فرار رسیدن اربعین اباعبدالله "علیهالسلام" رو تسلیت عرض میکنیم.
#به_تو_از_دور_سلام
@t_manzome_f_r
🔰 #امروز
🏴 قرائت زیارت #اربعین، هم نفس
با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)
🎙 بانوای: #حاجمیثممطیعی
📆 پنجشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۹
⏰ ساعت ۱۰:۰۰ صبح
📺 پخش زنده و مستقیم مراسم از شبکه #یک
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️جمهوری اسلامی حرف نوئی دارد؛ این حرف نو عبارت است از #مردم و #ارزشهای_الهی. این دو تا باید با هم توأم بشوند و حرکتها و جوامع را شکل بدهند. این حرف ماست. ارزشهای معنوی و ارزشهای الهی، همراه با ارادهی مردم؛ نه تحمیل بر مردم. این حرف جدید جمهوری اسلامی است، که از خود کلمهی «جمهوری اسلامی» هم برمیآید. ما، هم جمهوری هستم، هم اسلامی هستیم. این را بایستی تبیین کرد.
۱۳۹۳/۰۵/۲۰
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
#خلاصه_نهضت_حسینی
یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین "علیهالصّلاةوالسّلام" ذکر شده است که مانند بسیاری از جملات این زیارتها و دعاها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است. آن جمله این است: «و بذل مهجته فیک» یعنی حسینبنعلی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛ تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانىِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند. این یک طرف قضیه، یعنی طرفِ قیام کننده؛ حسینبنعلی "علیهالسّلام" است. طرف دیگر قضیه، در فقره بعدی معرفی میشود: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ نقطه مقابل، کسانی بودند که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ سهمی را که خدای متعال برای هر انسانی در آفرینش عظیم خود قرار داده است -این سهم عبارت است از سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت- به بهای پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایی فروخته بودند. این، خلاصه نهضت حسینی است.
۷۹/۱/۲۶
بیانات در خطبههای نماز جمعه تهران
#اربعین
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
▪️زائرالحسین هرکی چشمش توی روضه تَرشِه
🏴 لبیک یا حسین
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
#رهبر_انقلاب:
🔹حکومت آیندهی حضرت مهدی موعود، یک حکومتِ مردمیِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است. امام زمان تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند، امام زمان از آحاد مومنین استفاده میکند و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صد در صد مردمی تشکیل میدهد.
#مهدویت
#عدالت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
منجیِ آخرالزّمان مورد اتّفاق همهی ادیان ابراهیمی است؛ اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب ظلم و جور نجات خواهد داد، در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است. در اسلام، نام این منجی هم مشخّص شده است؛ این موجود الهی را، این انسان بزرگِ فوقالعاده را در همهی مذاهب اسلامی به نام #مهدی میشناسند. شاید در بین فِرَق اسلامی هیچ فرقهای را نتوان سراغ داد که معتقد نباشد که #مهدی "علیهالسّلام" ظهور خواهد کرد و او از ذریّهی پیغمبر است؛ حتّی نام و کنیهی آن حضرت را هم مشخّص میکنند. خصوصیّتی که در اعتقاد شیعه وجود دارد این است که این شخصیّت را بهصورت مشخّص و معیّن معرفی میکند؛ او را فرزند امام یازدهمِ از ائمّهی اهل بیت -حضرت امام حسن عسکری "علیهالسّلام"- میداند؛ تاریخ ولادت او بهطور مشخّص از نظر مورّخان شیعه و متکلّمان شیعه روشن و واضح است؛ دیگر فِرَق اسلامی، غالباً این نظر را متذکّر نشده یا نپذیرفتهاند ولی شیعه با ادلّهی مسلّم و قطعی، حضور و وجود و ولادت آن بزرگوار را اثبات میکند. بعضی استبعاد کردهاند که چگونه ممکن است انسانی متولّد بشود و در این زمان طولانی زنده بماند. این تنها استبعادی است که در مورد قضیّهی حضرت #مهدی، مخالفان مطرح کردهاند و تکرار کردهاند؛ لکن قرآن کریم با نصِّ صریح خود، این استبعاد را برطرف میکند. دربارهی حضرت نوح پیغمبر "علیهالسّلام" میفرماید: فَلَبِثَ فیهِم اَلفَ سَنَةٍ اِلّا خَمسینَ عامًا؛ یعنی نوح در میان قوم خود ۹۵۰ سال زندگی کرده است. نه اینکه عمر او این مقدار بود، ظاهر مطلب این است که دوران دعوت آن بزرگوار ۹۵۰ سال است؛ بنابراین، این استبعاد جایی ندارد.
بزرگترین خاصیّت این اعتقاد در میان شیعیان، #امیدآفرینی است. جامعهی تشیّع فقط به برجستگیهای تاریخ خود در گذشته متّکی نیست، چشم به آینده دارد. یک نفر معتقد به مسئلهی مهدویّت طبق اعتقاد تشیّع، در سختترین شرایط، دل [را] خالی از #امید نمیداند و شعلهی امید همواره وجود دارد؛ میداند که این دوران تاریکی، این دوران ظلم، این دوران تسلّط ناحق و باطل قطعاً سپری خواهد شد؛ این یکی از مهمترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است. البتّه اعتقاد تشیّع نسبت به مسئلهی مهدویّت به همینجا محدود نمیشود؛ بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء؛ مسئلهی اعتقاد به مهدویّت یک چنین اعتقادی است. این شعلهی فروزان، این فروغ تابان، در جوامع شیعی در طول قرنهای گذشته وجود داشته است و همچنان وجود خواهد داشت و انشاءالله دوران انتظار منتظران سر خواهد آمد.
۹۴/۳/۱۴
بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی "رحمهالله"
#مهدویت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری