eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.9هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
386 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
صوت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی استاد با موضوع ، به مناسبت سالروز وفات ملا محمد کاظم خراسانی مشهور به 🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه شناسی، مشروطه در کلام استاد #سید_علی_خامنه_ای #مشروطه @khamenei_voice @t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری نشست اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری در استان #تهران یکشنبه۹۷/۹/۱۸ #تبیین @t_manzome_f_r
#مرجع_علمِ_دین در زمان امام هادی "علیه‌السلام" یک روایت از حضرت هادی "علیه‌الصّلاةوالسّلام" است که هم جنبه‌ی #علمی حضرت #عبد_العظیم و هم جنبه‌ی #معنوی آن بزرگوار را نشان می‌دهد. کسی خدمت امام هادی "علیه‌السّلام" رسید. حضرت به او فرمودند: تو در کجا هستی؟ گفت: در ری. فرمودند: هر مشکلی در امر #دین داشته باشی، می‌توانی ازعبدالعظیم‌بن‌عبدالله الحسنی بپرسی. یعنی امام هادی "علیه‌السلام‌" عبدالعظیم الحسنی را به عنوان یک مرجع علمِ دین به شیعیان خودشان معرفی کردند. بعد در همین روایت هست که حضرت فرمودند: سلام مرا به او برسان. این هم جنبه‌ی معنوی. حضور رهبر انقلاب در حرم حضرت عبد‌العظیم حسنی (علیه‌السلام) و سخنرانی در جمع مردم شهر ری ۱۳۷۳/۸/۵ #نائب_امام_زمان #استاد_سید_علی_خامنه_ای #تبیین بمناسبت سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی @t_manzome_f_r  
برشی از کتاب هر جا و در هر مسئولیتی هستید باید مراقب [ رفتار و گفتار خودتان باشید]. سال‌هاست بنده درباره زندگی تشریفاتی تذکر می‌دهم. این دو‌جنبه دارد یک جنبه به لحاظ پایبندی به تجملات است که تجمّلات و تشریفات دون شأن انسان والاست بعلاوه، مسرفانه است؛ تضییع سرمایه‌ها، تضییع اموال و تضییع موجودی‌ها در آن هست. جنبه دوم آن که اهمیتش کمتر از جنبه اول نیست انعکاس آن در زندگی مردم است. این یک درس عملی است و هر کسی این را می‌بیند، بر او اثر می‌گذارد. حداقل این را باید رعایت کرد. @t_manzome_f_r
جهت اطلاع و در دوره‌های آتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری، از هشتک‌های زیر استفاده بفرمائید. 🔻 تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، نبش کوچه رهنما، سالن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری 🔻 قم، بلوار جمهوری، اداره کل تبلیغات اسلامی 🔻 رشت، نیروی دریایی، ناحیه بسیج دانشجویی ✔️برگزار شد ▪️منتظر حضور شما در برنامه‌های پیش رو هستیم. جهت اطلاع بیشتر از و برگزاری دوره‌ها، را لمس کنید. @t_manzome_f_r
برشی از کتاب اگر جامعه اسلامی، ایمان اسلامی را همراه با عمل به مقررات و قوانین الهی تعقیب بکند، همان چیزی اتفاق خواهد افتاد که بشریت در طول تاریخ به دنبال آن بوده است. یعنی چه؟ یعنی آسایش و رفاه مادی همراه با تکامل و پیشرفت و عروج معنوی. ای‌بسا انسان‌هایی که زندگی راحت دارند، دغدغه‌‌ی معاش و شکم و آسایش ندارند، امّا از انسانیّت هم بویی نبرده‌اند. بشر حیوان نیست که علف جلوی او بریزند و برایش کافی باشد. انسان از نورانیّت و صفا و بندگی خدا احساس لذّت روحی می‌کند. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴۱ برخورد شدیـد بـا قاضـی متخلف یـادم می‌آیـد که در اوایـل دوران ریـاست جمهوري، جمع آقایـان شوراي عـالی قضایی، پیش من تشـریف آوردند. در آن جلسه، صـحبت از قاضی‌‌ای شد که در شهري تخلفی کرده بود. من نظر خودم را درباره‌ي او مطرح کردم و گفتم سـلیقه‌ام این است، شـما آن را ارزیابی کنیـد و ببینید که آن را قبول دارید یا نه؟ گفتم: آن قاضـی را در همان شـهري که این تخلف را کرده، کنیـد. اگر شـلاق یا زندان و یا هر چیز دیگر است، در همان جا حکم را بر او اجرا کنید و بعد هم در همان شهر، او را دوباره بر مسـند قضاوت بگذارید. گفتند: این کار، تشـکیلات قضایی را تضعیف می‌کند. گفتم: به نظر من است؛ زیرا آن دادسـتان و یا حاکم شرعی که به خاطر تخلف، آن‌جا کتک را می‌خورد، بعد که پشت آن مسند قضا نشست، خواهد گفت ببینید، مسأله‌ي قوه‌ی قضاییه این است؛ من حتّی فاسد شدم، با من این کار را کردند. بنابراین، خودش دیگر اشتباه نخواهد کرد. این، انتقام و نقمت الهی است. او دیگر جرأت نمی‌کنـد علی‌الظاهر تخلف نمایـد؛ مگر آدم‌هاي واقعاً مریض که تخلف می‌کنند. با اعمال این قاطعیت، دیگران هم خواهنـد گفت که ببینیـد، قوه‌ی قضاییه این است و چنین متخلفانی را خودش مجازات می‌کند. البته، اگر براساس موازین قضا، مثلاً دست قاضـی‌ای قطع شـده باشـد، این دیگر مانع از قضاوت کردن است. من چنین مواردي را نمی‌گویم. آن‌جایی مورد نظرم است که ایرادي ندارد، مثلاً لازم بوده باشد قاضـیِ متخلف را تعزیر بکنند و بعداً بگوید من قاضیم؛ اما قاضی تعزیر شده. سـینه‌اش را هم سپر می‌گیرد وسـرش را هم بالا نگه می‌دارد و می‌گوید قضاوت اسلامی یعنی این؛ من خودم تعزیر شدم، شما دیگر چـه می‌گوییـد؟! ... نبایـد رحـم کرد. ترحّم در این‌جـا، واقعـاً به معنـاي جفا کـاري بر این امّت اسـلامی است. به نظر من، روي قُضات فاسـد باید بیش از اندازه‌ي مردم معمولی فشار آورد. جرم این افراد، به ملاك گناه در شب جمعه یا به ملاك گناه سادات یا به ملاك گناه شـیعیان است که فرمودنـد: هر کدام از شـما که گناه کنید، گناهتان دو برابر دیگران است؛ چون« شـَین» براي ماست. بایـد از این قاضـی گرفت. البته، انتقام الهی مورد نظر است، نه انتقام شخصـی. اگر چنین فردي تخلف کرد، اگر توصـیه قبول نمود، اگر کـاري که از معیارهـا خـارج است، انجام داد، در هر شـرایطی که هست، بایـد به مجازات برسـد. به نظر من، اگر این کار نشود، دستگاه قضایی درست نخواهد شد. بیانات در دیدار با رئیس و مسئولان قوّه‌ی قضاییه ۶۸/۶/۲۰ @t_manzome_f_r
یک وقت انسان می‌خواند، مثل بقیه‌ی عادات روزانه؛ مسواک می‌زنیم _فرض بفرمائید_ ورزش می‌کنیم، همین جور هم می‌خوانیم در وقت. یک وقت نه، انسان نماز می‌خواند، با این احساس که می‌خواهد حضور در محضر پروردگار پیدا کند. این یک جور دیگر است. ما همیشه در محضر پروردگاریم؛ خواب باشیم، بیدار باشیم، غافل باشیم، ذاکر باشیم. لیکن یک وقت هست که شما وضو می‌گیرید، تطهیر می‌کنید، خودتان را آماده می‌کنید، با طهارت جسم، با طهارت لباس، با طهارت معنویِ ناشی از وضو و غسل می‌روید پروردگار عالم. ما در نماز باید یک چنین احساسی داشته باشیم. رفتیم خدمت پروردگار، عرض کردیم؛ با این حال وارد باید شد؛ خود را در مقابل خدا باید احساس کرد؛ مخاطب باید داشت در . والّا صرف اینکه یک امواجی را که ناشی از کلمات و حروف هست، در فضا منتشر کنیم، این آن چیزی نیست که از ما خواسته شده. می‌شود همینطور گفت: «الحمد لله ربّ العالمین. الرّحمن الرّحیم. مالک یوم الدین ...» و امواجش را منتشر کنیم. همین را می‌شود با قرائت خوب هم خواند، اما بی‌توجه، که باز هم همان منتشر کردن امواج صوتی است در هوا. این، آن چیزی نیست که از ما خواسته شده. از ما خواسته شده که در حال نماز دلمان را ببریم به پیشگاه پروردگار؛ از دلمان حرف بزنیم، با دلمان حرف بزنیم؛ اینها مهم است. این را در وضع ترویج ، در نمازی که خود ما می‌خوانیم، نمازی که به دیگران تعلیم می‌دهیم، این نکته‌ی را باید توجه کنیم. ۱۳۸۷/۰۸/۲۹ بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در هفدهمین اجلاس نماز @t_manzome_f_r
برشی از کتاب جمهوری اسلامی، امانتِ تاریخیِ انبیای عظام الهی است. آرزوی موسی و عیسی و آرزوی همه‌ی اولیا و ائمه‌ی بزرگوار ماست که امروز تحقّق پیدا کرده است؛ ولو ناقص. این را شما باید حفظ کنید و این میسّر نیست مگر با حفظ نفس. متاع دنیا، پول و تجمل دنیا خیلی کمتر و بی‌ارزش‌تر و حقیرتر از آن است که انسان به خاطر آن بنیه معنوی خود را ضعیف کند. مراقب باشید و دشمن را ناکام کنید. @t_manzome_f_r