#پست_موقت
🔻بررسی فرصتها و تهدیدهای پیوستن به توافقنامه پاریس در برنامه ثریا
🔷با حضور نمایندگان سازمان محیط زیست (موافق) و سید یاسر جبرائیلی (منتقد)
⚡هم اکنون شبکه اول سیما
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥«جبرائیلی»، پژوهشگر اقتصاد سیاسی در برنامه ثریا:
🔹با اجرای توافقنامه اقلیمی پاریس ۵۲ میلیارد دلار معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان که ۱۲ سال یارانه مردم است بایدهزینه کنیم.
🔹میخواهیم درباره توافقنامهای صحبت کنیم که فرصتهای نفت و گاز ما را تهدید میکند و ما را از صادر کننده انرژی به وارد کننده انرژی تبدیل میکند.
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥«جبرائیلی» در برنامه ثریا:
🔹در استعمار فرانو، به جای اشغال نظامی، توافقنامههای بین المللی تحمیل میکنند.
🔹با این کار نردبان پیشرفت خودشان را برای دیگران معکوس میکنند.
🔹با اجرای این توافق تقریبا تولید مواد اساسی ما مثل فولاد، آلومینیوم، سیمان و... به مشکل میخورد.
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥«جبرائیلی»، پژوهشگر اقتصاد سیاسی:
🔹آمریکا خودش یکطرفه از این تعهد خارج شده و پوتین گفته است این تعهدنامه تهدیدی برای اقتصاد روسیه است.
🔹ابتکار در قبال نپذیرفتن وزرا گفته است من به اولاند، رئیس جمهور فرانسه قول دادم!
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«جبرائیلی»، پژوهشگر اقتصاد سیاسی:
🔸از ابتدای انقلاب تا کنون ۴۵ معاهده خارجی داشتیم که ۳۲ تای آن در این دوره بود!
🔹خاموشیهای تابستان اخیر به این دلیل بود که به امید ورود سرمایه خارجی توسعه ظرفیت نیروگاههای کشور از محل سوخت فسیلی را ادامه ندادند.
@Farsna
⚡️ خانم معصومه ابتکار در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی وجود هرگونه پیوست و الحاقیه برای #توافق_پاریس را منکر شده است.
همان پیوستی که پیش از ثبت در دبیرخانه unfcc به عنوان تعهدات مدنظر ایران، در هیئت دولت تصویب و برای اجرا به دستگاهها ابلاغ شد.
آیا ابتکار بابت این خلاف گویی محاکمه می شود؟
@jebraily
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥واقعیت های ناشنیده از اقتصاد ونزوئلا
@jebraily
⚡️هشدار درباره عواقب محاکمه نشدن آقای ظریف
🔹آقای جهانبخش ایزدی درباره سخنان دکتر ظریف پیرامون پولشوئی در ایران به روزنامه اعتماد گفته است: عموما وزیر خارجه یك كشور نبايد در مورد مسائل داخلی آن كشور اظهارنظر كند. به هر حال وزير خارجه رييس ديپلماسی كشور است و معمولا سخنان ايشان از يك جهت بايد نسبت به نظام سياسی حامیگرايانه باشد و از سويی ديگر به صورت عريان نبايد مستندی برای بهرهبرداری محافل رسانهای و ديپلماتيك و احتمالا محافل مخالف كشورش باشد."
🔹حرف آقای ایزدی کاملا درست است. اما این بایدها و نبایدهایی که ایشان برشمردهاند، یک پیششرط دارد و آن اینکه وزیر خارجه مورد نظر، در پی تامین منافع ملی باشد.
وقتی فردی خطاب به محمد البرادعی التماس میکند که برای پیروزی جریان متبوعش در انتخابات نیازمند امتیاز خارجی است، وقتی فردی در میانه مذاکره با دشمن، در مهمترین دانشگاه کشورش خطاب به دانشجویان میگوید آمریکا ظرف ۱۰ دقیقه می تواند تمامی تاسیسات نظامی ما را از کار بیندازد، وقتی فردی بدون سند و به دروغ، آنهم در میانه فشار خارجی برای تصویب یک سری لوایح استعماری، کشورش را به پولشوئی متهم میکند، آیا میتوان گفت که هدفش تامین منافع ملی است؟
🔹من تاکنون درباره آقای ظریف لفظ خائن را به کار نبردهام، چرا که خیانت، مربوط به نیت و انگیزه است و ما سندی نداریم که کدام انگیزهها باعث این مواضع از سوی آقای ظریف میشود. اما یک نکته کاملا روشن است. عمل آقای ظریف خائنانه است. متهم کردن آقای ظریف به خیانت، نوعی رفتار از جنس رفتارهای خود ایشان است و حتما باید از این رفتارهای غیرمسئولانه پرهیز کرد.
🔹️اما آقای ظریف حتما باید بابت اتهام پولشوئی مجازات شود.
گاهی انجام ندادن یک مسئولیت، خسارتی سنگینتر از ارتکاب یک جرم به بار میآورد. اگر مسئولان مربوطه در قوه قضائیه در این ماجرا به وظیفه خود عمل نکنند، خود باید بابت بیخاصیتسازی نظام قضایی و صدور مجوز برای اتهامزنیهای بیپایه و اساس در سپهر سیاسی کشور، مجازات شوند.
قوه قضائیه جای مصلحتسنجیهای سیاسی نیست؛ که اگر شد، سیاسیون در این کشور دارای مصونیت قضایی خواهند بود و این آغاز هرج و مرج است.
