت و گمراهى است... 📒 #
✨ بعضى از شارحان نهج‌البلاغه مانند ابن‌ابى‌الحدید چون این جمله را برخلاف عقیده خود در تصویب در فروع دین دانسته‌اند آن را به مسئله اختلاف در عقاید دینى تفسیر کرده و گفته‌اند: 🔺 دو عقیده و دینى نمى‌تواند هر دو باشد؛ یکى از آن دو است و دیگرى . ✅ در صورتى که کلام امام(علیه السلام) است و هرگونه نظرات متضاد را شامل مى‌شود و گویا امام (علیه السلام) با این گفتار حکیمانه خود مى‌خواهد عقیده سخیف تصویب را ابطال کند. 🔹 توضیح این که گروهى از اهل‌سنت معتقدند مجتهدانى که اختلاف در آراء دارند؛ یکى فلان کار را حرام مى‌داند و دیگرى واجب یا یکى حرام مى‌شمرد و دیگرى حلال همگى بر حقند و عقیده همه حکم الهى است نه حکم ظاهرى بلکه حکم واقعى. 🔸 این عقیده بر اثر اختلاف آراء شدیدى که میان فقهاى آنها واقع شد ظهور کرد و متأسفانه آنان هدایت امامان اهل‌بیت را در این امور نپذیرفتند و به این گونه خطاها گرفتار شدند. از آن بدتر این که بعضى از آنها اختلاف در عقاید دینى اصول دین را هم هرچند متضاد باشد صحیح شمرده و حتى تصریح کرده‌اند که قرآن هم مطالب متضاد و متناقضى گفته و همه آنها صحیح است. 💠 مرحوم علامه شوشترى از ابن قتیبة در کتاب مختلف الحدیث نقل مى‌کند که عبیدالله بن حسن، از متکلمان اهل سنت که مدتى قاضى بصره بود نظر داشت که قرآن دلالت بر اختلاف دارد؛ آن کس که معتقد به آزادى اراده است صحیح مى‌گوید و مطابق بعضى از آیات قرآن است و آن کس که معتقد به جبر است او هم صحیح مى‌گوید و موافق بعضى از آیات قرآن است، پس همه آنها درست مى‌گویند..! روزى از او سؤال شد که درباره معتقدان به جبر و اختیار چه مى‌گویى؟ گفت: هر دو گروه صحیح مى‌گویند. گروهى خدا را بزرگ شمرده و گروهى او را منزه دانسته.اند. (گروه اول اشاره به که همه چیز را مى‌دانند و گروه دوم اشاره به که مى‌گویند ایجاب مى‌کند افراد را مجبور به کارى نسازد و بعد مؤاخذه کند). نامبرده از این هم فراتر رفته و مى‌گوید اگر کسى زناکار را مؤمن بداند صحیح گفته و اگر کافر بداند او هم صحیح گفته و سخنان ناموزون و ابلهانه دیگرى از این قبیل. 🔺 بدین ترتیب او قرآن و اسلام را دینى غیر منطقى و دور از عقل و خرد معرفى کرده که هیچ عاقل آزاداندیشى حاضر نمى‌شود آن را بپذیرد. ❇️ امامان اهل بیت (علیهم السلام) در بیانات مختلفى این گونه عقاید خرافى را نفى مى‌کنند و اسلام را به شکل خردمندانه و مقبول عقلا که هماهنگ با آیات عقلانى قرآن است معرفى مى‌نمایند. 🔸 سایر امامان اهل بیت (علیهم السلام) نیز همین معنا را در سخنان نورانى‌شان دنبال کرده و با صراحت گفته‌اند: 👇🏻 همیشه یکى است و آنچه در آن باشد است و همه با هم باید بکوشند و حق را پیدا کنند. ✅ آرى اگر کسى تلاش و کوشش کافى براى رسیدن به حق چه در اصول دین و چه در فروع دین انجام دهد و راه خطا را بپیماید در نزد خدا معذور خواهد بود. نه این که آنچه را به آن رسیده حق و عین واقعیت است، بلکه به مقتضاى (لاَ یُکَلِّفُ اللهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَهَا) بیش از این توان نداشته و تکلیفى متوجه او نیست وگرنه حق باطل مى‌شود و نه باطل حق. 👌🏻 مصیبت بزرگ نسبت دادن به قرآن مجید است که واقعاً گفتار بى‌شرمانه‌اى است و نمونه آن در کلام عبیدالله بن حسن متکلم گذشت. ❇️ قرآن مجید با صراحت مى‌فرماید: «آیا درباره قرآن نمى‌اندیشید اگر از سوى غیر خدا بود اختلاف فراوانى در آن مى‌یافتید». 💠 اصولاً نبودن در کتابى که حدود بیست و سه سال از سوى خدا در مورد حوادث تلخ و شیرین و سخت و آسان نازل شده یکى از دلایل است. 🔹 در جاى دیگر بعد از بیان احکام ده‌گانه معروف مى‌فرماید: «این راه مستقیم من است از آن پیروى کنید و از راه‌هاى پراکنده (و انحرافى) پیروى نکنید که شما را از راه او دور مى سازد، این چیزى است که خداوند شما را به آن سفارش مى‌کند، تا پرهیزگارى پیشه کنید». در این آیه معرفى شده و راه‌هاى منحرف و بیگانه از خدا متعدد و پراکنده... @syed213