eitaa logo
T124.ir
7هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
126 فایل
اولین خبرگزاری طب و تمدن اسلامی کانال منبع در تلگرام : https://telegram.me/t124ir مطالب این کانال،از جریانات مختلف بارگزاری میشود، صحت و سقم و رد و قبول آن با شما فرهیختگان محترم هست. تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/3458990347Cfc4971374f
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺با دامپینگ، تمام بذرهای ایران نابود شده است و کشور ایران در سلطه ی کامل بذرهای اسرائیلی هست. 👌منتظر بزرگترین قحطی تاریخ بشر باشید. 😞ایران در دستان گلوبالیست ها رها شده است. —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
آیا ذخیره ی یکساله ی غذا همان احتکار است؟! ▪️در منابع دست دوم اهل سنت گزارش شده است که پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) هيچ چيزى براى فرداى خود نمى اندوخت و خدمتكاران و ياران خود را نيز از ذخيره نمودن آذوقه براى فردا پرهيز مى داد! در حالیکه احادیث معتبر شیعه چنين است : إنَّ النَّفسَ إذا أحرَزَت قوتَهَا استَقَرَّت آدمى، هر گاه وسايل زندگى اش به قدر نياز فراهم باشد، روانش آسايش مى يابد. در حديثى ديگر ، امام باقر عليه السلام سخن سلمان ، صحابى بزرگ پيامبر اكرم(ص) ، را چنين نقل مى فرمايد : إنَّ النَّفسَ قَد تَلتاثُ عَلى صاحِبِها إذا لَم يَكُن لَها مِنَ العَيشِ ما يَعتَمِدُ عَلَيهِ ، فَإِذا هِىَ أحرَزَت مَعيشَتَهَا اطمَأَنَّت آن گاه كه آدمى نتواند نياز زندگى اش را تأمين كند ، روانش با او ناآرامى مى كند وهر گاه نيازش را تأمين سازد ، روانش آرامش مى يابد . يك حديث شايان توجّه در اين باره ، ذخيره كردن آذوقه را به سه تن از اهل بيت پيامبر(ص) نسبت مى دهد و ذخيره آن را براى يك سال نيز مجاز مى داند . در منابع معتبر ، از امام رضا عليه السلام نقل شده است كه مى فرمايد : إنَّ الإِنسانَ إذا أدخَلَ طَعامَ سَنَتِهِ خَفَّ ظَهرُهُ وَ استَراحَ ، وَ كانَ أبو جَعفَرٍ وَ أبو عَبدِ اللّهِ عليهما السلام لا يَشتَرِيانِ عُقدَةً حَتّى يُحرِزا طَعامَ سَنَتِهِما هر گاه انسان خوراك سالش را فراهم آورَد ، سبكبار و آسوده خاطر مى شود . امام باقر عليه السلام و امام صادق عليه السلام مادام كه به قدر خوراك سالشان تدارك نمى ديدند ، مِلكى نمى خريدند . اين دسته از احاديث به گونه اى صريح ، باگزارش هاى دسته نخست ، در تعارض است و از اين رو به حلّ تعارض آنها نياز است . گفتنى است كه گزارش هاى دسته نخست ، بيشتر از منابع حديثى درجه دومِ اهل سنّت گرفته شده اند ، در حالى كه احاديث دسته دوم ، در منابع كهن و اصيل حديث شيعه نقل شده اند . بر اين پايه با فرض پذيرش صدور روايات دسته اوّل ، به نظر مى رسد كه آنها ناظر به حكمى همگانى و يا هميشگى نيستند . به سخن ديگر ، بسى محتمل است كه اين ، يك شيوه ويژه پيامبر(ص) و يا ناظر به اوضاع سخت اقتصادى صدر اسلام باشد ؛ همان اوضاعى كه حديث زير ، آن را به خوبى نشان مى دهد . اين حديث همچنين ثابت مى كند كه اندوختن متعارف مال نيز هميشه ناروا نيست و حكم آن ، وابسته به وضعيت اجتماعى و اقتصادى مسلمانان است . متن حديث، به نقل از عبد الرحمان بن حجّاج ، چنين است : سَأَلتُهُ عَنِ الزَّكاةِ : ما يَأخُذُ مِنهَا الرَّجُلُ ؟ وَ قُلْتُ لَهُ : إنَّهُ بَلَغَنا أنَّ رسولَ اللّهِ(ص) قالَ : أيُّما رَجُلٍ تَرَكَ دينارَينِ فَهُما كَىٌّ بَينَ عَينَيهِ . قالَ : فَقالَ : اُولئِكَ قَومٌ كانوا أضيافا عَلى رسولِ اللّهِ(ص) ، فَإِذا أمسى قالَ : يا فُلانُ ! اِذهَب فَعَشِّ هذا . فَإِذا أصبَحَ ، قالَ : يافُلانُ ! اِذهَب فَغَدِّ هذا ؛ فَلَم يَكونوا يَخافونَ أن يُصبِحوا بِغَيرِ غَداءٍ وَ لا بِغَيرِ عَشاءٍ ، فَجَمَعَ الرَّجُلُ مِنهم دينارَينِ ، فَقالَ رسولُ اللّهِ(ص) فيهِ هذِهِ المَقالَةَ ، فَإِنَّ النّاسَ إنَّما يُعطَونَ مِنَ السَّنَةِ إلَى السَّنَةِ فَلِلرَّجلِ أن يَأخُذَ ما يَكفيهِ وَ يَكفى عِيالَهُ مِنَ السَّنَةِ إلَى السَّنَةِ .[۶] از امام صادق عليه السلام در باره مقدار زكاتى كه شخص مى گيرد ، پرسيدم و به ايشان گفتم كه پيامبر خدا(ص) فرمود : هر كس كه دو دينار بر جاى بگذارد ، پيشانى اش را با آن ، داغ مى نهند . امام عليه السلام فرمود : «اين در باره كسانى بود كه ميهمان پيامبر خدا بودند و چون شب مى شد ، پيامبر به او (ميهمان) مى فرمود : "برو و خود را با اين غذا ، سير كن" و چون صبح مى شد ، مبلغى مى داد و مى فرمود : "براى خود ، صبحانه اى تهيّه كن" و آنان از اين نمى هراسيدند كه بدون صبحانه و شام به سر برند . از اين ميان ، مردى دو دينار اندوخت و پيامبر خدا در باره اش اين جمله را فرمود ، و گرنه ، مردم هزينه يك ساله خود را يكباره دريافت مى كنند . پس هر كس مى تواند ، مخارج يك ساله خود و خانواده اش را بگيرد» . —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
تصویر این مجله تحلیل نیست بلکه خبر است ، خبری که از اعلام برنامه ی در حال وقوع است . @nakhle313 —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حضور فرزند رهبر انقلاب در خیابان و برداشتن ماسک 🔺آیا نوید آزادی رهبری از حصر تیم سازمان بهداشت جهانی داده می‌شود؟! 👌هشتک «» —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
👆حضور صمیمانه و بدون ماسک و پروتکل فرزند رهبری در بین مردم خدا کنه به ایشان تهمت ضد ولایت فقیه نزنن😜 {کانال تلخند طب اسلامی}😂😂😂👇 @talkhand124 —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
—————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
👁 شیاطین‌ جن‌ و انس —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
1_1555495038.pdf
8.3M
📥 👆🏻پروژه‌کرونا و ویروس‌تاج‌دار با ورود و تاج‌گذاری الھه‌های‌شیطانی👁️ —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
—————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
درخت در کابالاجایگاهی مقدس دارد.تمام هستی شناسی آیین کابالا🕎و اسطوره‌شناسی‌ یهود✡به صورت سمبلیک در درختواره ­ای با نام درخت حیات معرفی میشود. درخت‌ حیات ، درخت دانش ، درخت مرگ ، درخت ارواح و درخت کیهانی از جمله استعاره­ هایی هستند که با تکیه برمفهوم درخت،در آموزه­‌های کابالیستی برای توصیف جهان خلقت مورد استفاده قرار گرفته­‌اند. درآیین کابالا درخت زمینی نه به عنوان جلوهای از خلقت خداوند بلکه به عنوان واسطه‌ای میان عالم بالا و عالم جسمانی و حلقه ‌ای میان عالم و عالم مورد توجه است. در اسطوره­ شناسی کابالا و یهود، در بهشت عدن در آسمان هفتم درختی به نام درخت زندگی وجود دارد که ارواح از آن تولید میشوند. —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
—————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
20.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚛♉️ تاریخچہ کابالا و شیطان‌پرستی‌ —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124_ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