@jebraily
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
قسمت اول :
موسی نجفی، پژوهشگر تاریخ سیاسی معتقد است که بین افکار رهبران فکری جامعه ما، با کارگزاران همراهی، وفاق و یگانگی وجود ندارد و این مانعی بزرگ بر سر راه تمدنسازی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، موسی نجفی، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نشت تخصصی «فرهنگ و انقلاب اسلامی؛ رویشها و دستاوردها» با موضوع «ابعاد تمدنی انقلاب اسلامی و مقایسه آن با نهضتهای قرون گذشته» سخنرانی کرد.
وی با بیان اینکه پیش از شروع بحث باید نکتهای مقدماتی را توضیح دهم، گفت: وقتی از ابعاد مثبت تمدنی در دوران بعد از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی صحبت میکنیم، نباید اینطور برداشت شود که از همه مشکلاتی در حوزههای مختلف فرهنگ و جامعه و اقتصاد و... رهیدهایم و شرایطمان بسیار خوب است. اینطور نیست. مسئله برای من این است که اگر ما نتوانیم اثبات کنیم که پس از ابعاد مثبت تمدنی داشتهایم، ناگزیر یا باید به فروپاشی فکر کنیم، یا به استحاله.
متن مبسوط این سخنرانی را در نشانی زیر در خبرگزاری مهر دنبال کنید:
https://www.mehrnews.com/news/4471578/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D9%86%D9%87
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
ادامه گزارش خبرگزاری مهر از سخنرانی دکتر نجفی : قسمت دوم
🔰تمدن سازی گذشتگان میراث امروز ما
نجفی ادامه داد: استحاله به این معنا است که از دل نهضت مشروطه، پادشاهی مانند رضا خان بیرون میآید و این یعنی فقط اسمی از مشروطه باقی مانده بود. بر این مبنا اگر فقط اسم جمهوری اسلامی باشد ولی واقعیت نداشته باشد، ما در حال استحاله هستیم. بنابراین باید بتوانیم ابعاد تمدنی جمهوری اسلامی را اثبات کنیم و من در این مسیر گام برمیدارم.
وی با تمایز قائل شدن میان مفاهیم تمدن و نهضت اظهار کرد: در چند قرن اخیر دو نوع تمدن شیعی رخ داد، یکی تمدن شیعی صفوی بود و دیگری تمدن شیعی جمهوری اسلامی. اما در کنار این ما شاهد بروز سه گونه نهضت در طول این چند قرن بودیم. یکی نهضتهایی که میتوان اسم آن را «نهضتهای بیداری اسلامی» اسلامی گذاشت و همینها بودند که آن فاصله و شکاف میان دوران صفوی تا انقلاب اسلامی را حفظ کردند و باعث شدند هویت تمدنی شیعی در طول این ۳۰۰ سال باقی بماند و در نهایت دوره صوفی به انقلاب اسلامی وصل شود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالات فرهنگی افزود: نوع دیگر نهضتها در این چند قرن نهضتهای شیعیای مانند سر به داران و قزلباشها بودند که مثلا قزلباشها خودشان باعث ایجاد تمدن شیعی صفوی شدند. نوع سوم نهضتها هم نهضتهای ملی و غیراسلامی بودند که فقط در ابعاد سلبی با نهضتهای شیعی و دینی همراه بودند، و از نظر ایجابی هیچ همراهیای با نهضت شیعی و دینی نداشتند. اینها در نفی نظام سلطنتی و پادشاهی با نهضتهای دینی و اسلامی موافق بودند و به این نهضتها کمک کردند.
نجفی سپس به تعریف و تعیین معنای تمدن و پرداخت و توضیح داد: وقتی میگوییم تمدن بیشتر اذهان به سمت ابزار و تکنولوژی میرود، در حالی که تمدن ارتباط وثیقی با فرهنگ دارد. من معتقدم وقتی یک فرهنگ و نظام ارزشهای فرهنگی به عنوان خاستگاهی معنوی بخواهد وجه اجتماعی یا به تعبیری وجه مادی و عینی و انضمامی پیدا کند، مجبور است نهادسازی کند و این نهادسازی نیازمند ابزارسازی است تا از این طریق به آن ظهور و بروز اجتماعی برسد. این ظهور و بروز اجتماعی فرهنگ در دل جامعه همان تمدن است. به عبارت دیگر وقتی فرهنگ در جامعه مابهازا پیدا میکند به تمدن تبدیل میشود.
وی با تاکید بر ملتسازی و استقلال اظهار کرد: این دو عنصر تمدنی که امروز عناصری نبودند که ما در جمهوری اسلامی آنها ر ساخته باشیم، اینها ابعادی بودند که از تمدن شیعی صفوی به ما رسیده است. ما در جمهوری اسلامی وارث ملتسازیای هستیم که در صفویه شکل گرفت و با همه انتقاداتی که میتوان به صفویه داشت، باید امور مثبت و ایجابی آن تمدن را هم ببنیم و بازگو کنیم. امروز اگر ملتسازی شیعی در ایران بسیار جلوتر از کشورهایی مانند عراق و لبنان است به خاطر میراثی است که ما از صفویه داریم.
این پژوهشگر تاریخ سیاسی ادامه داد: در صفویه میتوانیم سه مرحله را از هم تفکیک کنیم. مرحله نخست مرحله «تاسیس» است که با شاه اسماعیل اول رقم خورد و میتوان نقش او را از این نظر با نقش امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی مقایسه کرد. مرحله دوم مرحله «تثبیت» است که مقارن با زمان زمامداری شاه طهماسب اول است و از این نظر میتوان دوران او را با دورانی که رهبر معظم انقلاب رهبری جامعه را بر عهده دارند مقایسه کرد.
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi